Als dat zo is, dan moet niet Danny Buijs, maar Hans Nijland opstappen

    "Als dat zo is, dan moet niet Danny Buijs, maar Hans Nijland opstappen"

    Gepubliceerd: woensdag 26 september 2018 om 07:20wo 26-09-2018 om 07:20

    Een vliegensvlug vertrek van trainer Danny Buijs is ábsoluut niet aan de orde bij FC Groningen. Dat zegt algemeen directeur Hans Nijland in gesprek met De Telegraaf. Onder Buijs, afgelopen zomer aangesteld, is De Trots van het Noorden rampzalig begonnen aan het nieuwe seizoen. 

    In de wandelgangen zingt de naam van Erwin Koeman momenteel rond. De assistent van Phillip Cocu bij Fenerbahçe zou zelfs al gepolst zijn. "Als dat zo zou zijn, dan zou ik toch een ongelooflijke nietsnut zijn? Als dat zo is, dan moet niet Danny Buijs, maar Hans Nijland opstappen bij FC Groningen", reageert de Groningen-directeur.

    "Maar dat is allebei totaal niet aan de orde. We hebben heel bewust gekozen voor Danny. Daarbij zijn we niet over één nacht ijs gegaan, totaal niet. We hebben talloze gesprekken gevoerd en er heel bewust een assistent als Hennie Spijkerman bij gezocht."

    "Als we dan na zes wedstrijden, op z'n Belgisch gezegd, gaan panikeren, dan zou ik een geweldige nietsnut zijn. Hier geldt: achter elkaar staan, knokken, knokken, knokken. En uiteindelijk gaan we het flikken. Ook al is het lastig."

    Donderdagavond speelt FC Groningen voor eigen publiek een bekerwedstrijd tegen FC Twente. Zondag wacht FC Utrecht in competitieverband. 

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Poll

    Haalt Buijs de kerst in Groningen?

    (3784 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9722
    woensdag 26 september 2018 om 07:23
    Niks voor Ronald Koeman.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 08:45
    Erwin als hoofdcoach met Ronald als parttime assistent.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 07:24
    Derksen probeert al een week of drie een opening te creeeren voor Koeman, maar zijn insinuatie is op niets gebaseerd.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10414
    woensdag 26 september 2018 om 08:04
    En alsof Koeman die trainer is die het vuurtje ff aanwakkert...
    Vind ik leuk
    grunnfan +325
    woensdag 26 september 2018 om 08:11
    Kan altijd nog. PS was blij dat NAC vorig jaar terug was in de eredivisie . Groningen is dramatisch maar NAC is denk ik na wat ik gister zag nog erger. Degradatie zou voor beiden een drama zijn maar kan zo maar gebeuren.
    Vind ik leuk
    Tienus +1111
    woensdag 26 september 2018 om 07:30
    Na zondag ziet het er weer rooskleuriger uit voor Groningen. Dan hebben wij weer drie punten kado gegeven. Utrecht staat namelijk bekend om het sociale dienst voetbal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 26 september 2018 om 07:31]
    Vind ik leuk
    Tienus +1111
    woensdag 26 september 2018 om 07:33
    Na zondag ziet het er weer rooskleuriger uit voor Groningen. Dan hebben wij weer drie punten kado gegeven. Utrecht staat bekend om het sociale dienst voetbal.
    Vind ik leuk
    FCHeineken +852
    woensdag 26 september 2018 om 07:36
    "Hier geldt: achter elkaar staan, knokken, knokken, knokken."

    Oh, Oh,.... ik zou maar uitkijken Danny Buijs....
    Zodra een bestuur openlijk aangeeft dat ze achter je staan, is de waarheid vaak dat men al bezig is met het zagen aan je stoelpoten en dan val je langzaam om! Hard, maar zo is de voetballerij.... helaas.
    Vind ik leuk
    Bosmeister +453
    woensdag 26 september 2018 om 07:49
    Wijze woorden van Nijland. Laat de oproerkraaiers maar kraaien, we hebben allemaal wel kunnen zien dat die trainerswissels vaak een averechts effect hebben. Het heeft Twente de kop gekost vorig seizoen en Ajax de titel. Laat Buijs maar bouwen, volgend seizoen weer eens Europa in!
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3867
    woensdag 26 september 2018 om 07:58
    Gewoon Padt vragen. Die kan prima knokken.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 08:19
    Danny roept bij mij de associatie op met dat beschuit van Hans Teeuwen 😂
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    woensdag 26 september 2018 om 08:47
    we gaan het deze week zien. of Groningen gaat het roer om tegen Twente en we gaan ook zien of Twente weer klaar is voor de eredivisie.
    word denk ik een leuke pot om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    Bosmeister +453
    woensdag 26 september 2018 om 09:58
    Dat word vast en zeker een leuke pot. Hopelijk een mentale opsteker voor FCG, maar Twente kan ook zomaar stunten. Van deze bekerronde sowieso dé wedstrijd!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    woensdag 26 september 2018 om 12:29
    Momenteel zie ik dit Groningen niet winnen van Twente. Het zal de vorm van de dag zijn aangezien Twente ook nog niet draait zoals het hoort. ik voorspel 1-2 en Twente door.
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 08:55
    Ja, en FRANK DE BOER is inmiddels ook al bezet nu ajax zijn ja woord heeft gegeven aan hem. Alleen nog even Ten Hag eruit. Van der Var is druk zoekende met Danny Blind hoe ze het kunnen fiksen
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 08:55
    Waarom zou Buijs het niet gaan redden? altijd dat gebazel over de trainer, kijk naar HSV in Duitsland, daar hebben ze per Seizoen 3 nieuwe trainers gekregen, en waar zijn ze, in de 2e liga, dus ligt het niet zozeer aan de trainers, geef die jonge trainer de kans. en niet altijd zo negatief zien, kijk verdomme het nederlands elftal aan, dat is ook steeds minder geworden, en er werden toch steeds weer de zelfde stumpers in het veld gezet.. waren nu de ek en wk niet er bij en bouwen hopelijk weer een keer op, en ook groningen heeft lang goede tijden gekend, nu kennen ze slechte tijden, geef ze de tijd, het komt vanzelf wel weer, en als ze degraderen, wat ik niet verwacht dan is het zo, dan dat jaar erop weer opbouwen, jullie verwachtingspatroon is te hoog.
    Vind ik leuk
    Toppert +1789
    woensdag 26 september 2018 om 09:37
    Tuurlijk gaat Buijs het redden bij Groningen. Het is gewoon een prima trainer die erg goed bij deze jonge groep ligt. De manier van voetballen waar Buijs voor staat, gaat ook aanslaan bij spelers en publiek. Maar dat kost wat tijd. Tot de winterstop zal het behelpen zijn met hier en daar een overwinning, maar er zal een opgaande lijn in te zien zijn die in de tweede seizoenshelft de FC naar het linker rijtje brengt. Heb geduld, komt goud!
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1768
    woensdag 26 september 2018 om 11:24
    Frank zit ook al heel lang thuis. Bewezen kampioenmaker😉
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 14:05
    alle twee vertrekken
    Vind ik leuk
    woensdag 26 september 2018 om 14:42
    Mentaliteit van spelers mag eerst weleens veranderen i.p.v gelijk met de vinger naar de trainer te wijzen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 29 september 2018 om 00:36
    Ik vraag mij af, of er wel goed gescout wordt bij FC Groningen. Misschien moet FC Groningen Henk Veldmate, thans hoofd scout van Ajax, weer terug naar FC Groningen halen als hoofd scout. Er moeten vooral goede aanvallers komen, die kunnen scoren en goede essists geven. En een goede jeugdopleiding kan ook wonderen doen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws