'Mini-Messi' maakt indruk: 'Wil hem als teamgenoot bijna een rotschop geven'

    'Mini-Messi' maakt indruk: 'Wil hem als teamgenoot bijna een rotschop geven'

    maandag 24 september 2018 om 23:47

    Marcus Edwards werd vlak voor het einde van de transfermarkt door Excelsior van Tottenham Hotspur gehuurd. De negentienjarige aanvaller is Engeland gebombardeerd tot 'mini-Messi' en heeft inmiddels enkele veelbelovende flitsen laten zien in de Eredivisie.

    Ploeggenoot Jurgen Mattheij zag Edwards zaterdagavond uitblinken tijdens de 3-3 tegen sc Heerenveen. "Zoals hij vandaag tekeerging, wil ik hem als teamgenoot nog bijna een rotschop geven", liet de centrale verdediger na afloop weten aan het Algemeen Dagblad. "Ik snap hoe die verdedigers zich voelen. Dat heb ik op trainingen ook. Ontzettend frustrerend en tegelijkertijd een genot om naar te kijken."

    Edwards speelde vorig seizoen op huurbasis voor Norwich City, maar werd na drie maanden alweer teruggestuurd omdat hij vaak te laat kwam en niet goed in de groep lag. Excelsior-trainer Adrie Poldervaart is niet bang voor zo'n scenario. "Maandag bleef hij na de training met een paar jongens achter op het veld, een balletje hooghouden. Dat was lachen, gieren, brullen, een halfuur lang." De trainer prijst zich gelukkig met de komst van het toptalent. "Een fantastische voetballer. Hoe Ferry de Haan (de algemeen directeur in Kralingen, red.) het geflikt heeft, heeft hij het geflikt."

    Plaats een reactie

    maandag 24 september 2018 om 23:52
    Tsja, misschien zegt u de naam Freddy Adu iets? En nog veeeele anderen. Waren ook allemaal Messi’s....
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8342
    maandag 24 september 2018 om 23:57
    Je bedoelt de El Ghazi's, Kishna's, Fishers en de Dollies?

    😋
    [Reactie gewijzigd op maandag 24 september 2018 om 23:57]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 00:02
    Hehe😛. Nee, ik bedoel de Tete’s, Van der Wiel’s en Bazoer’s van deze wereld😀 de verdedigende messi’s (de nieuwe Maldini wordt het dan ) mag ook natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 00:04]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8342
    dinsdag 25 september 2018 om 00:10
    Hahah Nu je het zegt!

    De nieuwe Maldini's zijn heel zeldzaam in tegenstelling tot de Messi's.

    Dan ben je pas echt uniek dus!

    😋
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 00:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 01:03
    Nee, de jozefzoons, narsings en locadias en bakkalis denk ik
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8342
    dinsdag 25 september 2018 om 01:14
    Nee, dat waren geen godenzonen of wonderjochies!

    Jij slaat de plank weer eens volledig mis 😂

    Alhoewel, ik denk juist dat we kunnen stellen dat Jozefzoon de enige echte godenzoon is in deze... hahaha
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 01:14]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 01:23
    Als je het zo stelt zijn bergwijn en malen dat ook
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8342
    dinsdag 25 september 2018 om 01:28
    😂


    Man man man... ik heb met jou te doen!

    Het is maar goed dat Edgar en ik elkaar wel begrijpen😉

    Het ga je goed, pik👍
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 01:29]
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 23:52
    Nog kleiner dan Messi :0
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    dinsdag 25 september 2018 om 00:00
    Is hij beter dan Odegaard? Of is dat nog niet te zeggen?
    Vind ik leuk
    13 +13199
    dinsdag 25 september 2018 om 00:57
    Doe eens gek en kijk naar een wedstrijd. Met name 1e helft van
    Excelsior tegen Heerenveen was echt goed voetbal, gezien hun middelen dan hè.
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    dinsdag 25 september 2018 om 00:28
    Zonder druk van de hijgerige tabloids in Engeland bij een club met liefhebbers spelen wil elke jongen wel lijkt mij. Mag hopen dat Excelsior voor hem een goede stap is zijn belofte alsnog waar te maken.
    Vind ik leuk
    Emnu +2829
    dinsdag 25 september 2018 om 02:09
    Moet zeggen dat m’n eerste gedachte bij de kop was “nog kleiner?”...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2381
    dinsdag 25 september 2018 om 05:34
    Ach er lopen tegenwoordig zoveel kleine Messi's rond in de wereld. Het wordt tijd dat ze het aantal voetbal clubs in europa daarvoor uitbreiden, want anders komen al deze 'uitzonderlijke' talenten niet verder dan een amateur-club.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws