Ten Hag selecteert 22 man voor Bayern-clash: ook De Jong en Wöber mee

    Ten Hag selecteert 22 man voor Bayern-clash: ook De Jong en Wöber mee

    Gepubliceerd: maandag 1 oktober 2018 om 10:49ma 01-10-2018 om 10:49

    Frenkie de Jong en Max Wöber behoren tot de wedstrijdselectie van Ajax voor de Champions League-kraker tegen Bayern München. Dat maakt Ajax maandag bekend via de officiële kanalen. Afgelopen zaterdag ontbraken de twee tegen Fortuna Sittard.

    De wedstrijd in München staat dinsdagavond om 21.00 uur op het programma in de Allianz Arena. De Jong (21) haakte afgelopen weekend af met een kuitblessure. Eerder op de dag schreef De Telegraaf nog dat er een vraagteken achter de naam van de Oranje-international stond. 

    Wöber bleek vlak voor de aftrap in Sittard te ziek om deel uit te maken van de selectie. De Oostenrijkse verdediger is nu hersteld en reist met Ajax af naar München. Ajax won z'n eerste Champions League-duel met 3-0 van AEK Athena. Bayern München boekte een zege bij Benfica. 

    De complete wedstrijdselectie van Ajax
    Andre Onana, Kostas Lamprou, Dominik Kotarski, Rasmus Kristensen, Matthijs de Ligt, Max Wöber, Noussair Mazraoui, Daley Blind, Perr Schuurs, Nico Tagliafico, Donny van de Beek, Dusan Tadic, Carel Eiting, Zakaria Labyad, Lasse Schöne, Frenkie de Jong, Hakim Ziyech, David Neres, Klaas-Jan Huntelaar, Kasper Dolberg, Dani de Wit en Ryan Gravenberch

    Plaats een reactie

    DeanJayden +9526
    maandag 1 oktober 2018 om 10:51
    Ik ga ook mee, waarom sta ik er niet bij ten Haq?, ik doe het vast beter dan Scholletje JR!
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    maandag 1 oktober 2018 om 11:27
    Veel plezier man. In Oktober naar Munchen, er zijn ergere dingen te bedenken. Beetje jammer dat het bier drinken wordt verstoord door 90 min voetbal...
    Vind ik leuk
    Henkings +661
    maandag 1 oktober 2018 om 12:16
    Het wordt dus een zware pot voor zowel Ajax als de supporters. Mooi aan de liters!!! Dirndl aan en gaan!!
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 12:27
    Ze zijn in ieder geval niet kinderachtig met de grootte van de bierglazen 😜
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 13:11
    Maar wel met het % ...
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    maandag 1 oktober 2018 om 11:29
    Veel plezier. En succes aan Ajax en supporters. Hopelijk kunnen ze stunten en een gelijkspelletje mee terug nemen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9526
    maandag 1 oktober 2018 om 11:33
    Als hij start met Blind op de bank hebben we meer kans!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    maandag 1 oktober 2018 om 12:06
    Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. En Frenkie moet ECHT niet achterin spelen, maar met de punt naar achter op het middenveld gaan opbouwen. Achterin hebben ze echt 2 hardcore centrumverdedigers nodig. Dus De Ligt en Wöber zijn de enige opties denk ik.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9526
    maandag 1 oktober 2018 om 12:20
    Lijkt me logisch alleen hebben we ten Haq
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29265
    maandag 1 oktober 2018 om 13:39
    Klopt. Laten we hopen dat hij die foutjes gewoon lekker bewaart voor de eredivisie, daar zijn we (bijna) allemaal mee geholpen ;-)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9526
    maandag 1 oktober 2018 om 13:40
    Ach als AZ en Feyenoord slecht gaan is het seizoen voorbij en kunnen ze hem net zo goed het hele jaar laten aankloten
    Vind ik leuk
    danny9874 +2552
    maandag 1 oktober 2018 om 14:31
    Gelukkig ook links en rechts nog een PSV-er die wel fatsoenlijk kan reageren op een Ajax-topic.(net zoals er genoeg ajacieden hier zijn die ook niet verder zijn gekomen qua niveau dan kruipen en sputteren) :) Andersom natuurlijk woensdag ook hopen op een goed resultaat voor jullie!
    Vind ik leuk
    mcmodd +24234
    maandag 1 oktober 2018 om 11:40
    Soccer players only?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9526
    maandag 1 oktober 2018 om 12:21
    Nee achterin bij Ajax kan alles momenteel naast de Ligt ipv Blind
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 1 oktober 2018 om 10:52
    Ben bijna meer benieuwd naar AEK - Benfica. Voor Ajax wordt het toch schade beperken ben ik bang. Is ook geen schande. Bayern is absolute top.
    Vind ik leuk
    thierryer +1781
    maandag 1 oktober 2018 om 10:54
    idd deze nederlaag is ingecalculeerd, niet iets om in paniek van te raken. Belangrijker vind ik dat ze er met zn allen op knallen!
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 11:29
    Rekik: "Ajax moet Bayern onder druk zetten voorin"
    Vind ik leuk
    thierryer +1781
    maandag 1 oktober 2018 om 10:56
    De vraag is wat het meest gunstigste resultaat is. een gelijkspel of een verlies van 1 van de 2 zodat je je ook op de 3e plak kan gaan richten.
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 1 oktober 2018 om 10:58
    Mijn gevoel zegt dat winst voor AEK het gunstigst is. Ajax gaat nl voor plek 2.
    Vind ik leuk
    thierryer +1781
    maandag 1 oktober 2018 om 11:02
    Bij gelijkspel sta je alleen op plek 2 en heb je het in eigen hand tegen benfica ( 2 wedstrijden)
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 1 oktober 2018 om 11:07
    Aks AEK wint heb je het ook in eigen hand toch? Dan Jan zelfs 2 keer gelijk of 1 keer winst en 1 keer verlies tegen Benfica nog voldoende zijn voor plek 2. Op dat moment is juist de uitwedstrijd bij AEK voor beiden de sleutel.

    Bovendien zal Bayern normaal gezien geplaatst zijn als eerste in de poule op het moment dat ze naar Amsterdam komen. Ook daar is nog wat mogelijk voor Ajax.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 11:21
    Gezien de laatste wedstrijden van Bayern, geef ik ajax meer kans dan gewoonlijk.
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 1 oktober 2018 om 11:38
    Die vorm lijkt er bij Bayern even niet, maar 1 1/2 week geleden waren ze nog onverslaanbaar. Het zegt dan ook weinig ben ik bang.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 13:12
    De laatste twee? Wat een steekproef... Heb je nota bene zelfs gekeken? Dan zou er minder om te juichen zijn als je het resultaat achterwege laat.
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 11:43
    Inderdaad. Plek 3 moet je als Ajax niet tevreden mee zijn.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    maandag 1 oktober 2018 om 13:28
    Benfica wint gewoon en Ajax verliest. Ajax staat dan derde en dat zal uiteindelijk ook de eind positie worden
    Vind ik leuk
    danny9874 +2552
    maandag 1 oktober 2018 om 14:33
    Maar toch hoop ik hééél sneaky op een puntje, wellicht tegen beter weten in, maar goed, fuck it! :)
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    maandag 1 oktober 2018 om 14:35
    Of 3. ;)
    Vind ik leuk
    danny9874 +2552
    maandag 1 oktober 2018 om 14:40
    Het zou wat zijn hé.... Mag de rest uitzoeken wie er 2,3 en 4 worden.... (zo, ik was ff aan het dromen, sorry)
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2264
    maandag 1 oktober 2018 om 14:51
    Ajax wint gewoon de Champions League dit jaar joh!
    (Mijn wekker is ook nog niet gegaan)
    Vind ik leuk
    danny9874 +2552
    maandag 1 oktober 2018 om 14:59
    Als je uit tegen Bayern moet komt onderschatting natuurlijk snel bovendrijven.... Je denkt: die kunnen er geen reet van, winnen praktisch niks en ja, dan kan je toch via een sneaky countertje met 1-0 verliezen..... (ah, de wekker....)
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 10:53
    Onana

    Mazroui de ligt blind tagliafico
    Schone de Jong
    Ziyech
    Neres vdBeek Tadic

    Wat meer diepgang en Ziyech is perfect om zulke ballen te geven
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19262
    maandag 1 oktober 2018 om 11:01
    Vd Beek in de spits?
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 12:40
    Ja waarom niet ? Vd beek heeft diepgang en heeft scorend vermogen.

    Om Dolberg roepen slaat nergens op die is nog niet goed genoeg voor tegen Bayern.

    Zullen veel meters gemaakt moeten worden wil je kans maken vd beek kan makkelijker terug zakken
    Vind ik leuk
    Ron jans +525
    maandag 1 oktober 2018 om 15:59
    Eindelijk iemand die gewoon de Jong zegt, top.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    maandag 1 oktober 2018 om 11:00
    Iedereen ziet het behalve de Ajax supporters!
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6643
    maandag 1 oktober 2018 om 11:28
    Was destijds ook zo met Heiko Westermann. Je mocht geen kritiek op hem hebben, geweldig aankoop! Pas toen hij weg was beseften ook de Ajax-supporters dat Westermann er helemaal niets van bakte. De twee lijken erg veel op elkaar, maar Heiko was aanzienlijk sneller dan Daley. Gewoon een grote miskoop.
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    maandag 1 oktober 2018 om 11:41
    Haha wat een gelul. Wij lachten Heiko gewoon uit man. het zag er niet uit. Maar na verloop van tijd werd hij een soort cultheld. Na elke succesvolle pass werd hij toegejuicht. Iedereen kon zien dat hij niet kon voetballen.

    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6643
    maandag 1 oktober 2018 om 11:45
    Haha wat een gelul. Wij lachten Daley gewoon uit man. het zag er niet uit. Maar na verloop van tijd werd hij een soort cultheld. Na elke succesvolle pass werd hij toegejuicht. Iedereen kon zien dat hij niet kon voetballen.
    Vind ik leuk
    HansKlok +298
    maandag 1 oktober 2018 om 11:51
    Zo dit is me een partij simpel zeg..
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    maandag 1 oktober 2018 om 12:14
    Ik had al een vermoeden dat ik je niet serieus hoeft te nemen maar bedankt voor de bevestiging.
    Vind ik leuk
    Ron jans +525
    maandag 1 oktober 2018 om 16:31
    -3 Bier 2019
    Vind ik leuk
    danny9874 +2552
    maandag 1 oktober 2018 om 14:49
    Ik ben het niet vaak met je eens maar hier heb je gelijk in.... Nuance: ik vind het een prima speler voor op de nummer 6-positie maar behoorlijk verdedigen kan ie niet...Voor die centen hadden ze toch wel wat beters kunnen halen...pffff
    Vind ik leuk
    Max vh +55
    maandag 1 oktober 2018 om 11:20
    Godsamme ik wil ook mee na München, Oktoberfesten lekker zuipen man. En dan 3 punten erbij dat word me een feest.
    Vind ik leuk
    Bill +830
    maandag 1 oktober 2018 om 11:32
    Onana
    Mazraoui Schuurs de Ligt Tagliafico.
    Frenkie blind vd Beek
    Tadic dolberg neres.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    maandag 1 oktober 2018 om 11:39
    nemen we ten hag ook mee ?
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 12:42
    De ligt en schuurs en van der beek starten
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 12:43
    En volgende week litmanen of de boer op de bank
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 13:11
    We bibberen al!
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    maandag 1 oktober 2018 om 14:04
    Ik heb wel sympatie voor Daley Blind. Hij kan er ook niets aan doen dat Ajax zoveel voor hem betaald heeft. Maar ik kan niet zeggen dat ik hem als voetballer van grote meerwaarde acht. We weten dat hij qua snelheid niet top is. Maar daarnaast voegt hij niet veel toe aan het voetballende vermogen van de ploeg. Uiteraard kan hij mee in de eredivisie. Maar in de verdediging vind ik hem te kwetsbaar, en daarnaast opbouwend ook niet sterk. In Zuid-Amerika weer een type "beest/sloper" halen met veel fysiek. Samen met de Ligt in het centrum. Dat zie ik wel zitten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 14:05]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws