'Ik heb vernomen dat FC Groningen via-via iemand heeft benaderd: Koeman'

    'Ik heb vernomen dat FC Groningen via-via iemand heeft benaderd: Koeman'

    Gepubliceerd: maandag 24 september 2018 om 17:32ma 24-09-2018 om 17:32

    FC Groningen denkt na een desastreuze seizoenstart aan Erwin Koeman als 'Plan B'. NOS-commentator Jeroen Elshoff heeft dat afgelopen weekend uit 'redelijk betrouwbare bron' vernomen. Momenteel staat Danny Buijs nog aan het roer in het hoge Noorden. 

    "Ik hoorde gisteren (zondag, red.) uit redelijk betrouwbare bron dat er via-via een trainer is benaderd om te kijken wat er moet gebeuren als het zo doorgaat. Er is een Plan B opgesteld. Dat zou Erwin Koeman zijn", aldus Elshoff tijdens de NOS Voetbalpodcast

    Buijs (36) maakt dit seizoen zijn debuut als trainer in het profvoetbal. FC Groningen gaf de oud-prof de kans na een aantal goede jaren bij amateurclub Kozakken Boys. Vooralsnog verloopt de entree van Buijs in de Eredivisie dramatisch: Groningen ging al vijf keer onderuit in de eerste zes speelrondes. Drie thuisduels leverden niet één punt. Zondag was AZ met 3-1 te sterk. 

    De naam van Koeman zingt nu dus rond in het Hitachi Stadion. De oud-speler van De Trots van het Noorden werkt momenteel in Turkije. Hij is daar assistent van Fenerbahçe-trainer Phillip Cocu. 

    Poll

    Moet FC Groningen nu al ingrijpen en Koeman halen?

    (2975 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 24 september 2018 om 17:34
    Via via...
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3153
    maandag 24 september 2018 om 17:37
    Buijs was ook een belachelijke keuze.
    Erwin zal echter pas interesse hebben na een eventueel ontslag in Turkije.
    Vind ik leuk
    Broekie +539
    maandag 24 september 2018 om 17:41
    Hoezo belachelijk? Welk trainer haalt met deze spelers meer punten ?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 17:48
    Buijs gebruikt sommige spelers nu al helemaal verkeerd. Net als faber deed, vd looi deed. Dus er valt altijd meer te halen als een trainer de spelers een keer op de goede positie zet! Ik zeg koeman kom maar op!
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    maandag 24 september 2018 om 18:46
    Dus drie trainers gebruiken spelers verkeert en dan ligt het aan die trainers. Misschien eens andersom denken, zou het niet aan sommige van die spelers kunnen liggen.
    Afgelopen weekend had Groningen kans om van AZ te winnen maar de ene speler faalt vanaf de stip en de ander vergrijpt zich onnodig aan een tegenstander.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:59
    Daar heb je ook zeker deels een punt, Maar als je spelers op de positie zet waarvan je al weet dat ze toch niet presteren is het gewoon dom om dat te blijven doen. Daarbij was de scheids een aantal keer anti groningen. Verder hadden ze wel degelijk kans tegen AZ idd. En die hrustic gewoon achterlijk om zich ergens mee te bemoeien waarbij hij zelf het team in de steek laat. Al met al is het momenteel chaos.
    Vind ik leuk
    normaal72 +559
    maandag 24 september 2018 om 20:37
    Ben het aan 1 kant wel met je eens .. maar als je spelers de 100% kansen nier afmaken wat kan Danny daar aan doen ??? Ik denk niks
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 22:46
    Klopt das ook waar, daar kan hij zeker niks aan doen.
    Vind ik leuk
    repeP +1331
    maandag 24 september 2018 om 17:38
    Met als assistent ene Cocu misschien?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 17:38
    Ingrijpen ja, Koeman halen nee
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    maandag 24 september 2018 om 17:38
    Op zich aannemelijk aangezien Koeman na dit weekend geen club meer heeft
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5144
    maandag 24 september 2018 om 17:42
    VP ik wordt wel moe van dat al mijn reacties worden verwijderd.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:16
    Moet je maar in Spanje blijven.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5144
    maandag 24 september 2018 om 18:45
    Volgens mij verwar jij mij met stratumseind...
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:50
    Moet je maar wat minder schelden en denigrerend reageren op topics. Je had weer overdreven hatelijke reacties op Swart geuit, jij spoort van geen kant, de site heeft gelijk dat je wordt aangepakt.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 19:13
    Er zijn trouwens ook een paar Ajacieden waar ze dat bij zouden moeten doen, jullie en dan heb ik het ook over die Ajacieden en jou natuurlijk, zijn hier niet om over voetbal te discussiëren, het enige wat jullie komen doen is ruzie maken en mensen beledigen, en dat terwijl jullie zelf geen bal kunnen raken. Sneu volk!
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 19:13]
    Vind ik leuk
    Ronnie7 +42
    maandag 24 september 2018 om 17:43
    Faber Buijs en van der Looi krijgen het niet aan de praat, mede door zeer zwak spelersmateriaal op een enkeling als Doan na, misschien moet hans nijland is ter discussie gestelt worden of gewoon accepteren dat groningen een middenmoter is
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 17:45
    Groningen is juist geen middenmoter meer. Bungelen steeds onderin.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 17:47
    Klinkt goed, ik zal dan wel Buijs houden als assistent, het is nou niet zo dat hij geweldig materiaal heeft (op de keeper na).
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 17:49
    Ha ha. Die komt echt niet.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12002
    maandag 24 september 2018 om 17:53
    Waarom niet? Heeft wel wat met die club. En bovendien: slechter dan nu kan het niet gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 17:49
    Mag van mij direct komen! Ook buijs maakt nu al dezelfde domme fouten als faber en zet sommige spelers helemaal verkeerd neer. Daarbij speelt hij de laatste wedstrijden te verdedigend.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15746
    maandag 24 september 2018 om 23:51
    Wie moet waar staan dan?
    Vind ik leuk
    Bosmeister +454
    maandag 24 september 2018 om 17:54
    Een plan B hebben is goed, Buijs de tijd geven is beter. Maar met Zeefuik 3 wedstrijden geschorst en de idioterie van Padt word het doorbreken van de negatieve flow wel erg lastig en kan ik me voorstellen dat een dergelijke maatregel dichterbij komt.
    Vind ik leuk
    Mazzie070 +92
    maandag 24 september 2018 om 18:08
    Koeman samen met cocu :)) die worden toch vanavond ontslagen na een verlies tegen aartsrivaal
    Vind ik leuk
    stock3 +766
    maandag 24 september 2018 om 18:09
    Is het trainingscomplex wel goed genoeg anders loopt hij naar 2 wedstrijden weer weg net als bij Utrecht!
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:13
    Rustig blijven
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:29
    Koeman wordt vandaag toch ontslagen dus waarom niet.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2200
    maandag 24 september 2018 om 18:32
    Eerst Jans eruit gooien voordat je Buijs loost. Wat heeft die man een onbedaarlijk slechte selectie neergezet in Groningen, mijn hemel zeg. Ik vind enkel NAC en de Graafschap beduidend slechter. Wordt een tranendal dit jaar, ook Koeman gaat ze niet van de laatste 5 plekken weghouden. Met een beetje pech speel je nacompetitie. En dan kan er alles gebeuren.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:34
    wie je er ook voor zet maakt niet uit een heel matig ploegje
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 18:41
    Danny Buijs zegt steeds dat een aantal jonge spelers eredivisie onwaardige fouten maken en dat hiervan moeten leren! De eredivisie is geen platform om steeds maar te leren, maar je moet er wekelijks staan!
    Je kunt van een zo jonge trainer, die zelf nog moet leren, dan ook geen wonderen verwachten!
    Vind ik leuk
    Samuel +1
    maandag 24 september 2018 om 18:42
    Weet je wat ik nou niet snap. Groningen haalt na Sorloth, Texeira, Zeefuik, Van Weert, Nordstrand en Hoesen wéér een spits die geen hoog doelpunten percentage heeft in zijn cv. Je wil toch een spits waarvan je een beetje de indruk hebt dat 'ie kan scoren? En het antwoord van Jans is dan dat het anno nu niet zo gemakkelijk is om die te vinden. Sorry hoor, maar daar geloof ik niets van. Gooi dan die scouts er maar uit, en investeer daar je geld in om betere te vinden, inplaats van wéér zo'n floppert te halen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 21:17
    Waar is de tijd dat Groningen goede spelers haalde die door Henk Veldmate werden gescout. Die werkt nu voor Ajax, heb ik begrepen.
    Vind ik leuk
    wil +1152
    maandag 24 september 2018 om 18:50
    Groningen kan hun keeper beter een treinkaartje geven.
    Vind ik leuk
    Denniss +6
    maandag 24 september 2018 om 18:53
    Ze hadden een hele goede trainer kunnen hebben maar die gaven ze geen kans
    (Dick Lukkien)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 24 september 2018 om 19:02
    Die maakt wel een team van zijn ploeg met veel strijdlust. Maar is dat zeker dan, wat jij zegt?

    Welkom trouwens.
    Vind ik leuk
    Denniss +6
    maandag 24 september 2018 om 21:10
    Hij is assistent geweest bij van looi en toen van ooi weg moest hadden ze hem zo door kunnen schuiven.

    https://www.boerenmacht.nl/lukkien-wil-van-de-looi-opvolgen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 24 september 2018 om 19:01
    Jezus, waarom stel je Buijs dan eerst aan. Het TD schap is niets voor Ron Jans. Dit kan je Jans zeker aanrekenen.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3901
    maandag 24 september 2018 om 20:14
    Jans en de rest van Groningen waren vol lof over Buijs. Maar ondertussen zit Jans wekelijks zijn straatje schoon te vegen bij Studio Voetbal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 24 september 2018 om 20:17
    Is toch wel allemaal vreemd, echt geen goede td.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 25 september 2018 om 17:51
    Mee eens, waarom denkt men dat iedereen TD kan zijn, raar.
    Bij PEC deed iemand anders dat voor Jans.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 19:23
    Mooi uitzicht Koeman een nieuwe baan voordat je ontslagen wordt .
    Want dat komt eraan dat ontslag .
    Vind ik leuk
    De Mees +22
    maandag 24 september 2018 om 20:31
    Koop liever een spits die er wat van kan....ipv een ikea kast v e spits
    Vind ik leuk
    broedkip +1780
    maandag 24 september 2018 om 20:48
    Dat kan al na vanavond Babel scoort net de 0-1 voor Besiktas.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 21:15
    Ingrijpen ja maar of Koeman de juiste man is betwijfel ik.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 21:51
    Buijs is abuis en veel te licht/onervaren. Selectie is niet eredivisie waardig dus heel vlug versterking in elke linie halen anders wordt het een zelfde verhaal als Twente.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    dinsdag 25 september 2018 om 17:42
    Erwin moet ooit naar Grun, dat hoort zo, net als Dick ooit bij ADO moet komen. Maar nu instappen? Ik gun Erwin een echte kans... een kans om zelf invloed te hebben op wat er komt, je keert dit dolende schip niet zomaar even.
    Laten we toch eens kappen met de rol van trainers zo groot te maken, je hebt invloed maar, kan er niet ineens betere spelers van maken? Het is niet zo dat Groningen een wonderteam heeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 19:52
    Asap
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws