Pastoor kraakt Ajax-middenvelder: Dat was wat mij betreft de achilleshiel

    Pastoor kraakt Ajax-middenvelder: "Dat was wat mij betreft de achilleshiel"

    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:39

    Alex Pastoor vraagt zich af of Carel Eiting goed genoeg is om in de basis te staan bij Ajax tijdens topduels. De voormalig trainer van onder meer Sparta en NEC vond Eiting een paar weken terug door het ijs zakken tegen PSV (3-0 nederlaag). 

    Ajax-trainer Erik ten Hag koos in de kraker voor het defensieve duo Frenkie de Jong-Daley Blind. Pastoor vroeg zich zaterdag bij radioshow NH Sportcafé hardop af of dat zo'n verstandige optie is tijdens topduels. "Het middenveld met Eiting ziet er dan ook heel zwak uit. Zijn passing in Jong Ajax was wel aardig, maar op dit niveau is het niet bijzonder. Als je de bal verliest, heb je ook niets meer aan hem. Dat was wat mij betreft de achilleshiel", aldus de momenteel clubloze coach.

    Pastoor erkent dat de invulling van het ideale Ajax-middenveld lastig is. "Want Lasse Schöne doet het ook hartstikke goed en Frenkie de Jong kan veel beter verdedigen dan menigeen denkt. Zeker aanvallend op de helft van de tegenstander. Als hij naast Blind staat op het middenveld is het voetballend en verdedigend heel aardig."

    "Andrea Pirlo was bijvoorbeeld een geweldige verdedigende middenvelder, maar hij ging nooit een duel aan. Hij las het spel zo goed dat hij alle spellijnen dichtliep. Hij kon alles onderscheppen."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Eens met Pastoor?

    (2644 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:46
    Dorps pastoor moet eens niet zeuren.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 00:17
    Pastoor heeft gewoon een punt! Ben ook niet kapot van Eiting. Brengt nog niet d helft wat Donny kan brengen. En hem dan ook nog opstellen in zo’n belangrijke pot, waanzin!
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +207
    zondag 7 oktober 2018 om 00:42
    Ik vind Eiting juist verrassend goed, vooral vanwege zijn passing. En vd Beek zie ik meer als een spits/ schaduwspits. Neusje voor goals. Goed in de combinatie. Maar op het middenveld zie ik hem weinig goeds doen.
    Vind ik leuk
    Limboajax +53
    zondag 7 oktober 2018 om 12:52
    Ben het helemaal met je eens. En ik durf zelfs verder te gaan.
    Voor mij is Carel Eiting de missing link op het middenveld als Frenkie de Jong daar speelt.
    Van mij geen slecht woord over schone. Maar Eiting is zijn opvolger. Dit seizoen regelmatig en steeds meer speelminuten laten maken.

    Alleen is de realiteit dat er volgend seizoen weer een geheel ander elftal staat. En dan zijn de opgebouwde routines weer voor de prullenbak.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +207
    maandag 8 oktober 2018 om 06:43
    LimboAjax, dat elk jaar weer opnieuw is vaste Ajaxrealiteit. Met Eiting, Gravenberg Ekkelenkamp, de Wit loopt er weer een lonkende toekomst gelukkig.
    Donnie bewees weer gelijk het bewijs van m'n stelling door direct te scoren, net als onlangs Europees ook uit een pass vam Tadic.
    Vind ik leuk
    Snapje? +6692
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:47
    Jonge jongen heeft ff tijd nodig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:47
    Foei, geen godenzoon afkraken.
    Vind ik leuk
    035 +5579
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:04
    Waar heeft dit mee te maken?
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:08
    Ik zag vandaag wat an de horizon...
    Vind ik leuk
    035 +5579
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:11
    Leuk maar wat is de relevantie?
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:13
    Maatschappelijke......klinische.......wetenschappelijke of theoretische relevantie.

    Sorry man, weet het echt niet.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 21:14]
    Vind ik leuk
    035 +5579
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:17
    Dus lulkoek?
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:24
    Lulkoek? Nee, zo zie ik het niet. Ik vind dat Ajax spelers tot een bepaalde buitencategorie horen die je enkel mag aanbidden.
    Vind ik leuk
    035 +5579
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:26
    Als jij spelers van een club wil aanbidden is het triest met jou gesteld. Dat is mijn mening hoor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:31
    Aanbidden is een groot woord, maar heb de spelers wel bv in miniatuurbeeldjes waar ik elke dag een kaarsje voor opsteek. Is toch niks mis mee.
    Vind ik leuk
    035 +5579
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:35
    Als dat jouw dierbaren zijn die jij wil aanbidden is dat jouw zaak. Ik kijk liever naar mijn directe omgeving. Maar prima als jij dat anders ziet. :-)
    Vind ik leuk
    Wouta80 +988
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:48
    Niet betweter, Eiting speelt tot nu toe top en bijna foutloos. Pastoor was maar middelmaat...bij FC Volendam :-)
    Vind ik leuk
    035 +5579
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:04
    Niets bewezen als trainer maar nu wel oordelen?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19186
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:22
    Ik ook niet hehe, maar ik oordeel ook ;)...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:48
    Eiting had ook verhuurd moeten worden aan een team plaats 6-10 uit de eredivisie. Zeker omdat Ziyech bleef had je al teveel middenvelders. Nu geforceerd laten spelen en je ziet wat je er van krijgt.
    Ik schrijf hem helemaal niet af, maar duidelijk een niveau lager. DIe moet een stap maken, ergens anders.
    Vind ik leuk
    zwollie +7519
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:09
    Verhuur hem maar in de winterstop aan PEC Zwolle.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:49
    Ben het niet zo snel eens met Pastoor maar dit ziet hij bijzonder goed.
    Vind ik leuk
    035 +5579
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:06
    Wat ziet hij goed dan?
    Vind ik leuk
    3Bier +8657
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:23
    Iets negatiefs over een Ajax speler. Dan vindt Kopstootje het al goed.
    Vind ik leuk
    Marco S +4400
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:50
    Die gasten van de kerk toch..
    Vind ik leuk
    035 +5579
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:06
    LOL
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:52
    Die Eiting heeft mij, op 1 wedstrijd na misschien, ook nog niet kunnen bekoren. Snap niet waarom V.d. Beek zo vaak wissel staat en Kareltje in de basis.
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:52
    Pastoor? Was die niet uitgekotst op Het Kasteel? En elders? Die is zelf ook niet goed genoeg voor betaald voetbal..
    Vind ik leuk
    035 +5579
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:07
    Precies maar hij mag op VP wel zijn mening geven. :_((
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:20
    Klopt... maar die is alleen niet interessant ;-)
    Vind ik leuk
    035 +5579
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:21
    Vandaar mijn :-((
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8174
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:00
    Ja, op het Kasteel. Daar kotsten ze Advocaat ook uit. En Vonk. En Vloet. Niet echt een referentie. Daarnaast heeft-ie bij Sparta twee petten gekregen; die van TD en trainer. En als TD, met die rukspelers, heeft-ie redelijk gefaald.

    't Is een eigenheimer die Pastoor. Maar vind het iets te vroeg om 'm af te schrijven als trainer. Bij Excelsior liepen ze met 'm weg.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1141
    zaterdag 6 oktober 2018 om 20:56
    Pastoor moet niet zeuren, maar dat er bij Ajax problemen gaan komen door veel teveel spelers die een basisplaats gaan opeisen staat vast.
    Straks komen Cerny, Sinkgraven, Frenkie de Jong, Bandé en Dani de Wit ook nog bij de A1 selectie en wordt de bank te klein!!
    En dan?
    Vind ik leuk
    Pimman +3920
    zondag 7 oktober 2018 om 05:13
    Dan de zwakkere spelers verkopen oa Sinkgraven en misschien wel Cerny. Deze drukken onnodig ook op de salariskosten. Dat geld kun je tevens gebruiken voor gerichte aankopen voor komend seizoen of proberen de belangrijkste spelers nog wat jaartjes langer te binden zodat ze niet komend seizoen al weggaan. (oa Onana, Ziyech, Neres). Ben bang dat je De Ligt en Frenkie sowieso kwijt gaat raken. Die leveren dan zovéél geld op dat je goede vervangers kan terug halen. Maar ingewikkeld blíjft het..wat is wijsheid en spelers moeten óók maar willen komen of blijven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:03
    Middenveld Frenkie, Donny en Blind is in topduels het meest verstandig. Ziyech en Tadic dan voorin. Tegen Fortuna Sittard en Emmen kan je Eiting gerust inzetten
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:15
    Ook gewoon tegen Bayern, want Blind voegt echt helemaal niks toe!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 21:15]
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:19
    Onzin, Blind is een prima speler in een controlerende rol op het middenveld. Ook offensief heeft hij waarde, zie bijv. de achterwaarste kopbal tegen Bayern waarna Van de Beek het verprutste. Zeker beter dan Eiting op dit moment
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:06
    Alex Pastoor? Leeft die nog en heeft nog een betweterige mening ook.
    Vind ik leuk
    Storm015 +246
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:13
    Als er iemand is die zijn mond moet houden is het dominee Pastoor wel. Als er iemand is die open deuren kan intrappen dan........ juist dan is dat onze Alex wel😜👍😂😂
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 21:13]
    Vind ik leuk
    Hast57 +1492
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:51
    Dominee pastoor.. grappig. Ik ken wel een pastoor die dominee heet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:14
    Weer zo een die een speler beoordeeld op 1 wedstrijd... Daarom red hij het natuurlijk ook niet op topniveau...
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:18
    Beste Alex, Als men jou om je mening over Ajax vraagt dan moet je gewoon je mond houden. We vinden het helemaal niet interessant hoe je over Ons Aller Ajax denkt.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:38
    Man heb je die zeurzak ook weer nergens wat presteren maar wel een vette bak over anderen wat een stakker
    Vind ik leuk
    Hast57 +1492
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:48
    Verrek zeg die leeft ook nog. Wat nu? Opsluiten maar weer anders komt hij ook nog in Betweters.
    Vind ik leuk
    Henk3 +622
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:00
    Pastoor is geen trainer.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +465
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:12
    Volgens mij heeft Pastoor wel gelijk. Je zag het tegen Bayern dat die opstelling veel beter is dan de jong-blind. ik opteer voor de ligt-wöber en blind naar middenveld en dan maar samen met de jong uitvechten wie daar het beste is. Van beek moet strijden met schöne voor een plaats.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4787
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:46
    Hij zegt niets verkeerds.. hij is ook nog geen basisspeler.. het oogt leuk maar hij is er nog lang niet klaar voor.
    Vind ik leuk
    hantayo +1049
    zondag 7 oktober 2018 om 00:19
    Pastor. Wéér iemand in het voetbal met een persoonlijkheids stoornis. Rare man.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 00:50
    Waarom Pirlo erbij halen? Pastoor heeft het over jeugdige spelers die nog niet zo lang in het eerste van Ajax spelen; die kunnen dan niet zo als Pirlo de wedstrijd 'lezen'
    Vind ik leuk
    Het Brein +4009