Crisis in Groningen: 'Het is kut, dat weet hij zelf ook. De trainer was witheet'

    Crisis in Groningen: 'Het is kut, dat weet hij zelf ook. De trainer was witheet'

    zondag 23 september 2018 om 17:42

    Vijf nederlagen in zes duels, drie opeenvolgende verliespartijen voor eigen publiek en een laatste plaats: het is crisis bij FC Groningen. Zondagmiddag was AZ met 3-1 te sterk voor de hekkensluiter van de Eredivisie. Mike te Wierik baalde na het verlies als een stekker. 

    "Als je zulke stomme dingen doet, verdien je het ook niet om te winnen", zei de verdediger na de wedstrijd tegen RTV NoordHij baalde vooral van de tweede gele kaart die Ajdin Hrustic in de slotfase kreeg. Daarmee kwam Groningen met negen man te staan. "Dat is gewoon dom, daarmee laat je je team in de steek."

    "Het is kut, dat weet hij zelf ook wel. De trainer was ook witheet. Daarna moesten we met negen man de ballen uit de broek lopen", vervolgde Te Wierik, die constateert dat er 'heel snel' iets moet verbeteren. "Het was bij fases gewoon kleutervoetbal. Dat is een harde conclusie. Het zal snel moeten verbeteren, anders gaan we geen punten halen."

    Lees ook: Tumultueus duel in Groningen: hoofdrol videoscheids, twee keer rood, winst AZ

    Poll

    Gaat FC Groningen degraderen?

    (933 stemmen)

    Plaats een reactie

    komoanFC +2065
    zondag 23 september 2018 om 17:48
    Waarom moet bij elk item dezelfde poll?
    Vind ik leuk
    Farmer +12012
    zondag 23 september 2018 om 17:49
    Doctrine hé... VP weet niks originelers te bedenken dan dit...

    Wat een vraagstelling trouwens, na 6 wedstrijden... we hebben nog 28 rondes te gaan waar alles nog alle kanten uit kan...
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18877
    zondag 23 september 2018 om 17:54
    Omdat, net als bij ons vorig jaar, dat de vraag is die richting het einde van het seizoen gesteld moet worden.
    Hoe kan het dat Groningen zó ver is weggezakt? Zijn toch geen hele vreemde dingen gebeurd?
    Jullie hadden altijd leuke spelers, nu ook met bijv. Doan en toch loopt het voor geen meter.
    Hoop voor jullie dat het nog omgedraaid kan worden, anders ben ik bang dat het een heel duister jaar gaat worden voor Grun.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2065
    zondag 23 september 2018 om 17:58
    Klopt, daar werd ik ook al schijtziek van. Was inderdaad bij elk item over Twente dezelfde poll.

    Hopelijk kunnen we donderdag tegen jullie het tij keren. We hebben echt even een overwinning nodig.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18877
    zondag 23 september 2018 om 17:59
    Ik help je hopen dat het tij keert, bij voorkeur na donderdag haha😂
    [Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 18:00]
    Vind ik leuk
    Farmer +12012
    zondag 23 september 2018 om 17:48
    Denk dat de meesten zich nog afvragen waarom van Boekel een opstootje zag in dat schimmigheidje tussen Gudmonson en Hrustic... was niks aan de hand, maar Boekel moest eventjes doen alsof hij belangrijk was....

    Die rode kaart van Zeefuik sloeg ook al nergens op...
    Als je zó de das wordt omgedaan in een wedstrijd, is het wel erg makkelijk afgeven met 'Crisis in Groningen'....
    Er zat toch duidelijk verbetering in het spel, en zelfs met 9 man wist de FC, het AZ nog wel lastig te maken.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2065
    zondag 23 september 2018 om 17:51
    Helemaal eens, Groningen had na de penalty zelfs nog kansen op de 2-1. Ik blijf er vertrouwen in houden.
    Vind ik leuk
    Ron777 +79
    zondag 23 september 2018 om 18:09
    Eerste wedstrijd van het seizoen bruins kreeg ook voor het zelfde rood was ook niets dus 2 wedstrijden uitzitten
    Vind ik leuk
    Multatuli +111
    zondag 23 september 2018 om 20:19
    Die 2e rode kaart had inderdaad niet gehoeven maar die 1e was terecht. Waar is het voor nodig om op zo'n manier je tegenstander op de enkels te schoppen?
    Vind ik leuk
    Farmer +12012
    zondag 23 september 2018 om 22:12
    Hij kwam hard in, maar trapte niet door(geen gestrekt been bv), en ging wel 'gewoon' voor de bal. Vond dat een veels te zware beslissing.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +716
    zondag 23 september 2018 om 23:24
    Toch hebben maar 50 mensen zin om er naar te gaan kijken. Dat groningen is een grijs team met pure middelmaat. Rusnak, chery, granqvist, kostic, matavz, berg en eerder nevland waren spelers die groningen kleur gaven. Zulk soort spelers hebben ze weer nodig.
    Vind ik leuk
    Cantona +1023
    zondag 23 september 2018 om 17:59

    Dolberg haalt net door maar krijgt geen geel of rood en de VAR komt er ook niet aan te pas, beetje vreemd.
    Maar ja het feit is dat Zeefuik en Hrustic weer onnodige kaarten halen en zeker met een infantiel arbitraal trio moet je dit niet doen.
    Vind ik leuk
    Itsese +4634
    zondag 23 september 2018 om 18:01
    Crisis in Groningen? Ik denk in Amsterdam;)
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4389
    zondag 23 september 2018 om 18:08
    Onzin kop boven dit artikel.... Groningen speelde prima en heeft gewoon een selectie voor het linkerrijtje. Vandaag zat het ook niet echt mee
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:44
    Hahaha, nog 28 wedstrijden te gaan en nu al poll over degraderen? VP gaat er ook op achteruit. Er komt nog een winterstop waarbij er zeker wel versterking gaat komen. Gaat helemaal goed komen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5490
    maandag 24 september 2018 om 12:20
    Versterkingen? Zonder geld? Jullie gaan vast niet degraderen er zitten wel zwakkere teams tussen. Maar jullie doen net of je een team hebt voor het linkerrijtje.. dat is ook niet waar.

    Jij niet specifiek maar er zitten hier een aantal Groningers die doen of alles meevalt.. het ligt aan de reff, de selectie is goed, er is niks aan de hand..

    Ook jullie hebben het toch wel door dat het jaarlijks minder gaat?
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 18:47
    Geen tweede rode kaart in de wedstrijd. Anders was er zeker redelijke kans geweest op een punt. Zeker met 10 man was de selectie sterk genoeg.
    Vind ik leuk
    hassel +839
    zondag 23 september 2018 om 19:05
    Het was als voetballer al helemaal niets en als trainer dus ook niet.
    Vind ik leuk
    zondag 23 september 2018 om 21:48
    Ja als ze in de wintermaanden minimaal geen 3 ervaren spelers erbij halen is het helaas afgelopen met groningen. Het licht beslist niet aan de trainer maar aan de jeugdelftal van groningen. Spelers zijn wel goed maar hebben drie ervaren spelers nodig op elke linie een
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws