De Ligt: Ik ben niet zo van het schelden, maar ik liep wel te zeuren

    De Ligt: "Ik ben niet zo van het schelden, maar ik liep wel te zeuren"

    maandag 1 oktober 2018 om 08:25

    Matthijs de Ligt verheugt zich op zijn debuut in de Champions League. Waar de Ajax-aanvoerder in het duel met Fortuna Sittard nog te maken had met Andrija Novakovich, weet hij dinsdag Bayern München-spits Robert Lewandowski tegenover zich.

    De Ligt bijt zich de komende dagen vast in de Pool. "Ik kijk beelden hoe hij beweegt, hoe hij de bal vasthoudt. Ik kijk ook naar wedstrijden van Bayern." De laatste optredens van Der Rekordmeister waren allerminst overtuigend. "Dan is het des te Nederlandser om te zeggen: we gaan ze pakken", stelt De Ligt, die op de rem trapt. "Wij weten dat Bayern heel goed is. We zullen op en top moeten zijn om daar een resultaat mee te slepen."

    De Ligt moest de confrontaties met AEK Athene en PSV nog missen. "Ik droomde allang van de Champions League en van wedstrijden als tegen PSV. Het vreet aan je als je dan moet toekijken met een blessure. Ik heb geprobeerd dat zoveel mogelijk binnen te houden, omdat ik deel ben van het team. Ik ben aanvoerder, ik moet spelers steunen die wel spelen. Dat heb ik geprobeerd te doen, maar het was lastig."

    Onmacht voelde de verdediger, vooral tegen PSV. "Wat fout ging? Ach, dat was een opeenstapeling. Ik ben niet zo van het schelden, maar ik liep wel te zeuren. Wij weten dat we een goed team zijn. Als je dan bij rust met 3-0 achterstaat, is dat een flinke domper."

    Poll

    Gaat Ajax stunten in München?

    (10536 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 1 oktober 2018 om 08:34
    Die 'crisis' is enkel iets wat de media schrijft. Bij de club zelf is er van een crisis absoluut geen sprake. Hoeft Ajax ook niet op te hopen.

    Bayern heeft twee maal onverwacht puntverlies gehad. Was gewoon 2x pech, Bayern speelde in beide wedstrijden geen slechte pot maar maakte enkele foute beslissingen die hebben geleid tot een tegendoelpunt. Meer niet.

    Ik verwacht gewoon een veerkrachtig en eerzuchtig Bayern dat gewoon zakelijk afrekent met Ajax. Ajax is kwalitatief gewoon enkele maten te klein en zouden in de BuLi gewoon mee in de hoge middenmoot meedraaien.

    Bayern is het aan zichzelf verplicht dit eenvoudig te winnen. Buiten de historische naam is er weinig indrukwekkend aan dit Ajax. Ik reken op een zakelijke 2-0.

    Mia san mia.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    maandag 1 oktober 2018 om 08:38
    Ik denk dat je gelijk hebt en dat de score zelfs nog wat hoger zal oplopen.

    Echter hoop ik op een knotsgekke wedstrijd waarin Ajax een pubtje steelt.

    Helaas heeft Ajax geen power in huis om er een vechtwedstrijd van te maken en zo voor onrust te zorgen...

    Zoals NAC dat bijvoorbeeld tegen PSV deed afgelopoen weekend.
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 08:39]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 08:55
    Wordt 0-3 voor ajax 😉
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 09:03
    Waarom niet ineens forfeitcijfers... ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 09:05
    Watte ik ken geen Duits. 😂
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    maandag 1 oktober 2018 om 09:24
    Hilfe
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:39
    Ja graag 😉
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3706
    maandag 1 oktober 2018 om 10:42
    Bitte.
    Ein schönes spiel ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 10:43]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 09:51
    Is Frans mon cheri
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 08:42
    Ben het met je eens dat Bayern een maatje te groot is en wss gewoon gaat winnen.

    Alleen ben ik mee oneens dat Ajax in de hoge middenmoot zoud draaien en dat zoud beteken plaats 7 of 8. Bundesliga is een zeer matige competitie op Bayern na. Normaalgesproken in BVB ook beter, maar ik denk dat de rest van de subtop zeker niet beter is als Ajax.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    maandag 1 oktober 2018 om 09:01
    Ik denk dat jij je vooral vergist in de Bundesliga en je Ajax overschat!

    Maar goed, Ajax verloor uit tegen PSV, speelde gelijk tegen Heracles, speelde 2-2 uit bij Standaard (nummer 6 van Belgie), speelde 0-0 in Kiev tegen de nummer 3 van Oekraine.

    Geen van deze ploegen zou in de top van de Bundesliga draaien.

    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 09:02]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 09:12
    Je onderbouwingen slaat helemaal nergens op, want die andere wedstrijden hebben ze gewoon ruim gewonnen. Tegen Standard was het matig, maar ik denk dat Ajax met deze selectie heus wel van Hoffenheim, Leipzig en Leverkusen wint.

    Bayern is zeker uit natuurlijk een maatje te groot en zullen die wss gewoon verliezen, maar als je bijv ziet dat Willems moeiteloos mee kan bij een subtopper van vorig seizoen dan weet je dat het niveau niet heel hoog ligt.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    maandag 1 oktober 2018 om 09:19
    Willems was assistkoning van de ED en kampioen dus snap die "zelfs" niet helemaal.

    Wat ik probeer te zeggen is dat Ajax makkelijk punten laat lugrn tegen zeer degelijke punten en dus krijg je het lastig als je week in week uit tegen ploegen als Leipzig en Leverkusen moet ballen.

    Of Herta BSC, Dortmund, schalke...

    Je overschat jezelf vooral en komt met rare stellingen die nooit bewezen of getest zullen worden.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:14
    Ajax speelde thuis Schalke van de mat, jammer dat we het uit moeilijker hebben, maar Ajax is nu sterker als toen en Schalke nog zwakker.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8341
    maandag 1 oktober 2018 om 11:36
    Ik kan mijn voorgaande posts nog eens herhalen voor je, als je dat zo graag wilt?
    Vind ik leuk
    1313 +260
    maandag 1 oktober 2018 om 09:39
    Leverkussen en hoffenheim win je zeker niet gemakkelijk. Waar baseer je dit op? Zijn gewoon goede ploegen hoor. Natuurlijk kun je winnen van ze, zeker niet onmogelijk. Maar ik schat dat soort teams gewoon gelijkwaardig met de top van NL.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 09:04
    leverkusen Gladbach schalke zijn niveau ajax hoor.
    Vind ik leuk
    Qalsi +235
    maandag 1 oktober 2018 om 09:12
    JaJa
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 09:13
    Ik vind Ajax zelfs iets beter dan Gladbach en Schalke. Ajax zoud daar met deze selectie gewoon meedraaien in de subtop. De meeste teams in de subtop mogen dromen vans spelers als Ziyech, De Ligt, Frenkie en Tagliafico.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 09:45
    Dromen?

    Kom op zeg, zet die bril af. Zijn gewoon zeer gewone spelertjes waarvan enkelen als De Ligt en Frenkie met heel wat potentieel.

    BuLi heeft zelf megatalenten rondlopen hoor, daar hebben ze geen tekort aan. Ziyech etc daar zet je doodleuk spelers als Werner (Leipzig), Hazard (Gladbach), Pavard (Stuttgart), Kruse (Werder), Füllkrug (Hannover), etc. De namen die jij daar opnoemt zijn verre van sensationeel om te evenaren.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 09:23
    Denk dat je daar Ajax overschat, zeker als je naar individuele kwaliteit kijkt.
    Ploegen als Schalke, Hertha, Mönchengladbach, Leverkusen, Leipzig of Hoffenheim hebben minstens even kwalitatieve spelers op dezelfde posities spelen. Zijn echt geen ploegen waar Ajax zo maar even boven staat. Is waanzin om dat te beweren.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:22
    De verdediging van Bayern is op het moment niet in vorm, daar is voor Ajax best wat te halen. Tegen Hertha was het een behoorlijk open wedstrijd waar veel ruimte weggegeven werd. Ajax moet alleen hopen dat James en Lewandowski niet aan het voetballen komen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23706
    maandag 1 oktober 2018 om 08:49
    Elke wedstrijd staat op zichzelf en wedstrijden voor de CL hebben altijd iets aparts in petto. Ook voor Ajax kan dat soms goed uitpakken. Tevoren is het bijna belachelijk om hier een gunstige uitslag voor de Amsterdammers te voorspellen, maar we hebben hier, als echte Nederlanders een spreekwoord voor, speciaal hiervoor uitgevonden: de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 09:27
    Bayern krijgt de hele wedstrijd kansen terwijl Ajax er niet doorheen komt. Bayern scoort niet omdat het atm allemaal tegenzit bij Bayern.
    Dan 80e minuut Dolberg met de 0 - 1.
    Bayern zal Bayern niet zijn als eht dan niet in de 90e minuut 1 - 1 maakt.

    Ajax neemt een onverdiend punt mee uit Duitsland en wij balen ervan omdat het vlak voor tijd pas gelijk werd.


    Zo das mijn voorspelling.
    Vind ik leuk
    Blueman +929
    maandag 1 oktober 2018 om 09:54
    Laten we hopen op een ruime overwinning van Bayern, dan zijn de praatjes uit Amsterdam hopelijk weer een beetje over. Blijkbaar hebben ze niets geleerd van de afgang vorige week tegen PSV.
    Vind ik leuk
    Echt? +3392
    maandag 1 oktober 2018 om 09:59
    Al verliezen ze met 8-0 dan lag het aan de scheidsrechter, hadden ze het betere veldspel en waren het geniepige countergoals van anti-voetballers. Die worden echt niet bescheiden.
    Vind ik leuk
    Jozef +37200
    maandag 1 oktober 2018 om 12:41
    Wat een onzin.
    Vind ik leuk
    Echt? +3392
    maandag 1 oktober 2018 om 12:46
    Dat jij geloofde dat Maria niet vreemd is gegaan toen ze zwanger werd, dat is onzin
    Vind ik leuk
    Jozef +37200
    maandag 1 oktober 2018 om 12:50
    Dat jij denkt dat je die Jozef ruim 2000 jaar na dato nu aanspreekt zegt iets over je verstandelijke vermogens.

    Echt...
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    Echt? +3392
    maandag 1 oktober 2018 om 12:51
    Komen er dan nog steeds Jozefs bij? Dat is pas sneu
    Vind ik leuk
    Jozef +37200
    maandag 1 oktober 2018 om 12:54
    Joh.

    En ik vind 'echt?' dan weer een sneue rare naam...

    Je ouders geloofden niet dat zoiets uit hun geboren kon worden, dus toch maar even gevraagd of het echt zo was...

    Tja...
    Vind ik leuk
    Echt? +3392
    maandag 1 oktober 2018 om 13:01
    En jij denkt dat echt, mijn echte naam is? Dat zegt dan weer wat over jouw verstandelijke vermogen.
    Vind ik leuk
    Jozef +37200
    maandag 1 oktober 2018 om 15:15
    Wie zei hier iets over mijn nicķname? Of dacht je echt dat dit mijn echte naam is?

    Tja...
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:48
    10-0 dat was een afgang. Ajax had een offday.
    Vind ik leuk
    Echt? +3392
    maandag 1 oktober 2018 om 09:57
    Lewandowski gaat aantonen dat de Ligt overschat is, die gaat er zeker over 2 wedstrijden 4 inschieten tegen Ajax
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:48
    Echt joh?
    Vind ik leuk
    Jozef +37200
    maandag 1 oktober 2018 om 12:42
    Heel realistisch.

    Zo uit je glazen bol?

    Of is het een wensbol?
    Vind ik leuk
    Echt? +3392
    maandag 1 oktober 2018 om 12:45
    Uit mijn glazen wensbol
    Vind ik leuk
    Jozef +37200