Veelbesproken Gustafson eist drie keer de hoofdrol op bij winnend FC Utrecht

    Veelbesproken Gustafson eist drie keer de hoofdrol op bij winnend FC Utrecht

    vrijdag 5 oktober 2018 om 21:58

    Dick Advocaat heeft de eerste zege als trainer van FC Utrecht binnen. Na een nederlaag bij Feyenoord en een gelijkspel bij FC Groningen werd er vrijdagavond gewonnen van NAC Breda: 2-1. Björn Kuipers eiste de hoofdrol op in De Galgenwaard.

    Utrecht had een licht overwicht in de openingsfase, al kreeg NAC de grootste kans in de eerste vijftien minuten. Na een kwartier kon NAC-doelman Benjamin van Leer zich onderscheiden door een snoeiharde pegel van Urby Emanuelson uit de kruising te houden.

    Het duurde vervolgens tot de blessuretijd voor het meest opwindende moment van de eerste helft. Simon Gustafson ging erg gemakkelijk naar het gras na wat contact met Menno Koch. Kuipers bekeek de beelden op advies van de VAR en kende Utrecht uiteindelijk een strafschop toe. Toegegeven, de penalty was erg makkelijk gegeven, maar daar maalde niemand om bij Utrecht. Gustafson schoot uiteindelijk de 1-0 binnen.

    Vlak na rust verdubbelde Gustafson de score. De Zweed verschalkte Van Leer van een meter of twintig met een hard schot in de kruising. Van Leer was een van de uitblinkers bij NAC, want dankzij de doelman kon Utrecht niet verder uitlopen.

    NAC kwam via Mikhail Rosheuvel langszij, nadat Leon Guwara buitenspel ophefte. Het vertrouwen was na de tegentraffer van NAC volledig weg bij Utrecht. De club uit Breda kreeg grote kansen via onder meer Mitchell Te Vrede, maar Gyrano Kerk had het duel wellicht in het slot moeten gooien voor Utrecht. Na 93 minuten floot Kuipers voor het einde van de wedstrijd. Utrecht zet een reuzenstap en klimt naar plek negen. NAC blijft hekkensluiter.

    Plaats een reactie

    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:01
    KNVB toon ballen en geef NAC een punt en trek bij Utrecht 2 punten af. Wat een schande.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2979
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:02
    Das een deal. Als we dan uit de vorige wedstijden ook weer wat punten krijgen wanneer we genaaid werden, staan we gewoon weer linkerrijtje. Stel je niet zo aan man.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:03
    Niks aanstellen. Utrecht zeurde de laatste tijd wel erg veel.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2979
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:06
    Waarop dan? We voetbalden waardeloos de laatste tijd. En de scheids en de VAR zaten gewoon tegen. Nu zit het een keer mee en dan moeten we punten aftrek krijgen. Dat noem ik aanstellen.
    Vind ik leuk
    Henk3 +622
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:19
    Dit was gewoon een excuuspenalty van de KNVB voor de belabberde scheids van de vorige wedstrijd..
    Vind ik leuk
    BS +1110
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:38
    Jij zeurt, was geen pingel maar voor het eerst dit seizoen dat we wat mee hebben. Dag troetelturk
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:15
    Troetelturk???
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:13
    Utrecht is een club van zeikerds geworden, kijk alleen maar al eens naar bepaalde figuren hier die zich Utrecht supporter noemen, waarbij ik oa Henk als grote uitzondering noem.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 00:14]
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:36
    Jij kan utreg helemaal niet eikeltje, je roep maar wat. Popie Jopie uithangen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 02:37
    Haha en meneertje wist meteen dat over hem ging.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20633
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:06
    Dat kan natuurlijk niet, Was wel leuk geweest voor ons afgelopen woensdag als dat kon natuurlijk ;)

    Maar je kan niet een club punten ontnemen omdat de scheids een fout maakte. (Al weet ik wel dat je het niet serieus bedoelt. Sommigen zullen het wel serieus gaan nemen straks)
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:50
    En gooi joer in de Amstel mafketel
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:01
    Dikke vette 3 punter!!
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:02
    Zeker weten man hadden we hard nodig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:18
    We?
    Je bedoelt jij en je rechterhandje?
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:16
    He battyboy, niet in de sauna vanavond?
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:22
    Nee zit bij je vrouw op schoot.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:30
    Grappig, die ligt hier op de bank naast mij en zie jou nergens.
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:32
    Leg onder haar schele kanarie
    Vind ik leuk
    4everfcu +2519
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:57
    goed plan krijgen wij er 6 bij vd vorige wedstrijden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:40
    Volgens VP kwam NAC langszij hahah dus hebben ze toch 1 punt.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6989
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:02
    De dag van de schande!
    Var en Van Persie...
    Vind ik leuk
    13 +13111
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:09
    Ja, schande hè, dat Van Persie naar Zeist moest en de aanklager niet gewoon meteen de rode kaart seponeerde. 🎊
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6989
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:33
    Ja man! Echt schande dat al die andere rode kaarten gewoon blijven staan. Een jurist met speciale banden! Komt me bekend voor met (maffiamaatje) Moszkowicz...
    Vind ik leuk
    13 +13111
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:45
    Zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten Jonathan.
    Vind ik leuk
    Sytz +3298
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:04
    Zooo, dat zijn aardige beschuldigen zeg. Kom is met het bewijs op tafel dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:18
    Dan blijft het verdacht stil hé.
    Vind ik leuk
    Thobar +4300
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:52
    Hoezo VAR
    VAR scheidsrechter doet alles goed, attendeert Kuipers dat hij het waarschijnlijk niet goed heeft gezien en de situatie nog eens moet bekijken. Kuipers is een eigenwijze boerenlul die zijn gelijk wil halen en vasthoudt aan zijn beslissing.
    Ja dan houdt het op voor de VAR.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2979
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:13
    Ja, hier snij je denk ik best een goed punt aan. Het zijn de ego'tjes van de scheids rechters. Vorige week Nijhuis, nu Kuipers. Toevallig de 2 meest door de media besproken gasten. Die laten zich niet corrigeren
    Vind ik leuk
    NvC +3948
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:02
    Heel zielig dit voor NAC. Echt alles zit nu tegen. Volgende week zou een ideaal moment zijn om deze kater weg te werken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 5 oktober 2018 om 22:02]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:12
    Wat is er volgende week dan?
    Vind ik leuk
    RCJ29 +199
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:16
    Derby NAC - W2
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:21
    Oh dacht 1 of andere bierfeest, maar op zich kan die wedstrijd ook wel als bierfeest afgedaan worden-;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:20
    Inderdaad haha, zeker de moeite waard om mee te maken;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:19
    Bij NAC gaat inderdaad alles fout wat er maar fout kan gaan.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 00:20]
    Vind ik leuk
    DjoDjo +184
    maandag 8 oktober 2018 om 21:23
    ach misschien moeten ze Utrecht vragen of Dessers terug mag komen, zit nu nog op de bank maar in het nieuwe haar op de tribune.
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +213
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:03
    Klassejustitie
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:04
    Eerlijk we zijn goed weg gekomen maar de punten blijven in de Galgenwaard .
    De puntjes zijn hard nodig . Soms een lichtpuntje we moeten verder.
    Var is kut maakt het er niet beter op misschien alleen beroerder .
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26268
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:10
    Eindelijk zit het Utrecht ook eens mee! Mag het een keer...
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:16
    Inderdaad, was weer niet best vanavond. Maar gelukkig wel de 3 punten hoop dat strieder er weer bij is over 3 weken.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26268
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:18
    Strieder missen we inderdaad. Ik hoop ook Bahebeck snel te zien. Kerk is zo wisselvallig
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:29
    Kerk eruit halen speelt als een krant.
    Vind ik leuk
    Futre +2931
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:05
    Almere City
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +345
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:12
    Ja he, veel groter nieuws. Almere de nieuwe koploper in de KKD! Kijken hoe lang ze het vol gaan houden.
    Vind ik leuk
    Dunneke +174
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:05
    Kuipers heeft geen ballen had NAC ook pingel moeten geven. Zielig stuk vreten die vent bah.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2519
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:00
    nac verdiende helemaal geen pingel man dat waren gewoon duikelaars en ja utrecht verdiende hem ook niet
    Vind ik leuk
    Dunneke +174
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:03
    Daarom heeft ie geen ballen had zijn fout goed kunnen maken
    Vind ik leuk
    13 +13111
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:06
    NAC kwam langszij? Goeie weer van de stagiair.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5360
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:09
    3 punten.
    Maar de thuisblijvers hadden gelijk.
    Vind ik leuk
    Tienus +1100
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:11
    Verdiende overwinning. Penalty sloeg nergens op. Gelukkig zat het ons een keertje mee. Na de 2-1 was het billen knijpen. Dan zie je dat er weinig vertrouwen is.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:15
    MOTM Kuipers!

    Walgelijk vent is het die zijn fout niet durft toe te geven.

    De wedstrijd was niet leuk om naar te kijken en Utrecht viel me eerlijk gezegd ook erg tegen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:21
    Kunt nog even naar het laatste half uur van Brighton v West Ham kijken voor wat spektakel! :>
    Vind ik leuk
    CPP +732
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:19
    De beste scheids van Nederland LOL. Zo blunderd scheids Opa Piet van 78 op zaterdagochtend bij de pepernoten (later F jes en tegenwoordig o7) niet eens.
    Vind ik leuk
    satesaus +785
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:31
    Kuipers is op het mondiale podium een aardige scheids. In NL denkt hij ondertussen belangrijker te zijn dan de spelers. Dat gaat helaas tlv zijn capaciteiten.
    Vind ik leuk
    Friend +102
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:33
    Niet goed gespeeld Utrecht maar nuttige overwinning !
    Wat was die Kerk weer slecht !
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1090
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:45
    NAC gaat het gewoonweg niet redden. Reden geen team, datcwist iedereen al na de voorbereiding

    En eenmaal onderaan zit meestal alles ook tegen, penalty of niet je weet, ook koch, in de ED dat er tegenwoordig camera's staan.

    Lachen is natuurlijk dat bij wijze van spreken bij FC Emmen - De Graafschap een var aanwezig is en op CL niveau niet. Niks te nadele van deze teams die ik een behoud gun.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:23
    De competitie duurt nog heel lang, maar het is inderdaad weinig hoopgevend wat NAC laat zien momenteel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:22
    Wanneer gaat de staf bij Utrecht eindelijk inzien dat Kerk totaal niks op dit niveau te zoeken heeft?!
    Vind ik leuk
    broedkip +1613
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:49
    Dat Jumbootje moet de lucht in.
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:52
    Heerlijk puntjes zijn binnen Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    stratumseind +165522
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:41
    gefeliciteerd maat , jullie kunnen ze goed gebruiken
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:43
    Zeker weten, was weer niet om aan te gluren. Maar de punten zijn binnen maat Thanks.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:24
    Aah wat schattig de zusjes hebben elkaar gevonden.
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:28
    Jouw zusje hebben we genomen, samen met je vrouw.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:31
    Het moet jouw vrouw zijn.
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:33
    Kan me niet schele, was heerlijk
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:16
    Gefeliciteerd kerel.

    Wat is er met je andere account gebeurd?
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:21
    dank je maat, weet niet wat er gebeurt is. Kon niet meer reageren op topics kreeg alleen voetbalzone te zien, al me like, s waren weg, heel vreemd.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:25
    Dit is dus geen nieuwe account van je... alleen de likes zijn verdwenen? Wel heel vreemd dat je uitkomt op voetbalzone.
    Vind ik leuk
    Utca 030 +918
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:27
    Zeker vreemd, kan jij dat vervelende ventje wilbert
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:26
    Gebeurd.
    Al me likes???Pfff, groep 4 of 5 knul?
    Vind ik leuk
    4everfcu +2519
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:56
    echt een schande een duidelijk goedmakertje vd var na fc utrecht toe na ze eerst 6x benadeeld te hebben en nu is nac de dupe daarvan al had nac ook geen klagen dat die goal goedgekeurd werd maar goed verder dikverdiende overwinning.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:26
    Wat was er mis met die goal dan?
    Vind ik leuk
    4everfcu +2519
    zaterdag 6 oktober 2018 om 03:04
    was buitenspel
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    zaterdag 6 oktober 2018 om 03:39
    Kan je gerust vertellen dat op het moment Rosheuvel de bal aangespeeld kreeg hij niet buitenspel stond.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:51
    Leon Guwara stond buitenspel op te heffen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:49
    Die stond lucht te dekken-;)
    Vind ik leuk
    4everfcu +2519
    zaterdag 6 oktober 2018 om 10:50
    maar jij ziet dan ook altijd alles anders.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21664
    zaterdag 6 oktober 2018 om 16:37
    Of jij😊
    Vind ik leuk
    4everfcu +2519
    zaterdag 6 oktober 2018 om 19:34
    was gewoon duidelijk buitenspel en absoluut geen strafschop.
    Vind ik leuk
    milo +112
    vrijdag 5 oktober 2018 om 22:59
    wat een opening weer, veel besproken Gustafson.🤣
    omdat een paar idioten op een forum dat roepen, geef eens nadere uitleg als je zo opent.
    Vind ik leuk
    vrijdag 5 oktober 2018 om 23:05
    Even op blijven letten VP, het is Kuipers die de hoofdrol opeiste.
    Vind ik leuk
    hassel +839
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:26
    Altijd lekker als de ratjes janken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 00:33
    Dit is natuurlijk geen penalty, ik heb het idee dat Björn Kuipers zijn fout niet durfde toe te geven. Nou mag Utrecht ook wel een keer geluk hebben, blij met de drie punten!
    Vind ik leuk
    fr1963 +2984
    zaterdag 6 oktober 2018 om 01:02
    NAC kwam via Mikhail Rosheuvel langszij,.......? Van 2-0 naar 2-1?
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5577
    zaterdag 6 oktober 2018 om 03:43
    Lekker gustafson!
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 07:57
    Een goedmakertje van de KNVB na alle missers dit seizoen en in de p/o's. Blij met het cadeautje, maar dat de VAR niets toevoegt is wel weer andermaal gebleken.
    Vind ik leuk
    Spekholz +540
    zaterdag 6 oktober 2018 om 08:21
    Wat een blunder man..
    Vind ik leuk
    Friend +102
    zaterdag 6 oktober 2018 om 09:50
    Probleem bij Utrecht is ook de conditie van de meeste spelers , het laatste half uur van de wedstrijd stort Utrecht compleet in , daar is nog een schone taak weggelegd voor Advocaat en de andere trainers !
    Ook NAC kon nog bijna langs zij komen gisteravond!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 11:09]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 12:14
    Ophefte......?!?!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Veelbesproken Gustafson eist drie keer de hoofdrol op bij winnend FC Utrecht