Meijers baalt van 'kutkeeper'- en 'kutkrant'-beelden: Altijd abonnee gebleven

    Meijers baalt van 'kutkeeper'- en 'kutkrant'-beelden: "Altijd abonnee gebleven"

    zaterdag 22 september 2018 om 07:40

    Voormalig Achilles '29-trainer Eric Meijers wacht vol spanning de première van de documentaire Voetbal is Oorlog af, waarin de Groesbeekse club werd gevolgd. De teaser van de film veroverde het internet, mede door enkele woede-uitbarstingen van Meijers.

    De 55-jarige Nijmegenaar noemde doelman Robbert te Loeke herhaaldelijk een 'kutkeeper'. Nadat Achilles in 2017 uit de toenmalige Jupiler League degradeerde, schold Meijers een verslaggever van 'kutkrant' De Gelderlander de huid vol. "Toen de trailer uitkwam, begreep ik direct heel goed dat ik mijn verlies moet pakken", reageert hij tegenover De Gelderlander. Meijers benadrukt dat hij een ander persoon is dan de beelden in de teaser laten zien. "Natuurlijk baal ik. Dit had ik niet zo moeten doen. Je ziet een trainer die vol emotie en adrenaline zit, die een stuk van zijn levenswerk verliest."

    "De makers van de film wilden met de trailer scoren. Dat is honderd procent gelukt", vervolgt de momenteel clubloze trainer, die al contact heeft gehad met één van hen. "Hij zegt dat ik er van iedereen het beste vanaf kom. Daar hoop ik dan maar op." Achilles gaf in 2017 toestemming voor de documentaire, toen de voormalige amateurclub vijftiende was geworden in de Eerste Divisie. "Ik was anderhalf jaar, vijf dagen in de week, omringd door camera's en microfoons. Daar sta je dan niet altijd meer bij stil. Iedereen die voetbalt, weet dat dit soort taal in de kleedkamer wordt gebruikt, maar normaal ziet de buitenwereld daar niets van."

    Abonnee van 'kutkrant'
    Na het verschijnen van de trailer heeft Meijers persoonlijk en via Twitter zijn excuses aangeboden aan Te Loeke. Ook tegenover De Gelderlander koestert hij geen rancune. "Ik ben altijd abonnee gebleven", lacht hij. "Maar ik vind en vond dat bij de verslaggever echt altijd het glas halfleeg was." De documentaire gaat op vrijdag 28 september in première tijdens het Nederlands Film Festival in Utrecht. Op dinsdag is Meijers te gast bij de talkshow Pauw.

    Plaats een reactie

    zaterdag 22 september 2018 om 07:45
    Wat een kut keeper, daar is geen redden meer aan 🤪
    Vind ik leuk
    Foden +4609
    zaterdag 22 september 2018 om 07:53
    Als dit m’n trainer was, zou ik dubbel liggen bij elke wedstrijdsbespreking
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:26
    Inerdaad, wat een idioot!
    Vind ik leuk
    Nova +1423
    zaterdag 22 september 2018 om 10:17
    Wat een kut trainer! 🤣
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 10:17]
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    zaterdag 22 september 2018 om 08:02
    Zucht....door de belachelijke regels wil geen 1 amateurclub naar de 1ste divisie.

    Als club moet je dan meteen enorm investeren zonder dat de KNVB daar b.v. aan meebetaald in de vorm van flink prijzengeld i.p.v. dit geld uitgeven aan de verschrikkelijke oefeninterlands in binnen en buitenland bijvoorbeeld.

    Waarom die regels, omdat 1% van de " "supporters" alleen komt voor te knokken moet je als nieuwe 1ste divisie club in 1 keer voldoen aan allerlei veiligheden om deze 1% proberen in het gareel te houden.

    Ongelooflijk als je kijkt naar de PL waar mensen met zijn snufferd op de zijlijn kunnen zitten. Nba Amerika nog een voorbeeld.

    Maak de 1ste divisie weer normaal. Jong-PSV en overige " jong" teams terug in een eigen competitie.

    1ste divisie weer degraderen en promoveren, salarisplafond 1ste divisie vaststellen ivm begrotingen.
    Prijzengeld verhogen voor promotie en tenslotte veeeeeel zwaardere hooligan straffen in Nederland, maak maar een aparte gevangenis ervoor.

    Het is gewoon te zot voor woorden dat je in je eigen land je moet aanpassen om 1% in het gareel te houden. Een drankverbod voor en tijdens een wedstrijd helpt altijd maar is een druppel op de steeds maar terugkerende gloeiende plaat.

    Mijn gedachten waarom amateurclubs niet willen promoveren.

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5195
    zaterdag 22 september 2018 om 08:29
    In Engeland word je opgepakt als je je misdraagt. In Nederland laten ze het gewoon gaan en verzinnen ze maatregelen waar iedere supporter de dupe van wordt. Voetbalsuporters mogen immers wel gediscrimineerd worden.
    Dus daarom.
    Vind ik leuk
    La Foca +183
    zaterdag 22 september 2018 om 08:17
    Als de keeper er niks van kan, is er toch eigenlijk niks mee. Niet leuk om te horen maar wss weet die keeper het zelf ook wel dat hij niet goed genoeg is voor dat niveau. Zelde geldt voor die verslaggever. Tuurlijk is het leuke tv als de trainer flipt maar hij heeft waarschijnlijk gewoon gelijk. Beter dan al dat politiek correcte blahblah
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 08:17]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 08:25
    Ja joh, en als je trainer bent en je gedraagt je als een emotionele idioot mag je van de spelers verwachten dat die wel hun koppie gebruiken.
    Hij zet vooral zichzelf neer als een KUTtrainer die keihard gefaald heeft omdat hij door de emoties niet meer denken kan.
    Vind ik leuk
    La Foca +183
    zaterdag 22 september 2018 om 08:57
    Hij is ook geen geweldige trainer een dat mag ook best gezegd worden, of niet?😉
    Vind ik leuk
    HanV +4287
    zaterdag 22 september 2018 om 10:30
    Misschien moeten we voor een goed oordeel ook de andere trainers een keer tijdens de wedstrijd volgen, kan me best voorstellen dat er bij tegenslagen bij elke trainer wel taal is die je niet bij het trainerspraatje vooraf of achteraf hoort. Welke trainer is niet een keertje weggestuurd. Ik had van Bommel wel graag gehoord in Zwolle, en ook de reactie van vhSchip.
    Vind ik leuk
    La Foca +183
    zaterdag 22 september 2018 om 11:11
    Tuurlijk maar dat maakt niet iemand een goede of slechte trainer. Het gaat erom dat als iemand niet goed genoeg is om op een bepaald niveau te werken dat dat gewoon gezegd mag worden, alleen over de woorden die je gebruikt....tja.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7322
    zaterdag 22 september 2018 om 08:28
    Het is wat hij zelf ook zegt, in elke kleedkamer gebeurt dit. Zeker als je net gedegradeerd bent, zoals hier het geval was. Ophef om niks. Als dit het hoogtepunt van de docu moet zijn.....
    Vind ik leuk
    meinema +1334
    zaterdag 22 september 2018 om 09:15
    Ik geloof oprecht niet dat dit gebeurd. Dat iemand zovaak uitgemaakt wordt voor kut keeper of kut spits of wat dan ook. Ik geloof wel dat er harde woorden vallen die onderbouwd kunnen worden en waar iemand uiteindelijk iets aan heeft
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11432
    zaterdag 22 september 2018 om 08:53
    Als je zelf die keeper opstelt dan ben je toch ook een kut trainer. Wat betreft die krant heeft hij honderd procent gelijk !
    Vind ik leuk
    HanV +4287
    zaterdag 22 september 2018 om 10:45
    Het is een amateurclub, ook toen in de JL. Je aanwinsten zijn altijd transfervrij, een goede kans dat ze van een amateurclub komen of het onbekende spelers van een JL-club zijn of zelfs clubloos. Blijkbaar waren Gounet (nu bankzitter in Frankrijk derde niveau), van Beers (bankzitter op 3e niveau in Nederland) en Centen (bankzitter in de KeukenKampioenDivisie bij TOP Oss) niet beter.
    Vind ik leuk
    glenn +1027
    zaterdag 22 september 2018 om 09:00
    amaai wat een kut keeper zeg............
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 09:23
    Het is een beetje oneerlijk hoe deze heren neer worden gezet. Het vertoonde gedrag is uiteraard niet helemaal goed te praten, echter hebben de mannen in de trailer een ongelofelijk zwaar jaar (al dan niet jaren) gehad waarbij zij altijd het beste met de club voor hebben gehad. Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je al je tijd, moeite en geld in deze club steekt en de club alsnog naar de klote ziet gaan je wel eens een woede uitbarsting hebt.

    Laten we de documentaire afwachten om te zien wie nou daadwerkelijk "schuldig" was voordat we de twee heren uit de trailer publiekelijk aan de schandpaal nagelen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8779
    zaterdag 22 september 2018 om 09:26
    Ondanks dat hij vol met emotie zat had hij dit beter moeten aanpakken. Maar ze hadden dat jaar een kut keeper !
    Vind ik leuk
    HansVites +4808
    zaterdag 22 september 2018 om 14:04
    Over die kutkrant had hij wel gelijk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws