Swart: 'Als Huntelaar niet kan spelen, zou ik beginnen met Tadic in de spits'

    Swart: 'Als Huntelaar niet kan spelen, zou ik beginnen met Tadic in de spits'

    Gepubliceerd: maandag 1 oktober 2018 om 16:54ma 01-10-2018 om 16:54

    Ajax heeft de competitiewedstrijd bij Fortuna Sittard winnend afgesloten en leeft nu toe naar het Champions League-duel met Bayern München. Sjaak Swart stelt dat de Amsterdammers een zeer gedreven Bayern tegenover zich krijgen. Verder verbaasde Swart zich over een niet gegeven strafschop tegen PSV en stelt hij dat Donny van de Beek de voorkeur moet krijgen boven Carel Eiting.

    Lees meer over:Champions LeagueAjax

    Poll

    Gaat Ajax stunten in München?

    (10537 stemmen)

    Plaats een reactie

    RtdDub +13559
    maandag 1 oktober 2018 om 16:58
    Zolang het maar niet zo gaat als Cruijff's afscheidswedstrijd.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19100
    maandag 1 oktober 2018 om 17:01
    Dat gaat niet gebeuren, toen speelde Ajax thuis.. ;-)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    maandag 1 oktober 2018 om 17:03
    Sjaak komt bezorgd over 😂
    Vind ik leuk
    Always PSV +12497
    maandag 1 oktober 2018 om 18:46
    Heeey Sjaaakiee, ouwe bromsnor. Penalty? Whahahaaa. Heeelemaaal geen penalty. Als Lasse geen rood krijgt dan was het ook geen penalty!
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41618
    maandag 1 oktober 2018 om 17:04
    Dat kan ook niet. Zelfs met dezelfde uitslag zou het nu géén blamage zijn. Het zou simpel het niveau verschil weerspiegelen. Hoe pijnlijk ook.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8329
    maandag 1 oktober 2018 om 17:19
    Nou Arie... 8-0 er af gaan zou ik toch als een blamage zien hoor. Net zoals ik de 4-0 van PSV tegen Barcelona teveel vond. Verlies is ingecalculeerd, maar probeer het dan bij een 2-0 / 3-0 te houden. Wellicht zelfs een goal meepikken.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 17:44
    Inderdaad! Leganes heeft aangetoond dat er zeker wel iets te halen valt tegen Barca. Hertha tegen Bayern.... dat je uit niet met 4-0 wint lijkt me duidelijk maar een gelijkspel is best mogelijk! Mits Ajax nu wel in een goeie opstelling gaat spelen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 19:31]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 17:59
    Ja zit wel een verschil of het nou CL is of competitie desondanks hoop ik wel op goede resultaten voor zowel Ajax als psv.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:40
    inderdaad
    ik snap ook nog steeds niet waarom ten Hag ( en andere trainers ) ooit spelers weghaald van de plaats waar ze op hun best zijn
    maar omdat ik dat snap , ben ik waarschijnlijk geen trainer in het voetbal
    Vind ik leuk
    The Iceman +11422
    maandag 1 oktober 2018 om 17:07
    Die was niet in de CL. In de CL staat het na 8 wedstrijden 3-3-2, dus dat biedt perspectief ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    Mari +10099
    maandag 1 oktober 2018 om 17:11
    De Duitsers hebben manieren geleerd.
    Na en opmerking van Wilbert Suvrijn aangepast.
    Een ere wedstrijd dan moet je de beschaving hebben dit te onderkennen. Dat hebben ze nu wel geleerd
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    El Cazador +7202
    maandag 1 oktober 2018 om 17:12
    Nou voor 0-8 teken ik direct!!!
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    maandag 1 oktober 2018 om 18:14
    Idd...Werd het niet 0-5 of zoiets?. Cruijff zn afscheid finaal verknald.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7202
    maandag 1 oktober 2018 om 22:25
    erger 0-8
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    maandag 1 oktober 2018 om 16:58
    Sjakie heeft, zoals gebruikelijk, weer op alle fronten gelijk.😉
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 1 oktober 2018 om 17:04
    Oh ja, op alle fronten.... Heb je wel geluisterd naar hem?

    'Dan is het vijf minuten voor tijd... dan is het wel 1-1'.
    Over de 'pingel' van Viergever...

    Ja joh, wat heeft ie weer gelijk :)
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 17:12
    Heeft ie geen gelijk dan? Volgens mij maakte Donyell in de 90e +2 pas de 2-0. Dus 5 min voor tijd had de penalty (mits gescoord) de 1-1 betekend.....
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 1 oktober 2018 om 17:16
    De situatie was in de 50e minuut....
    Vind ik leuk
    Tfoe +3875
    maandag 1 oktober 2018 om 17:29
    Ja joh?
    was het weer zover in blessuretijd met Eindhoven?
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 1 oktober 2018 om 17:31
    Niet de winnende...
    Dan maakt het toch niet zo héél veel uit?
    Vind ik leuk
    2-1 +733
    maandag 1 oktober 2018 om 16:58
    Sjakie heeft niks met PSV maar heeft het er wel continu over.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 1 oktober 2018 om 17:04
    Nee nee...
    Velen beweren dat ie het alleen over zijn eigen cluppie heeft :)
    Vind ik leuk
    floormunges +1047
    maandag 1 oktober 2018 om 18:04
    Stiekem hardcore fan
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +6020
    maandag 1 oktober 2018 om 16:58
    doei
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 2 oktober 2018 om 09:55]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    maandag 1 oktober 2018 om 17:04
    Waarom
    Heb je geen vrijheid van meningsuiting meer?

    Vind ik leuk
    Mari +10099
    maandag 1 oktober 2018 om 17:13
    Ik heb een poging gedaan; door jou te rapporteren. Is dat wat?
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +6020
    maandag 1 oktober 2018 om 18:34
    Gaaf! Thx Mari (vd Ven?)
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 16:58
    Alle ballen op Blind
    Vind ik leuk
    stratumseind +173633
    maandag 1 oktober 2018 om 16:59
    nac had anders met 4-1 gewonnen sjakie.......
    Vind ik leuk
    Itsese +5111
    maandag 1 oktober 2018 om 17:07
    ... Tadic in de spits, doen dan gelijk Onana op middenveld en Neres gewoon centraal, denk trouwens ook dat Ten Hag dit al lang van plan is
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    Muscles +903
    maandag 1 oktober 2018 om 17:12
    Laat Sjaak nou geen trainer zijn......beetje folklore opmerking dus
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 17:14
    Nu begint Sjaak naast zijn mening ook nog feitelijke onjuistheden te verkondigen.
    Het penalty-moment was vlak na de eerste goal van Luuk (en die viel meteen na rust). Als Jeroen de penalty al niet gestopt had, hadden we in de blessuretijd heus nog wel de winnende gemaakt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 17:14]
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 1 oktober 2018 om 17:49
    Ach ja....

    Sjakie valt hiermee natuurlijk door de mand!

    Hij heeft het zelf waarschijnlijk niet eens gezien (zat in de Arena, las ik van 'Fritz Korbach'), en dan hebben die knuppels die de tekst voor hem schrijven niet eens door dat ze er helemaal naast zitten :)
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1031
    maandag 1 oktober 2018 om 17:26
    Prachtig weer. Tadic in de spits.

    Ik zal John de Mol eens bellen voor een format.

    Voetbal inside met
    - Sjaak
    - René en Willy
    - Willem
    - Aad


    Dat wordt een kijkcijferhit van jewelste.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11422
    maandag 1 oktober 2018 om 17:46
    Denk dat je meer kans maakt bij Jan Slagter.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 17:52
    Nee, dat ga ik niet geloven, dat Ajax van Bayern gaat winnen. Je kan opstellen wie je wilt Sjakie Zwart. Maar hier geloof ik zeker niet in!! Gr. Wim
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 1 oktober 2018 om 17:57
    Dan krijg je Tadic tegen Boateng en Hummels.
    Vind ik leuk
    floormunges +1047
    maandag 1 oktober 2018 om 18:02
    Dat is natuurlijk kansloos tegen Hendrix kon die al geen potten breken
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 1 oktober 2018 om 18:05
    In principe wel ja, het zal niet makkelijk worden.
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 18:11
    Niet inhoudelijke reacties komen voornamelijk van Stratum en de Belchinees. Die spleetoog zegt "maakt niet uit die penalty, dan was het 1-2 geweest "...... die wist in de 50 minuut al dat Malen de 2e ging maken terwijl hij nog niet eens in het veld stond!
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6596
    maandag 1 oktober 2018 om 18:23
    Jij weet in ieder geval dat dit in de 50e minuut was.
    Sjakie heeft het over 'vijf minuten voor tijd 1-1'...

    Toch wel heel slecht hoor, in zo'n filmpje...

    En de laatste pingel miste NAC volgens mij (Te Vrede).
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 19:35
    Wie hem zou maken was onbekend, dat hij gemaakt zou worden wasnoverduidelijk
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 20:01
    Want PSV was op dat moment een stuk sterker? En met 1-1 en 10 man had je ook zoveel ruimte gekregen? Als jullie dat allemaal van tevoren weten zou ik daar toch eens geld op gaan zetten!
    [Reactie gewijzigd op maandag 1 oktober 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 20:37
    PSV scoorde 2 maal afgelopen zaterdag en niet slechts 1 keer. Dat zijn feiten. Feiten!
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 20:50
    Jaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaa!!! Maar je weet niet of dat ook was gebeurt als NAC door die penal op 1-1 komt!!! Tjeezus!!
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 20:53
    Nee dat weet niemand. Misschien geeft PSV dan juist nog wel extra gas en scoren ze er nog wel meer dan 2. PSV speelde niet goed en zeker niet op 100% afgelopen zaterdag.
    Vind ik leuk
    Kuip +8441
    maandag 1 oktober 2018 om 18:17
    Zelfs als de zwakke Huntelaar wel kan spelen zou ik met Tadic in de spits beginnen. Huntelaar heeft op dit niveau niets meer te zoeken.
    Ajax doet er verstandig aan met een voorhoede Neres, Tadic, Ziyech te starten. Het middenveld wordt bezet door van de Beek, de Jong en Blind. Achterin Mazraoui, de Ligt, Wober, Tagliafico.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 1 oktober 2018 om 18:57
    Dan staat Tadic tussen 2 man in wil je dat?
    Waarom nou voor die ene wedstrijd alles omgooien, je bent van Gaal toch niet?
    Vind ik leuk
    Kuip +8441
    maandag 1 oktober 2018 om 19:04
    A van Gaal had er altijd succes mee
    B zou ik het niet voor een wedstrijd omgooien maar voor de rest van het seizoen
    C Tadic speelt als valse spits
    D je hebt op deze manier een zeer dynamische voorhoede waarbij iedereen in de spits kan opduiken. Voor verdedigers zeer lastig te bespelen
    E het mooiste voorbeeld is nog altijd Johan Cruyff, op papier spits, maar hij liep overal. Johnny Rep en Johan Neeskens waren de mannen die scoorden en in de zestien opdoken.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 1 oktober 2018 om 19:17
    Tadic is geen koele afmaker en Huntelaar wel.
    Tadic tussen 2 man raakt ook geen bal, die moet ruimte hebben om de actie in te leiden.

    E is je beste punt, maar de spelers die daar rondom JC liepen heeft Ajax niet, Tadic kan anderen vrijspelen, zet je hem centraal dan speelt niemand hem aan behalve Ziyech dan.
    Mogelijk doe je Bayern pijn met zwervende spitsen, maar dan moet je die wel hebben. Ik maak me meer zorgen over de verdediging.
    Vind ik leuk
    Kuip +8441
    maandag 1 oktober 2018 om 19:26
    Neres kan ook prima in de spits en Huntelaar was een koele afmaker (VT).
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 1 oktober 2018 om 19:35
    Ja, alles kan. Maar in zo'n belangrijk potje is het wel handig als je dat al vaker geprobeerd hebt. Ik heb het niet zo op brilljante coaches, dat met Frenkie tegen PSV was ook briljant... maar met een 'gek' idee kan je na de tijd ook voor gek verklaard worden en zoveel krediet heeft Hag nou ook weer niet.
    Vind ik leuk
    Kuip +8441
    maandag 1 oktober 2018 om 19:49
    Ik ben nooit een voorstander van de Jong als laatste man geweest en heb dat verleden jaar al vaak aangegeven. De Jong is een middenvelder. Marcel Keizer kwam ooit met dat onzinnige idee.
    Ook heb ik altijd aangegeven dat Blind internationaal geen laatste man kan spelen, maar hij kan wel als middenvelder.
    Iedere boerenlul kan weten dat de Jong/ Blind niet kan op topniveau.

    De opties met Neres of Tadic in de spits kunnen echter wel. Ajax zal er alleen maar sterker op worden en defensief minder kwetsbaar.
    Een middenveld met Van de Beek, de Jong en Blind is veel meer in evenwicht dan Eiting, Schone, de Jong of Schone, de Jong , Neres.

    Zowel Schone, Eiting als Neres komen voor het middenveld fysiek te kort in topwedstrijden.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:22
    Ik vind dat Frenkie in de ED best achter kan er is vaak niet eens een spits om tegen te spelen.
    Dus vandaar snap ik Keizer wel want dan heb je betere opbouw vanachter. Maar als midvelder vind ik hem matig in zijn passing. Maar ben met je eens liever als midvelder dan achter in zo'n wedstrijd, maar Eiting heeft meer rendement dan Frenkie en Donny meer diepgang.
    Mathijs speelt nu in de rol die Blind had bij ManUtd, maar daar had hij een sloper naast zich, Blind is geen voorstopper type. Ik zou ze omdraaien en kijken of Mathijs zijn fysiek kan gebruiken, want die laat nu Blind al het vuile werk doen.
    Blind op midveld zou idd meer balans brengen, maar dan moet je heel veel omgooien voor 1 potje.
    Vind ik leuk
    Kuip +8441
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:40
    Zie nu zojuist dat ten Hag geluisterd heeft. Hij doet precies wat ik had gevraagd. Grappig.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:02
    Je vroeg meerdere dingen; Blind op midveld of Frenkie op midveld?
    Vind ik leuk
    Kuip +8441
    dinsdag 2 oktober 2018 om 20:12
    Frenkie zou op de plek van Schone moeten maar door de blessure van Frenkie gaat dit dus niet door.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    woensdag 3 oktober 2018 om 13:54
    Schone stond even te slapen bij die goal, maar zou Frenkie dat beter doen? Schone heeft meer passing in zijn voeten dan Frenkie en die vrije trap is ook een wapen.
    Ik vond Tadic bruikbaar maar had op links van meer waarde kunnen zijn, al was Neres een plaaggeest voor de zeer zwakke Kimmel.
    Maar goed door blessure was dit overmacht en dat heeft ten Hag goed opgelost.
    Prima instelling van de jongens ook.
    Dolberg viel onthutsend zwak in, maar is logisch... zo lang geleden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 3 oktober 2018 om 13:55]
    Vind ik leuk
    Kuip +8441
    woensdag 3 oktober 2018 om 17:45
    Schone kan echt niet meer op dit niveau. Veel te traag en weinig loopvermogen. Frenkie is klassen beter.
    Ajax zal er veel sterker door worden wanneer Frenkie de positie van Schone over neemt.
    Als je m’n voorgaande stukjes nog eens leest, dan blijkt, en het klinkt pedant, dat ik iedere keer gelijk heb.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    woensdag 3 oktober 2018 om 19:05
    Haha, ik ken het gevoel van gelijkhebben hoor.
    Ik leef heel mijn leven Casandra's Vloek.
    Achteraf gelijk krijgen is een vloek.
    Ik denk dat veel mensen Frenkie graag zien omdat hij een stijllist is, maar ik kijk daarnaast ook naar rendement en hij brengt te vaak medespelers in problemen met loopacties die geen nut hebben. Zei JC al niet, niemand is sneller dan de bal?
    Ik vind het niet bedreigend als jij je gelijk viert, een goed gesprek is al een zegen op deze vuilstortplaats. :)
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    maandag 1 oktober 2018 om 19:26
    Eens ik zou de contracten van Huntelaar en Blindsy en Hag per direct laten ontbinden 👍🏻
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    maandag 1 oktober 2018 om 18:53
    Wie is dit ?
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 1 oktober 2018 om 18:55
    Prima analyse van Sjaak.
    En tussen de regels ook een beetje kritiek op de trainer wat hij normaal niet snel doet. Ik ben vooral benieuwd of Ajax het verdedigend houdt.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    maandag 1 oktober 2018 om 19:24
    Als ‘ten Hag’ ni kan coachen zou ik beginnen met de Boer op de bank 😂
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 20:12
    KNVB had de far uit gezet Sjakie bij strafschop die Ajax niet kreeg!!
    Vind ik leuk
    maandag 1 oktober 2018 om 22:28
    Altijd maar weer zeuren over PSV zonder uitzondering.
    Wat is het toch een zeldzame calimero een Ajacied in hart en nieren.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8731
    dinsdag 2 oktober 2018 om 13:25
    Sjaak heeft wel gelijk over de penalty die NAC had moeten hebben. Alleen dacht de scheids waarschijnlijk dat 4gever nog Ajacied was en daarom geen penalty gaf. Over VAR momenten , Schone had er gewoon af gemoeten. Buiten een 2de overtreding die geel was was er een moment daarvoor ook een opstootje door hem veroorzaakt waar hij een slaande beweging maakte en al een 2de gele moeten krijgen. Ik hoop dat Ajax wel punten pakt tegen Bayern zoals ik ook hoop dat PSV wint. Goed voor Nederlands voetbal
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws