'Tadic heb ik niet zien voetballen in Eindhoven, wel heerlijk zien babbelen'

    'Tadic heb ik niet zien voetballen in Eindhoven, wel heerlijk zien babbelen'

    maandag 24 september 2018 om 07:05

    Willem van Hanegem is verrast over het feit dat PSV zo de vloer aan veegde met Ajax (3-0) in de Eredivisie-topper. Volgens De Kromme werd Matthijs de Ligt node gemist door de Amsterdammers. Hij is kritisch op diverse Ajacieden.

    'Wat ik van de verdediger Daley Blind vond, heb ik hier onlangs al gezegd. Daar vielen mensen over, want die vonden dat hij wel lekker kan verdedigen. Ik denk van niet en PSV ook niet, had ik het idee', schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad.

    Het Feyenoord-icoon zag een PSV 'dat alles op alles zette'. 'Bij Ajax zag ik gelatenheid. Die Dusan Tadic die de hele wedstrijd naast de scheidsrechter staat om te vertellen wat hij er allemaal van vindt. Je ziet het vaker bij spelers die een bepaalde verantwoordelijkheid krijgen van hun trainer. Die slaan dan door en gaan zich werkelijk overal mee bemoeien. Tadic heb ik niet zien voetballen in Eindhoven, wel heerlijk zien babbelen.'

    Ook verbaasde Van Hanegem zich over André Onana. 'Die zag er vaak niet lekker uit, het duidelijkst bij de 1-0. En dan zie ik hem een elleboog op de borst van Luuk de Jong planten. Dat Danny Makkelie daar geel gaf aan De Jong, dat vond ik echt schandalig. En al helemaal als de VAR meekijkt vanuit Zeist.'

    Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

    Poll

    Maakt Ajax de achterstand nog goed?

    (1942 stemmen)

    Plaats een reactie

    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 07:10
    Ach ja Willem....

    Ze proberen in Zeist voor Ten Hag nog te redden wat er te redden valt

    #alsnogroodvoorOneenee
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +7779
    maandag 24 september 2018 om 07:28
    Ten Hag haalt de kerst ook weer niet.....🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 07:29
    Jawel. Hoop het ook! :)
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2728
    maandag 24 september 2018 om 07:35
    Ik hoop dat hij nog jaren blijft zitten.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 07:39
    Ik ook.
    Zitten blijft ie sowieso. Een klas hoger moet je hem niet aandoen :)
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18909
    maandag 24 september 2018 om 07:10
    Babbelen is ook 1 van hun grootste kwaliteiten 😉
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:45
    Samen met zichzelf ol de borst kloppen.
    Vind ik leuk
    Korm +35658
    maandag 24 september 2018 om 08:35
    hahaha dat zien we dagelijks hier terug, uitzonderingen daargelaten
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 24 september 2018 om 07:11
    Nee. Maken ze niet meer goed. Het word een jojo. PSV gaat wat punten verliezen maar Ajax ook.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 07:12]
    Vind ik leuk
    Storm015 +246
    maandag 24 september 2018 om 07:11
    Willem is al op leeftijd, maar is nog zo scherp als een mes. Dus geen onzin zoals Sjaak Zwartmans😜👍
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 07:11]
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 24 september 2018 om 07:29
    Willem neem ik zeer serieus. Goede analyses altijd ook als ik het niet eens ben met hem is het wel altijd goed onderbouwd. Sjaak daarentegen brabbelt maar wat. Grappige vent met zijn you tube channel waar ik op geabonneerd ben. Niet omdat ik wat wil opsteken van die man maar meer als vermaak. Want laten we eerlijk zijn. Sjaak is zeer vermakelijk. Kan niet wachten op het belletje om straks zijn grappige bijdrage weer te bekijken.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:11
    Ajax was niet het Ajax wat iedereen verwachtte, maar het seizoen is nog lang!!!
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 24 september 2018 om 07:31
    Dat had simpelweg met het spel van PSV te maken.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 07:39
    De lijdensweg ook!!!
    Vind ik leuk
    freek1958 +132
    maandag 24 september 2018 om 07:13
    020 heb altijd de var mee had 2x rood moeten zijn
    Vind ik leuk
    reggie +1642
    maandag 24 september 2018 om 09:14
    Video Ajax Redding!!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:13
    Wat Ajax nu moet doen is zich nederig tonen. Eerst maar eens hun voetjes laten spreken i.p.v hun mond. Competitie is zeker nog niet gelopen. We gaan het zien de komende weken wat hier uit voort komt.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:14
    Ajax is weer even met beide benen op de grond gezet door psv.
    Vind ik leuk
    Frenk23 +115
    maandag 24 september 2018 om 07:15
    5 punten na 6 wedstrijden, dat is flink hoor.
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 24 september 2018 om 07:33
    5 punten AL na 6 wedstrijden. Als je de voorspelling vóór de competitie mocht geloven van onze zgn voetbalkenners in medialand en Ajacieden hier op VP, zou het omgekeerd zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 07:56]
    Vind ik leuk
    Korm +35658
    maandag 24 september 2018 om 08:36
    bij sommige hoorde je al dat de competitie niet eens gestart hoeven te worden want ajax werd fluitend met 2 vingers in de neus kampioen..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    maandag 24 september 2018 om 07:18
    100 % mee eens. Ze moeten eens een minder grote bek hebben en gewoon gaan ballen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:18
    Onana eet een banana hahaha
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:44
    Waarom die lach? Is een banaan eten iets ergs dan? Of heb je andere bedoelingen met je uitspraak.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:23
    Nee dat schreeuwden de psv-supporters toen de spelersbus van ajax in eindhoven aankwam.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:24
    Vind ik echt niet kunnen. K schaam me dan ook dood voor dit soort idioten
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:27
    Ja het kan inderdaad echt niet maar ik kon er wel om lachen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:50
    Daar om lachen vind ik ook niet kunnen, schaam je. Dit is gewoon racistisch.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:55
    Neem het leven toch niet zo serieus man
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:01
    Heeft blijkbaar met empathisch vermogen te maken. Jezelf in een ander kunnen verplaatsen schijnt nog te moeilijk voor je te zijn.
    Vind ik leuk
    13 +13199
    maandag 24 september 2018 om 13:18
    Mag blanke vla nog van je, witgoed, zwartgeld, bruin café? Om het woord banaan zo’n racistische lading te geven, vind ik best raar. We hebben in NL heel veel uitdrukkingen met het woord aap erin, nou daar moet je ook mee oppassen tegenwoordig. En dan zie ik Elia, die trots is op Manu, een emoji van een gorilla naar hem sturen, moet een blanke eens doen hahaha.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 15:01
    Als elia dat doet dan noem je dat zelfspot. Iets waar jij totaal niet over mag mee praten. Jii weet heel goed waarom de eindhovense supporters dat zeggen en dan ga je er om lopen lachen.
    Vind ik leuk
    13 +13199
    maandag 24 september 2018 om 17:05
    Ik hou niet van racisme, maar het is me tegenwoordig allemaal wat te overdreven. In mijn wijk kun je makkelijk kaaskop naar je hoofd geslingerd krijgen. Moet mijn gezin daar dan ook maar zwaar ongesteld van worden?
    Vind ik leuk
    Radya .G . +1158
    dinsdag 25 september 2018 om 01:36
    Uhh Elia lijkt in de verste verte niet op een gorilla en dat weet hij zelf ook wel.
    Een gorilla staat voor groot, stoer en sterk en ja die vergelijking gaat wel op met Manu vind ik, misschien heeft Elia het ook zo bedoeld.
    Zelf zou ik Elia meer vergelijken met een Zwarte panter if I may say so ;)
    Vind ik leuk
    13 +13199
    dinsdag 25 september 2018 om 01:43
    Gorilla schijnt een soort power symbool te zijn, met een 💪🏿 erbij. Manu vond ik altijd een leukerd, best een soort aapje eigenlijk, maar dan bedoel ik juist dat hij mij vertederde, ondanks die stoere body van hem. Elia als zwarte panter, nice.
    Vind ik leuk
    PinPelado +1521
    maandag 24 september 2018 om 07:18
    Er gelden andere regels voor Ajax, Onana mag dit volgens Zeist gewoon doen;)
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1389
    maandag 24 september 2018 om 07:21
    Onana had gewoon rood moeten krijgen. Als iemand zeist ballen zou hebben zouden ze hem alsnog moeten schorsen.
    Vind ik leuk
    Kuip +7507
    maandag 24 september 2018 om 07:24
    Helaas heeft Ajax verzuimd om de selectie voor het sluiten van de transfermarkt op orde te brengen. Ze doen wel stoer over de aankopen en dat ze er dit jaar wel klaar voor waren, maar niets is minder waar.
    Van alle aankopen is Schuurs blijkbaar nog niet klaar voor Ajax 1.
    Labyad, zoals verwacht, een miskoop. Ten Hag wilde hem zo graag, terwijl je vooraf wist dat deze matige speler blij mag zijn met een club als Utrecht.
    Bandee, ook een nutteloze aankoop, is het hele seizoen geblesseerd.

    Blijkbaar is er ook geen enkel vertrouwen in de zwakke Wober. Waarom dan niet nog een grote en sterke verdediger gehaald?
    Dat vroeg ik me zes weken geleden al af. Nu pas dringt het door dat je met slechts een echte verdediger ( de Ligt) wel heel kwetsbaar bent.
    Hoewel Tadic en Blind prima aankopen zijn kun je ook stellen dat men er ook dit seizoen weer niet in geslaagd is om het elftal helemaal op orde te hebben.
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 24 september 2018 om 07:46
    En maar lacherig doen toen PSV Behich op de laatste transferdag een linksback als backup voor Angelino gratis ophaalde. Terwijl ze geld genoeg hebben om een backup voor het centrum te kopen. Zelfs nog lacheriger dat Viergever gratis naar PSV vertrok. Notabene Viergever 1 van de besten van het veld gisteren. Las ik niet hier steeds dat PSV afdankertjes van Ajax overneemt. Hoe ironisch Bergwijn en Viergever de afdankertjes van Ajax genoemd waren de besten van het veld. Zelfs voor Rosario haalde Ajax zijn neus op en ook die behoorde tot de besten van het veld. Het word tijd dat ajaxieden hier op VP eens een keer hun grote snavel dichthouden en meer respect tonen voor de regerend kampioen die het met veel minder geld moet doen. Grote schande dat je met zoveel geld niet eens een backup voor de centrum positie weet vast te leggen. Speel je alleen competitie wedstrijden dan kan ik me dat nog voorstellen. Hag heeft idd gelijk als hij stelt dat 3 wedstrijden per week te veel is. Je elftal is er niet naar ingekocht Pipo. Iets wat zeker wel moet als je CL wedstrijden gaat spelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 07:58]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:18
    He O kerel, die banden van de platte kar laten we voorlopig nog maar onopgepomt maar hoe zit het met die bbq van je? Heb je het rooster al ingevet? Trek dat ding maar vast uit de schuur en dan ergens in januari kan het vlees in de marinade. Laat me even weten hoe en wat dan bel ik de plaatselijke sluiterij ook vast om wat setjes bier klaar te zetten. Ken jij trouwens dat lied over helemaal niets in Amsterdam?
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 24 september 2018 om 08:31
    Ja man. Die bbq. Is ingevet en al en dat lied zal ingezet worden door niemand minder dan “op naar de volgende titel”. Over een paar weken is hij hier op bezoek dan zal ik het met hem oefenen.
    Helemaal niets in Amsterdam
    Helemaal niets in Amsterdam
    Helemaal niets
    Helemaal niets
    Helemaal niets in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:33
    Komt hij nou weer een betoog over Gaston houden? Die kan er geen kloten van die Gaston. En altijd maar simpele goaltjes maken tegen kleintjes als Ajax.
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 24 september 2018 om 08:36
    Een tafel voor hem maken. Maar hem kennende zal hij mijn oren afzeuren met zijn praatjes over Pereiro idd. Ha ha
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:36]
    Vind ik leuk
    Retweet +404
    maandag 24 september 2018 om 07:24
    Tja tadic. Van Groningen naar Tottenham... En nu naar Amsterdam... Als ie beter had gekund had ie dat echt wel gedaan maar er was geen enkele andere topclub concreet ....tja waarom zou dat niet.....
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18909
    maandag 24 september 2018 om 07:32
    Euh... helemaal niks aan je reactie klopt.
    Maar zal je helpen, van Twen.. naar Sss Southampt ... en nu naar Ajax.
    Graag gedaan.
    Vind ik leuk
    Retweet +404
    maandag 24 september 2018 om 09:48
    Prima hoor. Ook goed. Blijft staan dat als hij beter had gekund hij wel naar een betere club had gegaan....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 24 september 2018 om 07:31
    De kaart van Luuk de Jong is gewoon karma.

    Jarenlang de schwalbe koning spelen, dat weten de scheidsrechters ook. Nu het een keer echt is en toch geel krijgen is een opbouw van jarenlang. Daar heb k wel van kunnen genieten gisteren.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2728
    maandag 24 september 2018 om 07:40
    Heb je wel een punt maar Zeist zal hier toch in moeten grijpen als ze zichzelf niet ongelofelijk voor paal willen zetten.
    Geen kaart voor de obstructie maar wel voor degene die overdreven reageert.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 07:41]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 24 september 2018 om 07:50
    De scheidsrechter heeft het beoordeeld, en vaak is dat leidend voor de KNVB. Dat blijft meestal staan.

    Dat de VAR hier niet ingegrepen heeft klopt wel. Ik vond het ook maar raar, maar die mogen volgens de regels pas ingrijpen/kijken bij direct rood.

    Dus wel interessant wat hier gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:09
    Zeist kan nu niet meer ingrijpen, denk ik. Want de VAR kan alles zelf zien en beoordelen.

    Maar ja, niemand die dat zeker weet denk ik. De VAR is troep.

    Het leukste was wel Groningen-AZ, wat dat betreft.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:11]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 24 september 2018 om 08:26
    De VAR moet zich aan de regels houden. Die mogen alleen ingrijpen bij direct rood. En dat gaf Makkelie niet. Ik ga ervan uit dat ze het wel gezien hebben maar gewoon niet mochten ingrijpen.
    De VAR is echt wel een toevoeging, maar we moeten er aan wennen.
    Ik begreep ook niet meteen waarom Onana niet alsnog rood kreeg. Maar dat is wel volgens de regels gegaan.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:33
    Hun mogen toch rood geven of de scheids vragen om te kijken?

    Ook al geeft hij geel, voor het toneel van Luuk. Dat staat daar los van.

    En de aanklager mag alleen ingrijpen, als het niet gezien of beoordeelt is. Dat kan dus nu niet meer. De VAR ziet alles.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 24 september 2018 om 08:35
    Normaal wel maar juist omdat Makkelie deze situatie met geel beoordeelde is volgens mij de reden dat de VAR zich er niet mee mag bemoeien. Ik vind het ook krom hoor en daarom ben ik zo benieuwd wat Zeist gaat doen hier.

    Deze beslissing is onderdeel van de acceptatie van de VAR
    Vind ik leuk
    Gordito +419
    maandag 24 september 2018 om 08:55
    Dat Makkelie een AJax-hart heeft zag je aan alles. Gele kaarten van de Jong en Lozano leken nergens op. Zware overtreding van Neres op Schwaab bleef ongestraft. Niet de herhaling raadplegen bij neergaan de Jong en evt penaltymoment Lozano (was wss te licht maar kreeg wel degelijk een duw; even raadplegen kon zeker geen kwaad). Voor iedere buiteling van Ajax fluiten. De Ajax-spelers netjes te woord staan (vooral in de rust met Blind) en PSVers afsnouwen. En dan nog niet je stempel op de wedstrijd kunnen drukken. Moet de KNVB frustreren.
    Vind ik leuk
    :O +5172
    maandag 24 september 2018 om 08:01
    Viel niet veel te genieten dan gisteren. Ach ook jij mag een pleziertje beleven. 5 punten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:02]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:09
    😊
    Vind ik leuk
    LIO7 +1062
    maandag 24 september 2018 om 07:36
    Wat is Daley Blind een miskoop, zeg. Zonde van al dat geld...
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:42
    Volgens mij kan Onana toch alsnog een schorsing krijgen door analyse van de beelden. Of heb ik het nu mis.
    Gewoon schorsen die sukkel.
    En Lozano had naar mijn mening i. De 1e helft wel een strafschop moeten krijgen. Duw in de rug. Hij remd wrl af maar de verdediger maakt echt een duwrnde beweginging met uistrekkende arm.
    Vind ik leuk
    SanKev +771
    maandag 24 september 2018 om 07:51
    Dat kan dus niet want het is beoordeeld door de VAR. Achteraf schorsen ging volgens mij alleen maar bij momenten die niet beoordeeld zijn geweest.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 16:28
    Denk dat lozano welecht teveel opzoek gaat je ziet echt dat die zijn benen probeert te haken.


    Dat neemt natuurlijk nie weg dat ik super blij ben dat psv weer prima heeft gepresteerd maar moeten wel realistisch blijven dat was wel echt geen penalty waard
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 07:44
    de ligt had geluk, of was het zijn vooruit ziende blik? Hij was hier ook weer als een gieter afgegaan, ook hij is het niet, op en over het paardje getild, blablabla bladieblabla
    Vind ik leuk
    stratumseind +166708
    maandag 24 september 2018 om 08:25
    Tadic en Michael -hakim Jackson bakten er geen pepernoot van gisteren
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2728
    maandag 24 september 2018 om 12:48
    Ik heb hem niet zien bellen gisteren. Kwartjes op?
    Vind ik leuk
    stratumseind +166708
    maandag 24 september 2018 om 14:12
    Zijn eifoon kapot? Kan ok
    Vind ik leuk
    Korm +35658
    maandag 24 september 2018 om 08:32
    Ben het helemaal met willem eens!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8778
    maandag 24 september 2018 om 08:47
    Zoals altijd helemaal eens met Willem. Iedereen is lyrisch over Tadic en Blind terwijl voor dat geld je misschien wel betere spelers in huis gehaald of eigen jeugd ( gekocht of niet ) die het beter doet laten spelen.
    Onana speelde gisteren geen sterke pot maar is normaal prima doelman.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:03
    Zijn maar 5 punten.psv houdt dit niet vol en gaat zeker punten verspelen vooral tegen minderen ploegen.dat is in het verleden vaak voorgekomen.wordt nog spannende slotgase vd competitie en zal weer eindigen in de big 3.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 09:03]
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +373
    maandag 24 september 2018 om 10:32
    En wat gaat Ajax doen tegen die ploegen?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 16:25
    Hetzelfde.tjonge jonge.wees eens reeel hier zo.het is toch zo.is altijd zo geweest en zal ook altijd gebeuren.als ajax had gewonnen hetzelfde dus.heb ook gezegd dat psv zal winnen ook al ben ik voor ajax.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 16:26]
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1105