KKD: topper onbeslist, knappe comeback van Sparta, Jong Ajax gaat af als gieter

    KKD: topper onbeslist, knappe comeback van Sparta, Jong Ajax gaat af als gieter

    Gepubliceerd: vrijdag 28 september 2018 om 21:58vr 28-09-2018 om 21:58

    NEC en Go Ahead Eagles hebben elkaar in een spannende topper in evenwicht gehouden: 1-1. Go Ahead blijft koploper van de Keuken Kampioen Divisie, omdat SC Cambuur thuis verloor van Roda JC.

    NEC - Go Ahead Eagles 1-1
    NEC had in de beginfase het overwicht, maar na een kwartier spelen nam Go Ahead de teugels strak in handen. Toch kwamen de Nijmegenaren na een half uur spelen op voorsprong door Sven Braken, die de bal vanaf de rand van de zestien beheerst binnen schoot. 

    Go Ahead liet zich niet van de wijs brengen en drong aan, maar NEC liet na om de wedstrijd te beslissen. Go Ahead was in de tweede helft dicht bij een treffer en kreeg in de zeventigste minuut loon naar werken door een prachtige goal van voormalig NEC'er Paco van Moorsel. Het was niet hoogstaand wat beide ploegen lieten zien, maar dat nam niets weg van de spanning. Na negentig minuten en een beetje blessuretijd vond de scheidsrechter het genoeg geweest.

    Sparta - FC Dordrecht 3-2
    Sparta leek na de bekerblamage tegen Noordwijk opnieuw een grote tegenvaller te moeten slikken, maar de Kasteelclub sleepte thuis alsnog een zege op FC Dordrecht uit het vuur. Na een sterke tweede helft werd het 3-2 voor de ploeg van Henk Fraser. Jeremy Cijntje gaf al na een minuut spelen het startsein voor een doelpuntenregen en zette Dordrecht razendsnel op 0-1. Een kwartier later maakte Dordrecht er zelfs 0-2 van.

    Lang gebeurde er niets, tot Deroy Duarte in de blessuretijd van de eerste helft de spanning terug wist te brengen. De schade werd vlak na de rust gerepareerd door Lars Veldwijk, die de 2-2 maakte. Royston Drenthe, de beste man aan Sparta-zijde, maakte de comeback vervolgens compleet. De linkspoot schoot van afstand hard en zag de bal via een rug van een Dordrecht-verdediger in het doel belanden: 3-2.

    Dordrecht kreeg daarna nog kansen om weer gelijk te komen, maar de ploeg van Gérard de Nooijer beet zich stuk op de Rotterdamse defensie.

    Cambuur - Roda JC 0-1
    SC Cambuur is tegen Roda JC tegen de eerste nederlaag van het seizoen aangelopen. De ploeg van René Hake liet negentig minuten lang niets zien en verloor geheel terecht met 0-1 van Roda JC. Lang viel er weinig te genieten in Leeuwarden, al was wel zichtbaar duidelijk dat Roda de betere partij was.

    De Limburgse goal viel pas in de tweede helft en werd gemaakt door Gyliano van Velzen. Cambuur zette wel aan, maar was tandenloos en kon het de ploeg van Robert Molenaar niet écht lastig maken. Bij Cambuur was doelman Xavier Mous een van de weinige lichtpuntjes. De sluitpost hield Roda diverse keren van scoren af, maar kon een nederlaag niet voorkomen.

    Jong Ajax - FC Eindhoven 0-3
    Jong Ajax is in eigen huis afgegaan als een gieter en leed de grootste nederlaag van het seizoen tot nu toe. FC Eindhoven was op sportpark De Toekomst met 0-3 te sterk. Het elftal van Michael Reiziger begon belabberd en keek al na dertien minuten spelen tegen een 0-2 achterstand aan.

    Kaj Sierhuis kon na 23 minuten spelen wat aan de achterstand doen, maar de jonge spits schoot zijn strafschop op de lat. Dani de Wit werd kort daarvoor vastgehouden, waarna de arbiter een penalty toekende.

    Het was niet veel wat Jong Ajax liet zien. De jonge Ajacieden leken er na de 0-2 niet meer in te geloven, maar zochten nog wel naar een aansluitingstreffer. Toen Eindhoven laat in de tweede helft de 0-3 maakte, wist iedereen dat het gedaan was. Het is de tweede nederlaag van het seizoen voor Jong Ajax.

    Overige uitslagen

    Den Bosch - Jong AZ 3-1
    Telstar - TOP Oss 1-0
    Helmond Sport - Volendam 2-2
    Almere City - RKC Waalwijk 2-1

    Plaats een reactie

    vrijdag 28 september 2018 om 22:02
    Hoppa Forza Roda!
    Cambuur echt niet goed!!!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    vrijdag 28 september 2018 om 22:23
    Roda was wel een klasse beter, dus dan zeg je niet dat cambur niet goed was.
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 22:56
    Gefeliciteerd kerel dik verdiend we waren vandaag weer niet goed.
    Vind ik leuk
    zaterdag 29 september 2018 om 07:46
    Dank je sportief
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    vrijdag 28 september 2018 om 22:02
    Onze broeders uit Eindhoven hebben het goed gedaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 22:22
    dit klinkt meer als een uitspraak van een IS leider ;-)
    Vind ik leuk
    Bizzy +21378
    vrijdag 28 september 2018 om 22:24
    Het voetbal kalifaat is niet meer te stoppen. We blijven maar knallen
    Vind ik leuk
    rjc71 +1501
    vrijdag 28 september 2018 om 22:02
    Hoppa.. overwinning op onze angstgegner Cambuur.
    Mooi,.. en nu weer de lange reis terug in Polonaise.!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    vrijdag 28 september 2018 om 22:24
    Dik verdiend, jullie speelden ze compleet weg. Gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 23:03
    Dat doen de tegenstanders al weken bij jou clubje Heerenveen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    zaterdag 29 september 2018 om 17:50
    Klopt idd, niks aan toe te voegen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 22:58
    Gefeliciteerd kerel dik verdiend.
    Die centrale verdediger vond ik heel sterk spelen.
    Vind ik leuk
    De fries +1052
    vrijdag 28 september 2018 om 22:03
    Ajax heeft iets met Eindhoven ....
    Vind ik leuk
    De fries +1052
    vrijdag 28 september 2018 om 22:04
    En met 3-0
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 22:06
    Gestolen puntje. Verdedigend zeer slecht.
    Vind ik leuk
    NvC +5287
    vrijdag 28 september 2018 om 22:30
    GAE he. Snap wel dat ze zo negatief speelde
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3541
    vrijdag 28 september 2018 om 22:09
    Die Drenthe komt helemaal los...
    Vind ik leuk
    PSV mexico +1133
    vrijdag 28 september 2018 om 22:09
    het clublied
    Eindhoven zal wezen
    Eindhoven zal zijn
    Eindhoven zullen ze vrezen
    op het voetbaltrijijijijijijijinnnn
    Vind ik leuk
    kees ee +652
    vrijdag 28 september 2018 om 22:10
    . . als jong ajax een overwinning boekt dan staat er toch altijd een groot artikel op deze "site" ??
    Vind ik leuk
    PSV mexico +1133
    vrijdag 28 september 2018 om 22:40
    die zijn nog in de maak er moeten nog
    maar's verzonnen worden
    Vind ik leuk
    buddha +9086
    zaterdag 29 september 2018 om 03:02
    wel een stuk of 5.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +455
    vrijdag 28 september 2018 om 22:10
    Wordt dringen aan de top van de ranglijst. Almere City meldt zich nu ook. En als zondag FC Twente ook nog wint hebben we 4 clubs aan kop.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +998
    vrijdag 28 september 2018 om 22:13
    Alles went heh Ajax?
    3-0 uit...0-3 thuis.
    Dit weekend???
    Verlies is zeker, maar met hoeveel??
    LOL!
    Vind ik leuk
    Johnnie +857
    vrijdag 28 september 2018 om 22:13
    Roda maakte een goede indruk vandaag, al zeg ik dat zelf
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 29 september 2018 om 09:59]
    Vind ik leuk
    Grimes +722
    vrijdag 28 september 2018 om 22:14
    Na de teleurstellende wedstrijd van vorig week tegen Eindhoven, vandaag een prima resultaat behaald. Eindelijk heb ik een Roda gezien dat de controle had in de wedstrijd en vandaag ook verdiend wint. De motm was voor mij Werker, overal zat hij tussen. Een lekker begin van het weekend.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    dinsdag 2 oktober 2018 om 22:46
    Lees nu pas dat ze gewonnen hebben omdat ik op vakantie ben. Goed om te horen dat ze een goeie indruk hebben gemaakt. Hopelijk kan werken een stuk groeien nu, gun t die jongen wel.
    Vind ik leuk
    Grimes +722
    dinsdag 2 oktober 2018 om 23:59
    Dat moet dan een mooie vakantie zijn (of geen internet) ;-). Veel plezier nog.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2604
    vrijdag 28 september 2018 om 22:15
    Hahaha ze gaan net zo af als Ajax 1 in Eindhoven
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2064
    vrijdag 28 september 2018 om 22:15
    Sparta toonde wel veerkracht vandaag maar man man wat was het slecht de eerste helft. Altijd maar dan ook altijd tegen Dordt en Excelsior dat we ons laten bepiepelen. Met een bekerzeperd in je hoofd na 48 seconden simpel achterkomen.. tja amateurisme.
    Vind ik leuk
    NvC +5287
    vrijdag 28 september 2018 om 22:19
    Wat een pot! Had meer ingezet voor NEC. Wat was Blom een drama zeg, blinde vink.
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 22:40
    Heb je wel goed gekeken vandaag? En alle reactie gehoord inc jullie eigen spelers en trainer? Volgens mij had het alle kanten uit gekund, Maar had eagles het betere veldspel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 28 september 2018 om 22:41]
    Vind ik leuk
    NvC +5287
    vrijdag 28 september 2018 om 22:53
    Ja zat in het stadion. Hadden meer balbezit maar deden er niks mee. NEC had de betere kansen 2e helft.
    Vind ik leuk
    NickOs +69
    zaterdag 29 september 2018 om 04:58
    @NvC. En go ahead in de 1e helft. 2 keer paal, 1 keer net naast, vlak voor tijd nog 't lobje net wat te hoog etc. 1-1 dus gewoon een terechte stand.
    Vind ik leuk
    NvC +5287
    zaterdag 29 september 2018 om 10:36
    Ja en NEC ook twee keer de paal, van een meter recht op de keeper geschoten, 2x net naast. Waar GAE eerste helft kansen had hadden ze in de tweede helft bijna niks. 1-1 is een prima resultaat maar het had ook zo 2-1 kunnen worden.
    Vind ik leuk
    Futre +3144
    vrijdag 28 september 2018 om 22:20
    Almere City meldt zich. Zou wat zijn als ze mee blijven doen. Top!
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    zaterdag 29 september 2018 om 07:21
    Almere City heeft een goed beleid maar vooral een steenrijke eigenaar.. Grote kans op promotie komende jaren. Stad met ruim 200.000 inwoners dus genoeg kansen voor stabiliteit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 22:23
    .....
    Vind ik leuk
    Niels92 +30497
    vrijdag 28 september 2018 om 22:24
    Jammer voor jong Ajax :(

    Almere doet het geweldig :) Het is ze gegund! :)
    Vind ik leuk
    Micha EL +1008
    zaterdag 29 september 2018 om 00:27
    Jazeker. City staat 2e. Volgende week topper tegen NEC. Alleen vossebelt geschorst omdat hij geel kreeg bij het vieren van zijn doelpunt in de hekken. Wat dan wel weer raar is dat bijna alle spelers in het hek hangen en alleen hij geel krijgt.... Apart..
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3456
    vrijdag 28 september 2018 om 22:24
    Gunstig voor ons! Zondag de winst zou betekenen dat we aansluiting vinden met de top.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15840
    vrijdag 28 september 2018 om 23:36
    Eerste 7 clubs binnen 3 punten van elkaar, de voorspelde spanning is tot nu toe zeker aanwezig!
    Vind ik leuk
    harryheck +1453
    zaterdag 29 september 2018 om 06:04
    Tukkerland: bij overwinning staan we zelfs gedeeld 1e !!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 22:25
    erh waarom van een club die op dit moment gedeeld eerste staat nooit meer dan alleen de uitslag?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 28 september 2018 om 22:26]
    Vind ik leuk
    El Cazador +7547
    vrijdag 28 september 2018 om 22:54
    Wat een gezellige Eindhovense Clan hier op deze topic
    Vind ik leuk
    stratumseind +174595
    vrijdag 28 september 2018 om 23:03
    En heerlijk rustig als het om diemense zelfbevlekking gaat
    Vind ik leuk
    Blindsy +13976
    vrijdag 28 september 2018 om 22:59
    Goh. Wéér met 3-0 verloren van n Eindhovense ploeg...
    Vind ik leuk
    stratumseind +174595
    vrijdag 28 september 2018 om 23:02
    een 3-0 nederlaag van een eindhovens clubke ... het moet onderhand vertrouwd aan gaan voelen....
    Vind ik leuk
    El Cazador +7547
    vrijdag 28 september 2018 om 23:04
    Ach, Eindhoven alles is relatief
    Vind ik leuk
    stratumseind +174595
    vrijdag 28 september 2018 om 23:07
    das een feit
    Vind ik leuk
    buddha +9086
    zaterdag 29 september 2018 om 03:04
    het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit.

    en het is bewezen dat chinezen kunnen kezen anders zouden er niet zoveel chinezen wezen.
    Vind ik leuk
    harryheck +1453
    zaterdag 29 september 2018 om 06:02
    Goede uitslagen voor ons Fc Twente !!!
    Vind ik leuk
    Patje41 +924
    zaterdag 29 september 2018 om 13:12
    Opstelling gemaakt door Ten Hag, die weet hoe hij clubs uit eindhoven moet bestrijden
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    zaterdag 29 september 2018 om 17:20
    Cambuur was elke veroverde bal binnen 6 seconden weer kwijt.
    Als je nou op weg naar de andere goal bent...
    dan is een bal best een handig ding om bij je te hebben.
    Je zou hem bijvoorbeeld tussen de palen kunnen mikken.
    Als je met 2 spitsen speelt zijn er ook niet zoveel opties om de bal aan te geven. En Roda was de betere daarin ben ik ook eerlijk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws