Van der Sar hoorde van Ajax-onrust: 'In 21 minuten van Noordwijk naar Amsterdam'

    Van der Sar hoorde van Ajax-onrust: 'In 21 minuten van Noordwijk naar Amsterdam'

    zaterdag 22 september 2018 om 11:53

    15 april 2018: een dag die Edwin van der Sar waarschijnlijk nooit meer zal vergeten. Op die dag werd PSV in Eindhoven kampioen tegen Ajax en werden de spelers van de Amsterdammers later die dag opgewacht door boze supporters. Van der Sar was thuis toen hij hoorde van de onrust. Hij reed snel naar Amsterdam om de onrust in de kiem te smoren, vertelt hij in Het Parool.

    "Ik voelde de bui na die wedstrijd wel hangen", memoreert Van der Sar. "PSV kampioen, slecht gevoetbald. Ik had onderweg uit Eindhoven contact met onze veiligheidsmensen. Het was rustig bij de Arena, dus ik reed naar huis. Ik was net een biefstukje aan het bakken toen ik werd gebeld: de spelersbus was tegengehouden en de supporters wilden ook mij spreken. Ik ben in mijn auto gesprongen en ik was met 21 minuten van Noordwijk in Amsterdam."

    Van der Sar vindt dat hij er op zo'n moment moet zijn en laat niet alleen zijn gezicht zien als het goed gaat, maar dus ook als het fout gaat. Meerdere keren per seizoen bezoekt hij meegereisde supporters. "En ik zit bij gesprekken met supportersdelegaties. Toen we in Lyon de finale haalden van de Europa League, ben ik met Marc Overmars naar het uitvak geweest, maar je moet er bij zware teleurstelling ook zijn."

    De algemeen directeur van Ajax begrijpt dat supporters van Ajax erg emotioneel kunnen zijn en snapt dus ook dat de fans teleurgesteld waren na de zeperd in Eindhoven. "Er was een hoop woede, maar ik ben niet bang aangelegd. Hakim Ziyech werd fysiek belaagd. Ontoelaatbaar. Het is vrij chaotisch op zo'n moment. Veel geschreeuw, veel gescheld. Je kunt ook niet veel meer doen dan er zijn."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    AllAdIn +16548
    zaterdag 22 september 2018 om 11:58
    Woede is prima, maar dit ging echt te ver!
    Vind ik leuk
    Bengelino +11614
    zaterdag 22 september 2018 om 12:03
    Oke goed om te weten
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:04
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 12:06]
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5042
    zaterdag 22 september 2018 om 12:06
    Simpele ziel....
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:08
    gedraag je eigen gewoon , nergens voor nodig dit
    Vind ik leuk
    Lucky77 +45
    zaterdag 22 september 2018 om 13:03
    Ze hadden hun handen thuis moeten houden. Dat ze er stonden is goed en niks mee. Laten zien dat je het als supporters niet eens bent. Normaal een gesprek aangaan en daar mag best emotie bij zitten, maar nogmaals handen thuis. Benieuwd of Tadic, Blind, Labyad etc anders ook gehaald waren. Het werd niet meer gepikt door de supporters. Ze eisten dat er geinvesteerd ging worden. Een Ajax waardige selectie en die hebben we nu. Wellicht dankzij deze fans, waar 1 handtastelijke gek tussen stond.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 13:06]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16548
    zaterdag 22 september 2018 om 13:07
    Wie, wat, hoe en waarom etc. boeit mij niet, gewoon je poten thuishouden!
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:04
    Ik heb hem altijd meer een man van de varkenshaas gevonden.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16548
    zaterdag 22 september 2018 om 12:41
    Best lekker, een varkenshaas die goed bereid is.. beetje pepersaus erover..
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    zaterdag 22 september 2018 om 12:06
    Wat die supporters hebben gedaan is gewoon een prima reactie. Je hoort op zijn manier de titel niet te verliezen en helemaal de manier waarop. Ze hadden die spelers net al van der Sar naar huis moeten laten lopen als is het alleen maar om een statement te geven!
    Vind ik leuk
    SanKev +746
    zaterdag 22 september 2018 om 12:09
    Ja of wat je ook kan doen is je als een vent gedragen in plaats van als een kleuter en gewoon van je spelers afblijven. Zomaar een idee he.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    zaterdag 22 september 2018 om 13:07
    Als vd Sar echt een directeur was, gaf hij deze "supporters" een stadionverbod voor het leven.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2648
    zaterdag 22 september 2018 om 13:21
    #tenHagout
    Belachelijke reactie. Dit was gewoon grensoverschrijdend gedrag van de eigen aanhang. Moet je voorstellen dat jij op je werk belaagd wordt door ontevreden klanten als je een keer je dag niet hebt. Die wedstrijd op 15 april kùn je verliezen, zeker met die druk erop.

    De titel verloor Ajax al bij Vitesse uit en tegen Utrecht uit en thuis. Het was niet alleen die wedstrijd in Eindhoven. Ik ben blij dat de supporters in Eindhoven beschaafder zijn dan dit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 14:07
    Ja zo beschaafd dat je een verstandelijk gehandicapt kind voor z'n bek slaat! Doe nou niet van die domme uitspraken want dit soort debielen zitten overal in NL.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +582
    zaterdag 22 september 2018 om 12:08
    Zijn dezelfde gasten die na een paar gewonnen wedstrijdjes hoog van de toren blazen. Het zicht op de werkelijkheid zijn ze daar al decennialang kwijt.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +208
    zaterdag 22 september 2018 om 12:23
    Met al die chemicaliën in hun lichaam is het niet vreemd dat ze het zicht op de werkelijkheid verloren kwijt zijn...het zijn gewoon doorgesnoven, deerniswekkende malloten met het iq van een cirkelzaag.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:35
    Ho ho ho, alleen Feyenoordsupporters zijn doorgesnoven debielen,toch? (voor de duidelijkheid: dit is cynisme)
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    zaterdag 22 september 2018 om 12:09
    Vwb morgen. Ik ben er niet gerust op. Ik denk dat PSV gewoon wint.
    Het weer zal ook een cruciale rol spelen. Ik denk in het voordeel van PSV. 2-0 is mijn voorspelling.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 12:17
    als Ajax compleet is , dus met Huntelaar en vooral de Ligt , denk ik niet dat jouw voorspelling uit komt
    als de Ligt geblesseerd is , gaat Ajax het een stuk moeilijker krijgen denk ik , want wie moet de Jong in de lucht dan afstoppen
    als voetballiefhebber hoop ik gewoon dat Ajax compleet is , en dat beide clubs gewoon met dezelfde opstelling spelen
    succes morgen
    Vind ik leuk
    tikkitrug +785
    zaterdag 22 september 2018 om 12:20
    Super sneu volk die bij clubs verhaal gaan halen en bussen opwachtten. Alsof spelers en coaches zelf nog niet snappen wat er is gebeurd op zo’n moment. Help je een club helemaal niet mee.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165763
    zaterdag 22 september 2018 om 12:27
    Edje is een bikkel ,biefstukje aan laten branden voor een stel cappuchonhelden.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13472
    zaterdag 22 september 2018 om 12:30
    En de wet overtreden door veels te hard naar Amsterdam te scheuren en daar nog stoer over doen ook.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165763
    zaterdag 22 september 2018 om 12:31
    zou edje tijdens die rit ook een cappuchon op gehad hebben denk je?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13472
    zaterdag 22 september 2018 om 12:34
    Capuchon op en handdoek over zijn kentekenplaat. Ze hebben hem uiteindelijk herkend door de "kappen met die shit" sticker op zijn achterruit.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165763
    zaterdag 22 september 2018 om 12:36
    niet zijn keepershandschoenen op de hoedenplank?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13472
    zaterdag 22 september 2018 om 12:38
    Daar lagen op dat moment bokshandschoenen om die jongens een lesje te leren.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165763
    zaterdag 22 september 2018 om 12:42
    hij is ook van alle markten thuis die ouwe cagefighter
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13472
    zaterdag 22 september 2018 om 12:43
    Edwin "boem boem" van der Sar, ook wel Gekke Eddie genoemd.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    zaterdag 22 september 2018 om 12:29
    Morgenavond kan Vd Sar weer aan de bak. De teleurstelling zal wederom groot zijn voor de Ajax fans. Ziyech kan beter in de bus blijven (sc)huilen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8933
    zaterdag 22 september 2018 om 12:40
    Kan beter ff wachten met z'n biefstukkie zondag.

    Zal net zo gaan als vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Kuip +7430
    zaterdag 22 september 2018 om 12:49
    Belachelijk dat supporters, van welke club dan ook, spelers opwachten. Dat gebeurt te pas en te onpas. Maar ik vind het nog gekker dat voorzitters en aanvoerders die mafkezen te woord staan.
    Van de Sar hoeft zich niet te verantwoorden voor die gasten. Wat zullen we nou krijgen. Dan zoeken die zgn supporters maar een andere hobby.
    De enigen die naar die supporters toe moeten gaan is de politie. En die gasten vijf minuten de tijd geven om op te rotten naar huis.
    Voetbal is en blijft een spelletje en niemand behalve bestuursleden van de club hebben het recht om spelers ter verantwoording te roepen.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    zaterdag 22 september 2018 om 13:00
    Dat vp dit publiceert....cheat codes en consorten overleggen hoe ze dit nu weer recht gezevert krijgen en dat Ajax wzdbwza is.
    Vind ik leuk
    Storm015 +244
    zaterdag 22 september 2018 om 14:12
    Zo zo dat is nog eens flink van onze gladde flapperdeflap, zeker als je veilgheidszaken in je portefeuille hebt, dan is het best wel stoer om je met veilgheid te bemoeien. Wat een slapjanus, die niets of niemand schuwt om in het nieuws te komen, zeker als er niets te vertellen is. Schaam je Ajax voor zo’n slappe zak😪😪😪😪
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 14:13]
    Vind ik leuk
    JustH +15384
    zaterdag 22 september 2018 om 23:03
    Ik vind jou ook wel een slappe zak eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Storm015 +244
    zaterdag 22 september 2018 om 23:12
    Toe maar, het valt niet mee he deze schijtzak af te vallen. Ik denk dat je het in je hart heel erg eens bent met me. Flapperdeflap is een laf ventje. Lees orion 73
    Vind ik leuk
    orion73 +1423
    zaterdag 22 september 2018 om 17:29
    Goh wat knap van hem zeg. Applaus voor deze man die er ook is als het slecht gaat. Man man man wat een lulkoek. Niet meer dan normaal dat je voorop staat als directeur als er figuurlijk klappen worden uitgedeeld. Maar sar slaat zichzelf nog even op de schouders hoe goed hij wel is alsof anderen dat niet zouden doen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van der Sar hoorde van Ajax-onrust: 'In 21 minuten van Noordwijk naar Amsterdam'