Liverpool en Van Dijk halen opgelucht adem: 'Verwacht niet dat het serieus is'

    Liverpool en Van Dijk halen opgelucht adem: 'Verwacht niet dat het serieus is'

    Gepubliceerd: zaterdag 22 september 2018 om 21:17za 22-09-2018 om 21:17

    Liverpool hoeft niet te vrezen voor een lange absentie van Virgil van Dijk. Dat zegt manager Jürgen Klopp. De Nederlander liet zich zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Southampton (3-0) vervangen vanwege een gekneusde rib.

    "Hij had al een kneuzing van die rib voor het duel met Paris Saint-Germain, het voelt niet erg comfortabel aan. En vandaag heeft hij op die plek opnieuw een tik gehad", laat Klopp weten. De Duitser maakt zich niet al te veel zorgen. "Het is niet prettig, maar ik verwacht niet dat het al te serieus is. Het zal in orde moeten zijn, want ik heb geen andere verhalen gehoord."

    Van Dijk ging op Anfield na 55 minuten naar de kant en werd vervangen door Joe Gomez. De aanvoerder van Oranje speelde dinsdag in de Champions League tegen Paris Saint-Germain (3-2) de hele wedstrijd mee.

    Plaats een reactie

    sundaymanara +1055
    zaterdag 22 september 2018 om 21:28
    Hup Utrecht.
    Vind ik leuk
    Ale +5089
    zaterdag 22 september 2018 om 21:48
    Mietje
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 21:56
    Van dijk is bijkans de personificatie van de zeepbel dat het engelse voetbal is. Voetballend voegt hij niets toe.
    Het is een massa wat een bal kan tegenhouden. Stan valkx had meer voetballend vermogen.
    Kijk, veel nederlandse voetballiefhebbers zijn fan geworden van een engelse club. Waarom? Niet om die club, welnee, maar om de spelers die de club kocht en kocht en kocht. Uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk zijn er die hard fans. Maar deze zgn engeland fans worden ook zo maar fan van een ijslandse club als daar de poen mafia zijn zinnen op zou zetten.
    Het is allemaal kunstmatig gecreeerde emotie.
    Vroeger was je fan van liverpool om Ian Rush. Als Ian Rush scoorde verloor liverpool nooit! Dat was echt!
    Kap toch met dat gedweep met dat engelse voetbal en de gehypte van dijks van deze wereld. Fortuna willem 2 was tien keer beter dan watford fulham. Mensen word wakker.

    Ps de trend is, ook door de hype in het engelse voetbal door de van dijks ed, om te selecteren op fysiek en body.
    Ook bij de amateurs zie je dat.
    Fout!
    Met 11 x modric word ik slapend kampioen. Maar met 8 x modric en 3 x van dijk gaat het al mis. Aan wie zou dat liggen? Modric of van dijk?
    Hinken op twee gedachten dus dat gaat fout. Het gaat om de juiste keuze, voetbal staat op één, daar kan geen draver of massa tegen op.
    Niemand is sneller dan de bal.
    Massa is niets zonder contact.
    Hoop dat het helder is.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 22:11]
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 22:11
    2 Doelpunten tegen in 6 wedstrijden Premier League zegt mij genoeg.
    Van Dijk heeft uitstraling, een goede trap en kan goed verdedigen.
    Probleem van Virgil is het geconcentreerd blijven.

    Voor de rest: top verdediger, waar geen enkele spits graag tegenover staat.
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 22:15
    Dat heeft niets met van dijk te maken. Liverpool heeft gewoon vaker en langer de bal dan voorheen. Het ironische is ook nog eens dat het sterke punt van van dijk zichtbaar wordt indien hij niet de bal heeft.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3324
    zondag 23 september 2018 om 00:36
    Wat een onzin man. Alle statistieken van Van Dijk spreken voor zich. Hij is een top verdediger. Liverpool kreeg vorig seizoen per wedstrijd gemiddeld 0,5 goals minder tegen als Van Dijk speelde. Dat zegt ook al genoeg.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24360
    zondag 23 september 2018 om 07:35
    11 Modric’en of 8 modric’en en 3 van Dijk’s, mijn hemel Bill, die zijn op de hele wereld nergens te vinden. Bovendien kan een wedstrijd alleen maar met verschillende spelers worden gewonnen, niet met allemaal gelijke spelers. Het begint al met: Modric ook in de goal of toch maar Van Dijk als ballenvanger?
    Ook kan je niet “bij wijze van spreken” voetballen met gelijke spelers. Tenslotte is het niet mogelijk echte wedstrijden “bij wijze van spreken” te winnen. Beste Bill, zet alvast bij wijze van spreken een pilsje koud voor als je club vandaag “bij wijze van spreken” wint. Je zult er je dorst niet mee lessen.
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zondag 23 september 2018 om 11:11
    Je neemt alles veel te letterlijk vriend. Probeer eens tussen de regels door te lezen.
    Het gaat erom dat je de bal hebt in het voetbal.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24360
    zondag 23 september 2018 om 11:33
    Met 11 Modric’en, ook nietletterlijk genomen, zullen er een aantal niet de bal hebben, dat volgt dan daaruit. Daarmee leveren ze zoveel kwaliteit in dat ook balbezit voor een aantal in je M-elftal (wederom niet letterlijk) niet aan de orde is. Een dergelijke stelling is mathematisch (wel letterlijk) dus niet mogelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 07:34
    Als onderdeel van de centrale verdediging dus écht wel.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +703
    zaterdag 22 september 2018 om 22:25
    Ik ben niet om van dijk fan van liverpool en als het allemaal zo fantastisch is in Nederland waarom staan we er dan zo voor internationaal? Omdat Engeland gehyped word? Beetje aparte uiteenzetting!
    Vind ik leuk
    Bill +830
    zaterdag 22 september 2018 om 22:52
    Het nl elftal is niets minder dan het engels elftal.
    Het nl voetbal is technisch taktisch niets minder dan het engels voetbal. Overal zelfs beter. In engeland springen wat buitenlanders er tussenuit en maken het verschil en de intensiteit is hoger maar dat is mentaal.
    De hype zit hem erin dat er lieden zijn die meer fan zijn van de spurs bijv dan dat ze hopen dat psv wint. En wat stelt de spurs nou voor dan?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 22 september 2018 om 22:52]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90821
    zaterdag 22 september 2018 om 23:50
    Hahaha, man man man. Je laat me echt lachen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 22:57
    Billy Billy toch,dat je geen verstand van voetbal hebt is niet erg,maar zeg er dan ook niks over.Je plaatst de één na de andere domme reactie 😂😂
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +703
    zaterdag 22 september 2018 om 23:13
    Amen! Ik ga het ook niet uitleggen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 23:20
    Gelijk heb je,bij hem is dat ook kansloos.
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 23:13
    Van Dijk is geweldig man. Sinds hij er is maar heeel erg weinig tegendoelpunten gekregen. Zonder hem nooit de CL finale gehaald, nooit nu bovenaan gestaan met 18 punten en al helemaal nooit met 3-2 gewonnen van PSG. De verdediging was drama voordat hij kwam (Man City - Liverpool toen 5-0, Spurs- Liverpool ook 4-0 of zoiets). En nu... amper tegendoelpunten. Maar 1 in 6 competitewedstrijden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90821
    zaterdag 22 september 2018 om 23:49
    https://www.premierleague.com/players/5140/Virgil-van-Dijk/stats




    *Dronkenmanspraat
    Vind ik leuk
    Sanders +4129
    zondag 23 september 2018 om 00:29
    Er word niet alleen in de verdediging gezocht naar fysieke jongens... Als je een lukaku voor je neus hebt dan knikkert die alle hoge ballen erin als er een modric staat te verdedigen. Je schetst een heel mooi droom wereldje waar iedereen mooi kan spelen en flair heeft, maar dat is niet hoe het er in de werkelijkheid aan toe gaat.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 08:23
    Minder blowen, dan komt het goed
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10653
    zondag 23 september 2018 om 08:45
    Wat jij daar schrijft geldt voor alle topclubs in Europa.
    Vind ik leuk
    orion73 +1520
    zondag 23 september 2018 om 09:58
    Mooi gesproken.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3552
    zondag 23 september 2018 om 12:00
    Ja....maar als Watford of Fulham tegen Willem II of Fortuna spelen hebben ze een makkie. En bij Liverpool zijn ze heel tevreden over van Dijk en dat is toch waar het om gaat. Zijn taak is doelpunten voorkomen en dat doet hij
    Vind ik leuk
    zaterdag 22 september 2018 om 22:11
    Joe Gomez viel goed in, vond ik.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3324
    zondag 23 september 2018 om 00:34
    Dat gaat wel een toppertje worden hoor. Samen met Trent Alexander-Arnold kan die nog heel wat jaartjes mee in de defensie van Liverpool.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 01:34
    En in iets mindere mate de 24-jarige Robertson ook wel, als het goed is, zitten er voor hem ook nog wel een jaar of 8 op topniveau in.
    Vind ik leuk
    LFCWARRIOR +231
    zondag 23 september 2018 om 11:48
    Gaat lekker hè als CV. Echt zijn plekkie
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws