Heracles geeft kwakkelend De Graafschap opnieuw een flink pak slaag

    Heracles geeft kwakkelend De Graafschap opnieuw een flink pak slaag

    Gepubliceerd: vrijdag 21 september 2018 om 21:54vr 21-09-2018 om 21:54

    De Graafschap heeft na de 1-2 nederlaag tegen VVV-Venlo opnieuw een flinke klap gekregen. In Almelo was Heracles Almelo met duidelijke cijfers te sterk: 4-0.

    De Graafschap begon uitstekend in Almelo, waardoor waarschijnlijk weinig mensen rekening hielden met een afstraffing. Nadat de Superboeren in de openingsfase hun ei hadden gelegd en regelmatig gevaarlijk waren, nam Heracles de wedstrijd over. De onvermijdelijke 1-0 viel na 27 minuten nadat Javier Vet een ongelukkig eigen doelpunt maakte. Het leek wachten op de 2-0, maar die viel niet. De Graafschap kon na de openingsgoal geen vuist meer maken.

    Het spelbeeld veranderde in de tweede helft niet: Heracles viel aan, De Graafschap probeerde tegen te houden. De beslissende 2-0 viel ruim tien minuten na rust. Eredivisie-topscorer Kristoffer Peterson was opnieuw trefzeker en schoot zijn zevende treffer van het seizoen binnen. 

    Een slotoffensief van De Graafschap zat er niet in. Adrián Dalmau leek er een half uur tijd 3-0 van te maken, maar zijn treffer werd op advies van de VAR afgekeurd. De derde van Heracles zou even later alsnog vallen. Het lag achterin volledig open bij De Graafschap en daar kon invaller Brandley Kuwas van profiteren. De aanvaller schoot de 3-0 binnen, al zag doelman Hidde Jurjus er niet goed uit. 

    Nadat Fabian Serrarens rood kreeg vanwege een harde overtreding op Lerin Duarte, maakte Heracles er via Vincent Vermeij ook nog 4-0 van. De spits scoorde uit een vrije trap van Mohammed Osman. De Graafschap blijft onderin de Eredivisie bungelen en kan dit weekend gepasseerd worden door PEC Zwolle, NAC Breda en FC Groningen.

    Poll

    Gaat De Graafschap zich handhaven?

    (642 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rodapaus +5752
    vrijdag 21 september 2018 om 21:55
    Hup Jurjus!
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2185
    vrijdag 21 september 2018 om 22:11
    En dan te bedenken dat ze Bednarek hebben laten gaan... Ongelooflijk.
    Degradatiekandidaat nr. 1. Undisputed.
    Vind ik leuk
    Argentario +495
    vrijdag 21 september 2018 om 21:55
    Kuwas leek Peterson totaal te negeren ... misschien de reden waarom die op de bank zit?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 21:56]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 21:56
    De VAR laat z'n waarde weer eens zien, dat was duidelijk rood voor Serrarens.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9265
    vrijdag 21 september 2018 om 21:56
    Is er toevalig nog gevoetbald vanaaf??? 🤨.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3879
    vrijdag 21 september 2018 om 22:19
    Komt goed ....
    Vind ik leuk
    Nielsk +1258
    vrijdag 21 september 2018 om 21:57
    (Super)boeren, leuk dat promoveren maar de middelen niet om iets te betekenen in de Eredivisie. Tenzij een team een complete off-day heeft
    Vind ik leuk
    Tfoe +3879
    vrijdag 21 september 2018 om 22:20
    Och het was een mooi feestje hoor....Samen met de parkparade....Heerlijk!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 21:57
    Tis moeilijk bescheiden te blijven wanneer je zo goed bent als wij!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173962
    vrijdag 21 september 2018 om 21:59
    Het gaat hard zo met Henkies squad
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 21:59
    Sjakie Swart wrijft zich al in z'n handen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9265
    vrijdag 21 september 2018 om 22:09
    Wij ook elke vrijdagavond 😜
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 22:16
    👏
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 22:19
    Maaruh... vrijdags ook lekker met Twente bezig dus?
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9265
    vrijdag 21 september 2018 om 22:20
    Ik geloof dat jij de Graafschap hier in de gaten houd gezien je reactie
    Vind ik leuk
    Nielsk +1258
    vrijdag 21 september 2018 om 22:29
    Dennis is blij dat Twente eindelijk weer eens wat wint, hetzij wel een niveautje lager, vorig jaar zaten zij in jullie situatie, dat heeft volgens mij best veel pijn gedaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 22:42
    Ik geloof dat ik gewoon wat artikelen over voetbal lees. En daarbij even aan Sjakie moest denken.
    Ik heb niks tegen de Graafschap, waarom zou ik?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:41
    Vandaar ook je "steek"onder water, zeg maar...?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 15:59
    Nee, niet echt
    Vind ik leuk
    Bocajuun +554
    vrijdag 21 september 2018 om 22:01
    Campingelftal
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 22:01
    Maandag heeft Heracles ner zoveel punten als Ajax...
    Vind ik leuk
    Niels92 +30338
    vrijdag 21 september 2018 om 22:03
    Hoe komt Heracles maandag dan aan 16 punten?
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 22:05
    Mijn maat Niels! Hahaha. Oke, oke, 1 punt boven Almelo dan...
    Vind ik leuk
    harrie v. +694
    vrijdag 21 september 2018 om 22:05
    ja die Jurjus was echt een goeie hoorde ik de Graafschap boertjes nog zeggen. Pfff..kut keeper is dat!
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 22:46
    Harrie ouwe azijnzuiper! Foutje van Jurjus had niks uitgemaakt aangezien we na de 2-0 een kansloze wedstrijd speelde. Erg sterke wissels wederom van Henkie...
    Vind ik leuk
    Wally g +488
    zaterdag 22 september 2018 om 17:45
    Aangezien je op het puntje van je stoel zit teletekst te kijken om jurjus af te kunnen kraken had je beter Harrie de hengst kunnen spelen en je vrouwtje / vriend kunnen verwennen dan had je kunnen scoren ........
    Vind ik leuk
    Alwetend +252
    vrijdag 21 september 2018 om 22:25
    Als dit 6/7-0 was geworden was het nieteens onterecht. Jammer voor de supporters van de graafschap. Die hebben tot aan de 3-0 alleen maar gezongen en geschreeuwd. Compliment!

    Dit heracles kan nog wel eens hoog gaan eindigen. Plek 6 of 7 zou nieteens gek zijn met het voetbal dat ze nu laten zien
    Vind ik leuk
    Heralm +100
    vrijdag 21 september 2018 om 22:30
    Zeker respect voor de supporters. Het hele uitvak zat vol en bleef zingen terwijl ze er niet goed voor staan. Een voorbeeld voor menig andere clubs. Voor plek 6 of 7 teken ik gelijj
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 21 september 2018 om 22:32]
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 22:48
    Als je iedere kans als doelpunt ziet had de graafschap ook 2 goals moeten hebben in de beginfase... Ik denk dat 3/4-0 een prima weergave was van de verhoudingen op het veld.
    Vind ik leuk
    Alwetend +252
    vrijdag 21 september 2018 om 22:54
    Var keurt er 1 af. Vermeij moet er al eerder een maken dan zit je al op 6!
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 00:12
    Met jou valt te praten ik merk het al...
    Vind ik leuk
    Alwetend +252
    zaterdag 22 september 2018 om 00:50
    Dankjewel!
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +220
    vrijdag 21 september 2018 om 22:46
    Higler-VAR-Drama.
    Wie kan er nu met droge ogen uitleggen waarom die goal van Heracles werd afgekeurd nadat deze is beoordeeld door de VAR.
    Mag je toch blij zijn dat hij maar 1 wedstrijd mocht beoordelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 22:50
    Volgens mij ken jij de buitenspel regel niet helemaal. Zoek hem anders nog even op.
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +220
    vrijdag 21 september 2018 om 22:58
    Jammer, ik begrijp dat je gefrustreerd bent. Het ga jullie goed verder in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 00:14
    Grapjas. De frustratie is bij ons al lang weg als die er al is geweest. Je kent kennelijk gewoon de buitenspelregel niet goed. Geeft verder niks want er zijn meer mensen die wel eens een foutje maken. Maar het is moeilijk om je ongelijk te erkennen, is menselijk.
    Vind ik leuk
    grptje +108
    vrijdag 21 september 2018 om 22:58
    Wat een een kut voetbal niets goed bij de boeren einde verhaal op naar de kk hofstede oprotten
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 23:02
    Zijn ook klasse beter op elke vlakte
    Vind ik leuk
    Sota +94
    vrijdag 21 september 2018 om 23:19
    Ik heb grote blij
    Vind ik leuk
    vrijdag 21 september 2018 om 23:51
    een zeer goed begin waar gaat dit eindigen ik zeg heel ver op deze manier..
    Vind ik leuk
    repeP +1331
    zaterdag 22 september 2018 om 13:57
    Arme Kuwas. Real Madrid lijkt ook al herboren na het vertrek van Ronaldo.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws