Waterreus begrijpt Van Bommel niet: 'Kan ook thuis met Bert over voetbal praten'

    Waterreus begrijpt Van Bommel niet: 'Kan ook thuis met Bert over voetbal praten'

    Gepubliceerd: maandag 24 september 2018 om 21:36ma 24-09-2018 om 21:36

    Ronald Waterreus is onder de indruk van de trainerskwaliteiten van zijn oude ploeggenoot Mark van Bommel. De voormalig doelman vindt het alleen vreemd dat de PSV-trainer zijn schoonvader Bert van Marwijk in de technische staf van de Eindhovenaren heeft opgenomen.

    Volgens Waterreus kan Van Bommel beter een 'dwarsdenker' naast zich in de dug-out zetten. "Als Van Bommel al een zwak punt heeft, is het wat er gaat gebeuren als hij een keer verliest. Daar kan Bert ook niet zo goed tegen", laat de oud-keeper weten bij Peptalk op Ziggo Sport. "Ik heb niets tegen Bert, integendeel, maar als ze zo graag over voetbal willen praten, kunnen ze dat thuis toch ook doen? Ik zie hier niet de meerwaarde van in."

    Waterreus zou graag een assistent zien die af en toe tegengas durft te geven. "Iemand die hem erop durft te wijzen: vriend, dat heb je niet goed gezien of dat had je beter kunnen doen. Dat is Mark niet gewend en daar houdt hij ook niet van. Ik heb er morgen alweer last van dat ik dit heb verteld", knipoogt de Limburger.

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Smithsonian +33622
    maandag 24 september 2018 om 21:38
    Begrijp je jezelf wel.ronald?

    Overschatte keeper en analist.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6718
    maandag 24 september 2018 om 21:48
    Waterreus zegt dat Bommel iemand naast zich moet nemen die wél van verliezen houdt ;-)
    Vind ik leuk
    Dorzon +4446
    maandag 24 september 2018 om 22:04
    Misschien ten hahahag na de kerst🤣🤣
    Vind ik leuk
    Snapje? +7566
    maandag 24 september 2018 om 22:05
    Sjakie Waterneus
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 21:40
    Daar is Robbie voor. Ook voor spelers is v Marwijk een aanvulling
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 21:40
    Tegengas? Hij doet het ja goed. Een winnende trainer heeft altijd gelijk
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    maandag 24 september 2018 om 21:41
    En •

    Next match focus PSV Team
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 21:42
    Van Bommel gunt ze schoonvader een nog dikkere boterham met extra beleg .
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 25 september 2018 om 00:43
    Terwijl die zich er al lang heeft ingeneukt. 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:20
    Zal hij het nog doen Midden Hahaha
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 21:43
    We zien pas v bommels zwaktepunten als hij een x verliest, maja dat doen ze niet dus waar maken we ons druk om.
    Vind ik leuk
    richard37 +1340
    maandag 24 september 2018 om 21:56
    Zaterdag nac uit, altijd lastig 👍👍
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 05:53
    Zeker, 0-8. Acht keer luuk. Onze menno schaamt zich maar een weekje langer.
    Vind ik leuk
    Kuip +8441
    maandag 24 september 2018 om 21:43
    Gelukkig denkt van Bommel anders dan Waterreus.
    Van Bommel mag God op de blote knieën danken dat ie van Marwijk in de trainersstaf heeft.
    Van Marwijk is de enige Nederlandse toptrainer. Van Bommel spint er garen bij.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 22:53
    Ik schat Van Gaal toch wel een stuk hoger in!

    En er zijn er trouwens nog wel veel meer op te noemen die beter zijn dan Van Marwijk... Zoals onder andere Bosz en Advocaat.
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 22:55]
    Vind ik leuk
    patcatcher +186
    maandag 24 september 2018 om 23:09
    Bosz heeft niets gewonnen, Advocaat teert op het verleden want wint ook al jaren niets. Van Marwijk is echt wel een top trainer. Genoeg laten zien. En ja ook wel eens mindere tijden gehad maar dat heeft elke trainer
    Vind ik leuk
    richard37 +1340
    dinsdag 25 september 2018 om 15:51
    Marwijk heeft de laatste jaren ook niets gepresteerd. Dus vergelijkbaar met de rest.
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +374
    maandag 24 september 2018 om 21:44
    wat een rare gozer is dat toch.....
    Vind ik leuk
    Bruurke +561
    maandag 24 september 2018 om 21:47
    Robert durft echt wel tegen gas te geven en is ook zeer ervaren. Ronald maak je druk om je eigen tv carrière en je dialect wat heel vervelend is om naar te luisteren. Mark doet het prima, en verlies tegen Feyenoord en Barca hebben ze goed opgepakt dus ......
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    maandag 24 september 2018 om 21:54
    Open sollicitatie van Waterreus. Die wil straks op de bank zitten als 'Bommel' de CL wint met Bayern....
    Vind ik leuk
    richard37 +1340
    maandag 24 september 2018 om 22:01
    Oh jee, kom niet van onze van bommetje, tot dat die 3x verliest in 1 week en er blessures komen.

    Hij krijgt zeker tegenslagen te verwerken en dan wordt van bommetje boos. Nou pas op. Ik zal ook bang zijn als van Bommel pleur op zou zeggen. Om vervolgens als homo een arm om de 4de official te plaatsen. Daar zal ik me voor schamen.

    Maar ja ik vind van Bommel sowieso een heel naar vervelend nagemaakt mannetje. Daar kan van Gaal over mee praten...
    Vind ik leuk
    Aaltje93 +228
    maandag 24 september 2018 om 22:24
    Hey Richard, jij bent vast voor Ajax. Niet zo huilen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 22:26
    piep piep piep ...
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 22:57
    Pas op je krijgt nu iedereen over je heen, want Van Bommel is zo genaamd een toptrainer volgens de PSV'ers...

    Maar je hebt gelijk een heel naar mannetje die Van Bommel! Gadverdamme!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173633
    dinsdag 25 september 2018 om 05:22
    Hij is wederom erg hard aangekomen die 3-0 zie ik.... sterkte maar weer
    Vind ik leuk
    Marcelcocu +126
    maandag 24 september 2018 om 22:07
    Leuk dat je dat vind Reus! heb altijd respect voor je gehad als keeper! Maar zou het fijn vinden je niet op tv te zien.. Dit is gewoon niet je ding! Een winnende trainer heeft altijd gelijk Reus! ondanks wat jij vindt.
    Vind ik leuk
    Aaltje93 +228
    maandag 24 september 2018 om 22:22
    Ronald Koeman! Euh Waterreus! Bemoei je even niet overal mee.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 22:30
    Denk dat Mark regelmatig tegengas krijgt van Bert maar ook van zijn staf. Waterreus heeft zelf weer aandacht nodig en waar is zijn tegengas dan? Denk echt niet dat van Bommel zijn staf allemaal ja knikkers zijn maar wel een het zelfde manier van voetballen delen wat mij vruchtbaarder lijkt als je daar heel verschillend over denkt zoals het bij Ajax is. Ook de staf hoort bij het team .
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 22:32
    Van bommel doet tenminste wat en durft zijn nek uit te steken. En wat doet u meneer watereus,azijnzeiken over anderen,als u alles zo goed weet,waarom doet u niet iets dan,geef zelf het goede voorbeeld,dat doet u niet. U kiest altijd de makkelijkste weg,ik word analist,dat baantje kan iedereen,zelfs mijn zoon van zeven. Als u het dan zo goed weet,kom maar op dan,jaloers mannetje. Laat wat zien,doe het maar beter dan.
    Vind ik leuk
    Garnaal +340
    maandag 24 september 2018 om 22:45
    Waterreus heet vanaf nu ronald waterhoofd
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2254
    maandag 24 september 2018 om 22:49
    van Marwijk is de poppenspeler, van bommel de marionet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173633
    dinsdag 25 september 2018 om 05:27
    Een soort psv -Ajax dus?
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 22:53
    domme vent die waterreus waarkomt die vandaan
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 22:54
    en die wil voorzitter van psv worden dat gaat nooit gebeuren laat hem maar droomen
    Vind ik leuk
    deltiaan +1273
    maandag 24 september 2018 om 23:10
    jaloers reus
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 23:14
    Ronald; wees wijs. Kam je haar, ga handschoenen verkopen en bemoei je er niet tegenaan.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 23:28
    Nie jankuh, jonguh, anders gadduh maor noar dèh Showtime, daor ligge ze al heul den dag te jankuh en te piepuh, jonguh..!
    Vind ik leuk
    Emnu +4753
    maandag 24 september 2018 om 23:46
    Tja, ook n stilstaande klok heeft twee keer per dag gelijk, zo ook Waterreus, al is t bij hem meer n gevalletje een of twee keer in z’n leven, mooi hier getuige van te mogen zijn.

    Weinig verrassend ook, als voetballer kwam-ie ook niet verder dan vervelend voor de tegenstander zijn.
    Erg effectief, buitengewoon belangrijk voor je team.
    T gif en de wil om te winnen lijkt-ie nu al over te kunnen brengen, waarvoor niets dan respect.

    Tactisch blijft t natuurlijk niet veel meer dan hij als voetballer liet zien: sluw, geslopen en keihard. Maar ook dom en door emotie gedreven.

    Hij is als voetballer voor succes altijd afhankelijk geweest van meer creatieve geesten, ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn.
    Des te meer respect dat hij dat inziet: pas als je je zwakte omarmt, ben je n groot man.

    Ik ben onder de indruk, had die inzicht (nederigheid?) niet verwacht.

    Wel even typerend als jammer dat-ie schoonpapa erbij haalt.
    Zowel vanuit t verwijt van nepotisme, plus, nog belangrijker, Bertje is bij uitstek degene die de Hollandse School de nek om heeft gedraaid met z’n vermaledijde 2e plek op t WK met afbraak voetbal.

    Nu moeten we opeens IJsland leuk vinden of zo vanwege hun mentaliteit...🤮
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 23:50]
    Vind ik leuk
    Patje41 +907
    dinsdag 25 september 2018 om 00:43
    De ene hand wast de andere.
    Oftewel
    Hij dekt de dochter en haar vader
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    dinsdag 25 september 2018 om 05:20
    Onzin. Van Marwijk is een goede coach en dus perfect dat hij Van Bommels assistent is.

    Thuis een beetje over voetbal praten, lol. Alsof Van marwijk dan voldoende ins-en-outs weet en hij zou dan ook niet betaald krijgen.

    Het lijkt mij ook vreselijk als je 2 keer per week naar je schoon-vader (en dus schoon-moeder) op bezoek moet om over voetbal te praten. ;-)

    Gekke gedachte heeft deze man.
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1127
    dinsdag 25 september 2018 om 06:19
    Hij hoopt zelf op een kans als dwarskikker
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 06:40
    Zijn er in het land mensen die wat met de analist Waterreus hebben? Ik heb continu het idee dat hij maar wat zegt om beetje aandacht te krijgen. Wanne lul is dit zeg. Nep PSV'er
    Vind ik leuk
    Floaz +940
    dinsdag 25 september 2018 om 06:45
    Kritiek op onzinnige dingen, watereus gaat straks nog van hooijdonk voorbij knap, ga zo door
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 07:16
    De meerwaarde is dat schoonpa nu een loon krijgt en als ze thuis zouden praten niet. We kunnen erom heen draaien, maar alles draait om geld.
    Vind ik leuk
    La Luz +588
    dinsdag 25 september 2018 om 07:30
    Iedereen zit te wachten tot bommetje een keer ontploft om vervolgens met een stijve leuter in de media te verkondigen dat men het toch had gezegd in het begin vh seizoen. Die man doet t vooralsnog uitstekend toch, het zal mij een biet zijn als hij straks een keer ontploft en ik denk dat Bert hem op dat vlak wel kan ondersteunen. Vooralsnog zie ik de mentaliteit die van Bommel had ook bij de spelers terug en ik moet zeggen het bevalt me uitstekend ;-)
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3153
    dinsdag 25 september 2018 om 07:33
    Open sollicitatie van Watermuis ?
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    dinsdag 25 september 2018 om 14:19
    Ik vind de invloed van Bert niet erg groot, hij is niet dominant in het sturen van Mark lijkt me, want Bert stelde niet gauw jeugd op, wisselde nauwelijk, hield lang vast aan 1 team. Ik vind het klasse dat Bert zich zo opstelt, want Mark moet ook vrij zijn om iets anders te proberen en dat kan blijkbaar, want hij laat heel avontuurlijk voetballen.

    Mark maakt gedurfde keuzes, daarnaast moet je niet een behoudend type zetten, want daar zijn al genoeg van. Die hebben ervoor gezorgd dat dit land niks meer voorstelt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:21]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:58
    Ja iemand die tegen zijn verlies kan. Henk de Jong, die doet niet anders.
    Vind ik leuk
    Smash +3428
    dinsdag 25 september 2018 om 18:25
    Dat heeft Van Bommel al aangeven; Daar heeft hij Robbemond voor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 21:39
    Lekker makkelijk Waterkneus om zo te lullen, ik zie jou niet op de stoel van de trainer zitten met je slap gezever. Was lekker blijven wielrennen jonguh.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws