Heitinga adviseerde 'El Patron' Modric bij Ajax-leiding: Die moet je halen

    Heitinga adviseerde 'El Patron' Modric bij Ajax-leiding: "Die moet je halen"

    Gepubliceerd: donderdag 4 oktober 2018 om 17:20do 04-10-2018 om 17:20

    John Heitinga heeft een hoge pet op van Luka Modric. De Kroaat, die vorige week door de FIFA werd uitgeroepen tot Wereldvoetballer van het Jaar, viel jaren geleden al op in een wedstrijd tussen Ajax en Dinamo Zagreb.

    "Een goede speler durft zijn ego opzij te zetten. Sommigen kunnen dat. Modric was El Patron bij Kroatië (op het WK, red.). De grote meneer", vertelt Heitinga aan Playboy. "In Engeland zeggen ze: je hebt een outstanding player en een stand-out player. Dat is iemand die boven de groep staat. Iedereen weet: hij is de man. Maar toch maakt hij zich ondergeschikt aan de groep."

    Heitinga kwam Modric in het seizoen 2007/2008 tegen in de toenmalige UEFA Cup. "We speelden ooit met Ajax tegen Zagreb en toen was de piepjonge Modric fantastisch en zeiden we tegen Henk ten Cate, toen trainer: Die moet je halen. Maar dat is niet gebeurd. Kort erna is hij naar Tottenham Hotspur vertrokken", aldus de huidige trainer van Ajax O19. "Als je kijkt wat voor een geweldige techniek hij heeft... Hij heeft de laatste vijf jaar vier keer de Champions League gewonnen."

    Plaats een reactie

    donderdag 4 oktober 2018 om 17:25
    ik tipte ronaldo voor ajax net voor hij naar juventus ging
    Vind ik leuk
    donderdag 4 oktober 2018 om 18:04
    Als wat dan,toch niet als kringsluitspier ontlaster haha
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33557
    donderdag 4 oktober 2018 om 17:25
    Anders word je gewoon scout
    Vind ik leuk
    donderdag 4 oktober 2018 om 17:26
    Toch had ik liever gezien dat hij na spurs naar een club was gegaan waar hij dé absolute ster was geworden.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    donderdag 4 oktober 2018 om 17:29
    Precies, Ajax dus.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    donderdag 4 oktober 2018 om 17:29
    Toepasselijke foto van Modric en Van der Wiel.
    Vind ik leuk
    rexxo +2846
    donderdag 4 oktober 2018 om 19:38
    Toen was Instagreg nog een goede voetballer.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 oktober 2018 om 17:30
    Heitinga heeft het maar druk met het blad playboy vandaag, tis de 2e keer vandaag al dat Heitinga met de playboy " in zee gaat"
    Vind ik leuk
    Geenclubhaat +1071
    donderdag 4 oktober 2018 om 20:47
    Hahahaa.
    Straks lezen we dat ie er ook nog topless in staat op de middenpagina
    [Reactie gewijzigd op donderdag 4 oktober 2018 om 20:48]
    Vind ik leuk
    donderdag 4 oktober 2018 om 17:31
    Het had niet veel gescheeld of Modric had bij Newcastle getekend in 2008 in plaats van bij Spurs, zeker achteraf gezien een goede keuze gebleken want Newcastle degradeerde in 2009. Toen er 10 jaar geleden zo'n iel mannetje werd gepresenteerd, konden waarsch. nog weinig mensen vermoeden wat voor een fenomenale speler hij uiteindelijk zou worden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 4 oktober 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    donderdag 4 oktober 2018 om 17:38
    Heitinga, een stand out analist.
    Vind ik leuk
    Johan59 +783
    donderdag 4 oktober 2018 om 17:41
    Ajax is er zeker mee bezig geweest Psv ook, waarom hij toch niet naar Nederland is gekomen?
    Vind ik leuk
    donderdag 4 oktober 2018 om 17:52
    Die Sjonnie toch!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13329
    donderdag 4 oktober 2018 om 17:55
    Beetje mosterd na de maaltijd, maar gelijk had hij wel..
    Messi was ook bijna gehaald destijds,,
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    donderdag 4 oktober 2018 om 18:13
    Welnee, die ging al op z'n 2e naar Barcelona.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13329
    donderdag 4 oktober 2018 om 18:22
    Nee hoor, op z'n 13e..
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    donderdag 4 oktober 2018 om 20:42
    Oh, dus niet te vondeling gelegd bij Camp Nou?
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    donderdag 4 oktober 2018 om 18:00
    Grappig was dat Modric op de bank zat bij Tottenham terwijl vd Vaart speelde, dan weet je al dat een trainer er niet veel kijk op heeft.
    Ik vond hem toen al geweldig.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1938
    donderdag 4 oktober 2018 om 18:08
    Toen ik Heitinga zag staan had ik al beter moeten weten om het te gaan lezen. Stom van me.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1014
    donderdag 4 oktober 2018 om 18:12
    Ajax is er toen ook mee bezig geweest geloof ik , maar toen was het al te laat , het was namelijk niet alleen Heitinga opgevallen dat die gozer kon voetballen , hij kon toen kiezen uit 20 clubs ofzo , die Heitinga moet niet zo bijdehand doen
    Vind ik leuk
    SvL +356
    donderdag 4 oktober 2018 om 18:41
    Ik dag dat de playboy geen voetbal blad was :p.
    Vind ik leuk
    Geenclubhaat +1071
    donderdag 4 oktober 2018 om 20:50
    Ballenblad dan?
    Vind ik leuk
    davidben +5353
    donderdag 4 oktober 2018 om 18:42
    Wat een kutverhaal van Heitinga. Modric was toen al één vd grootste talenten ter wereld. VI had er al artikelen aan gewijd ... grootste talenten Europa, Wereld etc.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 4 oktober 2018 om 18:43]
    Vind ik leuk
    Ik zlatan +73
    donderdag 4 oktober 2018 om 18:51
    ‘Verteld Heitinga aan playboy’ whuut??
    Vind ik leuk
    Jaxie14 +105
    donderdag 4 oktober 2018 om 19:16
    Zlatan was ook bijna gehaald door Ajax. Oh nee die hebben we ook echt gehaald.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1788
    donderdag 4 oktober 2018 om 19:21
    Sjakie heeft ook een tip.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    donderdag 4 oktober 2018 om 20:35
    Ik adviseerde Arjen Robben om naar PSV te gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 4 oktober 2018 om 20:48
    Als ten hag hem maar niet misbruikt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws