'Bosz op lijstje van vijf in de VS, eerste gesprekken al achter de rug'

    'Bosz op lijstje van vijf in de VS, eerste gesprekken al achter de rug'

    zaterdag 22 september 2018 om 09:55

    Peter Bosz gaat zijn trainerscarrière mogelijk voorzetten in de Verenigde Staten. Volgens ESPN staat de oud-trainer van onder meer Heracles Almelo, Vitesse en Ajax in de belangstelling van San José Earthquakes.

    Volgens het Amerikaanse medium heeft de club zelfs al gesprekken gevoerd met Bosz, die echter niet de enige gegadigde is. Ook Caleb Porter (Portland Timbers), Jeremy Gunn (het universiteitsteam van Stanford), Guillermo Barros Schelotto (Boca Juniors) en Marc Dos Santos (assistent bij Los Angeles FC) staan op het lijstje van San José Earthquakes. De club uit Californië is hekkensluiter in de Western Conference van de Major League Soccer. Trainer Mikael Stahre moest onlangs het veld ruimen vanwege de matige resultaten.

    Wanneer The Quakes hun keuze op Bosz laten vallen, komt hij twee oude bekenden uit zijn Vitesse-tijd tegen: de Georgiër Guram Kashia kwam afgelopen zomer zijn landgenoot Valeri Qazaishvili gezelschap houden. Ook Danny Hoesen, eerder deze week trefzeker tijdens de 3-4 nederlaag tegen Atlanta United, speelt in San José.

    Plaats een reactie

    Cheat Codes +8195
    zaterdag 22 september 2018 om 09:58
    Mooi avontuur zou dat zijn, VS is echt een mooi land!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 09:59]
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    zaterdag 22 september 2018 om 10:00
    Wellicht ook een idee voor jou beste Cheat...
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44790
    zaterdag 22 september 2018 om 10:19
    Siberië lijkt me een beter idee
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zaterdag 22 september 2018 om 10:22
    Ga jij naar Lapland dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 10:36
    als trolletje is het sprookjesbos in de Efteling de beste plaats voor hem
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 10:58
    Onbewoond eiland.
    Vind ik leuk
    Ale +4510
    zaterdag 22 september 2018 om 10:11
    Nou wat is de VS een mooi land zeg... De grootste agressors vd wereld. Het land wat de rest vd wereld zijn wil oplegt.
    Wat een kutland echt een kutland zelden zon kutland meegemaakt.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zaterdag 22 september 2018 om 10:24
    Ik zeg niet dat het een correct land is, ik zeg alleen dat het er wel goed leven is. Half jaar stage gelopen een paar jaar geleden en qua natuur, mogelijkheden en mensen is het een echt topland.

    Op bestuurlijk niveau gruwel ik er ook van.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 10:30
    Als werknemer is het er ook niet top hoor. Nauwelijks vrije dagen wat hier toch wel erg ruim is en dat geeft je de kans om te reizen. Je moet je overal voorverzekeren want niets is geregeld. Leuk voor vakantie maar ik zou er niet willen wonen.
    Tenzij je erg veel verdiend en je het kunt veroorloven minder te werken etc.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zaterdag 22 september 2018 om 10:40
    Kijk, dat wist ik dus niet, ik oordeelde alleen op het leven op zichzelf qua leuke dingen doen. Met al die dingen die jij noemt heb ik geen ervaring als tijdelijke student daar.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9655
    zaterdag 22 september 2018 om 17:43
    Het is gewoon onzin wat hij schrijft.....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9655
    zaterdag 22 september 2018 om 17:42
    Wat een domme generaliserende bijdrage zeg....
    In de eerste plaats schijn je niet te beseffen dat de Verenigde Staten uit Staten bestaat met verschillende wetgevingen.
    Bijvoorbeeld:Je hebt als werknemer in California uitstekende ziektekosten verzekeringen via je werkgever, kosten nog geen 50 US per maand.....en gewoon recht op Sociale Security uitkering op je 65e . Bovendien heb je geen eindeloze wacht tijden voor opname in ziekenhuizen.
    Een "gewone" bus chauffeur verdient hier 27 US$ per uur bruto, is netto 3325 per maand.
    Je hoeft dus geen uitzonderlijke kwaliteiten te hebben om het hier te redden.
    Je hebt wel minder vrije dagen, dat is zo, maar als je lui en niet ambitieus bent kan je beter in Nederland blijven, 1.75 E per liter ( ? ) benzine betalen ipv 0.75 e p liter in CA bijvoorbeeld ha ha....maar alles is netjes geregeld, dat wel ha ha
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 18:16]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 20:10
    Uitzonderingen zijn er altijd. In het meerendeel is het slecht geregeld. Maar jij wil alleen het positieve zien. Nou veel plezier daar.
    En eh..... af en toe een vakantie is nietsnut mee. Dat zegt niets over ambitie of lui zijn. Juist een goede balans maakt dat je hard kan werken.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 20:13]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9655
    zaterdag 22 september 2018 om 23:36
    Je weet niet waar je het over hebt, dat is duidelijk.
    In veel opzichten is het veel beter geregeld, kijk maar eens hoe lang kanker patiënten op een wachtlijst staan in Nederland, belachelijk.
    Maar goed, je wil lekker veel op vakantie, vooral in Nederland blijven, dus.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 13:15
    En jij weet alles blijkbaar. Je komt blijkbaar niet in andere staten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:05
    Jij bent meer fan van Rusland...??
    Vind ik leuk
    McRobbos +721
    zaterdag 22 september 2018 om 11:06
    Beetje kort door de bocht dit. Al is het op dit moment niet best nee
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:56
    Je kan pas wat zinnigs over een ander land zeggen als je er een jaartje gewoond en gewerkt hebt...
    Vind ik leuk
    JWK +390
    zaterdag 22 september 2018 om 12:58
    Hahaha wat een kutkeeper, jongejonge wat hebben wij een kutkeeper😂
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    zaterdag 22 september 2018 om 10:38
    Zo geweldig is de VS niet sinds die mafkees van een Trump aan de macht is

    Toen ik er was kwamen er gewoon mensen excuses maken/sorry zeggen dat die idioot president is
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    zaterdag 22 september 2018 om 10:42
    Het leven daar heb ik het over, op bestuurlijk niveau ben ik het ook allesbehalve eens met de wind die in de VS waait nu Trump er de baas is.

    Qua inwoners, mooie plekken en het dagelijkse leven vind ik het wel een topland.
    Vind ik leuk
    Ale +4510
    zaterdag 22 september 2018 om 10:50
    Trump is een zege voor Amerika! Alleen de rijke linkse elite doet er alles aan om hem zwart te maken. Het is niet Trump geweest die Amerika op de rand vd afgrond heeft gebracht, nee zijn voorgangers. Waaronder de echte gekke, familie Bush!
    Vind ik leuk
    Summit +562
    zaterdag 22 september 2018 om 12:27
    Zet die Ale maar even weg, nu al te veel gezopen... Trumo en zege haha. Het zegt genoeg dat belangrijke senatoren in de VS, zoals mccain niet achter trump stonden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9655
    zaterdag 22 september 2018 om 17:03
    Dat is keuken divisie niveau hoor....
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 10:02
    Als een Nederlandse trainer ooit naar de VS wil, moet die alleen gaan voor de 'grote' teams. Geen San José. Maar een Atlanta, Timbers, Sounders, Toronto (Canada). Maar eigenlijk hoort Bosz hier nog niet aan te denken. Die kan nog wel wat krijgen hier in Europa.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 10:06
    Precies, hetzelfde als een speler maakt een trainer zijn carriére kapot. In zulke landen zet hij zich niet meer in de kijker, fijn in europa blijven!
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 11:00
    Volgend jaar utreg trainen,dat is de juiste keuze voor Peter bosz.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2779
    zaterdag 22 september 2018 om 13:44
    Ik snap die constructie niet van jullie ,nu advocaat ,daarna iemand anders ,waarom niet gelijk een coach aanstellen of loop ik nu achter
    Vind ik leuk
    Utca030 +13305
    zaterdag 22 september 2018 om 13:58
    Denk dat de trainer die ze willen hebben nog een contract heeft.ze moeten de jong afkopen, en die trainer die ze willen hebben dan ook. Dus wachten ze op volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2779
    zaterdag 22 september 2018 om 15:02
    Oh ok duidelijk ,thnx
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8888
    zaterdag 22 september 2018 om 11:11
    Eerst een jaartje of 3 naar Utrecht.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 11:48
    Beste Voetbalprimeur, “Amerika”? Jullie schrijven “Utrecht” verkeerd.
    Vind ik leuk
    Romo +768
    zaterdag 22 september 2018 om 12:19
    Kom lekker naar Feyenoord ...
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 13:06
    De grote tacticus gaat naar de hekkensluiter van de MLS?

    Wat moet hij daar in godsnaam doen?

    Een project oprichten om High School studenten technisch bij te scholen zodat ze sneller instromen?

    Zelfs jong Ajax tikt een topteam uit de MLS nog weg

    Ik schat Bosz toch wel iets hoger in, maar misschien staat er een grote zak geld klaar

    Ik vind dit echt niveau zandbak

    Vind ik leuk
    El Cazador +6063
    zaterdag 22 september 2018 om 13:24
    Het niveau is heel ver te zoeken deze zaterdag, hopelijk heeft men over en weer meer respect voor elkaar. Er zijn ergere dingen in het leven zoals in Oss is gebeurt
    Vind ik leuk
    Bertje 54 +54