De Boer kritisch op Ten Hag: Ik denk wel dat Ajax dat gedacht heeft

    De Boer kritisch op Ten Hag: "Ik denk wel dat Ajax dat gedacht heeft"

    Gepubliceerd: zondag 23 september 2018 om 23:57zo 23-09-2018 om 23:57

    Frank de Boer begrijpt bepaalde keuzes die Erik ten Hag tegen PSV maakte niet. Ten Hag koos in Eindhoven voor een centrum met Frenkie de Jong en Daley Blind, maar dat pakte totaal verkeerd uit. De Jong speelde achterin vanwege het ontbreken van Matthijs de Ligt.

    "Je kunt wel met De Jong en Blind in het centrum spelen, maar dan tegen een tegenstander die met hun kont in de eigen zestien speelt, want dan hou je de druk", zegt De Boer bij Studio Voetbal. "Tegen AEK speelden ze ook zo. Dat ging wel goed, maar AEK is een andere tegenstander dan PSV."

    "Je kunt op internationaal niveau niet met dit duo spelen", vervolgt De Boer. "PSV is bijna van internationale klasse. Ik zeg niet dat Blind niet kan verdedigen, maar er stond wel een grote jongen naast hem die ingreep als het moest (De Ligt, red.). Nu heb je dat minder. PSV speelde heel goed. Van de twintig ballen hebben ze er negentien lang gegeven. Je ziet hoe moeilijk Ajax het daarmee had."

    De Boer denkt dat Ajax de klus behoorlijk onderschat heeft. "Ik denk wel dat Ajax dat gedacht heeft. Ze dachten dat het wel even kon met die twee jongens. De Jong staat zijn mannetje wel, maar is geen pure verdediger. Blind kan goed verdedigen, maar moet iemand naast zich hebben."

    Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

    Poll

    Eens met De Boer?

    (3977 stemmen)

    Plaats een reactie

    The Iceman +11421
    maandag 24 september 2018 om 00:00
    De Boer staat al in de startblokken om het over te nemen van Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Robby G +1282
    maandag 24 september 2018 om 00:03
    Hij heeft gewoon gelijk.. Ze Frenkie en Blind zijn goed met de Ligt erbij..samen komen ze verdedigend te kort
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:01
    Ik las het eerste kopje,en dacht : wilt Frankie weer trainer worden?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:03
    "...maar er stond wel een grote jongen naast hem die ingreep als het moest (De Ligt, red.)"

    Frank heeft er kijk op. Nu Koeman nog.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 00:04]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:12
    Koeman heeft wel inzicht. Zonder hem moest ik nog maar even zien waar Feyenoord nu zou staan.gelukkig zag ik vandaag al wat mooie dingen
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:16
    Maar Blind maar niet meer kiezen.

    De 1e twee jaren van Koeman waren zijn beste, bij Feyenoord. Toen toonde hij wel een beetje lef.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173963
    maandag 24 september 2018 om 00:04
    Blind is zo traag als dikke stront in een trechter .
    De enige positie die ie kan spelen is als stofzuiger achter een middenveld.
    En De messias is geen centrale verdediger, een amoebe op de maan ziet dat aleen paulus niet.

    Tactisch gestuntel van de eerste orde
    Waarvoor hartelijk dank
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 02:45]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:05
    En Eiting vond dat ze tactisch niet afgetroefd zijn. Lange ballen is ook een taktiek, Carel..!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173963
    maandag 24 september 2018 om 00:06
    Kareltje moet nog veul leren dan als ie dat vond.
    Vind ik leuk
    Max Delius +2751
    maandag 24 september 2018 om 00:13
    Als ik Kareltje was geweest had ik tegen meneer de interviewer gezegd, 'sla mij deze week maar over, ik durf eigenlijk niets te zeggen na deze wanvertoning van mij.'
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:08
    Ik ging bijna hopen, dat Ajax ging winnen. Van dit Ajax heeft Feyenoord niet zo'n last, als van PSV.

    maar toch lekker ... proost.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5149
    maandag 24 september 2018 om 00:46
    Nou nou Wim heb je Feyenoord voor Ajax ingeruild?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:03
    Haha. Net niet.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:09
    De Boer zegt eigenlijk dat ie er niets van bakt aangezien er een fatsoenlijke verdediger naast moet staan. Als linksback ook te traag en op de 6 staat Frenkie.
    Vind ik leuk
    Max Delius +2751
    maandag 24 september 2018 om 00:16
    Heiligschennis! Frenky is de lieve heer van het Nederlandse voetbal! (Althans volgens de volgers van het Amsterdamse voetbal…)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173963
    maandag 24 september 2018 om 00:17
    Ik verbaasde me al dat er vandaag geen filmpje van zijn skills van vandaag geplaatst is
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17232
    maandag 24 september 2018 om 00:20
    Van GOD plaatsen wij geen plaatjes of filmpjes. Dat is heiligschennis....
    Vind ik leuk
    stratumseind +173963
    maandag 24 september 2018 om 00:23
    Hebben ze nog beelden van me dan?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17232
    maandag 24 september 2018 om 00:26
    Als ze er zouden zijn dan moet ik onmiddelijk met hooivork en fakkel de straat op om een willekeurig iemand te steken en de lokale supermarkt in de fik te steken. Vraag me alleen niet waarom....
    Vind ik leuk
    stratumseind +173963
    maandag 24 september 2018 om 00:28
    waarom dat dan......
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:48
    Amoebe? Ben jij in Afrika ofzo?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173963
    maandag 24 september 2018 om 14:50
    nee
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 15:15
    Jij maakt mij nieuwsgierig
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10251
    maandag 24 september 2018 om 00:10
    Kieft heeft dit allemaal in zijn colomn in De Telegraaf al duidelijk aangegeven, ten Hag eigenwijs ( en dat mag ) beslist anders en gaat verschrikkelijk op z'n bek.
    Ten Hag is te licht en faalt bij Ajax evenals Overmars op sportief gebied blundert, uiteindelijk heeft hij Blind gekocht voor 16 miljoen, maar de man kan niet goed verdedigen, en heeft tenslotte ook ten Hag binnengehaald bij Ajax.
    Resultaat: 5 jaar niks met de grootste begroting en dat alles onder de "bezielende" leiding van v.d. Sar.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173963
    maandag 24 september 2018 om 00:11
    alsof het altijd zomer is zo mooi
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10251
    maandag 24 september 2018 om 00:39
    Het is een prachtige overwinning van PSV en voor PSV, alles zeggend en er valt absoluut niets op af te dingen, met chagrijn in m'n lijf feliciteer ik je van harte !
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17232
    maandag 24 september 2018 om 00:17
    We zijn armer en rijker tegelijkertijd. Het kan verkeren....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10251
    maandag 24 september 2018 om 00:41
    Daarom is voetbal ook zo boeiend...stel ik hevig gefrustreerd vast.......gv de gv de gv ha ha ;)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17232
    maandag 24 september 2018 om 00:48
    Ach wat kan ik nog zeggen. De raakvlakken zijn er wel maar dan hadden we niet voor de verkeerde kutclub moeten kiezen ;-)
    Vind ik leuk
    Dorzon +4445
    maandag 24 september 2018 om 00:10
    #tenhahagout
    Vind ik leuk
    stratumseind +173963
    maandag 24 september 2018 om 00:29
    nee joh , je wilt toch niet heel nederland dit plezier ontnemen?
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5149
    maandag 24 september 2018 om 00:45
    Keizer out moet iemand de schuld krijgen. Wie is de volgende slachtoffer?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10251
    maandag 24 september 2018 om 02:42
    Dat gebeurt pas na het Europees avontuur is afgelopen.......daarvoor werkt slechts verstorend.
    Vind ik leuk
    R94 +1999
    maandag 24 september 2018 om 00:15
    De man van 20 miljoen heeft een 19 jarige nodig om zekerheid te hebben, blijft leuk. Van superieur meestergenie naar tactisch onbenul, het kan snel gaan in Amsterdam. #TenHagOut is weer trending.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 00:16]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:16
    Die laatste zin. Als daley dat leest denkt hij : ik wou nog zo niet in de media
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:25
    Het zal voorlopig wel even stil zijn uit Amsterdam.
    Frenkie de Jong was heel eerlijk voor de camera dat ze niet de beste zijn 5 punten achterstaan en gewoon nederig moeten zijn. Maar ja heel zijn familie is Feyenoorder dus die weet wat realistisch is. PSV in zo n vorm kan je als achtervolgers alleen maar hopen dat ze punten laten liggen door Europese verplichtingen.
    Schöne hoor ik nou al 3 seizoenen onzin roepen, eerst het jaar dat Feyenoord kampioen werd, vorig seizoen uit bij PSV weer en nu roept hij deze week weer onzin, geweldige motivatie voor beiden clubs. Die ten hag haalt echt de kerst niet. Niet te geloven hoe die kerel praat
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10251
    maandag 24 september 2018 om 02:13
    NA afloop van het Europese avontuur en de stand van Ajax in de ED in aanmerking genomen wordt het functioneren van ten Hag wel aan de kaak gesteld, niet eerder.
    Dus ook al verliest Ajax nog meer punten in de ED maar overwinteren ze Europees; EL of CL, dan sturen ze ten Hag nog niet weg, werkt slechts verstorend.
    De kerst haalt hij dus wel, om die reden, verwacht ik.
    Ajax moet gewoon volgend seizoen met een schone lei beginnen, de Ligt, Frenkie, Hakim en Neres zie ik nog wel vertrekken, op dat moment kan je ten Hag dan ook ontslaan, helemaal opnieuw beginnen op dat moment dus.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    maandag 24 september 2018 om 02:30
    Dat Feyenoord kampioen werd is het slechtste wat Nederlands voetbal deze eeuw en de vijf eeuwen ervoor kon overkomen.Laat dat alsjeblieft nooit meer gebeuren.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 03:15
    Nee hup holland : dat was toen je vader en moeder besloten om jou op deze wereld te zetten en vergaten om abortus te plegen sukkel!.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    maandag 24 september 2018 om 06:43
    lol, ik had ook liever wat anders gezegd over Feyenoord, maar de waarheid is zoals die is. Feyenoord is geen schim meer van wat ze ooit waren.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:40
    ach stumperdje vorig jaar werd het veel beter geachte PSV helemaal zoek getikt in de ArenA
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 03:06
    En met 3-0 vernederd in eindhoven !!!!.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:58
    vernederd..... ze verliezen gister door 2 fouten van Onana.....
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 15:14
    Dream on david .........in mei wordt je wakker met 5 jaar helemaal niets.
    I hate to say i told you so ............
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5149
    maandag 24 september 2018 om 00:44
    Haha weing reacties van onze Amsterdamse vrienden oh het stil aan de overkant.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 00:48
    Zoals ik vooraf al zei, om kampioen te worden moet alles meezitten, blessures, 'schorsingen, vormverlies, wanneer tref je een tegenstander enz. PSV is Arias,, Brenet en v. Ginkel kwijt geraakt, dat zou ons zwakker maken maar het tegendeel blijkt waar, daarbij komt dat de spelers v. Bommel goed begrijpen en hij ze weet te raken, ook in de breedte heeft Psv in elke linie veel keuzes en krijgen geblesseerde spelers genoeg tijd om fit te worden, dan en je vooral op jezelf richten, kan je kampioen worden, niet door het elk jaar te roepen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 01:00
    Dus je koopt een speler van 16 miljoen , maar daar moet je wel een sterke man naast hebben want anders valt die door de mand, ongelofelijk
    Vind ik leuk
    HupHolland +2856
    maandag 24 september 2018 om 02:34
    Het is ook inderdaad ongeloofelijk dat ze Blind hebben gekocht, dat heb ik altijd al geroepen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 01:07
    Bert Sutherland

    De trainer van AJAX, Erik ten Hag, heeft PSV geheel onderschat en dat is hem duur komen te staan. Gezien het feit, dat Matthijs de Ligt in het elftal ontbrak, had hij de opengevallen plaats moeten invullen door een verdediger met meer potentie. Ik doel daarbij op spelers als Wober en Schuurs. Frenkie de Jong is een middenvelder, die op die plaats het spel kan verdelen en corrigeren. Bovendien is hij in staat zeer bruikbare passes te geven aan zijn medespelers. De wedstrijd tegen PSV heeft weer eens duidelijk aangetoond, dat er bij AJAX een echte goalgetter ontbreekt. In plaats van miljoenen euro's neertellen voor een verdediger, die niet altijd stabiel is, lijkt mij dat dit bedrag beter had kunnen worden aangewend voor een centrum verdediger met lengte en een spits die oog heeft voor de goal. Ik hoop, dat de trainersstaf, met Erik ten Had voorop, een harde les heeft geleerd in Eindhoven, waar een spits loopt, in de persoon van Luuk de Jong, die wel oog heeft voor het doel.
    Al doende leert men!!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10251
    maandag 24 september 2018 om 01:55
    Je hebt helemaal gelijk, alleen; bij Ajax is het geen kleuterschool van leren en vallen en opstaan, althans dat zou het niet moeten zijn, je moet er gewoon staan op dat niveau, en dat doet ten Hag en de voltallige onervaren Ajax Directie dus niet.
    Tegen de mindere "goden' in de ED en in Europa lijkt het heel wat, maar als het er echt op aankomt valt ten Hag door de mand en feitelijk Overmars en v.d Sar dus ook.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 01:10
    Psvers. Gefeliciteerd hoor.

    Kutdag
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    maandag 24 september 2018 om 01:53
    Leuk allemaal zie niks of weinig dat psv goed speelde. Ajax liet niets zien. Ver onder het niveau. Hoe kan dat word niet over gesproken op deze Ajax site
    Vind ik leuk
    san the man +1125
    maandag 24 september 2018 om 01:56
    Bergwijn zo van genoten.
    Vind ik leuk
    RWA040 +429
    maandag 24 september 2018 om 02:00
    Cheat Codes waar ben je nou?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 03:04
    Het bayern van nederland was het toch?.
    Waren ze niet te goed geworden voor de rest van de eredivisie???.

    Wij Zijn Ajax Wij Zijn NEDERIG!,.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 03:05]
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1813
    maandag 24 september 2018 om 04:42
    Frank de Boermoet helemaal niks zeggen, want die bakt er ook niks van, die is 4x kampioen geworden omdat PSV toen een uitermate zwakke verdediging had. Die heeft zijn onkunde daarna ruimschoots bewezen.., dat het toevalstreffers waren..

    Ajax stelt gewoon niks voor, maar dat roep ik al jaren
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 05:51
    Mooi gezegd snelkookpan puur waarheid en eerlijk die arrogantie en hoogmoed bij ajax mooi dan om te zien afgaan prachtig
    Vind ik leuk
    Storm015 +277
    maandag 24 september 2018 om 07:22
    Frankie( nergens langer dan een paar maanden !!!!) de Boer kan beter zijn mond houden. Zijn Ajax was saai en tempoloos, maar eerlijk is eerlijk wel resultaat. Ben meer benieuwd naar het commentaar van Peter Bosz, andere moderne visie!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34155
    maandag 24 september 2018 om 07:23
    Bijna van internationale klasse . Bijna 😂

    Blind is prima op LB of CDM maar niet als CV en frenkie is geen verdediger.
    Vind ik leuk
    KoiFreak +271
    maandag 24 september 2018 om 07:35
    Ten hag ontslag en Frank de Boer terug halen! Die maakt de pot van!
    Vind ik leuk
    rober2704 +806
    maandag 24 september 2018 om 07:37
    Blind moet dan wel iemand naast zich hebben wil ie goed kunnen verdedigen....kom op zeg, duurste aan "top" aankoop van Ajax en dan moet ie nog aan het handje lopen van een 19 jarige om goed te kunnen verdedigen..het zou juist andersom moeten zijn.
    Vind ik leuk
    renemar +579
    maandag 24 september 2018 om 09:01
    Je weet natuurlijk nooit hoe het was afgelopen als Wöber op de plaats van De Ligt had gespeeld. Wel is zeker dat je door de licht minder kwetsbaar zou zijn geweest. Ten Hag heeft gewoon gefaald met de opstelling. Met Frenkie als verdediger spelen kan inderdaad alleen tegen, met alle respect, de zwakkere tegenstanders.
    Door zijn blunder niet toe te geven blijkt zijn onvermogen objectief te analyseren. Wat was Bosz een verademing.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:37
    Oke Frank. Maar wat is het alternatief in de huidige selectie van Ajax mbt de centrale verdedigers? Wober? Je moet psv- Ajax van april dit jaar maar terug kijken. Debet aan 2 treffers en spelend naast de ligt destijds! Schuurs? Lijkt me niet dat hij voldoet. Speelt als vanaf augustus in jong Ajax en valt gewoon tegen. Anders zat hij wel bij het eerste vanaf het begin van het seizoen.

    Conclusie: de centrale verdedigers welke bij Ajax op de bank zitten voldoen geen van beiden. We moeten dus als de ligt wegvalt, terugvallen op onze middenvelders. In de winterstop zsm een centrale verdediger halen!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:29
    Mijn mening dat Ten Hag niet de juiste man is voor Ajax wordt bevestigd
    Vind ik leuk
    Bals +395
    maandag 24 september 2018 om 11:15
    Utrecht uit vorig seizoen: Ten Hag tactisch afgeschminkt
    Heracles dit seizoen: Ten Hag tactisch afgeschminkt
    PSV uit dit seizoen: Ten Hag tactisch afgeschminkt
    Daar boven op: tunnelvisie, geen zelfreflectie, zwakke communicator en onvoldoende managementkwaliteiten. Dat is AJAX onwaardig!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:07
    Helemaal eens met Frank de Boer. Dit was ook mijn lekenmening mening vooraf en helaas is dit uitgekomen. Flink wat werk aan de winkel om dit recht te trekken. Hopelijk tegen Bayern München wat meer realiteitszin.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws