Drenthe claimt goal: 'Is er een voor Royston Drenthe, we kennen de regels toch?'

    Drenthe claimt goal: 'Is er een voor Royston Drenthe, we kennen de regels toch?'

    vrijdag 28 september 2018 om 23:33

    Royston Drenthe liet vrijdagavond opnieuw zien dat hij het voetballen nog niet is verleerd. De 31-jarige linkspoot bekroonde de comeback van Sparta tegen FC Dordrecht met de winnende treffer: 3-2. Trainer Henk Fraser blijft desondanks kritisch.

    "Ik wil niet zover gaan dat Drenthe alles goed gedaan heeft. Dat vind ik zeker niet", zegt Fraser voor de camera van FOX Sports. "Dat soort spelers in mijn ploeg moeten veel meer opstaan in dit soort wedstrijden. Zeker als je kijkt naar de eindfase. We komen 3-2 voor en gaan 4-4-2 spelen. Dan is het nog steeds erg onrustig, terwijl je het dan gewoon uit moet kunnen spelen."

    "Wat ik hem wel na moet geven is dat hij by far de man is met de meeste energie, doorzettingsvermogen, passie en liefde voor deze sport", eindigt Fraser met een compliment. Drenthe accepteert de kritische houding van zijn trainer. "Natuurlijk doe ik heel veel dingen goed, natuurlijk heb ik een goede drive en natuurlijk geef ik altijd honderd procent, maar nog maak ik fouten en kan ik heel veel leren. Ik ben de beroerdste niet om daarvoor open te staan."

    Dat Drenthe met enig fortuin scoorde - zijn schot werd van richting veranderd - deert hem niet. "Dat is er een voor Royston Drenthe, we kennen de regels toch?", lacht de oud-Feyenoorder, die zich goed voelt maar nog niet te ver vooruit kijkt. "Dat is ook de afspraak met Sparta."

    Plaats een reactie

    vrijdag 28 september 2018 om 23:41
    Belachelijk dat hij onttroond is als Koning Toto...
    Eerst een Rotterdammer, nu een Amsterdammer en de volgende..?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8775
    zaterdag 29 september 2018 om 00:10
    Het hulpje van Willy Wortel...... Lampje !
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3232
    zaterdag 29 september 2018 om 00:29
    Willy van de kerkhof denk ik
    Vind ik leuk
    zaterdag 29 september 2018 om 00:50
    Ik kan weinig anders verzinnen wat erger is
    Vind ik leuk
    zaterdag 29 september 2018 om 01:33
    Een Almelooooooore
    Vind ik leuk
    zaterdag 29 september 2018 om 06:40
    Heeft Almelo ook rappers binnen zijn stadsmuren?
    M.C. Stoplicht?
    Vind ik leuk
    zaterdag 29 september 2018 om 08:00
    Nee,alleen maar maaskantjes
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2798
    zaterdag 29 september 2018 om 07:00
    Eindhovenaar
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1729
    vrijdag 28 september 2018 om 23:42
    Drenthe was weer de beste vandaag. Maar man man wat moest het uit de tenen komen. Zo onnodig. Ook heel amateuristisch dat je na een beker zeperd lekker scherp begint maar niet heus... Wuytens en Martis achterin waren een drama. Kortsmit durft nooit uit te komen anders pakt hij sowieso die 2e goal voordat de kans er uberhaupt is. Bij die eerste keepte hij ook al twijfelachtig. Blijft een raar fenomeen als we tegen Dordt spelen dat het zo lastig gaat.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 28 september 2018 om 23:53]
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6966
    vrijdag 28 september 2018 om 23:55
    Drenthe was net iets rapper.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1729
    vrijdag 28 september 2018 om 23:57
    Haha dat was rap dat die grap kwam!
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6966
    zaterdag 29 september 2018 om 00:00
    G-rap
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1729
    zaterdag 29 september 2018 om 00:12
    Je bent in vorm👌
    Vind ik leuk
    zaterdag 29 september 2018 om 00:52
    Ik geloof het wel allemaal ik ga nu een (w)rap eten
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 23:47
    "Wat ik hem wel na moet geven is dat hij by far de man is met de meeste energie, doorzettingsvermogen, passie en liefde voor deze sport.

    Dus eigenlijk zegt hij gewoon hij doet enorm zijn best maar is gewoon niet goed genoeg 😂 anders werd die passie en energie wel omgezet in overtuiging bij de trainer.

    Leuke gast lekker gaan rappen op feestjes ofzo.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8175
    vrijdag 28 september 2018 om 23:49
    Nee, dat zegt ie eigenlijk niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 23:51
    Dat zegt hij met andere woorden wel flakko. O nee sorry gordo, als je heel dun was heette je flakko.

    Pleur op joh of onderbouw je teksten
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8175
    vrijdag 28 september 2018 om 23:55
    Zo dan. Net je scheidingspapieren ondertekend? Het is trouwens fattoe.

    Maar dat Fraser/trainer überhaupt een speler apart uitlicht, wil vaak zeggen dat ie erg tevreden is over diegene. En om niet een hele paauw in z'n reet te steken, geeft ie aan "dat ie niet alles goed deed".

    Maar dat is mijn (onderbouwde) mening. Rustig aan hé?
    Vind ik leuk
    zaterdag 29 september 2018 om 00:19
    Hahahaha okay jongens..xD jullie krijgen weinig gelijk thuis zo te zien.. Om dit tijdstip gaan zeiken om wat fräser wel of niet bedoelt 😂
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8175
    zaterdag 29 september 2018 om 07:15
    We zijn gewoon voetballiefhebbers ;)
    Vind ik leuk
    CR.17 +162
    zaterdag 29 september 2018 om 00:08
    Hij zegt toch: 'dat soort spelers' daarmee refereert hij waarschijnlijk aan zn kwaliteiten en ervaring hè.. dus wat die andere boy al zei, nee dat bedoelt hij niet.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2715
    zaterdag 29 september 2018 om 08:31
    Het tekent misschien de teloorgaang van ons voetbal...een Drenthe die na een paar maanden trainen na te zijn gestopt misschien wel de beste speler in de 1e divisie is of een van Persie die op zijn 35 op 80% van zijn kunnen uit kan blinken bij een Nederlandsche topclub.
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 23:49
    Jammer dat hij de laatste jaren zo weinig met zijn kwaliteiten gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 23:52
    Iedereen behalve hij vind het jammer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 28 september 2018 om 23:52
    Juist niet, zijn rapskills zijn master..!
    Vind ik leuk
    Echt? +3381
    zaterdag 29 september 2018 om 07:31
    Royston is gewoon de beste linksback van Nederland, respect voor de manier waarop hij terug is gekomen.
    Vind ik leuk
    Spekholz +545
    zaterdag 29 september 2018 om 08:02
    Schutter is koning!
    Vind ik leuk
    Patje41 +641
    zaterdag 29 september 2018 om 13:11
    Sparta-dordrecht.... een affice om je vingers bij af te likken.... hij heeft in ieder geval zijn kapsones niet verloren die Drenthe.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws