Ajax moet 'nederig' zijn: Niet in de positie om te roepen dat we de beste zijn

Ajax moet 'nederig' zijn: "Niet in de positie om te roepen dat we de beste zijn"

Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 19:26zo 23-09-2018 om 19:26

Ajax moet nederig zijn na de harde nederlaag (3-0) tegen PSV. Dat stelt Frenkie de Jong, die niet tevreden kan zijn met het spel van de Amsterdammers in Eindhoven.

"Ik denk dat we nog wel aardig begonnen, maar we geven eigenlijk alle goals een beetje weg", reageert De Jong bij de NOS. "Als je op een gegeven moment 3-0 achter staat, dan wordt het wel lastig tegen PSV. Na de 1-0 waren we het even kwijt. We gingen andere dingen doen."

De Jong wordt verweten dat hij bij de 2-0 en 3-0 niet instapte. "Als een aanvaller op snelheid op je afkomt en je bent in een grote ruimte, dan kun je niet instappen. Dat is onmogelijk, want dan kan hij alle kanten op. Dat lijkt me niet heel slim. Maar ik had het sowieso beter kunnen doen."

Het verschil tussen PSV en Ajax is nu vijf punten. "Gelukkig is het nog vroeg in het seizoen, maar ik denk dat we gewoon nederig moeten zijn. PSV doet het veel beter. Ik denk niet dat we in de positie zijn om te roepen dat we de beste zijn, omdat we vijf punten achter staan en 3-0 hebben verloren."

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
GPSV +768
zondag 23 september 2018 om 19:28
Eens, helemaal niks daar in amsterdam.
Vind ik leuk
J de Wit +2120
zondag 23 september 2018 om 19:29
Volwassen reactie van een toekomstige voetbalgod
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:29
En terecht. Op naar de volgende wedstrijd.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1268
zondag 23 september 2018 om 19:41
....zo is het volgend seizoen beter...😂
Vind ik leuk
Foden +4564
zondag 23 september 2018 om 19:29
Dit Ajax was gewoon: Ten Hag en de zeven middenvelders. Leuke titel voor een boek ook.
Vind ik leuk
sundaymanara +1193
zondag 23 september 2018 om 19:31
Een mooi trio op de tweede plaats, Hoewel, wat heeft Feyenoord daar te zoeken, maar goed.
Vind ik leuk
Storm015 +278
zondag 23 september 2018 om 19:31
😜👍👍Mooie reactie van een echte brabander
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:32
Waarom deden Ziyech en Tadic niet mee? Die stel je op in dit soort top wedstrijden
Vind ik leuk
Kakkerlak +581
zondag 23 september 2018 om 19:32
wat een heerlijke zondag.....BASTA
Vind ik leuk
ay42 +1441
zondag 23 september 2018 om 19:33
Volgens mij heeft hij echt spijt dat hij destijds niet voor PSV heeft gekozen
Vind ik leuk
stratumseind +190939
zondag 23 september 2018 om 19:33
Michel Hakim Jackson liet ook weer zijn ware gezicht zien : het ligt aan alles behalve aan hem
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:34
Hij en de ligt zijn wel twee zeer positieve en realistische gasten. Hebben wel gezonde bravoure maar lopen niet constant te zeggen hoe goed ze zijn. Toch wel een verschil met generatie bazour.
Vind ik leuk
Martinus69 +5259
zondag 23 september 2018 om 19:59
De Ligt verliest het ook boven in zijn hoofd. Vorige week een walgelijk arrogant interview gelezen.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 22:50
Oke, dat heb ik dan gemist. vooralsnog lijkt het me een prima kerel. Is ook wel lastig als je blikvanger en captain bent op zijn leeftijd. Iedereen praat en schrijft hem naar barcelona.
Vind ik leuk
Roya +1679
zondag 23 september 2018 om 19:34
Frenkie snapt het je moet niets roepen maar bewijzen pas dan kan je iets roepen kunnen een hoop mensen hier wat van leren
Vind ik leuk
phritzzz +4136
zondag 23 september 2018 om 19:34
Juiste conclusie Frenkie!
Vind ik leuk
volharding +1163
zondag 23 september 2018 om 19:34
VP Waar blijft de pol is Frenkie goed genoeg voor Barcelona ..
Vind ik leuk
stratumseind +190939
zondag 23 september 2018 om 19:37
en de joetjoep clip met alle frenkie moves van vandaag?
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:37]
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:40
Als die op zijn eigen positie staat is er nog hoop
Vind ik leuk
stratumseind +190939
zondag 23 september 2018 om 19:36
Als de verlosser geweten had dat ie al een jaar als hoer in de verdediging gebruikt zou worden had ie nooit naar de tweede club van nederland gegaan.

Werkelijk iedereen maar dan ook iedereen weet dat hij niet in de verdediging moet staan en waar zet die puntmuts hem iedere keer neer ??? juist ja als verdediger.

Die loopt daar zo gauw ie kan gillend de deur uit.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:38]
Vind ik leuk
phritzzz +4136
zondag 23 september 2018 om 19:39
Helemaal mee eens maar blij dat die puntmuts zo eigenwijs is ;)
Vind ik leuk
wattenstaafje +23439
zondag 23 september 2018 om 19:36
Zo is dat.
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
zondag 23 september 2018 om 19:37
Frenkie....voetballend ongelooflijk - gigantisch overhypt & (voorlopig i.i.g.)veel tekortkomingen (kop-fysiek- fysieke snelheid-verdedigend)
echter qua reactie uitermate correct.

Vind ik leuk
Koenbres +1867
maandag 24 september 2018 om 08:37
Alle tekortkomingen die je opnoemt gelden voor verdedigers en laten we eerlijk zijn na gisteren dat is gewoon absoluut niet de positie voor hem. Snap niet dat Ajax hem centraal in de verdediging opstelt maarja
[Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:38]
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 19:39

Beetje smoesjes zoeken, als routinier moet je gewoon de nederlaag slikken en de vinger op de zere plek leggen.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:42]
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
zondag 23 september 2018 om 19:46
En Ajax heeft gewoon ontzettend slecht ingekocht:

- blind jr veel te duur en geen meerwaarde dat weet iedereen

- Tadic met een beetje voetballogica weet je ook dat hij tekort komt...hij komt van Southampton...niet van City of Liverpool.

En tja ..hoe kun je nu geen back up hebben voor je verdediging...en blijkbaar is de voorstopper van jong Ajax geen supertalent...anders stel je die toch op (?)

Ajax is vandaag totaal overklast.
[Reactie gewijzigd op zondag 23 september 2018 om 19:47]
Vind ik leuk
lulkoek +135
zondag 23 september 2018 om 20:28
Ben n psv er maar f de jong is gewoon echt geweldig

Ook tadic is gewoon supergoed


Nederlandse comp is gewoon door ajax en psv n stuk sterker geworden
Vind ik leuk
Korm +39366
zondag 23 september 2018 om 19:49
Frenkie en de ligt zijn echte aanwinsten voor ajax. Heerlijk om naar deze spelers te luisteren
Vind ik leuk
Pietje2015 +16360
zondag 23 september 2018 om 19:54
Afstraffing Ajax - psv blaast Ajax omver - Ajax terug op aarde.
Wat een vreselijke ophef en feiten verdoezeling.
Dit is alleen maar gebaseerd op de uitslag.

Verder 70 minuten lang de bus geparkeerd en overtredingen gemaakt.
Er is 1 speler die echt een dikke rode kaart verdiende,
Het begon met een dikke schwalbe (begin 1e helft) diverse overtredingen daarna en als dikke afsluiter de elleboog stoot.

Wat een held is het toch, de baby.
Vind ik leuk
Legion73 +183
zondag 23 september 2018 om 19:55
PSV gefeliciteerd alvast met de schaal.
Wij hebben er weer een concurrent bij in de "Subtop"
Vind ik leuk
100%PSV +3252
zondag 23 september 2018 om 19:57
Eindelijk eens een A’damse speler die zich nederig durft op te stellen! Niet vooraf blaten en vervolgens niets presteren als Onana en Schöne.
Vind ik leuk
Martinus69 +5259
zondag 23 september 2018 om 20:01
Niets Amsterdams aan... Brabander.
Vind ik leuk
fr1963 +4020
zondag 23 september 2018 om 23:56
Zuid Hollandse jongen uit een Feyenoord familie. Vandaar zijn nuchtere en realistische reactie die ook blijk geeft van zelfkennis.
Vind ik leuk
Arbee +2458
zondag 23 september 2018 om 19:58
Ik vind het eigenlijk wel beschamend, dat het telkens de jonge talenten De Ligt en Frenkie de Jong zo heerlijk realistisch en nuchter zijn in hun interviews en dat ervaren mensen als Ten Hag en Blind maar wat onzin roepen...
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:00
Er wordt gezegd dat PSV een zwakke defensie heeft.
Daar kan Ajax nog wat van leren.
Frenkie de Jong is een van de slechtste centrale verdedigers die ik vandaag gezien heb.
Alle drie de doelpunten kwamen op zijn conto.
Eiting zal best veel lopen maar wel op de verkeerde plek.
PSV heeft zijn huiswerk honderd keer beter gedaan dan Ajax.
maar ja, ze komen nog naar Amsterdam.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:29
Ja natuurlijk, maar deze krachtmeting was wel ff nodig.. Sommige fans waren wat te arrogant afgelopen tijd.
Vind ik leuk
Guti +34
zondag 23 september 2018 om 20:08
Nou laat horen dan praatjeslippen.
Vind ik leuk
Marco S +6564
zondag 23 september 2018 om 20:11
Wzawzds
Vind ik leuk
Marcelcocu +137
zondag 23 september 2018 om 20:12
Gelukkig luistert iedereen naar Frenkie zag deze tweet voorbij komen van Ajax; Het is stil in de trein terug. Heel erg stil. Er wordt amper een gesprek gevoerd. Buiten wordt het donker. We rijden stapvoets door station Geldermalsen… #psvaja

20m


Vind ik leuk
repeP +2010
zondag 23 september 2018 om 20:12
Ajax is al seizoenen lang niet meer de beste. 😜
Vind ik leuk
pos +9290
zondag 23 september 2018 om 20:16
Frenkie moet die nederigheid een keer aan Schone proberen uit te leggen. Speelde die mee trouwens ?
Vind ik leuk
san the man +1115
zondag 23 september 2018 om 20:21
Ajax laat niet eens zien dat ze willen voetballen. De spelers zijn net zo erg als hun supporters Ajax thuis net een bioscoop en kijken wat er gebeurt. Nu de deksel op de neus. Arrogant verwent team trainer doet er niets aan hij sterkt het aan ook zo'n zelf ingonem kwalletje. Echt genieten vandaag. Maak de kar maar alweer schoon......
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:27
Wij zijn Ajax wij zijn nog lang niet de beste.
Lekker uithuilen lieve supporters. Vandaag was het een regenachtige depressieve kutdag haha.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 20:37
Brabantse nachten zijn lang! ;-)
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
zondag 23 september 2018 om 20:41
Zou Sjakie lekker slapen? Of komt Sjakie morgen weer met allerlei excuses?
Vind ik leuk
The Iceman +14452
zondag 23 september 2018 om 20:48
Het schijnt dat hij PSV graag ziet degraderen.
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 21:09
Wim Kieft en Frenkie zijn de enigen met een Ajax band/verleden die de laatste paar dagen iets zinnigs zeggen. Zo'n Schone zou eens met Frenkie hierover moeten praten. Grote bakkes van hem zal voorlopig wel dicht blijven.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1898
zondag 23 september 2018 om 21:13
Zoals De Jong het al zegt, Nederig!! En dat probeer ik al een paar dagen hier te melden. Maar als zo vaak, opportunisme vierde hoogtij in Mokum. En dat viert nu Hoogtij in Brabant. Van Bommel blijft de irritante klootzak, zoals hij ook op het veld was, maar daar kan ik wel van genieten. Met klootzakken aan het roer pak je punten.
Vind ik leuk
Smithsonian +41011
zondag 23 september 2018 om 21:15
Frenkie is geen verdediger.

Ajax heeft gewoon een lompe coach. Resultaten doen anders geloven.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1623
zondag 23 september 2018 om 21:17
wijze woorden
Vind ik leuk
Mass +5792
zondag 23 september 2018 om 21:23
Gelezen schone?...blind?...neres???
Vind ik leuk
hassel +801
zondag 23 september 2018 om 21:48
Dat is al jaren zo maar ze leren het niet hè.
Vind ik leuk
FACT +2314
zondag 23 september 2018 om 22:18
"Niet in de positie om te roepen dat we de beste zijn"

Doen ze anders nóóóóóit.....!
Vind ik leuk
zondag 23 september 2018 om 22:18
Helemaal met Frenkie eens. Psv was veel beter maar dat we de goals weg gaven staat ook vast. Dat Psv beter was heb ik dit niet echt in kansen uitgedrukt gezien.
Vind ik leuk
kikokiko +47
zondag 23 september 2018 om 22:30
De prijzen worden op het einde van het seizoen verdeeld. Vandaag was duidelijk, geen gezeik.
Vind ik leuk
Patje41 +1068
zondag 23 september 2018 om 22:40
bas Nijhuis als var.... geen wonder dat Lozano en Schwaab maar 1x geel kregen
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1960
zondag 23 september 2018 om 22:53
Ajax zelf roept dat niet de media en kranten ja en een stel arrogante supporters
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
zondag 23 september 2018 om 23:27
Opgegroeid in Brabant da merkte subiet in de intervieuws die komt er wel 👍🏻
Vind ik leuk
fr1963 +4020
zondag 23 september 2018 om 23:51
Hij snapt het wel. Eerlijk en nederig wanneer dat op zijn plaats is.
Goed opgevoed door zijn Feyenoord familie! Voetjes op de grond. Hou vast jongen, jij gaat binnenkort heus bij een echte topclub spelen!
Vind ik leuk
Rafael +835
maandag 24 september 2018 om 06:33
Kan een ajaxied nederig zijn?!. Hoogmoed komt altijd voor de val
Vind ik leuk
Patje41 +1068
maandag 24 september 2018 om 11:07
nederig zijn? de ogen uit je hoofd schamen!
en juist Frenkie was de slechtste in de verdediging, hij zou de hand in eigen boezem moeten steken als schuldige bij alle drie de doelpunten.

Na deze wedstrijd zijn er twee dingen akelig duidelijk geworden:

Ajax heeft (en had) dringend behoefte aan (kop)sterke en snelle verdedigers en Ten Hag is een tactische onbenul die heel snel vervangen moet worden, liefst door Peter Bosz
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws