KNVB roept 'eigenwijze' Nijhuis en VAR op het matje: Dit gaan we zeker bespreken

    KNVB roept 'eigenwijze' Nijhuis en VAR op het matje: "Dit gaan we zeker bespreken"

    Gepubliceerd: dinsdag 2 oktober 2018 om 07:46di 02-10-2018 om 07:46

    Bas Nijhuis heeft zondagmiddag voor veel discussie gezorgd tijdens de wedstrijd tussen FC Groningen en FC Utrecht. De Tukker gaf Simon Gustafson een rode kaart, terwijl videoscheidsrechter Jeroen Manschot aangaf dat hij zijn twijfels had over de beslissing.

    Nijhuis besloot echter om de beelden niet terug te kijken en de rode kaart voor Gustafson is inmiddels geseponeerd. "Dit gaan we zeker bespreken", kondigt scheidsrechtersbaas Dick van Egmond aan in gesprek met De Telegraaf. De oud-arbiter benadrukt echter dat er sprake is van een gedeelde verantwoordelijkheid tussen Nijhuis en Manschot. "De VAR heeft niet duidelijk genoeg aangegeven dat de beslissing fout was en de scheidsrechter heeft ondanks de twijfel bij de VAR geen aanleiding gezien om naar het beeldscherm te gaan."

    FC Utrecht-trainer Dick Advocaat is nog steeds verbaasd over de handelswijze van Nijhuis. "Ik wil wel benadrukken dat het niet iets persoonlijks is naar Nijhuis toe, want dat vind ik een leuke vent en een goede scheidsrechter, maar dit had hij gewoon anders moeten doen", aldus de oud-bondscoach. "Hij was zo overtuigd van zichzelf, dat hij het niet eens wilde gaan terugkijken. Het was naar FC Utrecht toe wel zo netjes geweest als hij dat wel had gedaan."

    Lees ook: Blunderende Nijhuis negeerde VAR: 'Dat slaat eigenlijk nergens op. Dit kan niet'

    Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

    Plaats een reactie

    dinsdag 2 oktober 2018 om 07:48
    Nijhuis moet juist nu zeggen dat hij schijt heeft aan de KNVB.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 07:51
    Dictatortjes als Nijhuis kun je niet veranderen...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 2 oktober 2018 om 07:58]
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2860
    dinsdag 2 oktober 2018 om 07:51
    Dat is feitelijk ook zo want die kwal trekt toch zijn eigen plan. VAR zou voor het ego van Nijhuis moeten gaan maar ja...
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2617
    dinsdag 2 oktober 2018 om 07:54
    😂😂😂
    Vind ik leuk
    Hulsink +506
    dinsdag 2 oktober 2018 om 09:20
    Ik denk dat Nijhuis dit al gezegd heeft en dat de KNVB dit "beloont" door hem voor minder belangrijke wedstrijden aan te stellen als arbiter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 07:49
    Net zoals met dat interview bij Andy in de auto, het is een marchanderend type die niet helemaal 100% is in zijn hoofd. Gelooft zijn eigen bedachte hype. Kloothommel is het
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19185
    dinsdag 2 oktober 2018 om 07:50
    Eens, Nijhuis had gewoon moeten gaan kijken toen die VAR dat riep, dat doet die VAR niet voor niets lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2567
    dinsdag 2 oktober 2018 om 08:02
    Aan de andere kant: de VAR mag ook wel iets meer uitgesproken zijn. Als je een situatie 10x vanuit allerlei hoeken hebt bekeken kun je ook zeggen dat het in jouw ogen absoluut geen penalty is. Als VAR moet je overredingskracht hebben om een eigenwijze scheidsrechter te sturen.
    Vind ik leuk
    Leeds United +1073
    dinsdag 2 oktober 2018 om 07:58
    Het is me wel een stelletje zeg. Nijhuis is erg grillig en heeft een ego issue. Daarnaast hebben we klas bakken als Blom en Higler. Ook dit blijft een loterij. Van Egmond mag wat mij betreft nog wel meer gesprekjes aangaan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 2 oktober 2018 om 08:01]
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 07:59
    Dit had Nijhuis bij de wedstrijd Ajax-PSV niet gedurfd. Dus is het een schande.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2780
    dinsdag 2 oktober 2018 om 08:18
    De tweede gele kaart die Schone had moeten krijgen, daar hoor je niks over
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 08:30
    Klopt, PSV wint met 3-0. Dan heeft iedereen maling aan die rode kaart. Ook mag de VAR daar niet op ingrijpen, alleen directe rode kaarten. Dus volkomen logisch.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2780
    dinsdag 2 oktober 2018 om 09:00
    Niet logisch
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 09:17
    Concequent fluiten is altijd al discussie geweest,
    met de VAR zou dat minder discussie moeten opleveren maar dat is toch niet zo.
    Het blijft mensenwerk en ook met al die camera`s is maar net hoe je de overtreding ziet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 10:03
    Klopt, Lasse had zeker die tweede geel moeten krijgen, en Lozano ook voor dat mexicaanse shakespeare stuk wat ie opvoerde, ben je het daar dan ook met mij eens?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    dinsdag 2 oktober 2018 om 11:43
    die van dumfries ook niet maar bij utrecht vliegen de kaarten om je oren zelfs 4x rood in 8 wedstrijden met var en nog drie keer onterecht ook toeval natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3537
    dinsdag 2 oktober 2018 om 13:27
    En een lachende Kevin Blom toen hij een doorgebroken speler van Utrecht affloot om hem vervolgens doodleuk een vrije trap méé te geven. Op beslissende momementen vallen tot nu toe alle beslissingen in je nadeel en lijken van invloed te zijn op de resultaten. Dat heet: " ze zitten in de hoek waar de klappen vallen".
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:24
    en heel toevallig gebeurd dit alleen bij de wat kleinere clubs de top heeft er alleen voordeel bij toeval natuurlijk niet pure willekeur
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5848
    dinsdag 2 oktober 2018 om 08:19
    Pure willekeur weer van de knvb. Deze organisatie is amper nog serieus te nemen.
    En als een Groningen speler bewust Twente speler Brama zwaar geblesseerd schopt, dan geeft makkelie geel en beloond de knvb makkelie met een eredivisie wedstrijd.
    Makkelie geeft geel voor een aanslag van Doan op Brama. Deze bewuste doodschop heeft Brama een zware knieblessure opgeleverd. Een aanslag die de carrière van een voetballer vroegtijdig beëindigen. Makkelie gaf geel en de KNVB beloonde Makellie met een eredivisie wedstrijd dit weekend.
    Daarmee valt deze beslissing van Nijhuis toch in het niets.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6090
    dinsdag 2 oktober 2018 om 11:11
    Het is me uit je tekst niet helemaal duidelijk welke kleur kaart Makkelie gaf en of de KNVB hem ook nog ergens mee beloonde. Misschien kun je dat nog even verduidelijken?
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 08:19
    Het is nu in het nadeel van de FCU maar dit hoort gewoon niet. Clubs kunnen punten verliezen door dit rare gedrag. Scheidsrechters moeten eens vanuit de wedstrijd gaan fluiten en niet vanuit hun ego.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    dinsdag 2 oktober 2018 om 11:44
    4e keer pas bij utrecht dat de var er naast zit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 12:01
    Ik ben ook Utrecht supporter maar dit gaat natuurlijk alle clubs aan. Moet er gewoon eerlijker op worden voor iedereen!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    dinsdag 2 oktober 2018 om 19:27
    meest benadeelde ploeg begon vorig jaar al bij de proefwedstrijd utrecht cambuur voor de beker waar een goal word afgekeurd terecht overigens en waar de scheidsrechter ook al niet wilde kijken toen utrecht een 100% strafschop moest hebben waardoor ze eruit vlogen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 08:20
    Dick van Egmond spreekt nooit in het openbaar over beslissingen van scheidsrechters is mijn idee . Nu bij Nijhuis opeens wel. (Wat terecht is). Maar bij fouten van andere weer niet. Heel de knvb moet op de schop, verschrikkelijke vriendjesclub daar
    Vind ik leuk
    Romario9 +11998
    dinsdag 2 oktober 2018 om 08:22
    Tijd dat Nijhuis een mooie transfer naar de zandbak maakt, dan zijn wij van ‘m af.

    Maar dat zou natuurlijk niet te combineren zijn met zijn televisie optredens.
    Vind ik leuk
    Korm +37702
    dinsdag 2 oktober 2018 om 08:44
    Als jij vind dat het rood is, en de VAR twijfelt dan zou ik ook bij mijn standpunt blijven.
    Gewoon een zwak optreden van de VAR en niet Nijhuis!
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 12:02
    Dat kan natuurlijk maar neem dan op zijn minst de moeite om naar het scherm te gaan om te kijken, ik vind dat je dat de club (nu dan FCU maar gewoon elke club in een dergelijke situatie) wel verplicht bent.
    Vind ik leuk
    Korm +37702
    dinsdag 2 oktober 2018 om 13:16
    Dat vind ik niet, Hij constateert iets en geeft Rood. Doordat de VAR niet ingrijpt blijft een scheidsrechter bij zijn beslissing.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 14:19
    Dat mag jij zeker :) gelukkig hoeven we het ook niet met elkaar eens te zijn :)

    Vind ik leuk
    Korm +37702
    dinsdag 2 oktober 2018 om 15:23
    dat is zeker waar :)
    Vind ik leuk
    TheMariner +3537
    dinsdag 2 oktober 2018 om 13:33
    Als hij constateerde dat dit rood was dan heeft hij er simpelweg geen verstand van en kan hij beter niet de hulp van anderen weigeren. Tenzij hij een verkeerd zelfbeeld heeft en denkt dat hij zó goed is dat hij altijd foutloos fluit.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 2 oktober 2018 om 13:35]
    Vind ik leuk
    Korm +37702
    dinsdag 2 oktober 2018 om 13:50
    Hij weigert ook niet. Var heeft niet ingegrepen, dat is wat anders
    Vind ik leuk
    TheMariner +3537
    dinsdag 2 oktober 2018 om 14:14
    Hij weigerde wel degelijk om het moment terug te kijken nadat de VAR aangaf de rode kaart te betwijfelen.
    Vind ik leuk
    Nashua +6940
    dinsdag 2 oktober 2018 om 08:44
    Nijhuis is niet geliefd bij de supporters en de KNVB. Eindelijk wordt hij aangepakt inconsequent mannetje.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    dinsdag 2 oktober 2018 om 08:49
    Nederlandse scheidsrechters zijn sowieso bagger.😊
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 09:11
    Basje moet wel luisteren naar de KNVB,
    en tegenwoordig ook naar de VAR,
    regels zijn regels miijnheer BAS
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    dinsdag 2 oktober 2018 om 10:20
    De VAR kan alleen echt goed functioneren als ze duidelijke uitspraken doen. EN niet bij alles zeggen dat de scheids moet gaan kijken. Goed dat Nijhuis wel zijn fout heeft toegegeven
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 10:36
    Nijhuis, Nijhuis, Nijhuis ... heeft Higler ook niet een beetje het recht om op het matje te komen ?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    dinsdag 2 oktober 2018 om 11:41
    en weer is utrecht de dupe vd var snel afschaffen die troep om de top te helpen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 2 oktober 2018 om 15:28
    Van Egmond maakt er een zooitje van.
    Vind ik leuk
    Tiemen +83
    woensdag 3 oktober 2018 om 23:32
    laten ze dan gelijk even het vasthouden in de 16 bij Herenveen ado nakijken en bespreken, er zijn er, die maar wat graag bepaalde clubs benadelen. Er is een vies spelletje bezig rond een deel van de arbitrage, Gegokt misschien???
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws