Nijland: 'Ik ga alleen bij verlies naar het supportershome. Kom er nu wat te vaak'

    Nijland: 'Ik ga alleen bij verlies naar het supportershome. Kom er nu wat te vaak'

    dinsdag 25 september 2018 om 22:07

    FC Groningen staat onderaan in de Eredivisie, maar Hans Nijland weigert te spreken van een crisis. De algemeen directeur van de Trots van het Noorden raakt niet in paniek nadat zijn club pas een van de zes Eredivisie-duels wist te winnen.

    "Of hier een crisis is? Nee, er is hier geen crisis", vertelt Nijland aan de NOS. "Als wij een wedstrijd verliezen, dan ga ik naar het supportershome. Alleen als we verliezen, anders niet. Ik kom er nu wat te vaak."

    "Crisis? Dan ben je nog verder van huis. In dit soort situaties kun je maar één ding doen. Vol voor elkaar knokken. Het zijn clichés, ik weet het. Je koopt er helemaal niets voor op dit moment. Je moet keihard in elkaar blijven geloven en ervoor knokken."

    De situatie rond Sergio Padt helpt Groningen niet. "Dat zorgt toch weer voor heel veel onrust", zegt Nijland, die geen reden ziet om Padt zelf ook te straffen. Het OM heeft een onderzoek ingesteld naar de doelman. "Hij is diep door het stof gegaan. Ik ben overtuigd van zijn oprechte excuses. Dit past helemaal niet bij het beeld dat ik van hem heb."

    Plaats een reactie

    Arvin +3652
    dinsdag 25 september 2018 om 22:12
    Ik snap dat hij de mensen positief wil houden, maar het is nou eenmaal wel crisis daar en er mag echt wel wat harder worden opgetreden. Het verval is vorig seizoen al ingezet en nog steeds niet opgevangen. Dan mag het de directie toch wel aangerekend worden vind ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 04:30
    Groningen wist dat het een risico nam door die coach van Harkemase Boys voor de troepen te zetten. Dit is niet de enige oorzaak van het verval. De selectie is ook niet de sterkste van de laatste jaren. Dat is inderdaad de directie aan te rekenen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    dinsdag 25 september 2018 om 22:13
    Alleen als we verliezen, anders niet. Ik kom er nu wat te vaak."

    Misschien moet je een keer wegblijven!
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +349
    dinsdag 25 september 2018 om 22:34
    Ja, alleen gaan als ze winnen. Kan hij voorlopig wegblijven.😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 22:13
    Wordt het niet eens tijd dat Nijland opstapt
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28006
    dinsdag 25 september 2018 om 22:21
    Was John Otto al bezet?
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 00:57
    Want?
    Vind ik leuk
    Bosmeister +317
    dinsdag 25 september 2018 om 22:20
    Komt goud Hans, kop d’r veur!
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 22:21
    Zoals el presidente altijd roept; Op de wind van gister kan je niet meer zeilen. Oftewel nu kop dr veur en keihard knokken voor betere resultaten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 22:54
    Volgens mij wilde Nijland gewoon wat vaker in het supporters home komen voor een biertje. Daarom werd ook Danny Buijs als verantwoordelijke aangesteld. Er zijn wel meer coaches die de zaak niet goed op de rit krijgen, maar die Danny Buijs.... was eigenlijk wel te voorspellen. De naam Danny roept bij mij de associatie op van het beschuit van Hans Teeuwen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 26 september 2018 om 04:24]
    Vind ik leuk
    Linders +10
    woensdag 26 september 2018 om 01:55
    Hebben we te danken aan een journalist, die ook in de trein zat en die zijn muil open deed na de media grote ... sensatie voor krant en tv en daar gaan we weer .We mogen blij zijn dat hij niet met drank op achter het stuur kroop .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws