Nijland over Padt-consternatie: 'Wat we ook bedenken, het zal niet snel goed zijn'

    Nijland over Padt-consternatie: 'Wat we ook bedenken, het zal niet snel goed zijn'

    maandag 24 september 2018 om 12:37

    FC Groningen-directeur Hans Nijland vindt de onstane commotie rond aanvoerder Sergio Padt 'hartstikke waardeloos' en 'bijzonder vervelend'. De doelman werd zondag opgepakt, nadat hij in de trein agressief gedrag had vertoond. 

    "Wat er ook is voorgevallen, op deze manier willen wij hoe dan ook natuurlijk niet in de publiciteit komen. Nogmaals, het is hartstikke waardeloos. Sportief hebben wij al zorgen genoeg", zegt Nijland maandagmiddag tegen Dagblad van het Noorden"In de wedstrijd tegen AZ hebben we naast de nederlaag ook nog eens twee rode kaarten gekregen. Dit komt er vervolgens overheen. Hier zit niemand op te wachten."

    Over een straf voor Padt wil en kan Nijland nog niets zeggen. "Maar wat wij ook bedenken, het zal niet snel goed zijn. Als we een lichte straf uitvaardigen, is het niet goed. Als wij met een zware straf komen, is het niet goed. En als we geen straf opleggen, is het ook niet goed."

    "Kortom, het is heel lastig. Ik kan je een ding zeggen: over dit soort voorvallen worden in managementboeken geen hoofdstukken geschreven."

    Lees ook: 'Padt nog steeds in de cel; doelman verdacht van geweldpleging'

    Poll

    Kan Padt nog aanvoerder blijven bij FC Groningen?

    (1540 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 24 september 2018 om 12:46
    Gefundenes Fressen voor het voetvolk op twitter.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 12:47
    Valt nog mee dat er nog geen filmpjes van medepassagiers zijn opgedoken...
    Vind ik leuk
    Futre +2931
    maandag 24 september 2018 om 13:56
    Waarom zat deze clochard eigenlijk in een trein?
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 14:01
    Ik heb werkelijk geen idee.
    Misschien ruzie met zijn vrouwtje....
    Wellicht is ie (te) dronken geworden.

    Grunn zal nog wel even nagaan hoe en hoe laat ie het stadion is uitgegaan....
    Vind ik leuk
    companen +1276
    maandag 24 september 2018 om 15:18
    Om thuis te komen..
    Vind ik leuk
    HanV +4270
    maandag 24 september 2018 om 13:03
    Het aantal naamgrappen lijkt eindeloos. Nu is ook nog het peerd van Ome Loeks spoorloos verdwenen. Padt heeft in ieder geval als een van de weinigen een alibi.
    Vind ik leuk
    Koeien +2426
    maandag 24 september 2018 om 14:23
    Die dikke peerdekont he'n ze ja weer trugvonden mjong!
    Vind ik leuk
    HanV +4270
    maandag 24 september 2018 om 14:45
    Volgens de anonieme actievoerder is het beeld in vertrouwde handen. De hooglader voor het station is niet onopgemerkt gebleven. Het bedrijf ziet het als een opdracht, niet als diefstal, toch willen ze de opdrachtgever niet noemen, dat mag niet volgens hun volgens het contract. Het is maar wat je normaal noemt.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 12:47
    Zo Nijland....

    Dat is nog eens een Padt-stelling!
    Vind ik leuk
    Bdog +5477
    maandag 24 september 2018 om 12:48
    Padts! Die zit!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:32
    Helaas is hij op het verkeerde Padt belandt.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:50
    Helemaal van het Padtje af
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1481
    maandag 24 september 2018 om 14:06
    Voor het zelfde geld springt hij voor de trein en dan padts geen keeper meer
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91507
    maandag 24 september 2018 om 14:18
    Oei, zou je jouw bericht willen aanpassen misschien? Gezien Oss, dat zou erg fijn zijn indien je dat zou willen.
    Vind ik leuk
    grunnfan +272
    maandag 24 september 2018 om 14:37
    Inderdaad Midden-Noord kan je zien wat een IQ loze sukkel hij is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91507
    maandag 24 september 2018 om 14:39
    Zo wil ik het niet direct omschrijven maar geef hem eerst zelf de tijd om in te zien dat hij een foute reactie plaatst. Ik denk dat hij er niet over na heeft gedacht. Heeft hij dat wel gedaan dan geef ik je 100% gelijk.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    maandag 24 september 2018 om 13:28
    Precies. Zijn carrièrepadt gaat er nu toch iets anders uitzien vrees ik.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1481
    maandag 24 september 2018 om 14:05
    Het is een padtelogische ruzie maker
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:18
    Haha! Dat is geen sPADTje overdreven😂
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91507
    maandag 24 september 2018 om 14:21
    Een goed Padt krom loopt nooit niet om.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:27
    Tussen waarheid en leugen ligt een glibberig pad..😳
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91507
    maandag 24 september 2018 om 14:28
    Langs het tuinPadt van m'n vader.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:49
    "Kortom, het is heel lastig. Ik kan je een ding zeggen: over dit soort voorvallen worden in managementboeken geen hoofdstukken geschreven."

    Dit is letterlijk het enige wat er in dit artikel vermeld wordt, alleen in heel veel verschillende verwoordingen.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    maandag 24 september 2018 om 13:37
    Tja die Nijland word heel de dag bestookt met vragen en doet ook maar een beetje mee met het circus. Die kan hier ook niets aan doen en wilde die vragen liever ook niet hebben. Padt is een van de betere Groningers die zullen ze niet graag zelf schorsen gezien de malaise waar de club langzaamaan in terecht komt.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:24
    Volgens mij zijn er best wel boeken waarin staat hoe om te gaan met een werknemer die zojn werkgever compleet voor schut zet( en zichzelf)..
    Vind ik leuk
    Hangelos +210
    maandag 24 september 2018 om 12:50
    Die is duidelijk van het Padtje af!

    Maar dit is natuurlijk te debiel voor woorden, zeker als prof voetballer het allerdomst om dan ook nog eens stennis te gaan lopen trappen. Denk aan je voorbeeldfunctie!
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    Mari +8547
    maandag 24 september 2018 om 12:51
    Dan moet je als hij schuldig is hem zelf zichzelf een straf laten opleggen.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +208
    maandag 24 september 2018 om 12:52
    Wat een lulkoek. Het is een privé kwestie. Laat het slachtoffer een aanklacht indienen bij de politie, die vervolgens kan overgaan tot vervolging. Dat is zoals het hoor namelijk. Een straf bovenop krijgen van je werkgever...ik snap werkelijk de relevantie niet. En kom niet aan met dat slap gelul van "voorbeeldfunctie". Het is geen premier ofzo. Hij heeft die dwaasheden begaan in zijn vrije tijd als privé persoon en het moet ook als zodanig worden behandeld. We vragen als publiek vaak veel te snel om het hoofd van iemand...
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:54
    Padt is een voorbeeldfiguur voor mensen met overgewicht. Nu gaan al die dikkertjes helemaal op hol slaan en moeten ze allemaal gereanimeerd worden omdat ze niet tegen zoveel beweging kunnen
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 24 september 2018 om 13:01
    Haha ik zag die kop en moest denken aan de reserve keeper van Ajax, oooooooooh Pizza!!!
    Vind ik leuk
    Deck010 +7234
    maandag 24 september 2018 om 13:29
    Jeroen Verhoeven ging nooit met de trein hoor.
    Daar was geen coupe voor te vinden.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 24 september 2018 om 13:32
    Stimmt! Ik was zn naam kwijt, of heet dat een selectief geheugen?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8110
    maandag 24 september 2018 om 14:12
    Dat heet korsakov ;-)
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 24 september 2018 om 14:13
    Haha en dat van water!!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8110
    maandag 24 september 2018 om 14:23
    Ja, dat zou ik ook zeggen. Wodka is net zo goed reukloos ;-)
    Vind ik leuk
    Peterfc +695
    maandag 24 september 2018 om 15:25
    Jawel ik zag hem ooit in coupé 13,14 en 15 zitten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 12:55
    Inhoudelijk niet mee oneens, maar je hoort de consequenties te kennen en te accepteren als je dit als publiekelijk figuur doet.
    Het is 2018.

    En in zijn arbeidscontract staan hier ook gewoon passages over, die hij getekend heeft.

    Hij en FC Groningen zullen ergens mee moeten komen (verklaring, straf)
    Vind ik leuk
    Zico Ali +208
    maandag 24 september 2018 om 13:00
    Als er bepalingen daarover in het contract staan dan is het een ander verhaal. Maar ik erger me alleen aan het feit dat wij als publiek nogal bovenmenselijke eisen stellen aan voetballers. Alsof zij geen foute mogen maken zoals elk individu...enkel en alleen omdat ze aardig tegen een balletje kunnen trappen. Ze worden weliswaar riant betaald, maar de druk die zij ervaren is ook heel anders dan de druk die een gemiddelde werknemer kent.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 24 september 2018 om 13:00
    Nou Zico Ali, natuurlijk was het in zijn vrije tijd! Je vergeet echter dat hij een publiek figuur is, de foto's in de krant en in het nieuws van een man met een FC. Groningen shirt aan (geen supporter) met een naam van een sponsor erop etc! Als 1 van mijn mensen in VRIJE tijd zich a-sociaal gedraagt en dat heeft weerslag op mij, mijn organisatie en zijn collega's, reken maar dat diegene geen aai over zijn bol krijgt en dat ik hem zielig vind!
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 13:02
    Niet gelijk folteren hè....
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 24 september 2018 om 13:03
    Afhankelijk van zijn reactie :)
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    maandag 24 september 2018 om 13:04
    Zijn?
    Ik wil niet weten wat je bij 'haar' doet... :)
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 24 september 2018 om 13:05
    PRoest, nu heb ik koffie op mn beeldscherm!
    Vind ik leuk
    Zico Ali +208
    maandag 24 september 2018 om 13:03
    Zielig hoef je m zeker niet te vinden! Die gozer verdient de rotzooi die hij over zich heen krijgt. Je moet met je poten afblijven van mensen die gewoon hun werk doen. Maar in feite is hij gewoon "een persoon die iets heel doms heeft gedaan". En een persoon die iets doms heeft gedaan moet je de straf geven die erbij hoort, maar dubbel straffen lijkt me vooral het voefen van de onderbuik.
    Vind ik leuk
    HanV +4270
    maandag 24 september 2018 om 13:16
    Zal wel bij een excuus blijven, voor Groningen is het natuurlijk de enige betrouwbare keeper die ze hebben dus zelf schorsen brengt de hekkensluiter alleen maar nog verder sportief en financieel in problemen en het is natuurlijk ook een speler die ze nog willen transfereren. De straf is dan toch afhankelijk wie het is.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 24 september 2018 om 13:31
    Waarschijnlijk krijg je nog gelijk ook, blijft hypocriet en het is zoals Nijland zegt erg lastig. De teneur zal zijn, hij is al voldoende gestraft door de aandacht van de media.....blablabla
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +620
    maandag 24 september 2018 om 13:20
    Dan neem je de consequenties van je werkgever ook! Zeker als aanvoerder binnen je organisatie! Al het andere is hypocriet!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:14
    Zico Ali, als ik eenzelfde gedrag vertoond zou hebben en dat dit aan mijn werkgever gelinkt kon worden, kon ik mijn biezen pakken en zat ik zonder werk. Dat zou niet de 1e keer zijn dat een werknemer op deze manier ontslagen zou worden ( en dat is geen broodje aap verhaal). Jij vindt dat deze meneer daar niet aan voldoet. Hij heeft sowieso de naam van zijn werkgever geschaad, een straf door die werkgever zou dan ook op zijn plaats zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:53
    Die zal wel denken,snel weg hier
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1709
    maandag 24 september 2018 om 12:56
    Wat een mafklapper zeg, direct wegsturen!
    Vind ik leuk
    ELD070 +686
    maandag 24 september 2018 om 12:57
    Wat een kneus, hoop dat ze hard optreden.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:10
    Moet Nijland hem maar beter betalen kan hij tenminste een kaartje kopen. 😂😂😂
    Vind ik leuk
    FARMER1963 +159
    maandag 24 september 2018 om 13:28
    Kop der veur Sergio, laat ze maar lullen allemaal......
    Vind ik leuk
    Vendaron +205
    maandag 24 september 2018 om 13:36
    2 jaar stadionverbod, 80 uur werkstraf en een boete lijkt me wel wat.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1995
    maandag 24 september 2018 om 13:38
    Kan Groningen hem nog wel op het rechte Padt houden?
    Vind ik leuk
    Broekie +466
    maandag 24 september 2018 om 13:42
    Aanvoerdersband afnemen en weekje corvee. Verder al genoeg gestraft met alle media-aandacht. Daarnaast zal hij ook nog wel straf krijgen van justitie. Verder zand erover.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:52
    Corvee? Hij zit niet op de middelbare school!

    Tevens zat Padt daar prive en niet in dienst van de lokale Groningen Fc ...dus niets straffen of welke linkse onzin dan ook.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:47
    Voor één wedstrijd schorsen.
    Vind ik leuk
    Ron777 +75
    maandag 24 september 2018 om 13:48
    Zo iets moet hij op het veld laten zien samen met de andere spelers dan kan het nog wat worden met groningen
    Vind ik leuk
    LIO7 +1062
    maandag 24 september 2018 om 13:49
    Slechte prof... met z’n dikke kip. Kan echt niet. Zeker dit soort incidenten zijn kansloos voor een profvoetballer.
    Vind ik leuk
    fdegit +42
    maandag 24 september 2018 om 13:56
    Effe te lang in de snackbar blijven hangen en te laat om kaartje te kopen.
    Vind ik leuk
    Brinkster +416
    maandag 24 september 2018 om 14:21
    Ik weet wel een straf Nijland. Groningen terigzetten naar de kkd. Ik weet het hier is geen regel voor opgesteld door de KNVB maar aangezien Nijland voorop liep om Twente destijds te laten degraderen zonder dat dat op basis van het regelement kon, zeg ik: gewoon omdat het kan!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    maandag 24 september 2018 om 14:27
    Dit kan toch gewoon niet , dat zal Nijland toch ook wel begrijpen.
    Je hebt ook een voorbeeldfunctie naar de jeugd toe ook de jeugd van je eigen club. Daarmee stel je je club ook nog in een slecht daglicht ,als iemand onbekend zou zijn zal je ook je straf moeten ervaren zonder dat je werkgever hier iets aan doet. Al zal menig werkgever je ook op non actief zetten voor dit soort gedrag.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 14:36
    De foto is interessanter, iemand trekt aan Padt zijn shirtje, maar achter hem komt een super supportersbegeleider (zwart jack) aanstormen. Advies; laat Padt snel los! Toffe gast, maar ga niet over grenzen bij hem als supporter. Alles weer op orde R. ??? Donderdag ff zwaaien!
    Vind ik leuk
    repeP +1245
    maandag 24 september 2018 om 14:38
    Padt zal diep door het stof moeten gaan. Ga daar maar aan staan wanneer je blijkbaar een opgewonden standje bent wat niet tegen zijn verlies kan.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 15:22
    Hou toch op.Sergio had gewoon een rot dag gisteren.Hij heeft iets gedaan wat hij niet had moeten doen. Niet groter maken als dat het is. Hij moet gewoon even zijn excuus aanbieden aan de betrokkenen en zijn straf accepteren en dan is het wat mij betreft klaar. Dat opblazen van gebeurtenissen door een stelletje azijnzeikers op internet en in de media vind ik veel irritanter.Hoe zeggen ze dat zo mooi? Een ander zijn gras is altijd groener. Verbeter de wereld en begin bij je zelf.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +230
    maandag 24 september 2018 om 15:33
    Nou, als hij er echt 1 een draai om zijn oren heeft gegeven kunnen ze hem zo 14 dagen vasthouden,langer dan dat zal het ook weer niet worden want dan moet je in Nederland minimaal iemand voor vermoorden
    Vind ik leuk
    Cantona +1025
    maandag 24 september 2018 om 16:42
    Mooi gezegd
    Iedereen maakt wel eens een foutje ...toch?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 15:28
    Meneer Padt had zo fel in de wedstrijd moeten zijn ipv zo tekeer te gaan tegen mensen die gewoon hun werk doen.
    Ook niet meer oproepen voor oranje zo iemand, hoewel die daar sowieso niets te zoeken heeft
    Vind ik leuk
    Wong Ho +230
    maandag 24 september 2018 om 15:30
    ach Nijland, had toch een NS Jaarkaart voor die jongen gekocht dan had je al die consternatie nu niet gehad
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 16:02
    Volgende keer voor straf te voet naar huis en als dat niet helpt hem zelf een kaartje voor het stadion laten kopen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 16:19
    Wedstrijdje of 10 schorsen, dat helpt.
    Vind ik leuk
    De Mees +19
    maandag 24 september 2018 om 18:26
    Klasse Padt !! Bij drank neem je het openbaar vervoer 👍🏻 Je zult wel een enorme sukkel van een conducteur zijn tegen gekomen. Een met een kop om op te slaan 👍🏻
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nijland over Padt-consternatie: 'Wat we ook bedenken, het zal niet snel goed zijn'