Van Bommel is de meest getalenteerde trainer die we in jaren gehad hebben

    "Van Bommel is de meest getalenteerde trainer die we in jaren gehad hebben"

    Gepubliceerd: maandag 24 september 2018 om 09:25ma 24-09-2018 om 09:25

    Aad de Mos, die bij zowel PSV als Ajax trainer was, denkt dat Mark van Bommel tactisch meer in zijn mars heeft dan Erik ten Hag. De Eindhovenaren waren zondag met 3-0 te sterk voor de Amsterdammers.

    "Van Bommel weet wat een wedstrijd vraagt en ziet het trainersvak niet alleen maar als bezigheidstherapie", zegt De Mos tegen NU.nl. Bij Ten Hag ontdekt hij maar één speelwijze. "En dat is vol op de aanval, waarbij alles mee moet zitten. Al ben ik daar wel van onder de indruk. Ten Hag is meer een peoplemanager dan een tacticus en momenteel méér afhankelijk van zijn spelers dan Van Bommel."

    Psychiater Bram Bakker is duidelijk over de twee trainers. "Ik ben enorm onder de indruk van Van Bommel. Wat hij doet, is natural en dat is precies wat nodig is bij een trainer. Van Bommel heeft alles wat Ten Hag niet heeft en Ten Hag probeert dat te compenseren met toewijding en discipline, waar natuurlijk ook niets mis mee is", zegt hij.

    "Van Bommel was als speler controversieel en dat zie je nu ook terug", aldus Bakker. "Hij heeft een perfecte vooropleiding gehad en gaat als coach ook in het buitenland slagen. Van Bommel is de meest getalenteerde trainer die we in jaren gehad hebben."

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Poll

    Wordt Van Bommel een absolute toptrainer?

    (2771 stemmen)

    Plaats een reactie

    Henk 1971 +8107
    maandag 24 september 2018 om 09:30
    Van Bommel maakt ons kampioen
    Vind ik leuk
    Brabolimbo +809
    maandag 24 september 2018 om 09:35
    Beetje voorbarig, maar de eerste klap is uitgedeeld.
    PSV speelt gewoon wederom als een TEAM, niet als 11 eenlingen.
    Gisteren zeer kunnen genieten van de passie en werklust van dit PSV.
    Van tevoren ook al voorspeld dat dit een wedstrijd was van 2 verschillende systemen. Had ook zomaar de andere kant op kunnen vallen, maar gelukkig niet gebeurd
    Vind ik leuk
    mortagon +1239
    maandag 24 september 2018 om 10:12
    Mooie reactie. PSV verdiend gewonnen maar in het begin kon het idd beide kanten op. PSV speelde echt als team en Ajax leek te spelen zonder verdediging.
    Vind ik leuk
    Entombed +1215
    maandag 24 september 2018 om 10:20
    Ik snap niet dat Ajax zo durfde aan te treden. PSV is niet FK Bal op t dak. Het was misplaatste arrogantie, gewoon een tactische blunder of, het ergst, een combinatie van beide.

    Gewoon maar 1 'echte' verdediger opstellen tegen je primaire concurrent, dat kan echt niet. Ik ben echt zo teleurgesteld in de wedstrijd van gisteren. Want ik had Ajax hoger zitten dan dit.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1495
    maandag 24 september 2018 om 20:29
    Wie is ons? Speel je mee? Hij maakt misschien PSV kampioen, maar het seizoen door nog lang.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3601
    maandag 24 september 2018 om 09:31
    Uiteindelijk kunnen we wel zeggen dat PSV gewoon beter, slimmer voetbalt! Lekker aankopen doen van 15+ miljoen! Die Blind snapt er werkelijk waar niks van! GEWELDIG genoten van PSV!
    Vind ik leuk
    langeGek +888
    maandag 24 september 2018 om 09:33
    Absoluut. Als je denkt dat je met mannetjes van 1.70 het kopsterke aanspeelpunt de Jong uit de wedstrijd gaat spelen snap je er vrij weinig van. Ajax is op alle punten afgetroefd. Simpel. Pijnlijk maar waar. Hulde aan van Bommel. Wat een top coach is dat.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3601
    maandag 24 september 2018 om 09:36
    Ja het is ook wel beetje falen van Ten Hag vind ik persoonlijk? Nu maak je een F.de Jong ook redelijk kapot, dat is geen centrale verdediger en die verliest de duels van een de Jong natuurlijk 100%.

    Verder gaan wij natuurlijk ook nog tegen een zeeperd aanlopen, maar geniet nu al veel meer van PSV dan onder Cocu!
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2038
    maandag 24 september 2018 om 09:51
    Ondanks het feit dat Pav en Bommel het slimmer en veel beter hebben gedaan geef ik je wel gelijk, het ligt imo volledig op het conto van Hag. Je kan tegen een tegenstander van hoog nivo niet Blind samen met Frenkie centraal achterin zetten. Frenkie is nou eenmaal geen verdediger. Had dan Wober erin gezet. Met Frenkie op het middenveld had je misschien iets meer kunnen doen, zelfde geldt voor vd Beek. Waarom hij Eiting erin zette snapte ik helemaal niks van. Leuk spelertje maar nog veels te groen.

    Heb het vanaf het begin al gezegd, zie veel liever Petertje Bosz terug op de bank, mja.
    Het seizoen is nog lang. Ajax zal thuis moeten winnen van Psv, dan is het theoretisch nog 2 puntjes. En dan is het hooen dat Psv nog een dipje krijgt ofzo.

    Nogmaals gefeliciteerd Psvers hier.
    Vind ik leuk
    langeGek +888
    maandag 24 september 2018 om 10:14
    Dat vind ik ook. Wat mij betreft 100% de "verdienste" van Ten Hag. Wanneer je zo snel (en terecht ook) achter komt met 1,2 en 3 - 0 dan knakt het bij de jongens. Maar dan nog. Een ongeloofelijk sterke wedstrijd van Psv.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12762
    maandag 24 september 2018 om 10:54
    Dumfries gehaald voor 5 mio, net zoals Angelino. Viergever gratis. Dat is zaken doen met gezond verstand.
    Vind ik leuk
    langeGek +888
    maandag 24 september 2018 om 09:31
    Helemaal mee eens. Wat een topper! Wat heeft hij ons te kijk gezet. PIJNLIJK!
    Vind ik leuk
    Bizzy +21454
    maandag 24 september 2018 om 09:35
    Ik zien het anders. Ajax is afhankelijk van de Ligt. Er loopt geen gelijkwaarduge vervanger rond. Verder denk ik dat de bank van Psv nagenoeg zo goed is als het basis materiaal. Bij Ajax is dat anders
    Vind ik leuk
    3Bier +10900
    maandag 24 september 2018 om 10:16
    Gedeeltelijk met je eens. De Ligt is de enige bij Ajax die geen adequate vervanger heeft, op termijn zou dat Schuurs moeten zijn. De overige spelers zou je kunnen vervangen.
    PSV heeft een sterke bank, maar achterin is het niet geweldig. Dat zag je toen Isimat er in kwam tegen Barca. Hoewel Viergever die wedstrijd niet best was zag je toch dat het minder ging.
    Als team is PSV op dit moment verder dan Ajax. Bij Ajax missen we al jaren een breker op het middenveld. Bij PSV hebben ze er 2 lopen waarvan er 1 (Rosario) nog lekker kan voetballen ook.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:37
    Mijn held Frenkie de Jong is in zijn reet genaaid door ten Hag.
    Frenkie: "Maar trainer, ik verdedigen? Ik ben een controleur!!
    Hag:"Je neemt maar een trapje mee en dekt de Jong maar af!"

    #tenhagout
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    maandag 24 september 2018 om 09:40
    Frenkie viel door de mand gisteren zeer matige en beperkte speler, is meer van het niveau Basel Hoffenheim
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:42
    Hij is geen type verdediger zoals Tete was. Frenkie rendeert beyer op het middenveld. Hij komt er wel...
    Vind ik leuk
    1313 +602
    maandag 24 september 2018 om 09:43
    Jammer dit zo'n totaal niet objectieve reactie. Iedereen kan zien dat die jongen talent heeft. En iedereen weet ook dat waar hij gister speelde niet zijn eigen plek is. Wat is objectief zijn toch lastig soms hé.
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    maandag 24 september 2018 om 09:46
    Objectief, ja tegen de kleine clubjes doet ie het leuk, maar een keer een serieuze tegenstander en hij valt compleet door de mand, meest overschatte speler van het moment, feiten spreken voor zich, of heb jij gisteren een andere wedstrijd gezien?
    Vind ik leuk
    1313 +602
    maandag 24 september 2018 om 09:50
    Dus jij vond hem tegen Frankrijk en Peru door de mand vallen? Dan heb je er duidelijk geen kijk op. En nogmaals gister speelde hij niet op zijn eigen positie. Dus dat was inderdaad niet best nee. Maar dat kun je die jongen niet verwijten. Hij doet alleen wat hem opgedragen word.
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    maandag 24 september 2018 om 10:03
    Tegen Frankrijk steeg hij boven zichzelf uit, maar Peru stelt niks voor, al met al zeer overschat
    Vind ik leuk
    1313 +602
    maandag 24 september 2018 om 10:06
    En ik ben van mening dat jij Frenkie onderschat. Maargoed de tijd zal het leren niet? En Peru is echt geen overschatte ploeg, Zijn zeker geen absolute top. Maar ook geen pannekoeken.
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    maandag 24 september 2018 om 10:30
    Als ik hier de reacties lees, zou hij volgend jaar Barcelona naar de CL cup loodsen, van wat ik gisteren heb gezien valt dit toch allemaal wel mee, goede voetballer maar nog een lange weg te gaan
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    maandag 24 september 2018 om 10:10
    Ja, daarom speelde Peru ook op het WK. Na een kwalificatiepoule met o.a. Argentinië, Colombia, Brazilië en Chili. Maar verder zijn ze "al met al zeer overschat".
    Vind ik leuk
    1313 +602
    maandag 24 september 2018 om 10:15
    Echt he, zijn reactie slaat werkelijk nergens op. Blijkbaar volgt hij te weinig voetbal ofzo.
    Vind ik leuk
    floormunges +1118
    maandag 24 september 2018 om 10:28
    Ze pakten dan ook stevig uit in de poulefase, laat me niet lachen Peru zeer matige ploeg als zelf opa Farfan en wisselspeler Tapia daar de dragende krachten zijn, maar goed als jij dat een goede graadmeter vindt.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    maandag 24 september 2018 om 10:36
    Ik zeg niets over goede graadmeters. Of dat Frenkie de Jong onderschat of overschat wordt.

    Ik zeg alleen dat ik Peru als ploeg niet "al met al overschat" vind. Als ploeg, dan heb ik het dus niet over individuele spelers.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:47
    Chili en Argentinië flop, Brazilie met een straatlengte eerste in de kwalificatie en Colombia subtop, nou nou. Peru via het topland Nieuw Zeeland het wk gehaald
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    maandag 24 september 2018 om 10:51
    Hehe, je doet je naam eer aan.
    Vind ik leuk
    mortagon +1239
    maandag 24 september 2018 om 10:19
    Ga lekker schaken ofzo
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:47
    Lees mijn reactie nog een keer...
    Vind ik leuk
    1313 +602
    maandag 24 september 2018 om 09:48
    Ik doelde op floormungus. Excuus.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:14
    Haha, is goed hoor. Lekker blijven geloven
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2038
    maandag 24 september 2018 om 09:57
    Had het beloofd Georgie, gefeliciteerd ouwe. Lekkere pot van jullie kant, blamage van onze kant.
    Geniet ervan!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:01
    Sportief man!!

    +1
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2038
    maandag 24 september 2018 om 10:13
    Het is nog steeds maar een spelletje. Desalniettemin ben ik wr wel ziek van maar ja. Alles komt goed 😉
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:22
    Ach, het wordt voor ons ook niet makkelijk deze week.

    Maassluis uit, altijd lastig...
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2038
    maandag 24 september 2018 om 10:30
    Haha kijk maar uit. Tactisch zullen zijnhet beter doen dan Ajax 😂😂😂
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:38
    OOHHHHHHH MARRUKKKKK VAN BOMMELLLL
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    maandag 24 september 2018 om 09:38
    Bommel is baas
    Vind ik leuk
    1313 +602
    maandag 24 september 2018 om 09:41
    Hij doet het tot nu toe zeker prima! Vind het alleen wel veels te vroeg om nu al zulke conclusies te trekken. Frank de boer werd ook als potentieel toptrainer gezien na zijn titels bij Ajax. Zijn wel 2 verschillende persoonlijkheden. Maar ik moet het nog maar eens zien. Zoiets kun je niet concluderen over zo'n korte periode.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3258
    maandag 24 september 2018 om 09:42
    Krijg echt niet de indruk dat de ajax spelers en een groot gedeelte van de staf zo met tenhag weglopen. Misschien Labyad, oh nee, die ook al niet meer.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:43
    Volgens mij is het helemaal geen people-manager. Ik heb niet het idee dat de spelers juist voor hem een stapje harder lopen. Ik vraag me af of ze hem sowieso wel serieus nemen met de gebrabbel van hem. Je staat toch een beetje voor lul met die man als uithangbord.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:52
    Ik geniet van zijn hele uitstraling. Hij is gewoon zichzelf.

    Charisma zat.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 09:54
    PSV was duidelijk de betere ploeg laat dit duidelijk zijn , maar om van Bommel nou zo de lucht in te prijzen ........
    Spel van PSV is een spel met alleen maar lange hoge ballen op de Jong.
    Ajax was hier duidelijk niet goed op ingesteld ( hebben daar buiten de Ligt ook geen spelers voor)
    Maar op international niveau gaat PSV hier niet mee weg komen
    Vind ik leuk
    Wogotje +24
    maandag 24 september 2018 om 11:20
    Dat heeft ook met kwaliteit van het team te maken he ;) Capello en Cruijff zouden met dit team ook niet in Barcelona winnen :)
    Vind ik leuk
    JoeyC +2939
    maandag 24 september 2018 om 09:55
    Niet te hard van stapel lopen. Het seizoen is nog lang en er kan nog veel fout gaan. Weet Van Bommel in zijn dubuutseizoen meteen kampioen te worden, dan is dat een knappe prestatie. Al is de seizoenstart ook wel indrukwekkend te noemen.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2392
    maandag 24 september 2018 om 09:58
    Valt wel mee zıjn schoonvader kauwt alles voor hem voor.
    Een naar persoon ıs het dan weer wel!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +5006
    maandag 24 september 2018 om 09:58
    Ik wil een analyse van de meest getalenteerde analyticus Sjakie
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:05
    Vermoeiend ook dat optimistische gelul altijd eerst was de boer dat, toen Koeman, toen weer cocu en nu van Bommel weer. Wie is de volgende na een goede wedstrijd?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    maandag 24 september 2018 om 10:08
    Haha, die Bram Bakker. Is dus psychiater. Heeft daar een studie voor afgerond. Althans, dat verwacht je. En gaat dan volkomen van afstand mensen beoordelen. Tikkeltje dubieus.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2192
    maandag 24 september 2018 om 10:27
    Die man presenteerd zich al jaren als media hoer om iedereen die bij een relletje is betrokken te analyseren. Echt een schande voor zijn vakgebied.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 10:19
    PSV zeer terecht gewonnen en maakte goed gebruik van hun sterke punten tov onze zwakker en dat is ons aan te rekenen. Ten hag is gewoon niet goed bij zijn knar als je denkt dat je met frenkie blind eiting en schone rond de jong speeld. Daarnaast moeten alle spelers zich schamen voor de inzet die zij toonde want dat was droevig. Maar denken dat je met alleen goed voetballen kan winnen. Geen passie is geen punten!!
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1451
    maandag 24 september 2018 om 10:36
    Ik wou net zeggen, tadic en ziyech totaal niet gezien bijvoorbeeld. Inzet was bedroevend te noemen en tactiek hadden we niet buiten gewoon voetballen zoals normaal.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1451
    maandag 24 september 2018 om 10:33
    Geen idee of hij het ook in het buitenland kan maken, maar hij mag snel die misselijke manieren afleren. Kwal van een vent met ze gezuig altijd, precies waarom hij als speler in Barcelona faalde.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    maandag 24 september 2018 om 10:42
    Ik denk dat van Bommel een toptrainer gaat worden. Vergeet niet dat hij nu actief is in de Mickey Mouse competitie. Hij is in ieder geval veel verder dan die kale clown van Ajax.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3290
    maandag 24 september 2018 om 11:13
    Van Bommel heeft alle skills een toptrainer te worden. Niet alleen zijn mooie voetbalcarrière speelt hierin een cruciale rol, maar nog meer zijn natuurlijk leiderschap en onverwoestbare winnaarsmentaliteit zijn van onschatbare waarde. Baas Bommel was niet voor niets de eerste buitenlandse aanvoeder van het grote Bayern München!
    Vind ik leuk
    Wogotje +24
    maandag 24 september 2018 om 11:16
    Het is nog steeds te vroeg om te zeggen, maar heb er ook een goed gevoel bij.
    Vind ik leuk
    hamora +22
    maandag 24 september 2018 om 12:11
    Ja, Aad.......... bla bla bla bla bla
    Vind ik leuk
    ppdf +1226
    maandag 24 september 2018 om 12:34
    Het is wel allemaal een beetje de waan van de dag. Natuurlijk doet van Bommel het super. En zal vast een goede trainer worden. Maar we zijn in Nederland wel heel goed in het prijzen van mensen om ze bij de volgende tegenslag helemaal af te branden. De Boer werd ook de beste coach ter wereld. 2 verkeerde keuzes en je bent een koekebakker. Ook met spelers zijn we daar goed in. Bazoer zou de wereld gaan bestormen. De Ligt maakte een fout in Nederlands elftal en kon er ook opeens niets meer van om hem nu weer de onmisbare schakel te noemen. Waarom nu al deze uitspraken over van Bommel. Is alleen maar een last. Depay is ook zo een voorbeeld. Eerst een geweldenaar. Toen een vervelende kwast die werd over gewaardeerd en nu is hij weer de hoop in bange dagen voorin bij Nederland. Laten we hopen dat van Bommel een top trainer wordt. Maar om dat nu al met zeker heid te beweren dat hij champions leage gaat winnen met Bayern en de nieuwe van Gaal vind ik wat vroeg. Allemaal de waan van de dag in Nederland.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:50
    Of van Bommel een goede trainer is geen idee, hij had de speelwijze van ajax uitstekend ingeschat, maar was een klungel tegen Barcelona. Maar is het beginners geluk bij van Bommel of is hij op nationaal niveau goed, we zullen het zien. Ten hag was wel weer helaas gezakt en liet zien dat hij nog veel moet leren, want geen goed elftal kunnen neerzetten met zo veel goede spelers is knullig.
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1183
    maandag 24 september 2018 om 20:17
    Zal die bommel zo’n psychiater ook wat knaken geven voor zo’n welhalla promotie. Alsof een psychiater trouwens verstand van voetbal heeft.

    Ik ben hij bommeltje vooral benieuwd hoe hij met tegenslagen omgaat. Als speler bij psv in zijn nadagen liet hij toen zien een ploeg ook in negatieve spiraal te kunnen trekken met zijn mentaliteit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 20:18]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws