Oud-Ajacieden blinken uit bij PSV: 'Viergever wegsturen. Waar zit je verstand?'

    Oud-Ajacieden blinken uit bij PSV: 'Viergever wegsturen. Waar zit je verstand?'

    dinsdag 25 september 2018 om 10:58

    Henk Spaan heeft forse kritiek geuit aan het adres van Ajax-trainer Erik ten Hag. De columnist van Het Parool deelt, in zijn vaste rubriek Spaan geeft punten, een 5 uit aan Ten Hag naar aanleiding van de met 3-0 verloren kraker tegen PSV.

    De 47-jarige Tukker ving de afwezigheid van Matthijs de Ligt op door Frenkie de Jong samen met Daley Blind centraal achterin te zetten. De twee kregen geen poot aan de grond tegen PSV-spits Luuk de Jong. 'Het was denk ik de beste keuze. Bij Ajax gaan we uit van voetbal, zei Ten Hag na afloop van PSV-Ajax over zijn opstelling. En dat doen ze bij PSV niet zeker', smaalt Spaan. 'Wöber kopen voor de bank en Viergever wegsturen. Waar zit je verstand?'

    Viergever was echter niet de enige ex-Ajacied die is opgevangen in Eindhoven. Ook Steven Bergwijn en Pablo Rosario werden te licht bevonden in Amsterdam en blonken zondagmiddag uit namens PSV. 'Vooral Stevie Bergwijn liet zondag nog eens goed zien hoe betreurenswaardig voor Ajax zijn overgang is geweest. Hoofdoorzaak van de nederlaag? Dat PSV over een goed gecoacht, hecht team beschikte en Ajax niet', sluit de oud-presentator van Studio Spaan af.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Is de kritiek op Ten Hag overdreven?

    (10654 stemmen)

    Plaats een reactie

    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:00
    Viergever is een hele matige speler, dat werd tegen Barcelona en BATE heel snel duidelijk. Daar verandert de wedstrijd van zondag niks aan.

    Zeg dan iets over Bergwijn, als je per see Ajax wilt bashen. Die kan het niveau van Ajax wel aan, Viergever niet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 11:02]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:01
    Maar wel een hele nuttige speler.

    Tege barca kregen we 2 goals om de oren toen ie eruit werd gehaald.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 11:14]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:03
    Ideale twaalfde man, maar meer ook niet. Zowel Ajax als PSV moeten iets hogers nastreven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 11:03]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:04
    Deed het anders toch aardig tegen Ajax afgelopen weekend?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:06
    En dan is het opeens een goede speler?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:09
    Blijkbaar wel want Ajax is toch o zo geweldig en worden wel ff kampioen...
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:11
    En wat is PEC dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:12
    ?
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    dinsdag 25 september 2018 om 11:26
    Je bedoelt die BVO uit Zwolle?
    Dat dus...
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13355
    dinsdag 25 september 2018 om 11:31
    Koop maar weer wat duurs. Zoals Blind, Wöber of Schuurs.
    Hoe vernaggel je de ontwikkeling van Frenkie??
    Zet hem lekker in de verdediging.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:37
    En is dat de schuld van Ajax of van Ten Hag?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16453
    dinsdag 25 september 2018 om 11:51
    Beide misschien?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:59
    De aankopen zijn - als het goed is - een gedeelde verantwoordelijkheid. Als Ajax (de club) spelers haalt waar de trainer niet in is geconsulteerd, dan zit het pas echt goed fout.

    De ontwikkeling van Frenkie de Jong: dat is een volledige verantwoordelijkheid van de hoofdtrainer. Hij bepaalt de opstelling en hij leidt de trainingen. Mag ik toch hopen?
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:01
    Wöber, Orejuela en Kristensen zijn allemaal gehaald toen Ten Hag nog geen trainer was bij Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:08
    Daar heb je een punt. Blind en Schuurs daarentegen...

    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:18
    Klopt en Blind doet het (buiten afgelopen zondag) ook prima bij Ajax. Bij Oranje was het matig, maar bij Ajax doet ie het tot nu toe meer dan prima. Mede dankzij hem CL gehaald, 5 tegendoelpunten in de eerste 11 wedstrijden.

    En Schuurs is gehaald voor de toekomst, die had beter kunnen worden verhuurd aan Fortuna. Dat is beter voor hem dan bij Jong Ajax te spelen.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13355
    dinsdag 25 september 2018 om 12:33
    Bullshit.
    Kristensen kwam in januari 2018.
    Dus wel onder Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:37
    Kristensen is gescout toen Ten Hag nog geen trainer was bij Ajax, dat contact met Kristensen is ook al gelegd voordat Ten Hag trainer van Ajax werd.

    Maar goed, als jij zo graag gelijk wilt hebben, prima. Zijn alsnog 2 van de 3 namen niet onder Ten Hag gekomen.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13355
    dinsdag 25 september 2018 om 12:41
    Wat is je punt?
    Dat Overmars geen goede verdedigers heeft gehaald?
    Hallooo, Ten Hag zet Frenkie in de verdediging!!
    Wordt wakker!!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:43
    Dat Ten Hag Wöber had moeten opstellen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91507
    dinsdag 25 september 2018 om 13:41
    Had, hahaha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:35
    Het punt is dat jij je feiten niet op een rijtje hebt en gewoon wilt stoken.
    Vind ik leuk
    aimdam +590
    dinsdag 25 september 2018 om 14:22
    Je hebt helemaal geijk. in de verdediging is niet goed geinversteerd. Ik heb ook nooit gesnapt waarom viergever zomaar weg moest en de dure (mindere) blind voor heel veel geld gehaald werd.
    Hierin heeft mijn cluppie gewoon een grove steek laten vallen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:47
    Ik ben ook ajacied. Ik vond het niet zo erg eigenlijk dat Viergever weg ging. Aardige speler, maar niet iemand die altijd voorop gaat in de strijd. Zeker niet een constante 8. Daar verandert een goede wedstrijd tegen zijn oude club (waar misschien ook wel rancune meespeelde) wat mij betreft niets aan.

    Heb dezelfde analisten die nu open deuren intrappen, vroeger nooit horen beweren dat Viergever een absolute topper was, zoals ze dat bij bijvoorbeeld Davinson Sánchez, of Matthijs de Ligt nu, wel doen en deden.

    Na de winterstop hoop ik dat in ieder geval Veltman er weer bij is. En verder zal Ten Hag zoals Ronald de Boer al zei, in de toekomst Frenkie niet meer zo snel achterin opstellen bij topwedstrijden denk ik.
    Vind ik leuk
    aimdam +590
    dinsdag 25 september 2018 om 19:22
    Klopt dat hij niet het niveau van de Ligt en Sanchez heeft. Maar die zijn ook wel uitzonderlijk. Ikzelf vond viergever een goede verdediger en snap niet waarom ze hem zomaar hebben laten gaan. Vind jij het een goede keus om blind terug te halen voor zoveel geld?
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 03:39
    Ik begrijp wel dat je als Ajax zijnde iemand met zijn status wilt halen. We hebben een zeer talentvolle lichting, maar met zeer beperkte Champions League ervaring.

    Je hoort altijd van de lichting Kluivert, Davids, Seedorf enz. (waar Overmars ook deel van uit maakte) dat de terugkeer van Frank Rijkaard enorm belangrijk voor hen is geweest. Puur ook vanwege de ervaring die hij meebracht en zijn instelling.

    Natuurlijk was Rijkaard een grotere persoonlijkheid en een betere speler dan Daley Blind, maar ik denk dat ze met zijn komst ook zoiets hebben willen bewerkstelligen. Blind kan hen uitleggen hoe het trainen er bij een topclub toegaat, hoe de voorbereiding er op een wedstrijd uitziet, wat je als topsporter moet doen en laten. Hij heeft WK's gespeeld enz.

    Lekkerder omdat van iemand te horen, die dat heeft meegemaakt, dan dat zelf te moeten ondervinden.

    Matthijs heeft overigens ook aangegeven dat het halen van o.a. Blind het voor hem makkelijker maakte om te blijven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:33
    Tuurlijk, want Ten Hag kwam zelf ook in januari 2018.

    Als je echt denkt dat Ten Hag die speler gehaald heeft, dan begrijp je het niet. Maar waarschijnlijk wil je uit frustratie gewoon stoken.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16453
    dinsdag 25 september 2018 om 12:40
    Dus óf Overmars en consorten óf ten Hag zit fout..
    Vind ik leuk
    Te ligt +281
    dinsdag 25 september 2018 om 17:33
    Waarom niet gewoon; Ajax zit fout.?
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2005
    dinsdag 25 september 2018 om 14:11
    Orejuela,zit die bij Ajax ,of bij de dames. Waar is Per Schuurs mogelijk kan PSV hem overnemen want bij Ajax komt hij niet aan de bak.
    Vind ik leuk
    FACT +2364
    dinsdag 25 september 2018 om 22:29
    Toch een slordige 18 miljoen aan miskopen....
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 22:51
    Ik kan ook zo 18 miljoen aan miskopen bij PSV noemen hoor. Geen probleem ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:59
    Idd van beide Ten Hag heeft ook wel iets te zeggen
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2005
    dinsdag 25 september 2018 om 14:13
    Ten Hag was toch zo geweldig in het begin. En nu zit hij in een gespannen katapult.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:08
    Dat viergever het boven verwachting doet, leuk voor die jongen. Maar die komt toch tekort man. Hou op zeg. Totaal begrijpelijk dat ajax hem laat gaan. Daar doen, zoals iemand al aangaf, een paar leuke potjes niet zoveel aan af. Bergwijn in zijn huidige vorm, ja dat is voor ajax een duidelijk versterking. Maar kom op, die werd weggestuurd toen die 13 was? Je moet nou eenmaal keuzes maken en als er toen iemand beter was, die het uiteindelijk niet waar maakt, is dat jammer maar wel begrijpelijk. Daar later uitspraken over doen is echt lachwekkend. Maar dat is henkie wel vaker.
    Vind ik leuk
    Summit +562
    dinsdag 25 september 2018 om 15:44
    Het vertrek van Viergever begrijpelijk? Zeker niet, je hebt welgeteld 4 centrale verdedigers: de ligt, wober, schuurs en veltman. In wober en schuurs zijn bb niet goed genoeg, de ligt is geblesseerd en veltman nog langer. Er is geen dubbele bezetting en dat is de td wel aan te rekenen. En nee blind vind ik geen cv.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:15
    Dat jij blind geen CV vind is niet van belang. Ajax en zijn beleidsbepalers vinden dat duidelijk wel. Daar is hij voor gehaald, als vervanger van viergever. Dus begrijpelijk dat je Viergever laat vertrekken. Wat ik dan niet begrijp, als je Schuurs haalt als back-up en hem blijkbaar nog niet goed genoeg acht voor die plek, waarom je dan niet iemand haalt die dat wel is.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2005
    dinsdag 25 september 2018 om 16:33
    Zie hem liever dan Tagliafico. En dat is ook een Ajaxcied . Veldmann die zal naar Telstar of zoiets gaan als hij hersteld is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:51
    Bovendien, je hoort heel vaak dat er talenten bij Ajax zijn weggestuurd en toch staat het eerste vol met toptalenten. Dat is ook een luxe. Je kunt niet iedereen opstellen, zullen altijd mensen afvallen die door andere clubs worden opgepakt.

    Zolang PSV nog de afdankertjes van Ajax oppakt en niet andersom, maak ik me nog niet zoveel zorgen om onze jeugdopleiding.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 00:39
    Ajax moet nu eindelijk eens gaan bieden op spelers die Psv sterk maken. Daar kun je ze raken! Gaan ze daar niet in mee worden ze verplicht de contracten op te waarderen. Zo bloeden ze snel leeg! Bayern style.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:39
    Zowel de amsterdammers als de psv supporters in dit topic moeten niet te veel klagen over die 5 6 mislukte spelers die hun td gehaald heeft..

    Wij bij feyenoord moeten t met martin doen en die heeft in 6 jaar t volgende lijstje aan mislukte spelers gehaald. (Waarvan een goed deel transfervrij maar die hebben ook gewoon tekengeld en 1 2 of 3 jaar salaris gehad.)

    Wilkshere
    Immers
    Kramer 3 milj
    Boularous
    Mathijsen
    Diks
    El abdeloui
    Bakkal
    Verhoek
    Toornstra 3 milj ipv zyech!
    Goossens
    Bothegin 3.5 milj
    Marco F 3 milj
    Bilal 3 milj
    Larsson 5 milj
    Ambrabat 4.5 milj
    Gustafson 1.5 milj
    Fernandez
    Van Beelen
    Kazim (als 1e spits. Max goals gescoord tot leeftijd 28?? ZES!!)
    Jpb 1.5 milj
    Hansson

    De beste man heeft 64 spelers van buitenaf aangetrokken en 3of max 4 zijn er met winst verkocht! Das dus 60 x een mislukte speler gehuurd/salaris betaald of nog erger, gekocht..

    95% van t geld wat is binnengekomen is door de verkoop geweest van jeugdspelers.. dat geld is allemaal verbrast aan salarissen en koop van middelmaat..

    Psvers en amsterdammers. Geniet aub van jullie tders want daar zit toekomst in. Een gedachte. Beleid. Bij ons is t 7uur bord op schoot en kopen maar beleid...

    elk jaar verliezen we tientallen miljoenen. op deze manieren is al het geld van de jeugd bijna op en hebben we een selectie die evenwaardig is aan az utrecht en vitesse..



    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1521
    dinsdag 25 september 2018 om 12:01
    Dat feyenoord kut is weten we, laat ons even discussieren over echte clubs aub..
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2005
    dinsdag 25 september 2018 om 14:16
    Toch niet over Ajax want dat hebben we afgelopen zondag gezien.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8091
    dinsdag 25 september 2018 om 12:02
    Is het nu ineens een wedstrijd van wie de slechtste TD heeft?

    😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:05
    Er zitten bij de namen die je noemt toch ook wel spelers die echt potentie hadden/hebben. Het lijkt mij dat niet alles in de schoenen van Van Geel geschoven kan worden.

    Je kunt je best afvragen waarom zo'n beetje elke speler die wordt binnengehaald niet in staat is zijn eerdere niveau te evenaren, laat staan te verbeteren. Dan gaat er toch ook op ander vlak iets erg mis.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8204
    dinsdag 25 september 2018 om 12:16
    Miss omdat ze dat niveau hellemaal niet bezitten en van Utrecht, AZ etc komen! Feyenoord scouts zitten enkel met een bord op schoot de ED te kijken en halen eventueel oude meuk terug. Viergever zat bij Ajax op de bank en was 3e keuze. Dat verdient een speler met zijn inzet niet vandaar dat Ajax hem gratis liet vetrekken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:08
    Mijn club haalt ook regelmatig spelers uit de subtop (of zelfs daaronder). Dat gaat lang niet altijd goed:
    Luckassen, Jurjus, Poulsen (transfervrije gok), Pasveer, Jozefzoon (twijfelgeval: begon oké, na lange blessure niet meer de oude), Maher, Dereijk.

    Maar soms ook wel
    Angelino, Dumfries (beiden nog vroeg, maar doen het nu uitstekend), Pröpper, Narsingh, Matavz, Willems, Mertens, Strootman, Wijnaldum, Lens.

    Ramselaar heb ik nog niet opgegeven en kan nog altijd in beide rijtjes terecht komen.

    Om maar aan te geven: dat een speler van AZ, Utrecht, Willem II of wie dan ook komt, wil niet per definitie betekenen dat hij het niet gaat redden.
    Misschien selecteert PSV op andere criteria dan Feyenoord. Ik weet het niet. Maar misschien is er in Eindhoven op de Herdgang en aan de Frederiklaan wel een groter sportklimaat.
    Dat is echt niet bedoeld om vervelend te doen tegen Feyenoord supporters, maar als PSV subtoppers naar een volgende stap kan brengen, dan moet een instituut als Feyenoord toch ook kunnen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:19
    En wie is er verantwoordelijk voor die andere vlakkken?? Martin toch..
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:07
    Zo slecht was Lex toch niet...?
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    dinsdag 25 september 2018 om 14:15
    Zeker niet

    Om nog maar te zwijgen van Verhoek :)
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    dinsdag 25 september 2018 om 12:09
    Zo je hebt wel je huiswerk gedaan, maar volkomen gelijk bewezen met feiten. Ik zeg al jaar of drie dat van Geel niet de juiste man is, toen werden ze nog ff kampioen tussendoor maar als je over die zes hele jaren kijkt is het beleid echt om te huilen en nu verlies je de aansluiting door blessures en slechte opbrengsten voor de aangekochte spelers waardoor de huidige selectie gewoon tekort komt om mee te doen in de top van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:20
    Jij snapt t
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:20]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8204
    dinsdag 25 september 2018 om 12:20
    ff kampioen tussendoor? Feyenoord werd het 18 jaar niet even tussendoor. Tweemaal de KNVB beker en jij noemt het even niks? Ze moeten in Rotterdam eens realist worden. Wel hebben ze een frisse wind nodig in de vorm van een trainer. Net zoals Ajax die hadden een oud Ajacied moeten nemen als trainer en geen Ten Haq
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:23
    Realist?? Van de afgelopen 4 seizoenen tot (exclusief) dit seizoen heeft feyenoord meer uitgegeven aan transfers als psv en ajaks bij elkaar hoor.. daar hadden we nu toch wel wat van mogen terug zien..
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 13:32
    Eerste keer dat ik een lang stuk lees. Vind het ook schrijnend het aankoopbeleid van Martin.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    dinsdag 25 september 2018 om 11:56
    hmmm dit is wel een zwakte bod ;)
    Vind ik leuk
    FACT +2364
    dinsdag 25 september 2018 om 22:28
    Ajax met PEC en veren terug uit Eindhoven richting Amsterdam, bedoel je misschien?
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    dinsdag 25 september 2018 om 12:57
    Veel PSV supporters zijn niet blij met Viergever. Dat lees ik op verschillende PSV fora
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:13
    Viergever is geen superverdediger, toegegeven. Maar binnen de huidige ploeg is hij uitermate nuttig. Rustiger ook dan Isimat. Als Obispo niet in staat is om hem eruit te spelen, dan verwacht ik in de winterstop nog een aankoop. Denk niet dat Sainsbury zoveel beter (of slechter) is dan Viergever.

    Zolang Rosario en Hendrix op het middenveld de gaten dichtlopen, kan echter ook een Viergever in het gros van de wedstrijden prima overeind blijven.

    Maar ik begrijp de keuze wel: ervaring bij een topclub, gratis en voor niets. Daar kun je niet echt de mist mee ingaan. Als hij niet slaagt dan levert hij altijd nog wel wat op om de salariskosten te dekken. Als hij wel slaagt, dan heb je het gewoon slim gedaan.
    Vind ik leuk
    Aspers +488
    dinsdag 25 september 2018 om 14:26
    Dat zegt geen enkele Ajacied!!!! Alleen de pers en PSV'ers zegt dat. Ik heb Ten Hag of Dolberg of Zyiech nooit horen zeggen dat ze eventjes kampioen gaan worden. PSV'ers zijn tegenwoordig nog veel arroganter dan Ajacieden alleen hebben ze het niet door.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:46
    😄😅🙃😁
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44795
    dinsdag 25 september 2018 om 11:16
    Viergever was uitstekend richting EL finale.

    Maar goed, verdedig met hand en tand het Ajax beleid en ten Hag.
    Er was een voorstopper die ipv de Ligt had kunnen spelen bij Ajax, maar die hebben jullie zelf gratis naar de concurrentie laten lopen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:31
    Wij hebben twee betere, talentvollere voorstoppers op de bank, logisch dat men denkt dat die dan worden opgesteld. Dat Ten Hag ze niet opstelt doet niks af aan dat Viergever tekort komt.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44795
    dinsdag 25 september 2018 om 11:33
    Mooi man, twee betere op de bank?
    Geloof je het zelf?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 11:33]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:38
    Wöber was degene die Viergever het hele seizoen op de tribune heeft gehouden, Viergever was bij ons derde keus.

    Wöber is sowieso beter dan Viergever, dat Ten Hag hem niet opstelt verandert daar niks aan. Ten Hag zag ook niet dat een centrum met Frenkie en Blind niet kon.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1521
    dinsdag 25 september 2018 om 12:02
    Een blessure hield hem op de bank. Vorig jaar gezien dat wober ook niet tegen de psv voorhoede op kan.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44795
    dinsdag 25 september 2018 om 14:28
    Aldus de analyse van cheat codes:
    - Viergever bij Ajax in 2016; goede verdediger.
    - Viergever bij PSV in 2018; slechte verdediger
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 14:39
    In 2016 zat ik hier niet eens, dus je zit weer te jokken.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    dinsdag 25 september 2018 om 12:20
    Ben je nog wat dizzy van zondag, je zeurt als een klein kind om een lolly. Viergever is misschien geen topper, maar in ieder geval stukken beter dan Blind.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:24
    Daarom heeft Viergever ook al 50+ interlands in zijn benen.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    dinsdag 25 september 2018 om 12:26
    Okay is waar, maar nu voetbalt hij als een trage man van 36.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91507
    dinsdag 25 september 2018 om 12:30
    😂
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    dinsdag 25 september 2018 om 12:58
    Erg makkelijk op basis van 1 wedstrijd. Knap, complimenten!
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    dinsdag 25 september 2018 om 11:32
    Ik denk dat jij gewoon geen verstand van voetbal hebt. Iedere week wordt het weer bewezen qua spelers.
    En de toto hoef jij ook zeker niet in te vullen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91507
    dinsdag 25 september 2018 om 12:31
    Dat heeft ie zeker niet, dat is wel duidelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:49
    Cheat Codes,
    Natuurlijk is Nick dan niet ineens een goede speler.
    Wel goed genoeg om gewoon met PSV weer kampioen te worden van onze Micky Mouse League.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 13:04
    Absoluut niet.
    Vind ik leuk
    Snapje? +6670
    dinsdag 25 september 2018 om 11:10
    Iemand PEC-Psv gezien??? Pec was beter, kan zelfs de meest wanhopige psv-er niet ontkennen. Dus dan is Pec beter dan Ajax, volgens het psvoptelsommetje! Lachen toch?😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:12
    oww jup, Pec wordt kampioen!
    Vind ik leuk
    Snapje? +6670
    dinsdag 25 september 2018 om 11:14
    Denk dat Pec niet zo slap gespeeld had tegen Barcelona, dat zijn wel kerels.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:16
    Hahahah wat zijn die van ajax dan na zondag?
    Vind ik leuk
    Deck010 +7234
    dinsdag 25 september 2018 om 11:22
    Ach joh, iedereen heeft wel eens van die wedstrijden. VVV had ook meer verdiend tegen Ajax. Gered door de VAR anders hadden ze nu 3e gestaan in de ED.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:24
    Klopt helemaal, achja we zien wel wie er kampioen wordt.. zie PSV en Ajax beide wel rond de 90 komen dit jaar.. ze gaan niet veel punten verspelen
    Vind ik leuk
    Deck010 +7234
    dinsdag 25 september 2018 om 11:28
    Dat die 1 en 2 worden lijkt me duidelijk. Persoonlijk denk ik dat PSV landskampioen wordt omdat Ajax op papier een makkelijkere poule heeft in de CL, en deze dus waarschijnlijk doorkomt. Denk dat ze daardoor punten gaan morsen in de competitie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:48
    Denk dat dat opzich wel mee zal vallen ze zullen regelmatig tegen een mindere tegenstander spelen na een Cl wedstrijd.. Deze moeten gewoon zonder problemen gewonnen worden.. geldt voor zowel PSV als Ajax. en stel Ajax wordt 2e in de poule dan liggen ze er wss meteen uit. PSV zal voor de 3e plaats moeten strijden waarschijnlijk en in de EL is veel meer mogelijk..
    Vind ik leuk
    Deck010 +7234
    dinsdag 25 september 2018 om 11:52
    Waarschijnlijk heb je wel gelijk, maar als Feyenoord supporter blijf je toch hopen op puntverlies van die 2 hé. Anders wordt de achterstand onacceptabel ben ik bang.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:58
    Top! Ja ik hoop ook dat clubs als Feyenoord, AZ en Vitesse de aansluiting kan houden is alleen maar goed voor Nederland en uiteraard ook goed voor Ajax en PSV.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8204
    dinsdag 25 september 2018 om 12:23
    Denk dat Bayern en Benfica toch best wel tegenstand gaan bieden!
    Vind ik leuk
    Deck010 +7234
    dinsdag 25 september 2018 om 13:15
    Dat weet ik wel zeker. Bayern moet je gewoon vergeten, maar Benfica moet te winnen zijn. Tenminste....ik hoop daar wel op. Gewoon 2e worden in de poule en je bent ook door.
    Vind ik leuk
    Snapje? +6670
    dinsdag 25 september 2018 om 13:16
    Ach joh, als PSV 30 jaar eerder was opgericht had Nederland international nooit een finale gehaald.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8204
    dinsdag 25 september 2018 om 12:22
    Waar waren jullie vorig jaar tegen Willem2?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:23
    Wie werd al kampioen in april tegen een vermeende club uit Amsterdam?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8204
    dinsdag 25 september 2018 om 13:52
    Ik geef ermee aan dat er nog niks beklonken is, PSV verloor vorig jaar met 3-0 in de Arena en haalde de schaal, dus al dat domme geroep zo vroeg in het seizoen
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    dinsdag 25 september 2018 om 11:27
    Snapje?, deze opmerking is niet serieus, toch??
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    dinsdag 25 september 2018 om 11:34
    Hoefde ajax afgelopen weekend niet te spelen?
    Ik heb ze niet gezien bij studio sport.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:42
    ja net zoooon kerels als Ajax afgelopen zondag zeker?. hahaaaaaa , zanik toch niet zo slap man sukkel..
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:49
    Hij wordt er al stil van zal wel doorhebben dat het voornamelijk onzin is wat hij uitkraamt
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    dinsdag 25 september 2018 om 11:58
    nou kijk ff naar je eigen vergelijking op een andere post over dat benfica beter is dan Spurs en Bayern veel beter is dan Barca... Dat ajax wel laat zien hoe het moet. Die kans heb je afgelopen weekend gehad en daarin heeft Ajax gewoon gefaald. Dus stop met dit zielige, kinderachtige gedrag en gedraag je als een vent!
    Vind ik leuk
    Snapje? +6670
    dinsdag 25 september 2018 om 12:10
    Korm je bent een aardig kereltje, maar laat mij ff zien waar ik dit heb gepost? Is dit iets psv-s, gewoon iemand vals beschuldigen? Gebeurt namelijk vaker...zoek eerst ff bewijs voordat je wat schrijft komt nl heel dom over.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    dinsdag 25 september 2018 om 12:29
    excuses, ff terug gekeken en het was jij niet maar Ajaksiet, op een gegeven moment kan ik ook al die trollen niet meer onderscheiden hoor
    Vind ik leuk
    Snapje? +6670
    dinsdag 25 september 2018 om 12:31
    Snap ik, ik schrijf ook lekker veel "onzin" maar net ff anders. 😜
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    dinsdag 25 september 2018 om 11:59
    Eindelijk snap je het
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:58
    @ Snapje?
    Jij snapt niet veel van optelsommetjes.
    Vind ik leuk
    Snapje? +6670
    dinsdag 25 september 2018 om 13:13
    En begrijpend lezen is voor jou niet weggelegd!
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3483
    dinsdag 25 september 2018 om 11:12
    Voor de basis wel, maar als vaste wissel is Viergever ideaal.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    dinsdag 25 september 2018 om 11:48
    eens, vind ik ook van schwaab...
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8091
    dinsdag 25 september 2018 om 12:01
    Schei toch uit!

    Viergever gratis weg doen naar een concurrent en vervolgens 20 mil uitgeven voor Blind voor die positie!

    Dat is wanbeleid maar goed, seizoen duurt nog lang.

    Beetje bij beetje draai jij ook weer bij👍
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 19:28
    Los wat je van de kwaliteiten van Blind vind, brengt hij ook iets mee naar de kleedkamer dat Viergever niet bracht. Ervaring bij een van de grootste clubs van Europa in de Premier - en Champions League.

    Ajax had die ervaring nodig en die investering heeft zich al terugbetaald met het behalen van de CL. Je kunt er niet omheen dat met de komst van Blind en Tadic er een andere spirit in het team is gekomen. Minder vrijblijvend, doelgerichter.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8091
    dinsdag 25 september 2018 om 19:45
    😂

    Blind is een bosmuis, die hoor je echt niet in de kleedkamer!

    Tadic daarentegen, prima aankoop!

    Je kunt ook stellen dat de helft van de CL i komsten naar blind gaan...

    En dat vind ik het niet waard.

    Onze gehele achterhoede inclusief reserves kosten niet zoveel als blind alleen en guess what...

    Wij zijn overtuigend de voorrondes doorgekomen van de CL en hebben de maximale score uit de eerste 6 wedstrijden.

    3 doelpunten tegen.

    Dus het is maar net hoe je het bekijkt!

    Ik zou niet 1 van onze verdedigers ruilem voor Blind! 😋
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 19:45]
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 03:28
    Dan zijn we allebei blij. Ik ook niet namelijk :).
    Vind ik leuk
    :O +5172
    dinsdag 25 september 2018 om 12:34
    Kennen we deze nog?
    Ajax zal net als Barca op 60/70% de punten meenemen naar Amsterdam.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8091
    woensdag 26 september 2018 om 03:32
    Ik zou Viergever als CV nooit voor Blind ruilen.

    Dus fijn dat jij/jullie er zo over denken👍

    Vind ik leuk
    Harrie82 +3256
    dinsdag 25 september 2018 om 11:19
    Zelfs 3 doelpunten kreeg PSV toen tegen.

    Mooiste voorbeeld van zondag. De ervaren viergever ondersteund Angelino in het uit de 16 drijven van Ziyech. En PSV houdt daar een achterbak aan over en Angelino balt zijn vuist en ze tikken elkaar een keer aan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 13:56]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:02
    Had jij toen ook tranen van emotie in je ogen net als ik?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:14
    Huil nu nog zelfs
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 18:31
    Vooral even dat aantikken... dan hou ik het niet droog.

    Wat een geneuzel weer...
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1196
    dinsdag 25 september 2018 om 11:37
    Hij werd eruit gehaald omdat hij op het randje van rood zat, dat gebeurde bij Ajax ook nog wel eens in Europese wedstrijden. Die loopt daar echt op zijn tenen. Denk ook niet dat Ajax met Viergever het beter had gedaan zondag.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9016
    dinsdag 25 september 2018 om 16:08
    Die goals had je met hem erbij ook wel tegengekregen hoor hahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:11
    Dat weet je niet.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9016
    dinsdag 25 september 2018 om 16:20
    Dat afstandschot van Dembele had hij wel voorkomen denk je en die fenomenale goal na een even fenomenale pass van Messi ook? Sorry maar die doelpunten had ook Sergio Ramos niet voorkomen
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:21
    Zoals ik al zei, dat weet je niet.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9016
    dinsdag 25 september 2018 om 16:22
    Ik weet het wel
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:23
    Mag ik jouw glazen bol lenen?
    Vind ik leuk
    Youri99 +9016
    dinsdag 25 september 2018 om 16:44
    Mijn glazen bolus mag je lenen
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:52
    Die mag je in je reet douwe
    Vind ik leuk
    Youri99 +9016
    dinsdag 25 september 2018 om 16:54
    Vind je dat geil?
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4906
    dinsdag 25 september 2018 om 11:02
    Totaal niet matig
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:04
    Jawel hoor en aan het einde van het seizoen zal jij hetzelfde zeggen. Op dit moment zit PSV in een flow en dan lift Viergever lekker mee, maar als er straks een dip is is Viergever de eerste die het niveau niet aan kan.

    Kijk de wedstrijden tegen BATE en Barcelona maar terug. Jullie centrum is de zwakke plek van jullie elftal.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4906
    dinsdag 25 september 2018 om 11:12
    Dat is juist het mooie. Viergever bleef fier overeind tegen Barca. Toen hij werd vervangen ging het jammerlijk fout.

    Viergever is nu al een onmisbare schakel in de verdediging van Psv. Heeft een winnaarsmentaliteit en is solide.

    Juist deze aspecten heeft Ajax nodig.

    Het zit je gewoon te hoog dat hij nu voor de prijzen speelt. Dat maakt niks , zo maak je je alleen zelf belachelijk
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:16
    Viergever was volgens mij juist die speler die die oliedomme vrije trap tegen Barcelona veroorzaakte. Hoe dom kan je zijn, als je weet dat Messi achter de bal gaat staan...

    Als jij dat fier overeind noemt ligt de lat niet hoog bij jou.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4906
    dinsdag 25 september 2018 om 11:19
    Een vrije trap wat totaal geen vrije trap was.

    Barca kwam er 70 minuten niet doorheen en creerde amper wat

    Goed punt.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:32
    Ach man, wanneer Barcelona even aanzette waren Schwaab en Viergever de eersten die niet wisten waar ze het moesten zoeken.

    Je denkt toch niet dat Barca op de volle 100% speelde?
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    dinsdag 25 september 2018 om 11:37
    Gelukkig spelen we niet iedere week tegen barca.
    En kunnen ze op 60% Huntelaar Neres en Ziyech afstoppen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4906
    dinsdag 25 september 2018 om 12:08
    Dat denk ik zeker ja
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:16
    Naïef. Clubs als Barcelona spelen nooit op 100% tegen clubs als PSV, dat zag je ook meteen wanneer ze aanzetten, dan was iedereen bij PSV het meteen kwijt.

    Net als daf Bayern niet voor de volle 100% er op gaat tegen Ajax.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4906
    dinsdag 25 september 2018 om 12:17
    Is niet naief.

    Psv speelde na 35 minuen ook nog maar op 60 procent.

    Dat zag je hoop ik toch ook wel
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:24
    PSV ging na 35 minuten achteruit leunen en hun favoriete counterspelletje spelen omdat ze wisten dat het toch al was beslist. Dat is iets anders dan niet meer voor de volle 100% te spelen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8204
    dinsdag 25 september 2018 om 12:31
    Bayern gaat wel 100, dat zijn Duitsers die maken geen grappen helaas
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1196
    dinsdag 25 september 2018 om 11:40
    Viergever was waarschijnlijk één overtreding verwijderd van een tweede gele kaart, daarom ging hij eraf. Dat vind ik niet fier overeind blijven.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4906
    dinsdag 25 september 2018 om 12:08
    Hij had amper een overtreding gemaakt.
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1196
    dinsdag 25 september 2018 om 12:12
    Waarom haalt Van Bommel hem er dan af volgens jou?
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4906
    dinsdag 25 september 2018 om 12:16
    Omdat hij een gele kaart heeft. Dat wil niet zeggen dat hij vele overtredingen heeft gemaakt.

    Ook wel slim met de voorhoede van barca.

    Wil niet zeggen dat hij niet fier overeind bleef
    Vind ik leuk
    Primo +691
    dinsdag 25 september 2018 om 11:14
    Gast, tot het moment dat Viergever gewisseld werd stond het nog maar 1-0 door een perfecte vrije trap van Messi. Verder stond het achterin gewoon super degelijk, en ging het pas na de wissel mis.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4906
    dinsdag 25 september 2018 om 11:20
    Die cheat codes snapt of echt helemaal niks van het spelletje of maakt zich continue belachelijk door te provoceren.

    En dit na een flinke oorveeg. Ze leren het nooit😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:24
    Ik kan jou echt niet meer serieus nemen denk ik. Het verdedigend centrum de zwakke plek van PSV werkt wel op mijn lachspieren. Als je stelt dat het centrum van PSV de zwakke plek is met Viergever en Schwaab, vraag ik me af welk verdedigings duo je sterker acht. Ik kan ook wel met duos als Ramos met Godin komen die meer solide zouden zijn maar dat is niet echt realistisch.

    Je kan onmogelijk stellen dat Schwaab en Viergever er niets van kunnen. Ik denk dat het moeilijk zal zijn om in de eredivisie een sterker centraal verdedigend duo aan te wijzen.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    dinsdag 25 september 2018 om 11:54
    Ik vind PSV achterin ook het meest kwetsbaar
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:03
    Niet kwetsbaarder dan Blind-de Ligt/Jong of van der Heijden-Botteghin.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    dinsdag 25 september 2018 om 12:29
    daar vergelijk ik het niet mee ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:06
    Wat een dom betoog.. kijkend naar de bezetting in de linies is de achterste lijn de zwakste.

    Naast dat het transfervrij opgehaalde centrum van Schwaab en Viergever te kort komt voor het niveau van PSV (te traag, matig in balbezit en weinig drukkracht) vond ik Dumphries ook niet echt sterk spelen.

    Angelino is echt een lichtpuntje, zowel aanvallend als verdedigend.
    Vind ik leuk
    Aart +56
    dinsdag 25 september 2018 om 11:39
    Blind kan ook niks zonder de Ligt naast hem en dan voor 20 miljoen een verdediger halen die op zijn retour is. Slecht beleid. Waar was Zyech zondag ? Huntelaar, Neres niet gezien. Uit de wedstrijd gespeeld door Viergever en Dumfries.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    dinsdag 25 september 2018 om 12:33
    En Tadic, liet ook meteen zijn hoofd bij wat fysieke tegenstand.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1521
    dinsdag 25 september 2018 om 12:05
    Eey psst.. er komt geen dip, was er vorig jaar ook niet. Miss een mindere wedstrijd maar die heeft ajax 8 per seizoen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:13
    3-0 verliezen tegen Ajax en de wedstrijd er na 3-3 gelijkspel tegen FC Groningen vind jij geen dip?
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    dinsdag 25 september 2018 om 13:21
    nee :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:02
    Viergever word wel kampioen dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:05
    Komt ie terug naar Ajax in de winterstop dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:11
    Laat me niet lachen ajax gaat misschien mee doen om plek drie als ze tweede worden mogen ze al blij mee zijn.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6966
    dinsdag 25 september 2018 om 11:10
    Deze keer laat supporter Henk geen Spaan heel van "zijn" fabelachtige Ajax en van het tactisch wonder Ten Hag. Niets van aantrekken Erik. Hij zal het wel verkeerd zien, of is gewoon een hater ;-))
    Vind ik leuk
    Peter12345 +186
    dinsdag 25 september 2018 om 11:02
    Je zult er de CL op Europa league niet zomaar mee winnen (alhoewel wel hij in de EL bij ajax wel belangrijk is geweest). Maar voor de Eredivisie is hij meer dan prima hoor.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    dinsdag 25 september 2018 om 12:05
    Nou, Blind is anders niet veel beter. Daar zijn ze helemaal niks mee opgeschoten
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23429
    dinsdag 25 september 2018 om 11:09
    Eens kijken hoe Blind & Co het tegen Barcelona of in dit geval Bayern gaan doen...je gaat je doodschrikken.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:14
    Dan wordt het waarschijnlijk ook 4-0 voor Bayern natuurlijk, niemand bij Ajax zal dat ontkennen. Maar ook jij zal niet ontkennen dat genoeg PSV’ers tegen Barcelona een betere indruk maakten dan Viergever.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23429
    dinsdag 25 september 2018 om 11:35
    Nee, aleen Bergwijn...de rest werd weggetikt. Ik vind een gratis Viergever nog altijd fijner om te hebben dan een Blind van 20.000.000
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:40
    Angelino speelde toch ook vrij aardig.
    Vind ik leuk
    michelhx +3673
    dinsdag 25 september 2018 om 11:10
    Ik moet zeggen dat ik Viergever in het begin wel wat foutjes zag maken en twijfelde of hij goed genoeg was. De laatste weken vind ik hem eigenlijk wel steeds beter worden. Wellicht heeft dat met vertrouwen te maken, wat hij bij Ajax nooit helemaal gehad heeft. Dus niet goed genoeg voor Ajax heeft misschien meer te maken gehad met vertrouwen. Maar voor nu geef ik hem het voordeel van de twijfel, hij is voor PSV tot nu toe een betere centrale verdediger gebleken dan Isimat, zeker voetballend en ik zie hem wel stappen maken. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik hem een topper vind waar we nog veel geld aan gaan verdienen bij doorverkoop, want dat gaat denk ik niet gebeuren. (Maar ja, gratis opgehaald, dus wie weet.)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:13
    Toevallig is PSV nu ook in erg goede vorm. Dat was bij Ajax ook vaak het geval, wanneer Ajax goed draaide, draaide Viergever lekker mee, maar wanneer Ajax in een dip zat was Viergever de eerste die door de ondergrens knalde.

    Voor jullie dus te hopen dat je geen dip krijgt ;-)
    Vind ik leuk
    michelhx +3673
    dinsdag 25 september 2018 om 11:18
    Bij elk team komt er een periode dat het even wat minder loopt in een seizoen. Dat is inherent aan het voetbal en heeft nooit een duidelijk aanwijsbare oorzaak. Zaak is dan om toch je punten te pakken, hoe lelijk dan ook. Gewoon een kwestie van in de organisatie blijven spelen. Viergever is nu wat ouder en wijzer, en wie weet door het in hem gestelde vertrouwen, ook wat stabieler.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6966
    dinsdag 25 september 2018 om 11:24
    "wanneer Ajax in een dip zat was Viergever de eerste die door de ondergrens knalde".

    Wat dat betreft mogen we Viergever en Blind dus tegen elkaar wegstrepen. Het verschil blijft dan dat Viergever zich als een kerel presenteert en dat Blind beweegt als een mietje.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    dinsdag 25 september 2018 om 11:29
    Goede vorm Cheat?

    Tegen PEC niet toch?
    En tegen Fortuna ook niet toch?

    Wellicht was dat onze dip al! :)

    En ja, wij gaan zeker punten verspelen, maar wij hebben gelukkig ETH niet!
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    dinsdag 25 september 2018 om 11:13
    Wat een domme reactie. We hadden Viergever goed kunnen gebruiken nu De Ligt er niet bij was. Blind had moeten banken wat aan dikke miskoop is dat. Waar zit je verstand?

    De hele troep bij het bestuur Overmars, Van der Sar inclusief Ten Hag mag meteen zijn biezen pakken met hun achterlijke keuzes. Het hele seizoen is voor mij al aan de gort!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    dinsdag 25 september 2018 om 11:59
    Nou nou nou... dat iedereen z'n biezen moet pakken is ook een primitieve reactie van een typische voetbalfan.

    Heel eerlijk, bij Ajax gaat het echt niet zo slecht. Ze hebben een selectie vol talent en ervaring. Alleen pakt de transfer van Blind verkeerd uit en maakt jullie coach de verkeerde beslissingen rondom de opstelling.

    Maar Overmars begint bij mij juist steeds meer credits te krijgen. Hij doet het over het algemeen erg goed juist.

    En los van de mensen die een leidinggevende functie hebben, ben eens kritisch op al je spelers. Waar was het vuur tegen PSV? Waarom konden ze het niet opbrengen om tot het gaatje te vechten voor ieder punt? Ik was zo blij dat PSV dat wel kon opbrengen, dat was de sleutel tot de overwinning. Natuurlijk verkeerde keuzes van Ten Hag, maar Ajax had genoeg kwaliteit op het veld staan...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 19:41
    Precies en ik wil Blind over een langer periode beoordelen en niet afrekenen op 1 wedstrijd. Als de tegenstander met 1 spits speelt, kun je prima met een centrum Blind/De Ligt spelen, tegen welke club dan ook. Blind meer als restverdediging en De Ligt meer als mandekker.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    dinsdag 25 september 2018 om 11:16
    Hee Cheat Codes, ik ben het met je eens dat Viergever een hele matige speler is. Maar het is wel redelijk wanbeleid om er met Blind een andere hele matige speler voor terug te kopen voor maar liefst 17 miljoen toch?

    Want Viergever tegen Barcelona is drama, maar we kunnen tal van wedstrijden opnoemen de laatste weken waarin Blind het bij Ajax echt beroerd doet. Zeker voor iemand met zijn buitenlandse ervaring moet het beter doen dan wat hij laat zien.
    Vind ik leuk
    Zultkop +4876
    dinsdag 25 september 2018 om 11:26
    We gaan wel eens kijken hoe blind zich staande houdt tegen Bayern, die mag je toch wel een beetje als gelijkwaardig zien aan Barca.
    Volgens mij hield 4gever zich goed staande tegen barca, het ging pas mis toen isimatje erin kwam.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    dinsdag 25 september 2018 om 11:30
    Eens, maar beide spelers zie ik als pure middelmaat. Natuurlijk niet te vergelijken met iemand als De Ligt bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:35
    Kan je wel over Blind beginnen, maar een blind iemand ziet nog dat Blind geen verdediger is. Blind is een middenvelder. Alleen wanneer De Ligt er naast staat kan Blind als verdediger spelen, een beetje hetzelfde als Frenkie.

    Dat zie je hopelijk zelf ook wel toch?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    dinsdag 25 september 2018 om 11:47
    Ajax gebruikt hem toch dit seizoen als verdediger of zie jij dat anders? Ze hebben 17 miljoen aan Blind uitgegeven en zetten hem vervolgens veelal centraal achterin of links achterin neer. En dan zou je nog denken dat hij, in tegenstelling tot viergever, met zijn ervaring nog een leider in de kleedkamer zou zijn. Maar die rol neemt Blind ook niet op zich.

    Ik ben echt geen fan van van Viergever, maar de kritiek van Ajacieden op Viergever staat niet in verhouding tot hoe zij Blind verdedigen op dit moment. Je had Viergever gratis kunnen houden, en daar was dit Ajax echt niet slechter op geworden denk ik.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:57
    Tot afgelopen zondag deed Blind het prima naast De Ligt, noem mij buiten afgelopen zondag een matige wedstrijd van Blind bij Ajax dit seizoen. Is geen leider, maar voegt wel veel toe met zijn ervaring. En is ook beter dan Viergever.

    Afgelopen zondag was een ongelofelijke tactische fout van Ten Hag, Frenkie naast Blind kan niet in het centrum van de verdediging tegen de enige andere topclub in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    dinsdag 25 september 2018 om 12:03
    Mwa, ik vind dat Blind echt te kort komt om te zeggen dat hij veel toevoegt aan dit Ajax. Tagliafico voegt 10x meer toe aan dit Ajax dan Blind.

    En wat voegt Blind dan toe met zijn ervaring? Met zijn ervaring had het achterin toch nooit zo open mogen liggen bij Ajax zondag? Ervaring is continuiteit, ervaring is stabiliteit... Blind is niet stabiel sinds hij bij Ajax zit. Feit.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:12
    Nogmaals: welke wedstrijden was Blind buiten afgelopen zondag nog meer onvoldoende dan? En dan heb ik het over de wedstrijden bij Ajax he, niet bij Oranje. Want dat is de fout die velen maken, Oranje is iets heel anders dan Ajax. Bij Oranje was ie heel matig, maar dat is ook een ander niveau.

    Tot afgelopen zondag was Blind (en Ajax) erg stabiel, 5 tegengoals in 11 wedstrijden en bijna alles gewonnen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    dinsdag 25 september 2018 om 12:19
    Ik vond hem in het tweeluik met Luik en tegen Heracles ook echt heel matig spelen. Luik win je uiteindelijk ook maar met één doelpuntje verschil en Heracles kostte het meteen punten.

    Maargoed.. laten we hem het voordeel van de twijfel geven tot het tweeluik met Bayern. Als hij dan weer door de mand valt, dan hoop ik dat je ook kritisch op hem kan zijn. Maar laten we hopen op een goed resultaat!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:29
    Ik zal je zeggen: tegen Bayern gaat Blind het ook erg lastig krijgen. Net als de overige Ajacieden. En net als de PSV’ers tegen Barcelona. Bayern en Barcelona zijn van een hele andere orde, daar moet je spelers niet op beoordelen. Hoogstens spelers als De Ligt en Frenkie, die aan dat soort clubs worden gelinkt en moeten laten zien hoe dicht ze bij dat niveau zitten.

    Wij zijn tevreden met Blind, doet het prima op een positie wat eigenlijk niet de zijne is. En aan het einde van het seizoen beoordelen we hem er op of hij het goed heeft gedaan.

    Overigens denk ik dat Blind wanneer Frenkie vertrekt op het middenveld wordt gezet en dan kan hij eindelijk op zijn beste positie spelen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    dinsdag 25 september 2018 om 13:37
    Dat komt toch alleen maar door de Ligt. Hij is er één keer niet bij en Blind valt gelijk door de mand
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 19:50
    Omdat je 2 middenvelders (nummer 6) als centraal duo achterin zet. Dat zijn dezelfde type spelers.

    Blind/Frenkie (of bijvoorbeeld Frank Rijkaard toen hij terugkwam bij Ajax) zijn geen dekkers.

    Dat zijn spelers die iemand naast zich nodig hebben die een man uitschakelt, die de restverdediging pakken en als het kan naar voren rennen om het middenveld te ondersteunen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    dinsdag 25 september 2018 om 21:13
    Ja alleen is Frenkie een klasse beter als Blind als nummer 6 (Frenkie moeten ze een vaste plek in het NL elftal geven ipv Strootman btw) en als verdediger brengt Blind je niet verder. Het is toch best typisch dat een jongen van 19 ?? de verdediging moet neerzetten omdat de speler van 28 dat niet kan terwijl hij toch best veel ervaring heeft als verdediger. Bij Ajax valt het vaak niet op omdat ze vaak aanvallen en er geen druk op hem komt. komt die druk er wel dan zijn de rapen gaar en dat zagen we zondag.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 21:14]
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    dinsdag 25 september 2018 om 12:37
    Blind is een matige middenvelder, een matige linksback en een slechte centrumverdediger. Voor een subtopper een leuke speler om gratis op te pikken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:38]
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:38
    Als dat zo is, wat is Viergever dan wel niet? KKD-materiaal?
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    dinsdag 25 september 2018 om 12:45
    Je hebt gelijk jongen. Viergever is slecht en Blind was een koopje voor 20 miljoen.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 13:02
    Realiteitszin is jou onbekend.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    dinsdag 25 september 2018 om 13:13
    Klopt.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    dinsdag 25 september 2018 om 13:40
    Dus jij vindt dat je er echt op vooruit gegaan bent met Blind voor Viergever ? Ik ben geen PSV-er en geen Ajacied maar ik zie het niet. Ze bakken er allebei niks van als ze zelf een verdediging moeten leiden
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 19:59
    Allemaal gepraat achteraf. Op het moment dat je een speler van 28 jaar uit de Premier League kunt halen die 4 jaar gespeeld heeft bij een van de grootste clubs van Europa dan doe je dat.

    Zeker als je een groep van zeer grote talenten hebt, die die ervaring missen. Matthijs de Ligt heeft bovendien aangegeven dat hij het aantrekken van Blind ook heeft laten meewegen in zijn beslissing te blijven.

    We hebben (feit) voor het eerst sinds jaren CL gehaald. Was zonder de aankoop van Blind en Tadic nog een stuk moeilijker geworden. Dus die investering heeft zich al weer dik terugbetaald.

    Top investering dus. Hoe leuk die PSV'ers het ook vinden dat een ex-ajacied het nu een paar wedstrijden aardig bij hen doet. (Opvallend trouwens dat het altijd ajacieden zijn die naar PSV gaan en niet omgekeerd).
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    dinsdag 25 september 2018 om 21:06
    Wat maakt mij het nou uit wie waar heen gaat of andersom. En ik denk dat je de CL ook gehaald had met Viergever naast de Ligt. En als je ziet hoe Blind door de mand valt tegen sterkere tegenstanders ?? Of dat nou tegen PSV is of in het Nederlands Elftal. Zodra je het initiatief niet hebt en je wordt terug gedrongen dan is hij de eerste die door de mand valt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 21:07]
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 03:27
    Dat weet je niet, maar ik geloof dat het dan zwaarder was geweest. De laatste keer dat Ajax de groepsfase van de CL heeft gehaald speelde Blind nog bij Ajax. Hij is weer terug en we staan er weer.

    Blind heeft internationale ervaring en heeft in een van de zwaarste competities bij een van de grootste europese clubs gespeeld. Viergever mag daar alleen maar van dromen, die zal nooit naar de europese top gaan.

    Viergever heeft 3 interlands, Blind heeft er 54.

    Maar beoordeel Blind vooral op deze wedstrijd. Ik zie Viergever wel meer als een pure verdediger, terwijl Blind zijn beste positie in mijn beleving verdedigende middenvelder is.

    Met een mandekker naast hem, hoeft dat in de regel geen probleem te zijn. Met 2 verdedigende middenvelders als centraal duo spelen, is dat wel een probleem.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    woensdag 26 september 2018 om 08:13
    Nee, beoordeel Blind maar in elke wedstrijd waar je niet het initiatief hebt en je zal zien dat hij door de mand valt. En jij mag natuurlijk vinden dat hij als verdedigende middenvelder het beste tot zijn recht komt maar het is duidelijk dat zo ongeveer heel Nederland vindt (ook de bondscoaches) dat we daar veel betere alternatieven hebben. Blind kan in de eredivisie meekomen omdat Ajax veel de bal heeft en ze daar weinig onder druk staan. Blind heeft geluk gehad dat van Gaal trainer werd bij Man Utd. Hij is daar nooit een onbetwiste basisspeler geweest. Ik betwijfel zelfs of Man. Utd. hem gehaald zouden hebben als van Gaal daar niet zat
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1229
    dinsdag 25 september 2018 om 11:19
    Hey ben je er weer cheat? Ik heb je gemist de afgelopen 2 dagen. Normaal reageer je snel maar dat was opeens niet het geval. Dipje gehad?
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    dinsdag 25 september 2018 om 12:43
    Volgens mij is hij de klap nog niet tw boven. Wat kan dat jochie zeuren. Misschien moeten we hem gelijk geven. Ja Cheat Codes Viergever is slecht en Blind was een koopje voor 20 miljoen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 13:11
    Nogmaals, het was 17 miljoen en het is geen verdediger! Dat de trainer hem daar neerzet kan hij niks aan doen, dat de club dat voor hem betaald heeft ook niet! Volgens mij zit er bij jullie al 10 maanden in de lappenmand voor 11 miljoen...
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    dinsdag 25 september 2018 om 13:15
    17 + 3 miljoen tekengeld is op mijn calculator 20. En nog 4 jaar 2 miljoen salaris per jaar, koopje. Veel plezier er mee.
    En die lappenmander kostte 8 miljoen en is vorig seizoen slechts gehuurd, dus heeft pas 5 wedstrijden gemist. Dolberg al 1.5 jaar geen bal geraakt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 13:34]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 13:30
    Die lappenmander kostte 10.5 mln +0.5 mln zodat hij een half jaar eerder kwam! Verdient waarschijnlijk niks...Dolberg heeft 3 ton gekost....Wel bijzonder dat jullie bij Ajax aankopen altijd wel tekengeld en salaris meenemen. Bij PSV voetballen ze gratis en betalen ze contributie?
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    dinsdag 25 september 2018 om 13:37
    Je bent slecht geinformeerd, krijg je met alleen VP als bron.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:18
    Hahahaha wat slecht! Dit is gewoon openbaar net als de gegevens van Ajax....probeer het nog eens...
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    dinsdag 25 september 2018 om 14:22
    Fantast, PSV geeft noemt bijna nooit bedragen in de pers. Heb je geen huiswerk?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:08
    Ook niet dat Guti ineens 8mln kostte ipv 15...en dat Luuk de Jong eigenlijk teveel verdient voor het salarisplafond... en alle premies die ze krijgen.....jij had blijkbaar wel huiswerk maar hebt het niet gedaan...
    Vind ik leuk
    Just dekler +1655
    dinsdag 25 september 2018 om 11:25
    Het gaat niet om het Ajax bashen, hij heeft gewoon terechte kritiek op Ajax. Dat jij dat bashen noemt is een beetje triest, maar wel de standaard Amsterdamse verdedigingsreflex. Gewoon in volledige ontkenning van de werkelijkheid wat roepen en denken dat het klopt.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    dinsdag 25 september 2018 om 11:25
    Als stand in voor de ligt had je hem zondag moeten hebben. En wellicht zelfs als stand in voor Blind. Want tegen een PSV redt blind het dus kennelijk niet.
    Vind ik leuk
    Mass +5247
    dinsdag 25 september 2018 om 11:27
    Maar jullie opvolgen voor viergever...Wober??...is zo mogelijk nog matiger.
    Vind ik leuk
    Romarioo +47
    dinsdag 25 september 2018 om 11:32
    Met alle respect viergever is 3x beter dan blind waarvoor je 20 miljoen geeft, het valt me op dat blind zo word beschermd door de media, ziyech 1 slechte wedstrijd en hij word gelijk gemaakt met de grond.
    Kan iemand mij vertellen waarom blind word beschermd?

    Blind is Ajax onwaardig
    Vind ik leuk
    Mendieta86 +180
    dinsdag 25 september 2018 om 11:34
    Dat klopt, viergever komt Europees tekort.. maar voor wedstrijdjes zoals zondag tegen Ajax is hij goed genoeg heb je wel kunnen zien
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:39
    haha.... niet over niveau praten als je net zo op je ballen hebt gehad., nederig zijn...
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16453
    dinsdag 25 september 2018 om 11:50
    Ik denk dat Viergever het beter tegen Luuk had gedaan dan Frenkie en/of Daley..

    Ten Hag snapt het gewoon niet, na een paar hoge ballen op Luuk kon je al zien dat het niks zou worden, Luuk won alle kopduels met gemak.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:58
    Omdat Viergever een pure verdediger is.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16453
    dinsdag 25 september 2018 om 12:01
    Ja..
    Vind ik leuk
    Don Sjaak +199
    dinsdag 25 september 2018 om 11:54
    Viergever kan het niveau van Ajax niet aan? Weer erg hoogmoedig na zondag...maar je doet maar
    Vind ik leuk
    benny-boys +1106
    dinsdag 25 september 2018 om 12:19
    Heeeee, kom je ook weer te voorschijn CC???????En PSV Maar Haaaaaaten maar 3 dagen niets meer reageren.
    Waardeloze kerel.

    En gewoon door blijven gaan. Kijk eerst maar eens naar je eigen Club en daar zeg je niets over.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:26]
    Vind ik leuk
    AlbS +280
    dinsdag 25 september 2018 om 12:26
    Welk Ajax niveau?? AEK Athene??
    Vind ik leuk
    Skylab +115
    dinsdag 25 september 2018 om 12:44
    Daar zeg je wat...Barcelona en BATE .....tegen Ajax was het ruim voldoende...meer was echt niet nodig om met 3-0 te winnen
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 12:44
    Moet je nagaan hoe goed Osijek is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:46
    Viergever kan het niveau van Ajax niet aan.. lol

    Dat zagen we zondag.. denk dat ze hem aardig hadden kunnen gebruiken afgelopen zondag .. duo viergever schwaab is sterker dan het duo Frenkie en Blind centraal achterin ..
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 13:03
    No shit, Sherlock. Twee verdedigers zijn een beter centrum dan twee middenvelders...

    Hoe kom jij aan zo’n hoog IQ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 13:06
    Hoezo 2 middenvelders.. Blind is gehaald als verdediger.. als leider en niet als lijder weet je nog..?

    Dat Ajax Frenkie centraal achterin zet is pure armoede en daarmee geeft ten Hag gelijk aan dat hij 0,0 vertrouwen heeft in Schuurs, Wober en die andere sterren..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    Halftime +646
    dinsdag 25 september 2018 om 13:53
    Hahah, wat een wondenlikker ben je. Nog steeds pijnlijk he?
    Vind ik leuk
    Always PSV +11100
    dinsdag 25 september 2018 om 14:08
    Haha die Cheat Codes, lekker weekend gehad? Ik wel.
    Viergever zijn we blij mee, punt.
    Bergwijn zijn we blij mee, punt.
    Schuurs was volgens velen meteen inzetbaar bij Ajax, tja!!
    Henk Spaan zegt gewoon de waarheid.
    Vind ik leuk
    Aspers +488
    dinsdag 25 september 2018 om 14:24
    Inderdaad, Viergever is echt PURE middelmaat. Vrijwel alle tegendoelpunten in EL kwamen door Viergever.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:08
    Super speler Viergever bedankt 👍
    Vind ik leuk
    Gerro +6474
    dinsdag 25 september 2018 om 15:38
    Bergwijn werd dacht ik niet weggestuurd om zijn kwaliteiten maar had meer met zijn houding te maken in die tijd. Dat heeft ie zelf dacht ik toegegeven dat ie destijds niet de gemakkelijkste was. Viergever mag mischien niet de meest technische speler zijn maar wel een bruikbare dat ie onder Bosz laten zien.
    Vind ik leuk
    FACT +2364
    dinsdag 25 september 2018 om 22:26
    'Viergever is een hele matige speler, dat werd tegen Barcelona en BATE heel snel duidelijk'

    Gelukkig deed Frenkie, de man van 80(!) miljoen 't een stuk beter op zijn positie!

    HAHAHA!

    Of Weubertje, (mis)gekocht voor 7,5 miljoen......!
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 22:53
    ????

    Frenkie draait een prima seizoen, alleen afgelopen zondag was ie matig. Wat wil je ook als je als middenvelder in het centrum wordt gezet naast een andere middenvelder...
    Vind ik leuk
    Axim +838
    woensdag 26 september 2018 om 17:14
    maar ja , Barcelona is dan ook 2 klasses beter dan Ajax .Dus met matige spelers heb je tegen ajax meer dan genoeg !!!
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4906
    dinsdag 25 september 2018 om 11:01
    Totaal wanbeleid. Spelers kopen om ze niet te gebruiken.

    Het toppunt is nog wel die 2 rechtsbacks
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:02
    Net zoals Luckassen, Maher, Isimat, Ramselaar etc.?

    Die heb je bij elke club, gozer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:05
    Hoezo Isimat heeft gewoon 2 jaar een basisplaats gehad..
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:06
    Sulejmani ook.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:08
    Daar betaalden jullie 16 miljoen voor... kun je beter Isimat hebben voor 2.5
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6905
    dinsdag 25 september 2018 om 11:31
    16 miljoen toen, is 55 miljoen nu

    Dat maakt het voor Isi alleen maar mooier!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 13:13
    Stapte tegen Barca 2 x verkeerd in. Als een fje....
    Vind ik leuk
    Leeuw +5741
    dinsdag 25 september 2018 om 11:06
    Niet met iedere speler heb je "casino" geluk. Je hebt gelijk want iedere club kent miskopen of spelers die de top niet aankunnen. Isimat en Ramselaar zijn nog niet klaar in Eindhoven. Zijn kampioen geworden door iedere week te spelen.

    Maher en Luckassen waren niet zo succesvol.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:08
    Ramselaar was vorig seizoen ook lang niet altijd basisspeler hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:15
    Ramselaar heeft vorig seizoen , 36 wedstrijden gespeeld in alle competitie's
    houd jij jezelf maar bezig met je eigen club , daar is genoeg commentaar over te hebben op dit moment
    Vind ik leuk
    Jur74 +8808
    dinsdag 25 september 2018 om 11:14
    Luckassen betaald 5, herta heeft optie tot koop voor 5 ( geen verlies )
    Maher betaald 6,5, transfervrij weg
    Isimat betaald 2,5
    Ramselaar betaald 4

    Saldo 13 miljoen uitgegeven.

    Wöber betaald 7.5
    Blind betaald 16
    Viergever Transfervrij weg

    Saldo 23,5 uitgegeven en mega salaris voor Blind die je nooit meer kwijt raak.

    Prachtige bedrijfsvoering.

    Traantjes al opgedroogd? Op een andere reactie reageer je niet, dus vraag het hier maar even.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:20
    Ajax heeft ook meer geld, logisch dat die meer uitgeven en ook logisch dat die meer geld uitgeven aan miskopen. Precies hetzelfde ga je zien dat bij Ajax de goede aankopen juist veel meer geld gaan opleveren dan de goede aankopen van PSV.

    Maak je daar ook even een saldo van dan?
    Vind ik leuk
    Jur74 +8808
    dinsdag 25 september 2018 om 11:46
    Logisch is als je meer geld uitgeeft wat verbeteringen zijn en dat is hier absoluut niet het geval. Ik ga verder de discussie niet eens met je aan, want je blijft vragen ontwijken.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1106
    dinsdag 25 september 2018 om 12:34
    CC je moet de programma's Natafelen en Rondo van FOX Sport eens terug kijken dan hoor je de WAARHEID.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 13:28
    Cheat, Ajax heeft meer geld?

    Duidelijk dat ze nog steeds niet genoeg hebben om kampioen te worden in de Micky Mouse League.

    Besef je wel dat Ajax niet eens van Ajax is.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:21
    Overigens is de optie van Luckassen nog steeds niet gelicht, dus die kan je ook nog wel bij die 13 miljoen optellen. Dan is het verschil nog maar 5.5 miljoen.

    Overigens was mijn punt dat iedereen wel miskopen doet, zowel Ajax als PSV.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:16
    Wat dacht je van de overige miskopen. Die 2 rechtsbacks zijn samen 10miljoen. Cassiera 5 miljoen. Sinkgraven 8 miljoen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8808
    dinsdag 25 september 2018 om 16:50
    Hoppa, down threw the drain.........
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4906
    dinsdag 25 september 2018 om 11:15
    Zijn dat Rechtsbacks??.

    Je koopt 2 spelers voor 1 positie en het is totale onkunde want je had er eentje lopen bij jong ajax.

    Centraal achterin hetzelfde. Je koopt Wober en Schuurs. Je zet Frenkie de Jong achterin. Dat is een totale degradatie naar de spelers toe en naar het management.

    Schuurs hadden ze moeten verhuren want die jongen staat nu stil. Doodzonde.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:19
    nee dat is shit codes
    alleen maar provoceren , maar als ie op zijn vingertjes word getikt , of met feiten om zijn oortjes word geslagen , geeft deze huilebalk niet thuis
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4906
    dinsdag 25 september 2018 om 11:22
    Ik krijg het gevoel dat hij het ook nog echt meent.

    Dan heb je toch echt wel een enorme plaat voor je hoofd.

    Laat mij maar gewoon genieten van mijn 2 clubs VVV en PSV.

    Ze werken ook nog mooi samen op veel fronten 😀
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:26
    Klopt, maar kan je Ajax dat verwijten of Ten Hag? Wie had jij opgesteld? Frenkie en Blind of één van die twee plus Wöber?
    Vind ik leuk
    Zultkop +4876
    dinsdag 25 september 2018 om 11:04
    Chapeau Henk! Ben het normaal niet vaak met je eens, maar dit zijn goede teksten.
    Vind ik leuk
    Toppert +1610
    dinsdag 25 september 2018 om 11:17
    Nogal makkelijk als je het mij vraagt. Ajax voetbalt echt leuk voetbal onder Ten Hag, maar zodra het 1 keer misgaat komen de ratten weer goedkoop scoren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:22
    zou dat niet komen door de Ajax trollen , die hier over de rug van andere clubs , dagelijks goedkoop proberen te scoren
    Vind ik leuk
    Zultkop +4876
    dinsdag 25 september 2018 om 11:29
    Klopt! Maar ik zeg alleen dat ik het een keer met Henk eens ben. Henk is voor Ajax, ik niet, heb je hem ook een mail gestuurd dat je hem een rat vind?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4277
    dinsdag 25 september 2018 om 11:04
    Dat je viergever vervangt door wober vind ik niet zo erg. Maar gebruik wober dan als dat nodig is en ga geen middenvelder in de verdediging zetten.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:05
    Precies, Wöber is 2 klassen beter dan Viergever.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1090
    dinsdag 25 september 2018 om 11:11
    Tjonge...Afgelopen zondag zonder je ...I love Ajax & wij worden kampioen in februari....reacties was een verademing.

    Viergever is gewoon prima, beter dan Wober en Schuurs. Niet zo goed als Ramos maar ja je kunt als ons PSV niet alles hebben In ieder geval is psv een leuk, succesvol en realistisch provincieclubke met een echt team.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:14
    Je bent wel op dreef haha, de instelling van Ajax was slecht, PSV zat er bovenop maar goed. Ik had ook liever Wober gezien i.p.v. Frenkie achterin, dan maar met 2 links poten achter. Wonden likken vooruitkijken.....

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:25
    dan is de aanval van jouw club dus gewoon een drama
    Huntelaar en Dolberg , hadden geen schijn van kans tegen Viergever
    die had hun allebei in zijn broekzat zitten
    niet slecht voor iemand die 2 klassen minder is , dan Wober
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    dinsdag 25 september 2018 om 11:36
    Knap dat je dat op één wedstrijd kan beoordelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 17:21
    jij schijnt Wöber ook te kunnen beoordelen tewijl ie wekelijks op de bank zit ....
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:49
    tuurlijk en Viergever wordt kampioen en Wöber niet.... , afgelopen zondag was PSV gewoon 2 klassen beter...
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 25 september 2018 om 11:15
    Jonny Cash, Frenkie de Jong is noodgedwongen eerder al vaker in de CV-positie gebruikt. Daar blonk hij misschien minder uit, maar hij voldeed er wel. Je kunt de trainer hooguit kwalijk nemen dat hij in de wedstrijd niet heeft ingegrepen. Hij had na de 1-0 alsnog Wöber kunnen inbrengen, maar dat zou opvallend vroeg in de wedstrijd zijn geweest.
    Daarbij, Wöber is echt een miskoop en je kunt je afvragen of hij Luuk de Jong had aangekund. Hooguit een beetje vanwege zijn lengte, maar echt lang is ook hij niet en genoeg voordeel heeft hij toch ook tot nu toe daaruit niet gehaald.
    Als de wissel wel had plaatsgevonden was juist die wissel weer een kritiekopwekkertje geworden.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4277
    dinsdag 25 september 2018 om 11:18
    Ik vind wober niet echt een miskoop hoor. Heeft toch best goede wedstrijden gespeeld vind ik. Maar net wat jij zelf aan aangaf. Ik had als ik ten hag was die wissel wel gemaakt na het tegendoelpunt. Met frenkie op middenveld ben je sterker dan frenkie achterin is mijn mening.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 25 september 2018 om 11:24
    Ja, maar dat betekende wel dat Ten Hag al vroeg de voetballende oplossing had moeten loslaten. En Ajax op lange ballen laten spelen, dan valt het hele team, inclusief Onana, door de mand. Dat was nu ook de sterkte van dit PSV. Die waren echt niet van plan om een beetje opbouwend te voetballen, er is nu ene Mark van Bommel aan het roer en die heeft nu eenmaal iets met mentaliteit, knokken en inzet.
    Eigenlijk gebeurde nu wat in de finale van de EL twee seizoenen geleden ook gebeurde. Ajax werd in die wedstrijden ook makkelijk weggezet met lange ballen, had er ook geen antwoord op destijds. Kwestie van je zaken op orde hebben en dat had Mark van B.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4277
    dinsdag 25 september 2018 om 11:34
    Mee eens. Marc had zijn zaakjes op orde. Was ook een zeer terechte overwinning van psv. Alleen nu lees ik dat het kampioenschap allang binnen is maar daar is het nog veel te vroeg voor. Pas 6 wedstrijden onderweg. Kom op zeg
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 25 september 2018 om 11:56
    Natuurlijk ligt nog alles open, zelfs Heracles kan nog kampioen worden als de andere twee, drie ploegen elkaar de punten afsnoepen. Het klinkt gek, maar denk eens aan AZ en FC Twente in de jaren dat zij kampioen werden. Dat waren voor Ajax, Feyenoord en PSV ook hele lastige tijden.
    Vind ik leuk
    Mallerd +1759
    dinsdag 25 september 2018 om 11:06
    Wöber werd gekocht voordat ten Hag bij Ajax werd aangesteld. Dat hij hem niet opstelt is wel volkomen idioot helemaal als je al met 1 middenvelder als centrale verdediger speelt(Blind).

    Dat Viergever geen contractverlenging kreeg kan ik wel begrijpen, want dat is het niet het niveau wat Ajax wilt nastreven. Bij PSV laat hij ook zien dat hij flink te kort komt in Europese wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Broekie +466
    dinsdag 25 september 2018 om 11:07
    Ik heb 4-gever altijd een goede/degelijke speler gevonden, die ook nog eens op meerdere posities inzetbaar is. Bijna niemand vond het jammer dat hij ging bij Ajax want hij was niet goed genoeg was de algemene teneur (geen Ajax speler). Na zondag hoor je ineens de geluiden dat het onvoorstelbaar is dat ze 4-gever hebben laten gaan. Wat een gelul achteraf van de zogenaamde kenners.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:16
    Amen
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:07
    Spaan kan ten Hag niet verwijten Wöber te hebben gekocht:

    Wober tekende in augustus 2017 een vierjarig contract, toen zat ten Hag nog bij Utrecht

    Dus houd je aan de feiten, Spaan!

    Maar waar hij wel een punt heeft: als ten Hag vindt dat Wóber niet goed genoeg is, en Schuurs nog niet zover is, dan had hij Viergever een jaar kunnen houden

    Dat is tenminste een verdediger
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8110
    dinsdag 25 september 2018 om 11:07
    Hé Henkie, Viergever "wegsturen" is volgens mij vooral de verantwoordelijkheid van Overmars. Dat je vervolgens een Wöber of Schuurs niet opstelt, tsja. Da's een beetje naïef. Of dom.
    Vind ik leuk
    michelhx +3673
    dinsdag 25 september 2018 om 11:15
    Het is sowieso een beetje de waan van de dag. In de kampioenswedstrijd vorig jaar speelde De Ligt en Wöber en dat was ook geen succes. Dus het is vooral weer 'de koe in de kont kijken' als je het mij vraagt. Dat blijf je toch houden. Al zijn er ook analisten geweest die vooraf al zeiden dat Ten Hag niet voor De Jong centraal achterin moest gaan, die hebben tenminste recht van spreken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8110
    dinsdag 25 september 2018 om 11:18
    Klopt. Maar volgens mij gaven de meesten wel aan dat ze twijfels hadden met De Jong en Blind centraal achterin tegen de aanvallers-in-vorm van PSV.

    Hoe dan ook, 't is al weer twee dagen geleden. Lekker boeiend ook. Sowieso Henk Spaan: lekker boeiend.
    Vind ik leuk
    michelhx +3673
    dinsdag 25 september 2018 om 11:20
    Ja, Henk Spaan is echt toe aan pensioen. Ik kan die man eigenlijk niet serieus nemen. Nu zegt hij eigenlijk ook wat 20 andere analisten al geroepen hebben. Niet echt nieuws.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8110
    dinsdag 25 september 2018 om 11:25
    Dat-ie überhaupt nog ruimte krijgt om z'n mening te spuien. Zowel in de krant als bij Ziggo. Ongelooflijk.
    Vind ik leuk
    RR12 +472
    dinsdag 25 september 2018 om 11:11
    Viegever gaat gewoon binnenkort zijn fouten weer maken, nu ff op zijn max. En verder kan Spaan slecht tegen zijn verlies.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    dinsdag 25 september 2018 om 11:12
    Ajax had Vierbever voor de breedte moeten houden

    En is stoppen met middenvelders in de verdediging te zetten
    Mazroui het zelfde verhaal
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 25 september 2018 om 11:20
    Viergever wilde niet ‘voor de breedte’ blijven. Ik geef hem geen ongelijk. Hij is ook meer een knokkertje die met zijn mentaliteit een eind komt, dat zochten ze bij Ajax niet en eigenlijk ook nooit in de eerste plaats. Bij PSV is hij beter op zijn plek.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    dinsdag 25 september 2018 om 14:27
    Ja daar heb je wel een punt chef

    Valt ook gewoon heel goed te begrijpen van Nick
    Vind ik leuk
    RS0201 +56
    dinsdag 25 september 2018 om 11:17
    henk spaan aka semafoor ...
    Vind ik leuk
    ppdf +1000
    dinsdag 25 september 2018 om 11:19
    Dit is achteraf praten van Spaan. Hij had een column over Viergever moeten svhrijven toen hij weg ging en dat Ajax stom was om hem te laten gaan. Dan had hij recht van spreken. Nu hoor io iedereen over Viergever. Zelfs Verbeek. Die liet hem bij az linksback spelen omdat hij im centrum waardeloos vond. Nu wint hij met PSV een paar wedstrijden en is hij werr een geweldenaar. Ik vind het geen slechte speler, maar al dat gelul is allemaal de waan van de dag. En elke club laat spelers in de jeugd lopen die het ergens anders geweldig doen. Je kan nooit met 100 procent de goede keus maken. Zeker niet met jonge spelers. Je weet nooit hoe die zich ontwikkelen. Vind het allemaal wel wat makkelijk om achteraf zulke dingen te roepen
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8110
    dinsdag 25 september 2018 om 11:26
    Hehe, die Verbeek is helemaal mooi. Z'n laatste drie trainersklussen is-ie de laan uitgestuurd omdat-ie feitelijk een hork is. En nu neemt-ie werkelijk iedereen de maat, incl. z'n collega trainers.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    dinsdag 25 september 2018 om 11:23
    Terecht dat Viergever weg is echter hadden misschien wel extra verdediger kunnen halen centraal.
    Viergever komt gewoon te kort.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 25 september 2018 om 12:57
    Ja, dat hebben alle Ajaxsupporters dit weekend kunnen zien. Geef mij maar een Viergever die op deze manier tekort schiet dan Daley Blind die het op zijn manier doet. Ajax moet veel beter kunnen, maar het ontbrak ze puur aan lef. Die moet je niet verbaal uiten (Schöne), maar met je voeten en je mentaliteit.
    Vind ik leuk
    pigmaat +0
    dinsdag 25 september 2018 om 11:27
    Volgens mij was het besluit om afscheid te nemen al genomen voor ten Hag kwam. Het besluit om afscheid te gaan nemen van bepaalde spelers neemt altijd het risico mee dat bepaalde speler later wel een bepaald niveau gaat halen. Dit overkomt elke club, net zo als aankopen die een bepaald niveau niet gaan halen. Het is nu eenmaal geen wetenschap
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:27
    Viergever is gewoon een prima verdediger.Dat zagen we onder Bosz ook.Het laatste seizoen is ie gaan kwakkelen met blessures, maar nu is hij weer helemaal terug.Achteraf gewoon een stomme beslissing geweest om hem te laten gaan.De Ligt-Viergever met daarvoor Frenkie, maakt de transfer van Blind overbodig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:27
    Stevie was 12 toen die de overstap maakte waar gaat het over.
    Vind ik leuk
    129 +931
    dinsdag 25 september 2018 om 11:30
    Ten Hag is het slechtste wat Ajax in jaren is overkomen. De man is eigenwijs, zijn visie klopt van geen kant, en tegen de eerste de beste tegenstander gaat het mis.

    Hopelijk heeft de ellende van zondag bij veel mensen de poep uit de ogen gespoeld. Heeft het tenminste nog zin gehad.
    Vind ik leuk
    El torro +300
    dinsdag 25 september 2018 om 11:35
    Viergever zwakke speler.iedereen heeft wel eens een goeie dag.maar ook 100 dagen niet
    Vind ik leuk
    JoeyC +2258
    dinsdag 25 september 2018 om 11:36
    Een 5 voor Ten Hag is nog best mild. Geen lengte inzetten tegenover Luuk De Jong. Met Frenkie De Jong, Blind, Schone en Eiting, PSV vrij doorgang geven door het centrum.
    Dan ook nog met rust, de enige speler met wat fysiek en kopkracht (Huntelaar) eraf halen. Labyad voor niets warm laten lopen, waardoor er alleen maar een reactie kwam buiten het veld. En als kers op de taart een 16 jarige zijn debuut “gunnen” bij een met 3-0 achterstand al verloren wedstrijd.
    Als dan de interviews achteraf ook nog meegeteld worden, dan is een 1 voor het op komen dagen toch wel het hoogste voor Ten Hag afgelopen zondag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:38
    Test
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 13:40
    Gelukt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:40
    De ellende werd niet alleen veroorzaakt door Blind en De Jong, maar door Neres door Ziyech door Eijting door Huntelaar vooral door Onana (hele slechte keeper) door Schöne. Tactische fout van Ten Hag is om geen vertrouwen te geven aan Donny van de Beek. Ten Hag zal de man zijn die de talenten van Van de Beek gaat frustreren. Het verlies van zondag is de schuld van bovenstaande spelers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:40
    Spaan heeft in dit geval volkomen gelijk. Ten Hag weet niet waar hij mee bezig is.
    Vind ik leuk
    plein19 +2033
    dinsdag 25 september 2018 om 11:42
    Viergever verdiende een kans op een basisplek. Maar die was er niet. Gewoon een prima beslissing om niet te verlengen. Leuk voor Viergever dat hij nu speelt in een goed draaiende ploeg
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:58
    De open sollicitatie van FRANK DE BOER, nu niemand hem wil hebben, is reden voor velen om het padje voor te bereiden voor hem en Ten Hag te slachten daar waar mogelijk. edwin van de VAR heeft Blind al gepolst hoe de "elleboogtechniek"werkt. ( alsof hij dat zelf niet weet)
    Vind ik leuk
    La Luz +589
    dinsdag 25 september 2018 om 11:58
    Wöbertje mag de veters nog niet strikken van Viergevert ;-)
    Vind ik leuk
    El Cazador +6078
    dinsdag 25 september 2018 om 12:09
    Sommige spelers gedijen beter bij een kleinere familie club met lage pretenties!! De lat ligt bij wereldclub Ajax echter hoger en dan selecteer je gewoon door. Kijk maar naar de totale team waardes van beide ploegen, dan is elke discussie uitgesloten!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:13
    hahaaa , sommige leren het nooit..., heb jij niets meegekregen van afgelopen zondag of een maand of 5 terug?... sufferd met je wereldclub..haaahaaaa je zet jezelf voor aap ....
    Vind ik leuk
    El Cazador +6078
    dinsdag 25 september 2018 om 12:21
    PSV komt vier in het strafschopgebied van Ajax scoort 3 x, is ook een kwaliteit, 33% balbezit en Ajax 67% . Voetballend en individueel is Ajax verder dan PSV. Dat gaat de CL ons bewijzen. Ik kijk niet zo zeer naar uitslagen, meer wat ik zie op het veld. Al ballen op Luuk heeft straks iedereen door en dan is er geen plan B en gaat het snel berg afwaarts, waarvan akte.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:25
    geloof jij nog steeds dat het om balbezit gaat.... , nostalgie , ouderwets,.. mss iets met je leeftijd te maken...
    Iedereen weet inmiddels hoe je Ajax moet bestrijden.. , gaat ze nog veel puntjes kosten. Als ze al de 2e ronde bereiken komt dit door gebrek aan tegenstand, niet omdat Ajax zo fantastisch is..
    Vind ik leuk
    renemar +518
    dinsdag 25 september 2018 om 12:28
    AJAX is en blijft een topclub. Uitstraling over de hele wereld. Psv heeft dat in Brabant (oh ja, ook in Mexico).
    Onze rotterdamse vrienden zijn ook groter dan jullie.
    Jullie geuzennaam is niet voor niks boeren.
    Zo worden ze inderdaad gezien. En terecht.
    Dat zoiets pijn doet begrijp ik. Ontkennen heeft geen zin. Ook niet als je schreeuwt. Dat is voor ons nog leuker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:51
    Weet je wat zeeeeer doet?, 2 keer kansloos verliezen met 3-0 binnen 4 maanden en dat terwijl je jezelf zo goed vindt auwwwww😂😂😂
    Vind ik leuk
    3-0 +398
    dinsdag 25 september 2018 om 13:41
    Wat is er mis met een provincieclub ? Wat is er mis met boeren ?
    Dat jij je minderwaardigheidscomplex moet compenseren door Ajax-supporter te worden omdat dat toevallig de grootste club van Nederlands is is vrij zielig. In feite geef je dus gewoon toe dat je een meeloper bent omdat Ajax het meeste succes heeft gehad in het verleden...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 13:42]
    Vind ik leuk
    renemar +518
    dinsdag 25 september 2018 om 16:03
    Lulletje, Ik ben al 55 jaar Ajacied. Toen had AJAX nog helemaal geen Europees succes gehad. Minderwaardigheidscomplex? Dat past niet bij de beste.
    Boeren? Daar zit een luchtje aan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 16:05]
    Vind ik leuk
    3-0 +398
    dinsdag 25 september 2018 om 16:17
    Als jij ouder bent dan 55 jaar, ben ik Ajaxsupporter.....
    Vind ik leuk
    renemar +518
    dinsdag 25 september 2018 om 18:29
    Nou, welkom bij de mooiste en beste club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 13:44
    El Cazador,
    Ajax en pretenties.
    Denk je echt dat het ze weer lukt om 2de te worden in onze Mickey Mouse League?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:20
    Een betere tactische trainer en Ajax zou kampioen moeten worden(al kan het nog natuurlijk).
    Dat gedeelte is bij ten hag niet het sterkst ontwikkeld.
    Vind ik leuk
    renemar +518
    dinsdag 25 september 2018 om 12:23
    Ten Hag heeft afgelopen zondag gegokt en verloren. Hij heeft gefaald. Viergever iseen huis tuin en keukenvoetballer. Rosario gaat binnenkort op de bank. Is ook niks bijzonders. Bergwijn is een ander verhaal. Bij AJAX wist men da hij een groot talent was en is. Er was alleen mot met met name Trustfull en Olde Riekerink. Psv heeft daar gewoon gebruik van gemaakt.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +893
    dinsdag 25 september 2018 om 12:25
    Nog 5 teveel.
    Vind ik leuk
    Bas49 +20
    dinsdag 25 september 2018 om 12:25
    Daar gaan de zgn. "vrienden" van Ajax weer. Drie jaar lang is Viergever door allerlei betweters de grond in geschreven en nu zou zijn overgang naar PSV ineens beslissend zijn …….. Goedkoop en dom geklets !!
    Vind ik leuk
    Ajax 410 +101
    dinsdag 25 september 2018 om 12:26
    Ajax verliest van een beter PSV die dag dan. en ineens is viergever en de rest Ajax zen fout dat ze bij PSV goed zijn bla bla bla foutjes en slechte wedstrijden komen nog voor ze en dan is het weer andersom wat een koekwous
    Vind ik leuk
    Bruurke +268
    dinsdag 25 september 2018 om 12:37
    Kraak viergever af en zeg lekker wat je wil! Het is gewoon een hele nuttige speler. Tegen Barca kwam hij te kort, klopt. Blind en de jong komen tegen iedere tegenstander te kort. Ik ben zeer tevreden met schwaab en Viergever. En iedere club uit de ED is jaloers hierop. 3 tegen doelpunten hoe kan je nu zeggen dat we een slechte verdediging hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:40
    Niet alleen de centrale verdedigers c.q. verdedigende lichtgewichten F. de Jong en D. Blind vielen door de mand afgelopen zondag. Ook Neres, die voor vele "kenners" hier als een betere speler wordt gezien dan Lozano, was kansloos tegen Dumfries. De door de "kenners" als beste voetballer van de ED betitelde H. Ziyech was wederom onzichtbaar tijdens een Nederlandse topper. Ziyech is een leuke speler voor wedstrijdjes van Ajax tegen Excelsior, Willem 2, etc, maar voor de Europese top komt deze over-het-paard-getilde voetballer heel veel tekort. Een ploeg uit de middenmoot in Ligue 1 is zijn maximaal haalbare niveau. Verder speelden de gasten met de grootste mond / grootspraak afgelopen week Onane, Tadic en Schöne ook niet een al te geweldige wedstrijd. Wellicht kunnen ze volgende keer beter eerst hun voeten laten spreken en dan pas in de media verschijnen met hun blufpraatjes.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    Cookee +10633
    dinsdag 25 september 2018 om 12:47
    Dus als Tadic komt dan is dat geweldig gedaan van Overmars en Sar.
    Maar als Viergever gaat dan is ten Hag schuldig,
    rare kronkel Spaan want beleid maak je samen.
    Ik geloof niet eens dat ten Hag Blind wilde.

    En Bergwijn, die was in het begin bij PSV heel zwak, maar PSV werkte aan hem, Nistel en Bommel geloofden in hem, hij was net als Kluivert; de ene week niks en daarna iets beter en dan weer niks. Je ziet ook Malen opleven, leuke gasten zonder poeha. Ajax kreeg die weeffout er niet uit, PSV wel bij Bergwijn.
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    dinsdag 25 september 2018 om 12:47
    Viergever opstellen, dan heb je niet beter.


    Kan net zo goed de titel zijn.
    Vind ik leuk
    3-0 +398
    dinsdag 25 september 2018 om 12:53
    Ruilen tegen wereldtoppers Wober, Schuurs en Blind ?
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    dinsdag 25 september 2018 om 13:40
    Schuurs misschien, maar Wober en Blind heb ik liever dan Viergever inderdaad.

    Meningsverschil, geeft verder niet. Doe alleen niet alsof jouw mening waarheid is.
    Vind ik leuk
    3-0 +398
    dinsdag 25 september 2018 om 13:45
    Blind: 17 miljoen
    Wober: 8 miljoen
    Viergever: 0 miljoen

    Klasseverschil: nul, nada, noppes....
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    dinsdag 25 september 2018 om 13:57
    Klasseverschil: nul, nada, noppes....


    Dat is dus niet waar, dat blijkt wel aan onderstaande.
    Maar jij mag het vinden hoor beste 3-0. Geen punt voor mij.
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    dinsdag 25 september 2018 om 13:59
    Je vergeet voor het gemak even dat Ajax Blind voor meer heb verkocht dan dat ze hem hebben gekocht.

    Geeft verder niet hoor, je kijkt ook door een gekleurde bril. Is niet makkelijk objectief te blijven.

    Jij bent blij met Viergever bij PSV, ik ook. Nou dan is het de discussie toch niet waard.

    Wat maakt het uit wie er beter is of wat dan ook voor jouw?
    Wat is de meerwaarde?
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    dinsdag 25 september 2018 om 13:55
    Alleen je naam verraad mij overigens al dat je best een zielig persoon bent.

    Geniet lekker van je 3-0 overwinning van afgelopen zondag.

    Mijn fantastische leven was om precies te zijn nog geen 10 minuten na de wedstrijd weer op het punt waar ik was voor de wedstrijd. Het was dus om precies te zijn 10 minuten balen.

    Maar ik snap best dat je het wil inwrijven hoor, als je niks beters in je leven heb. Het is wel alleen jammer dat je het nu bij de verkeerde probeert.

    Je doet overigens alsof Viergever wel een wereldtopper is, ik zal je uit de droom helpen. De top van NL is het hoogst wat hij heeft gespeeld. PSV stond klaar om hem op te rapen, geen enkele club in het buitenland wilde hem hebben.

    Dus nogmaals, doe mij Blind inderdaad maar.
    Winnaar van de gouden schoen
    Winnaar van een EL
    Meer dan +/- 139 wedstrijden voor Man U in 4 jaar
    54 voudig international.

    Dan kan jij hem wel minder vinden dan Viergever, maar alle cijfers zeggen wat anders (en ook alle kenners, gezien de cijfers) denken daar toch anders over dan jij.

    Wober is 20, die heeft nog meer potentie dan een Viergever ooit in het verleden gehad heeft en overigens al bijna net zoveer Interlands gespeeld voor zijn land dan Viergever.

    Dus ja, ook die heb ik liever inderdaad. Wereldtoppers zijn het niet, zijn ook niet te vinden in NL, bij hoge uitzondering weet er 1 zich te ontwikkelen tot 1.Je moet een beetje geluk hebben als PSV of Ajax zijnde.

    Ik bedoel, je bent in een hosanna stemming na de 3-0 tegen Ajax, maar je lijkt alweer te zijn vergeten dat Barca met 2 vingers in hun neus 4-0 pak rammel geeft (zouden wij ook krijgen, daar niet van).

    Dus ik snap je niet zo goed hoor, doen alsof Viergever een wereldtopper is. Een jongen van 20 al afschrijven en iemand die 2 jaar jonger is dan Viergever en in zijn carrière een heel stuk meer heeft gepresteerd (zowel individueel als in clubverband) afschrijven.

    Volgens mij sla je dan behoorlijk te plank mis toch, of heb je ook feiten om je stelling te onderbouwen?


    Vind ik leuk
    3-0 +398
    dinsdag 25 september 2018 om 14:04
    Zeggen dat je je niet druk maakt en dan 3 reacties achter elkaar typen. Briljant. Ik zeg nergens dat Viergever een wereldtopper is. Sterker nog vind hem maar een doorsnee verdediger, evenals Schwaab. Maar is toch lachen dat je met een CV-duo van 0 euro bovenaan staat met 18 uit 6 en het briljante Ajax wegvaagd met 3-0 ?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:05]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 13:50
    Bhj,
    Was ook maar tegen Ajax he.
    Dan is Viergever goed genoeg, toch?
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    dinsdag 25 september 2018 om 14:01
    Tegen een Ajax dat ze niveau haalt zeker niet, maar goed nu was het slappe hap. Een goede Viergever is goed genoeg voor de NL top, helaas is Viergever vaak genoeg niet goed.

    Zoals ik zeg, de PSV'ers zijn er blij mee dan is het toch prima. Ik ben er ook blij mee, net zoals ik blij was dat Vermeer naar Feyenoord ging.
    Vind ik leuk
    3-0 +398
    dinsdag 25 september 2018 om 14:06
    Volgens mij is geen enkele PSV'er echt blij met Viergever. Niet echt ontevreden is denk ik een betere verwoording
    Vind ik leuk
    Bhj +1513
    donderdag 27 september 2018 om 09:08
    Dat klinkt al logischer, het is een leuke 12e man. Alleen als dit het hele seizoen de basis is dan gaat het mis hoor.

    Het is niet voor niks dat Viergever nooit kampioen is geworden met Ajax.
    Vind ik leuk
    3-0 +398
    donderdag 27 september 2018 om 13:27
    Mwah, je kon zien in het begin dat hij wedstrijdritme mistte. Nu draait hij toch aardig mee...
    Vind ik leuk
    Skylab +115
    dinsdag 25 september 2018 om 12:47
    Als je dit hier allemaal lees op deze Ajax site....heeft Ajax eigenlijk gewonnen....tis waarschijnlijk dat ze de scheids tegen hadden ofzo..
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    dinsdag 25 september 2018 om 12:48
    Vlg jaar Veltman naar Psv. Wat mij betreft is hij welkom. Hij zou prima passen binnen de selectie. Voor eredivisie begrippen een prima verdediger. Van Bommel haalt het maximale wel uit die jongen. Zie Schwaab tzt wel vertrekken naar een Duitse subtopper.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:57]
    Vind ik leuk
    R94 +2033
    dinsdag 25 september 2018 om 13:20
    Ik zou zeggen verplaats je muis naar rechtsboven en klik op "Log uit". Als ik 1 iemand nooit in een PSV shirt hoef te zien is het die gast wel.
    Vind ik leuk
    3-0 +398
    dinsdag 25 september 2018 om 12:56
    Viergever is een hele gewone doorsnee verdediger. Hetzelfde geldt voor Schwaab. Toch wel lachen dat die beiden transfervrij waren en dat je daar dan mee bovenaan staat hahahahahaha...
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 13:11
    Laten we realistisch zijn; het voltallige Ajax bestuur zou nog geen sigarenzaak kunnen runnen. De feiten.
    Vind ik leuk
    Stewie89 +527
    dinsdag 25 september 2018 om 13:21
    Henk Spaan. Vermoeiend. Punt.
    Vind ik leuk
    Foebele +55064
    dinsdag 25 september 2018 om 13:22
    Henk Spaan, zegt nooit iets wat ergens op slaat. Ajax heeft Viergever laten gaan, omdat ze een betere optie op het oog hadden met Blind en ze tevens Viergever een kans wilde geven om transfervrij ergens anders een club te vinden waar hij wel een beoogde basis speler is .

    Dat doen warme clubs die dankbaar zijn voor de loyaliteit en inzet van een speler, ze hadden hem ook kunnen verlengen (volgens mij hadden ze een optie) en dan had Nick op de bank gezeten grotendeels van het seizoen.

    Henk, lazer gewoon op, je teksten zijn ouder dan de oorspronkelijke geschrevene teksten uit het eerste testament!
    Vind ik leuk
    3-0 +398
    dinsdag 25 september 2018 om 13:44
    Schwaab en Viergever: totaal transferbedrag 0 euro.


    Mooi toch.....
    Vind ik leuk
    thierryer +1445
    dinsdag 25 september 2018 om 14:01
    Altijd lekker achteraf lullen die Spaans.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:11
    zoals de wind waait, waait mn jasje. typisch nederlands.

    als ten hag met 3-0 had gewonnen, had men over een meester tackticus gesproken. maar goed, zolang ze die kut krantjes maar verkopen...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:15
    Beste Mensen

    gebruik eens jullie verstand ga achter het Nederlands voetbal staan als hier zo,n onzin uit kramen de beste heeft gewonnen deze keer
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:16
    Heel simpel ten hag is een trainer voor de middelmaat
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:17
    Deze trainer zal nooit geschikt zijn voor een team wat meer als hem verdient. Geen ontzag en visie. Iedereen zag dat tegen AEK had al goed liep achterin en toch dezelfde opstelling. Zo snel mogelijk weg. Vorig seizoen ook al teveel makkelijke punten laten liggen. Er moet een trainer komen van naam
    Vind ik leuk
    Analyse075 +734
    dinsdag 25 september 2018 om 14:18
    Nooit begrepen dat Ajax een nuttige speler als Viergever laat vertrekken naar hun grootste concurrent. Ze zijn daar in Amsterdam echt de weg kwijt. Ik hoop dat AZ nog iets kan doen tegen PSV anders zijn ze in Eindhoven al kampioen voordat het carnaval begint.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:27
    Goed gespeelt maar niet geschikt voor ajax
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:32
    Het niveau Ajax is al sinds jaren tweede in de ED, meer niet. Ook nu niet. Vanwaar die kapsones?
    Vind ik leuk
    Summit +562
    dinsdag 25 september 2018 om 15:48
    Mathijssen en wilkshire deden het nog aardig. Enige die geen miskoop was is Immers. De rest wel xd. Wie zijn van beelen en marco f trouwens xd
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 19:53
    Waarom krijgt die sukkel van een Spaan net zoals die proleet van een Peter Ratje de Vries toch een podium. Hebben ze geen genoeg geld om een deskundige in te huren. Wie in godesnaam is geïnteresseerd in de mening van Spaan. "Vuilnisman, mag deze zak ook mee".
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13672
    dinsdag 25 september 2018 om 20:48
    Al winnen we elke wedstrijd met 5-0 er zal altijd commentaar op Ajax blijven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws