'Kwestie van tijd dat Van Bommel met Bayern München de Champions League wint'

    'Kwestie van tijd dat Van Bommel met Bayern München de Champions League wint'

    Gepubliceerd: maandag 24 september 2018 om 08:29ma 24-09-2018 om 08:29

    Mark van Bommel is een toptrainer. Dat concludeert Ronald Waterreus in zijn column in De Limburger na de eclatante 3-0 zege van PSV op Ajax. De oud-doelman geeft hoog op van zijn voormalig ploeggenoot.

    'Aan zijn hele attitude zie je gewoon dat Van Bommel een geboren trainer is, een geboren winnaar', schrijft Waterreus. 'Dat kwam gisteren feilloos tot uitdrukking. PSV won van Ajax in de stijl van de voetballer Van Bommel: door werkelijk in alle opzichten tot het gaatje te gaan. Hij zelf ook, trouwens, langs de kant. Zag u hem tekeergaan tegen Erik ten Hag? Gedreven door emoties was Mark weer even voetballer.'

    'Betrokken, inhoudelijk sterk, charismatisch, onverstoorbaar', somt Waterreus op. 'Kijk naar Van Bommel en je ziet een toptrainer. Ongelooflijk eigenlijk, als je bedenkt hoe kort hij bezig is. Weet u aan wie hij mij doet denken? Aan Louis van Gaal, uitgerekend de man die Van Bommel zo ongeveer als allerlaatste zou uitnodigen op zijn verjaardag.'

    'Toch zie ik heel veel parallellen tussen die twee', vervolgt Waterreus. 'Met name in dat voortdurend er kort op zitten, in dat niets aan het toeval over laten. Neem dat gevalletje met die FC Barcelona-spelers. Die zouden pas kort voor PSV-thuis in hun eigen auto's in het stadion arriveren. Of het waar was weet ik niet. Maar geloof me dat Van Bommel dit mee heeft genomen in zijn wedstrijdbespreking. Zo van: we laten ons niet als schoolklasje wegzetten.'

    Waterreus is overtuigd. 'Na gisteren weet ik het zeker: ook als trainer gaat hij de wereldtop halen. Sterker: Het is een kwestie van tijd dat Van Bommel met Bayern München de Champions League wint.'

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Wordt Van Bommel een absolute toptrainer?

    (2771 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19402
    maandag 24 september 2018 om 08:32
    Hahahaha

    Waarom is dit anders dan elk Ajax talent dat omhoog geschreven wordt. Hypocriet en PSV zijn nou eenmaal synoniemen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:38]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:34
    Ja was inderdaad erg leuk gisteren wij lachen nog flink na !!! #heelhollandlacht
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:15
    En nu inhoudelijk? Hij heeft wel een punt... Je gedraagt je als een kleuter.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:36
    Als je ziet hoe hij PSV laat spelen in maar 3 maanden tijd die hij actief is binnen de club is knap. Ze spelen veel aantrekkelijker voetbal dit jaar met ook nog eens in resultaat.. 24 goals in 6 wedstrijden... 3-0 tegne ajax.. bijna dezelfde selectie als vorig seizoen op de verdediging na.. PSV gaat kampioen worden en van Bommel zal daar een heel belangrijke rol bij hebben. Als hij vervolgens na PSV de juiste keuze maakt voor een volgende club dan kan het zeker een grote trainer worden!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:18
    Hoe gaat het gezegde ook alweer? De huid niet verkopen voor de beer is geschoten? Is dit niet de arrogantie waar de Eindhovenaren zo wars van zijn? Ze staan er nu inderdaad goed voor... Dat stonden ze ook in het najaar van 2010...
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1266
    maandag 24 september 2018 om 10:16
    Frank de Boer begon ook fantastisch bij Ajax en zie wat daar uiteindelijk uit is gekomen. Van Bommel mag zich eerst eens bewijzen in slechtere tijden.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:47
    Bij Ajax was het allemaal goed inderdaad, daarom is het belangrijk wanneer hij naar het buitenland gaat, dat er voor een goede club wordt gekozen en niet naar een club gaat waar je er na 5 speelrondes al uit kan liggen.. zie de Boer en nu waarschijnlijk ook Cocu..
    Vind ik leuk
    :O +5091
    maandag 24 september 2018 om 08:38
    Idd ha ha ha ha. Ging met een brede smile naar bed van oor tot oor. Werd met dezelfde brede smile wakker.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:56
    Zit je nu hier. Heb je misschien geen werk?
    Vind ik leuk
    3Bier +10753
    maandag 24 september 2018 om 08:46
    Dit is niks anders. Het is de voetbalwereld die zo werkt en de supporters zonder objectiviteit lopen er achter aan. Sowieso kan je Ronald Waterreus niet serieus nemen natuurlijk. En helemaal niet na een overwinning van PSV op Ajax. Dit heeft hij met een harde plasser geschreven, puur als supporter ipv analist.
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    maandag 24 september 2018 om 08:59
    Ronald is inderdaad nooit serieus te nemen..
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    maandag 24 september 2018 om 08:58
    Hypocriet en PSV zijn nou eenmaal synoniemen slaat natuurlijk nergens op! maar he, het zou je sieren om eens pas op de plaats te maken..
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3141
    maandag 24 september 2018 om 09:37
    Omdat v Bommel het wel laat zien misschien ?
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3412
    maandag 24 september 2018 om 09:38
    AJAX en 3-0 in Eindhoven ook!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19402
    maandag 24 september 2018 om 09:58
    Haha, deze kan ik wel waarderen!
    Vind ik leuk
    Snapje? +7661
    maandag 24 september 2018 om 10:08
    Klopt, hypocriet volkje, zijn we niet anders gewend, ze waren even stil na woensdag toen ze als meisjes weggespeeld werden en nu zijn het allemaal weer kerels ineens, kan snel veranderen in eindje!
    Vind ik leuk
    john52 +479
    maandag 24 september 2018 om 13:24
    Ze hebben het over toptrainer.....en ja, dat is van Bommel, beter dan Haggie
    Vind ik leuk
    Dee79 +2388
    maandag 24 september 2018 om 08:33
    Ik hoop niet dat hij dat schijtkarakter ook krijgt ...oh wacht ff dat heeft hij al.
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +704
    maandag 24 september 2018 om 08:37
    Ja, dat heeft hij zeker. Maar voorlopig doet hij het er niet onaardig mee in de competitie.
    Of hij een toptrainer gaat worden, de tijd zal het leren. Beetje voorbarig nog.
    Vind ik leuk
    pico323 +6675
    maandag 24 september 2018 om 08:33
    onverstoorbaar ????? zag je die gek tekeer gaan tegen ten Hag.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:36
    En tegen de vierde man... Is gewoon een gek die moet je naar een inrichting sturen. Ging bij de O19 ook vaak te keer tegen 16 jarige langs de lijn... Een hele nare man is het!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:43
    Tja winnaars mentaliteit kennen jullie niet dus is t maar een gek.Haha.Beter een trainer die ballen toont en wil winnen dan zo een zwoele pony langs de lijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:50]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 08:43
    Als hij een gek is, dan is Ajax een gesticht.
    Maar we gaan hem echt niet naar jullie sturen hoor!!!

    Vind ik leuk
    Echt? +4013
    maandag 24 september 2018 om 08:40
    En terecht gaat hij tekeer tegen Ten Hag, die mompelde mafkees staat daar een beetje om kaarten te vragen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    :O +5091
    maandag 24 september 2018 om 08:49
    Dat is pas schandelijk.
    Vind ik leuk
    GunnerFan +341
    maandag 24 september 2018 om 09:02
    Lol, gelukkig had Mark daar nooit een handje van. Kaarten aan naaien.
    Vind ik leuk
    :O +5091
    maandag 24 september 2018 om 11:16
    Gelukkig niet nee.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 08:42
    Ja, pico, ik zag het!
    Ik heb genoten!!

    Wat een matennaaier zeg, die Ten Hag!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:44
    Maar dat doen jullie Ajacieden nu toch ook
    Vind ik leuk
    :O +5091
    maandag 24 september 2018 om 08:48
    Prachtig hè. Hij vrat koffie Hag op met huid en haar.
    Vind ik leuk
    Echt? +4013
    maandag 24 september 2018 om 08:34
    Zou me niks verbazen. Tactisch sterk en vol passie, eigenlijk alles wat onze Van Bronckhorst niet is.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    maandag 24 september 2018 om 08:34
    Jaja alle hoogmoed weer 😂

    Hij wint 1 topper. Wacht het nou maar ff af.

    Potentie heeft hij zeker wel.

    Meer dan de boer, gio en cocu.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 08:45
    Helemaal met je eens.

    Alleen: veel 'kenners' die hem van de voorbereiding volgen, zijn toch (vrij) lyrisch over wat hij allemaal doet. Dus doordeweeks op de training en daarbuiten.

    Maar hij staat voor mij nog niet op een voetstuk.
    Hopelijk komt ie daar.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5524
    maandag 24 september 2018 om 08:38
    Van Bommel is over 3 jaar trainer van Bayern of Barca
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 24 september 2018 om 08:42
    Waarschijnlijk van allebei...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 08:45
    Misschien over een paar weken al van Bayern.
    Wint ie ff in de Arena....
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 24 september 2018 om 08:51
    Je valt voor een dagje van je eigen adagium af? Man wat ben jij er druk mee.

    Overigens speelt Bayern pas in December in de Arena...
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 08:55
    Ehhh… Adagium?

    Ja, als hij over een paar weken naar Bayern gaat, dan kan hij toch in december in de Arena winnen?
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 24 september 2018 om 09:01
    Ehhh MaLoNoWa....
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 09:07
    Ehhhhh… 2cents?
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 24 september 2018 om 09:12
    Ik denk dat je me wel snapt. Je laat even wat van je ware aard (?) zien en stookt lekker. Dat past biet zo goed bij de boodschap die je hier pleegde uit te dragen de afgelopen tijd.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 09:14
    Ik scheld toch niet?
    Dat is voor mij een grens. Waar ik al meerdere 'PSV-ers' op heb aangesproken op VP.

    Moet ik dan gister/vandaag kusjes geven en pleisters plakken?
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 24 september 2018 om 09:23
    Nogmaals, je snapt vast precies wat ik bedoel. En ik heb lang niet alles gelezen.

    Gisteren zei ik al dat wij Ajacieden maar even stil moeten zitten omdat het scheergerei terecht klaar ligt. Maar ook jou zie ik over een randje heen gaan waar je tot zondag niet overheen ging. Dat valt op.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 09:27
    Okay.
    Jouw observatie en mening.
    Dat mag!
    Vind ik leuk
    phritzzz +2892
    maandag 24 september 2018 om 09:02
    Tegen die tijd heeft Ajax op zeker een nieuwe trainer nodig want ons zeehondje gaat de Kerst niet halen.
    Of dat v. Bommel dat gaat doen........
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 24 september 2018 om 09:04
    “Ons zeehondje”?
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3141
    maandag 24 september 2018 om 09:39
    Van Bayern en Barca tegelijk
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 24 september 2018 om 09:44
    Dat zeg ik...
    Vind ik leuk
    JoeyC +2934
    maandag 24 september 2018 om 08:39
    Teveel Nederlandse trainers de laatste jaren veel te vlug omhoog geschreven. De Boer, Bosz, Cocu. Ze deden het leuk in Nederland, maar faalden in het buitenland.
    Eerst maar eens de rest van het seizoen afwachten. Ook in de Champions League zal Van Bommel dan iets positiefs moeten laten zien, hoe moeilijk de poule ook is.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4959
    maandag 24 september 2018 om 08:39
    Laat hem eerst maar eens renpaard prijzen pakken. Van Bommel doet het goed maar hij heeft ook een prima elftal geërfd. MvB moet het eerst maar over een langere periode laten zien, bij voorkeur ook Europees iets neerzetten. En wat als straks twee of drie basisspelers vertrekken. Daarnaast stoor ik me toch lichtjes dat hij zo veel met de vierde man praat. Kan hij beter achterwegen laten of in ieder geval tot een minimum beperken. Nee, laat ze elders maar spelers over trainers die het goed doen de hemel in prijzen, niet in Eindhoven svp.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:40
    Deze 'echte' PSV'er riep recent nog dat hij hoopte dat Ajax kampioen zou worden vanwege ten Hag. Nou Waterneus, ik heb nieuws: die ten Hag was 1 van de redenen dat PSV gisteren won.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:43
    Denk dat het vooral het verschrikkelijke verschil in Talent was. PSV heeft gewoon betere spelers.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:53
    Als PSV fan ben ik geneigd te zeggen dat de Ajax spelers technisch beter onderlegd zijn op individuele basis. Maar een team vormen hoh maar. Ik doe een gratis voorspelling: Frenkie de Jong blaast binnenkort de boel op. Die stond gisteren tot zijn grote afschuw weer in de achterhoede. Bij het eerste serieuze bod gaat hij van de winter vertrekken of de knuppel in het hoenderhok gooien en terecht. Die ten Hag maakt er gelukkig een kolerozooitje van door zijn beste spelers niet op hun favoriete positie te zetten.
    Vind ik leuk
    B3v3r +692
    maandag 24 september 2018 om 08:53
    En waarom lag het aan Ten Hag, wat had hij beter moeten doen?
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 08:41
    Als je wint, heb je vrienden....
    Hoe Mark straks met tegenslag omgaat. Dat wordt boeiend.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174623
    maandag 24 september 2018 om 08:45
    Hoho eerst met psv
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 08:47
    Omdat hij van Ajax heeft gewonnen ook die zal in buitenland niet slagen.
    Moet hij zijn schoonvader meenemen 2 arrogante kwallen bij elkaar.
    Twee die denken het voetballen hebben uitgevonden
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6539
    maandag 24 september 2018 om 08:52
    Henk, jonguh….

    Weer azijn bij je cornflakes?
    Probeer eens Brabantse Boerenmelk!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    maandag 24 september 2018 om 11:02
    De enige die arrogant is dat is die kale tuinkabouter van een Ten Hag. daar moet jij jou gal op spuwen en niet op een trainer die in zijn eerste jaar boven modaal presteert.
    Vind ik leuk
    B3v3r +692
    maandag 24 september 2018 om 08:51
    Net als Frank de Boer en Cocu zeker, hij heeft nog niet eens wat gewonnen als trainer.

    Gelukkig moeten we Waterreus dan ook niet zo serieus nemen.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6193
    maandag 24 september 2018 om 09:31
    Da klopt. Ik denk dat men vergeet hoeveel goed Philip Cocu heeft achtergelaten. Philip heeft PSV kampioen gemaakt terwijl velen dit team niet als een top team zagen. Mark heeft dus een geweldige team overgenomen, maar is er nog niet. Hij doet het geweldig, maar moet punten pakken waar het nu kan. De CL en in de ED.
    Vind ik leuk
    Korm +37638
    maandag 24 september 2018 om 08:56
    Laat Mark nog maar ff bij PSV blijven :)
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:00
    Helemaal gelijk. Sterker nog. Met hem wint Oranje eindelijk wel de wereldtitel in 2026
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:08
    Toevallig vriendjes ?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:24
    Beste trainer sinds Guus Hiddink. Eerst 3 jaar PSV he Ronald.
    Vind ik leuk
    COYG +6848
    maandag 24 september 2018 om 09:35
    Dit gaat natuurlijk wat te ver. Zijn tactiek is vrij duidelijk te achterhalen. Maar het is wel een duidelijke tactiek voor de spelers en het werkt fantastisch. Wat zijn potentie betreft, zal hij wel wat moeten dimmen langs de lijn. Wat een viezerik is hij zeg. Allemaal lopen zeiken op de scheids en anderen aanvallen als zij het ook doen...
    Vind ik leuk
    De Goffert +625
    maandag 24 september 2018 om 09:37
    Van Bommel lijkt inderdaad een hele grote te worden. Hoop alleen niet dat hij er een gewoonte van maakt te schreeuwen langs de lijn. Natuurlijk mag hij eens aan de vierde man vragen wat er gebeurde maar bij elke beslissing van de scheids commentaar geven is niet nodig!
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +699
    maandag 24 september 2018 om 09:46
    De eerste wedstrijd van het seizoen (om een prijs) die verloren ze! Neemt niet weg dat van Bommel een uitstekende indruk achterlaat tot nog toe! Een winnaar van kruin tot teen!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:49
    Het populisme viert hoogtij.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27621
    maandag 24 september 2018 om 09:57
    Toptrainer in de dop. Die gaan we terugzien bij Bayern Munchen. Kwestie van tijd.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:54
    Eerst presenteren met PSV😊
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27621
    maandag 24 september 2018 om 12:50
    Zeker. Maar hij is lekker begonnen 😉
    Vind ik leuk
    Pluspot +105
    maandag 24 september 2018 om 10:14
    Wat een gezwets!!!! Man man man, met moeite 2 keer in de laatste minuut gewonnen en nu opeens een toptrainer? Op basis waarvan??? Spreek je over 10 maanden waterkneus!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    maandag 24 september 2018 om 10:52
    Van Bommel zie ik straks in het zelfde rijtje staan als Diego Pablo Simeone.
    Na Koeman de enige kandidaat om Oranje wereldkampioen te maken.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 11:32
    Laat van Bommel maar eerst presenteren en prijzen winnen met PSV.
    Dan is hij voor mij meer dan welkom
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:02
    Eerst prijzen winnen, goeie start, maar eerst eens seizoenen bewijzen. VP is goed in mensen te vroeg te bombarderen als mega talent. Ook al is dit Waterreus. Het is goed voor NL voetbal dat er 2 aanhaken europees. Rest is gewoon te slecht. Maar zal volgend seizoen ook bij Psv en Ajax door geinvesteerd worden. En talenten overtuigen te blijven...