Roma-trainer heeft verrassing in petto voor Kluivert: 'Laat het vertrouwen zien'

    Roma-trainer heeft verrassing in petto voor Kluivert: 'Laat het vertrouwen zien'

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 16:44za 22-09-2018 om 16:44

    Justin Kluivert staat zondagmiddag voor de eerste keer in de basis in de Serie A. AS Roma-trainer Eusebio Di Francesco verklapte dat tijdens een persconferentie. 

    Kluivert (19) mag het dit weekend vanaf de eerste minuut laten zien tegen Bologna. "Waarom ik Kluivert op de tribune zette tegen Real? Ik kon natuurlijk maar achttien spelers selecteren", aldus Di Francesco tijdens een persconferentie.

    "Hij zal morgen starten. Dat laat het vertrouwen zien dat we in hem hebben", vervolgde de coach, die onder druk staat in Rome. De eerste vier Serie A-duels leverden vijf punten op. Ook tegen laagvlieger Bologna krijgt Roma het moeilijk, denkt Di Francesco. "We gaan op zoek naar de overwinning, maar je moet wel de juiste mentaliteit tonen."

    Tegen respectievelijk Torino, Atalanta en Chievo Verona viel Kluivert in de slotfase in. Deze week behoorde de aanvaller niet tot de wedstrijdselectie voor de Champions League-clash met Real. 

    Poll

    Gaat Kluivert dit seizoen uitgroeien tot vaste waarde?

    (12512 stemmen)

    Plaats een reactie

    slechtekont +4773
    zaterdag 22 september 2018 om 16:43
    Man man man wat opportuun daar
    Vind ik leuk
    Dezeun +5191
    zaterdag 22 september 2018 om 21:20
    Rechtsback positie is vrij
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 16:45
    Dat houdt Kluivert weer even zoet voor een paar weken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 16:47
    ex Ajax, komt altijd goed terecht (wat die lokale boertjes ook zeggen).
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6643
    zaterdag 22 september 2018 om 17:24
    Schandalig dat deze Nederlandse international geen vaste basisplaats heeft bij Roma ;-)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 20:24]
    Vind ik leuk
    Wijndalum +570
    zaterdag 22 september 2018 om 16:48
    Tribuneklant om vervolgens 4 dagen later in de basis te staan. Neemt een aardige druk mee, presteren moet.
    Vind ik leuk
    chicken +12051
    zaterdag 22 september 2018 om 17:32
    Dat met druk omgaan is heel normaal toch? Iedere wedstrijd telt even zwaar..
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4019
    zaterdag 22 september 2018 om 16:49
    Onbegrijpelijk dat je luistert naar een kind
    Vind ik leuk
    mcmodd +24361
    zaterdag 22 september 2018 om 16:49
    Als hij nu maar geen rood krijgt na tien minuten, dat zou zijn hele carrière verknallen.
    Vind ik leuk
    barry m +453
    zaterdag 22 september 2018 om 16:59
    Dat zou ik hem wel gunnen.
    hij is gewoon zwaar arogant voor iemand die nog niet eens basis speler van ajax was.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6863
    zaterdag 22 september 2018 om 17:25
    Jaloers of zo. Afgunst druipt er van af. Rode kaart gunnen. Volwassen reactie hoor kleuter
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 17:29
    Hey Barrie!
    Ben jij misbruikt vroeger of zo?
    Zure zure man!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk
    barry m +453
    zaterdag 22 september 2018 om 17:51
    nee helaas
    Vind ik leuk
    CR.17 +278
    zaterdag 22 september 2018 om 21:46
    Tjah, misplaatste arrogantie wekt bij sommige mensen terecht enige afgunst op.
    Vind ik leuk
    Foebele +54659
    zaterdag 22 september 2018 om 16:50
    Wat een soap joh, die trainer die krijgt weer even op zijn flikker van de TD die gezeik heeft met Raiola, dus hup erin met die jongen, als hij het dan niet laat zien kan die trainer weer terecht zeggen dat hij nog niet klaar voor het grote werk is en zo zal het door etteren.

    Het is zoals Gijp zei van de week, zijn kans van slagen is 10%, terwijl als iemand als de Ligt straks een stap maakt is de kans van slagen 90%, omdat hij ergens binnenkomt met status, status die hij bij Ajax aan het opbouwen is en in Oranje en die al reeds gemaakt is gezien de aandacht van buitenlandse media.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3855
    zaterdag 22 september 2018 om 17:27
    Daarom kan ik ook niet begrijpen dat hij die stap naar Roma heeft gezet,dat hadden ze hem kunnen vertellen.Er zijn zo genoeg voorbeelden..
    Vind ik leuk
    Just Nuts +283
    zaterdag 22 september 2018 om 17:34
    Amen
    Vind ik leuk
    Frevol54 +130
    zaterdag 22 september 2018 om 16:50
    Rouleren in optima forma.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1610
    zaterdag 22 september 2018 om 16:52
    die wordt nog in de 1ste helft gewisseld
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +7035
    zaterdag 22 september 2018 om 16:59
    De sletjes van Raiola. Triest.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34639
    zaterdag 22 september 2018 om 17:02
    Nou succes zeikerdje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 17:07
    Hij zal nog wel eens achter zijn oren krabben .
    En denken diep in zijn hart had ik maar bij Ajax gebleven door ontwikkelen en dan gaan oogsten .
    Jongen wat heb je je zelf aangedaan .
    Je bent een talent had je eigen ff de tijd gegeven je wilde te snel (Jammer)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 17:08]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 17:09
    Die jongen scoort en geeft 2 assists. En wordt daarmee een vaste waarde in het elftal. Alleen jammer dat ie zijn plek afdwingt via zijn zaakwaarnemer in plaats van, door hard te werken.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3365
    zondag 23 september 2018 om 10:56
    Dat is ook maar een deel van het verhaal ,in de media ...
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 11:03
    Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat ie gewoon zijn stinkende best moet doen, dan komt die basis plaats van zelf. Ik gun die jongen echt een fantastische carrierè
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3365
    zondag 23 september 2018 om 11:06
    Ik ook man ,en vanmiddag een overwinning voor ajax hoop ik ook
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    zaterdag 22 september 2018 om 17:10
    Mino is Baas
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 17:36
    Walgelijk dat het zo een politiek spel is. Hij start basis op "basis" van niks. Even janken en het verwende ventje krijgt zn zin. Ik denk dat hij zeker binnen de ploeg zelfs nu al moeilijk ligt. Zo maak je het jezelf alleen maar meer onmogelijk imo.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3365
    zondag 23 september 2018 om 10:57
    Geen trainer zou op basis van niks een speler opstellen ,te veel belangen ,zou jij dat doen ?
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +543
    zaterdag 22 september 2018 om 17:15
    En dan gewoon hem er zondag alsnog op de bank zetten.19 jaar lang is die jongen omringd door luxe. Nooit op zijn bek gegaan, dus ook nog nooit weer moeten opstaan. Laat ze maar een keer tegenslag krijgen. Word je groot van.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 17:31
    Ken je de familie persoonlijk?
    Heb jij zijn loopbaan dagelijks gevolgt bij Ajax?
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +543
    zaterdag 22 september 2018 om 18:19
    Nee ik ken ze niet persoonlijk. Nee ik heb hem niet gestalkt. Ik ben druk met werken en mijn familie te onderhouden. Met een lach op mijn gezicht. Waarom omdat we het vroeger niet breed hadden. En nu trouwens ook niet. En dan gaat zo'n gozertje zeggen ik wil dit bedrag want anders ga ik weg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 19:15
    Denk je dat Justin nooit eens aan zn oor getrokken is in de jeugdopleiding bij Ajax en dat alles is komen aanwaaien?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 19:16]
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 19:38
    Dat is wel zeker ja.
    Kontelikkers en meepraters genoeg in de voetballerij.
    Vind ik leuk
    Doenorma +96
    zondag 23 september 2018 om 00:28
    Sorry maar als jezelf niets kan of hebt kunnen presteren dan zou het klasse zijn als je dan minder hoog van de toren blaast. Op Vp alleen maar gasten die volgens mij niets bereikt hebben en dan hier hun gram voor eigen falen komen halen...te zielig hoor
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 00:28]
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +543
    zondag 23 september 2018 om 11:27
    Wat kan hij dan behalve voetballen?
    Vind ik leuk
    Doenorma +96
    zondag 23 september 2018 om 15:00
    Ik zou het niet weten. Ik weet wel dat hij talent en geloof heeft in zichzelf. Dat is al veel meer karakter dan de meeste Nederlanders die het niet aankunnen als iemand die karakteristieken tentoonsteld. Hoort kennelijk bij heersende zesjes cultuur om altijd zo zuur te zijn en lekker af te geven op anderen die meer bereiken.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27643
    zaterdag 22 september 2018 om 17:17
    Raiola trekt zijn bakkes open en Kluivertje staat prompt in de basis. Lekker beleid bij AS Roma
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19366
    zaterdag 22 september 2018 om 17:24
    Waarom denk je dat alle Railoa adepten spelen? ;-)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27643
    zaterdag 22 september 2018 om 17:27
    Precies dat. Grote bek, maar wel een baas, die Raiola.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19366
    zaterdag 22 september 2018 om 17:31
    Raiola is zeker een baas hahaha
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 18:34
    Als je maar zielig doet kwal
    Vind ik leuk
    Gerro +7512
    zaterdag 22 september 2018 om 19:56
    Karsdorp eruit en Kluivert erin en er zijn voorlopig twee problemen opgelost.
    Nou maar zien of meneer het daar waarmaakt met zijn grote moel. Wel zielig dat je je zaakwaarnemer nodig heb om een keer in de basis te beginnen. Loser eerste klas
    Vind ik leuk
    Jeroen77 +543
    zondag 23 september 2018 om 15:46
    Daar heb je helemaal gelijk in.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws