'Geen enkel draagvlak' voor NAC-directeur na nieuwe afgang: 'Afkeer voelbaar'

    'Geen enkel draagvlak' voor NAC-directeur na nieuwe afgang: 'Afkeer voelbaar'

    Gepubliceerd: maandag 24 september 2018 om 08:09ma 24-09-2018 om 08:09

    NAC Breda ging met 3-0 onderuit bij VVV-Venlo, maar de problemen binnen de club zitten veel dieper. Volgens BN De Stem is er geen enkel draagvlak meer voor technisch directeur Hans Smulders. 'Wie stopt de verwoesting van NAC?', luidt de vraag.

    'De afkeer tegen het beleid van Smulders, voor wie geen enkel draagvlak meer is, is op alle niveau's voelbaar. Smulders heeft van een trotse traditieclub, vijftig jaar Eredivisie, een onherkenbaar doorgangshuis weten te maken', schrijft de regionale krant.

    Oud-speler Sepp de Roover is de persoon binnen de rvc die het beleid van Smulders moet controleren. 'Als commissaris technische zaken is hij bij NAC in een rol gemanoeuvreerd als toezichthouder van een voetbalbedrijf die een omzet genereert van dertien miljoen euro. Terwijl De Roover (33) geen enkele noemenswaardige zware functies heeft bekleed.'

    De krant is ook kritisch over de samenwerking met Manchester City. 'Het project met Manchester City is uit pure armoede geboren. Met eigen middelen lukt het de huidige directie en raad van commissarissen blijkbaar niet om van een van de grootste provincieclubs van Nederland een ambitieuze en stabiele middenmoter te maken.'

    Lees meer over:EredivisieNAC Breda

    Plaats een reactie

    Echt? +3853
    maandag 24 september 2018 om 08:15
    3-0? Dat is een vernederende uitslag!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33621
    maandag 24 september 2018 om 08:19
    Wie stopt de verwoesting van NAC?',

    Manchester city 😂
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    maandag 24 september 2018 om 09:48
    Hoe komen ze erbij om Sepp de Roover ook commissaris te maken haha. Dat is net zoiets als dat wij Ard van Peppen nu algemeen directeur zouden maken.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4903
    maandag 24 september 2018 om 08:23
    Goh, zijn ze er in Breda ook achter dat het een zielloos handelshuis is geworden. Hebben ze lang over gedaan.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2137
    maandag 24 september 2018 om 08:39
    Precies!!!! Geen geld voor eigen spelers dus huur je maar een half elftal bij elkaar. Volgend jaar weer lekker eerste divisie
    Vind ik leuk
    Guntherr +1370
    maandag 24 september 2018 om 09:12
    Die wedstrijden van vorig jaar zit je nog echt dwars he?
    Vind ik leuk
    Leonardus +125
    maandag 24 september 2018 om 08:57
    NAC moet zich een voorbeeld stellen aan de “kleinere” clubs. VVV en Excelsior laten gewoon zien hoe het wél moet. Die hebben geen Manchester City nodig.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    maandag 24 september 2018 om 09:46
    Daar zijn ook veel minder verwachtingen, dat is dus geen goed voorbeeld. Daar heeft vd Gaag het ook duidelijk heel moeilijk mee.
    Vind ik leuk
    0343 +442
    maandag 24 september 2018 om 08:58
    Max twee of drie spelers per seizoen huren, anders ben je gewoon niet eredivisie waardig. Jammer dat zo'n mooie club als NAC er niet in slaagt een mooi herkenbaar eigen elftal op te stellen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:03
    Toen ik voorafgaand aan het seizoen het beleid van Smulders afkraakte kreeg ik massaal reacties van NAC supporters die het constant verdedigde. Ik heb zo'n gevoel dat dit nog geen 2 maanden later totaal anders is. ^^
    Vind ik leuk
    Guntherr +1370
    maandag 24 september 2018 om 09:15
    Nee hoor, wij supporters staan er nog steeds achter, de city samenwerking heeft ons naar de eredivisie gebracht. De spelers van vorig jaar waren daarom ook top voor NAC, en zo kunnen onze eigen jeugd ook rijpen bij een jupiler league club.

    Alleen nu merken we dat er geen vooruitgang geboekt wordt. De aankopen die we binnen hebben gehaald zijn matig. Kasteneer/tevrede zijn ook overal gefaald. Van Aanholt is in mijn ogen de enige goede aankoop en die is meteen geblesseerd geraakt.

    Smulders heeft het gewoon slecht aangepakt.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:50
    Kortom : de samenwerking heeft jullie naar de eredivisie geholpen om 2 jaar later het lachertje van de eredivisie te worden. Gefeliciteerd dan maar. En nu zie ik dat jullie aankomende 3 weken PSV, Utrecht en Willem II krijgen. Weer 0 punten erbij. Top beleid idd.

    Ik stel wel mijn voorspelling van dit seizoen bij. Ik had jullie op plaats 17 staan, maar dat word 18.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 10:51]
    Vind ik leuk
    Guntherr +1370
    maandag 24 september 2018 om 12:05
    Je klinkt heel gefrustreerd.

    Maar je hebt gelijk, het loopt niet zoals ze hadden gepland.
    We zullen zien of ze zich nog terug kunnen knokken.

    NAC ging vorig jaar ook pas lopen toen we wonnen tegen Feyenoord uit, seizoen is nog lang.
    Vind ik leuk
    Zot Joke +525
    maandag 24 september 2018 om 12:11
    Word eens wakker, zogenaamde spreekbuis van de NAC supporters. De samenwerking met MC is louter gebaseerd op financieel gewin voor MC. Het lot van NAC interesseert ze daar in in Manchester helemaal niks.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1370
    maandag 24 september 2018 om 15:48
    Slecht weekend gehad Joke?

    Ohh, maar waar lees jij dat ik dat ontken joke? Afgelopen 2 jaar heeft het voor NAC financieel en sportief veel geboden. De belofte van smulders zou zijn dat wij door city spelers te huren meer geld zouden hebben voor eigen spelers. Hij heeft tot nu toe alleen maar middelmaat binnen gehaald die overal zijn gefaald, dat is zijn fout. Smulders haalt alleen maar spelers die overal gefaald zijn of spelers met een belgische of Eindhovens verleden.

    Spijtig om mijn NAC zo ten onder te zien gaan..
    Vind ik leuk
    Zot Joke +525
    maandag 24 september 2018 om 16:39
    Nee hoor Gunther, een heel goed weekend achter de rug. Dank je.

    Echter verafschuw ik al die opkooppraktijken, de korte termijn politiek van clubs en de naïviteit van de supporters.
    NAC is wat mij betreft een sprekend voorbeeld.

    O ja, en met jouw afsluitende zin ben ik het roerend eens. Erg treurig.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3018
    maandag 24 september 2018 om 09:07
    Zorg dat je als NAC een goede scouting krijgt en schop al die vage zaakwaarnemers de deur uit....
    Vind ik leuk
    Dunneke +182
    maandag 24 september 2018 om 10:25
    Laat ze beginnen met smulders op straat te zetten deze man heeft zwaar gefaald afgelopen periode en wat mij betreft stop de samenwerking met mc
    Vind ik leuk
    Zot Joke +525
    maandag 24 september 2018 om 12:09
    Prima technisch directeurtje wat mij betreft. Lekker laten zitten in Breda.
    Vind ik leuk
    Vendaron +222
    maandag 24 september 2018 om 13:43
    Vorig seizoen iedereen in breda nog lyrisch over de samenwerking met city omdat ze toen manu garcia en angelinho hadden. Het zou alleen maar voordeel opleveren voor nac en ze zouden er alleen maar geld aan verdienen. Moet je zien hoe negatief ze nu ineens zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws