Pastoor kraakt Ajax-middenvelder: Dat was wat mij betreft de achilleshiel

Pastoor kraakt Ajax-middenvelder: "Dat was wat mij betreft de achilleshiel"

Gepubliceerd: zaterdag 6 oktober 2018 om 20:39za 06-10-2018 om 20:39

Alex Pastoor vraagt zich af of Carel Eiting goed genoeg is om in de basis te staan bij Ajax tijdens topduels. De voormalig trainer van onder meer Sparta en NEC vond Eiting een paar weken terug door het ijs zakken tegen PSV (3-0 nederlaag). 

Ajax-trainer Erik ten Hag koos in de kraker voor het defensieve duo Frenkie de Jong-Daley Blind. Pastoor vroeg zich zaterdag bij radioshow NH Sportcafé hardop af of dat zo'n verstandige optie is tijdens topduels. "Het middenveld met Eiting ziet er dan ook heel zwak uit. Zijn passing in Jong Ajax was wel aardig, maar op dit niveau is het niet bijzonder. Als je de bal verliest, heb je ook niets meer aan hem. Dat was wat mij betreft de achilleshiel", aldus de momenteel clubloze coach.

Pastoor erkent dat de invulling van het ideale Ajax-middenveld lastig is. "Want Lasse Schöne doet het ook hartstikke goed en Frenkie de Jong kan veel beter verdedigen dan menigeen denkt. Zeker aanvallend op de helft van de tegenstander. Als hij naast Blind staat op het middenveld is het voetballend en verdedigend heel aardig."

"Andrea Pirlo was bijvoorbeeld een geweldige verdedigende middenvelder, maar hij ging nooit een duel aan. Hij las het spel zo goed dat hij alle spellijnen dichtliep. Hij kon alles onderscheppen."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Eens met Pastoor?

(2646 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 6 oktober 2018 om 20:46
Dorps pastoor moet eens niet zeuren.
Vind ik leuk
zondag 7 oktober 2018 om 00:17
Pastoor heeft gewoon een punt! Ben ook niet kapot van Eiting. Brengt nog niet d helft wat Donny kan brengen. En hem dan ook nog opstellen in zo’n belangrijke pot, waanzin!
Vind ik leuk
Jan Nijhof +414
zondag 7 oktober 2018 om 00:42
Ik vind Eiting juist verrassend goed, vooral vanwege zijn passing. En vd Beek zie ik meer als een spits/ schaduwspits. Neusje voor goals. Goed in de combinatie. Maar op het middenveld zie ik hem weinig goeds doen.
Vind ik leuk
Limboajax +64
zondag 7 oktober 2018 om 12:52
Ben het helemaal met je eens. En ik durf zelfs verder te gaan.
Voor mij is Carel Eiting de missing link op het middenveld als Frenkie de Jong daar speelt.
Van mij geen slecht woord over schone. Maar Eiting is zijn opvolger. Dit seizoen regelmatig en steeds meer speelminuten laten maken.

Alleen is de realiteit dat er volgend seizoen weer een geheel ander elftal staat. En dan zijn de opgebouwde routines weer voor de prullenbak.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +414
maandag 8 oktober 2018 om 06:43
LimboAjax, dat elk jaar weer opnieuw is vaste Ajaxrealiteit. Met Eiting, Gravenberg Ekkelenkamp, de Wit loopt er weer een lonkende toekomst gelukkig.
Donnie bewees weer gelijk het bewijs van m'n stelling door direct te scoren, net als onlangs Europees ook uit een pass vam Tadic.
Vind ik leuk
Snapje? +8059
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:47
Jonge jongen heeft ff tijd nodig.
Vind ik leuk
Wouta80 +915
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:48
Niet betweter, Eiting speelt tot nu toe top en bijna foutloos. Pastoor was maar middelmaat...bij FC Volendam :-)
Vind ik leuk
035 +7184
zaterdag 6 oktober 2018 om 21:04
Niets bewezen als trainer maar nu wel oordelen?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21120
zaterdag 6 oktober 2018 om 22:22
Ik ook niet hehe, maar ik oordeel ook ;)...
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:48
Eiting had ook verhuurd moeten worden aan een team plaats 6-10 uit de eredivisie. Zeker omdat Ziyech bleef had je al teveel middenvelders. Nu geforceerd laten spelen en je ziet wat je er van krijgt.
Ik schrijf hem helemaal niet af, maar duidelijk een niveau lager. DIe moet een stap maken, ergens anders.
Vind ik leuk
zwollie +8988
zaterdag 6 oktober 2018 om 21:09
Verhuur hem maar in de winterstop aan PEC Zwolle.
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:49
Ben het niet zo snel eens met Pastoor maar dit ziet hij bijzonder goed.
Vind ik leuk
035 +7184
zaterdag 6 oktober 2018 om 21:06
Wat ziet hij goed dan?
Vind ik leuk
3Bier +12600
zaterdag 6 oktober 2018 om 23:23
Iets negatiefs over een Ajax speler. Dan vindt Kopstootje het al goed.
Vind ik leuk
Marco S +6560
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:50
Die gasten van de kerk toch..
Vind ik leuk
035 +7184
zaterdag 6 oktober 2018 om 21:06
LOL
Vind ik leuk
Il Gordo +17007
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:52
Die Eiting heeft mij, op 1 wedstrijd na misschien, ook nog niet kunnen bekoren. Snap niet waarom V.d. Beek zo vaak wissel staat en Kareltje in de basis.
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1576
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:56
Pastoor moet niet zeuren, maar dat er bij Ajax problemen gaan komen door veel teveel spelers die een basisplaats gaan opeisen staat vast.
Straks komen Cerny, Sinkgraven, Frenkie de Jong, Bandé en Dani de Wit ook nog bij de A1 selectie en wordt de bank te klein!!
En dan?
Vind ik leuk
Pimman +9525
zondag 7 oktober 2018 om 05:13
Dan de zwakkere spelers verkopen oa Sinkgraven en misschien wel Cerny. Deze drukken onnodig ook op de salariskosten. Dat geld kun je tevens gebruiken voor gerichte aankopen voor komend seizoen of proberen de belangrijkste spelers nog wat jaartjes langer te binden zodat ze niet komend seizoen al weggaan. (oa Onana, Ziyech, Neres). Ben bang dat je De Ligt en Frenkie sowieso kwijt gaat raken. Die leveren dan zovéél geld op dat je goede vervangers kan terug halen. Maar ingewikkeld blíjft het..wat is wijsheid en spelers moeten óók maar willen komen of blijven.
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 21:06
Alex Pastoor? Leeft die nog en heeft nog een betweterige mening ook.
Vind ik leuk
Storm015 +278
zaterdag 6 oktober 2018 om 21:13
Als er iemand is die zijn mond moet houden is het dominee Pastoor wel. Als er iemand is die open deuren kan intrappen dan........ juist dan is dat onze Alex wel😜👍😂😂
[Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 21:13]
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 21:14
Weer zo een die een speler beoordeeld op 1 wedstrijd... Daarom red hij het natuurlijk ook niet op topniveau...
Vind ik leuk
zaterdag 6 oktober 2018 om 21:18
Beste Alex, Als men jou om je mening over Ajax vraagt dan moet je gewoon je mond houden. We vinden het helemaal niet interessant hoe je over Ons Aller Ajax denkt.
Vind ik leuk
Henk3 +1169
zaterdag 6 oktober 2018 om 22:00
Pastoor is geen trainer.
Vind ik leuk
ajaxdev +590
zaterdag 6 oktober 2018 om 22:12
Volgens mij heeft Pastoor wel gelijk. Je zag het tegen Bayern dat die opstelling veel beter is dan de jong-blind. ik opteer voor de ligt-wöber en blind naar middenveld en dan maar samen met de jong uitvechten wie daar het beste is. Van beek moet strijden met schöne voor een plaats.
Vind ik leuk
Garinsha +5048
zaterdag 6 oktober 2018 om 22:46
Hij zegt niets verkeerds.. hij is ook nog geen basisspeler.. het oogt leuk maar hij is er nog lang niet klaar voor.
Vind ik leuk
hantayo +1222
zondag 7 oktober 2018 om 00:19
Pastor. Wéér iemand in het voetbal met een persoonlijkheids stoornis. Rare man.
Vind ik leuk
DeNeutrale +181
zondag 7 oktober 2018 om 00:50
Waarom Pirlo erbij halen? Pastoor heeft het over jeugdige spelers die nog niet zo lang in het eerste van Ajax spelen; die kunnen dan niet zo als Pirlo de wedstrijd 'lezen'
Vind ik leuk
Het Brein +4692