PEC klopt Excelsior, heeft eerste thuiszege te pakken en klimt naar linkerrijtje

    PEC klopt Excelsior, heeft eerste thuiszege te pakken en klimt naar linkerrijtje

    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:37

    PEC Zwolle heeft goede zaken gedaan in de Eredivisie door zaterdagavond met 2-0 te winnen van Excelsior. Mike van Duinen en Thomas Lam tekenden voor de doelpunten namens de ploeg van trainer John van 't Schip. Het is de eerste thuiszege van het seizoen voor Zwolle. 

    Vanaf het eerste fluitsignaal nam PEC het initiatief voor eigen publiek. Van Duinen kreeg na vijf minuten de eerste mogelijkheid. Daarna volgden er pogingen van afstand van Gustavo Hamer en Younes Namli. In de 23e minuut was het raak. Van Duinen worstelde zich langs een Rotterdamse verdediger en schoot tegen zijn oude club laag binnen in de korte hoek. Excelsior-doelman Sonny Stevens zag er niet echt lekker uit bij de treffer. 

    Tien minuten na de pauze werd het 2-0 voor de thuisploeg. Uit een vrije trap van Namli kon de mee opgekomen Lam binnenkoppen. Stevens was ditmaal kansloos. Bram van Polen was daarna nog dichtbij een derde Zwolse treffer. Van een slotoffensief van het povere Excelsior kwam het niet meer. 

    Zwolle maakt dankzij de verdiende overwinning - de eerste van het seizoen in eigen huis - een reuzensprong op de ranglijst. De club heeft nu tien punten en verschijnt daarmee in het linkerrijtje, op de achtste plaats. Excelsior blijft op negen punten steken. 

    Plaats een reactie

    mcmodd +23693
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:46
    Welnu PEC-supporters, gefeliciteerd. Nu een vervolg geven aan dit spel.
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +349
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:51
    Dank je.
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:50
    Dankjewel
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1683
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:47
    Hoppa winnen en met goed spel .. T gaat de goede kant op met ons pec
    Vind ik leuk
    Bocajuun +445
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:58
    Zwolle zwolle zwolle
    Vind ik leuk
    Bocajuun +445
    zaterdag 6 oktober 2018 om 21:59
    Fijn om te zien dat een zwolle utrecht en heerenveen gewoon weer naar boven klimmen. Nu groningen nog !
    En dan mogen emmen,fortuna, de graafschap, nac en feyenoord het uitzoeken onderin
    Vind ik leuk
    Tossa +2125
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:58
    Ik hoop dat hiermee het commentaar op Mickey ook verstomt is.

    Het was een prima, zakelijke overwinning waarbij Pec geen moment in gevaar is geweest. Het was weer fijn op Noord!
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    zondag 7 oktober 2018 om 00:57
    Mickey heeft toch niks te doen gehad?
    Vind ik leuk
    Tossa +2125
    zondag 7 oktober 2018 om 06:52
    Behoorlijk weinig, klopt. Maar ik heb toch een katachtige redding op de lijn gezien. En vooral bij de hoge ballen is hij veel sterker geworden. Eerder weifelend, nu zelfverzekerd.
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    zondag 7 oktober 2018 om 09:57
    Ze moeten wel wat oefenen op schieten, er gingen er wel heel veel schoten een metertje over.
    Vind ik leuk
    Ramon89 +372
    zondag 7 oktober 2018 om 11:57
    Mickey doet 't prima idd, maar wat is er met Namli gebeurt? Die raakt echt geen pepernoot meer.
    Vind ik leuk
    Aihlre +216
    zondag 7 oktober 2018 om 00:32
    Prima wedstrijd gezien. Blij met de overwinning.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 02:21
    Prima! Eindelijk gewonnen met in ieder geval 1 goed doelpunt. van Duinen scoort dan wel maar snap nog steeds niet waarom pec hier 700k voor betaald heeft!!

    Hopelijk kunnen we de steigende lijn vasthouden!
    Forza Zwollluuhhhh!!!
    Vind ik leuk
    13 +13182
    zondag 7 oktober 2018 om 07:00
    Nou is Excelsior mijn 2e cluppie, dus natuurlijk vind ik het jammer van het resultaat, maar ik heb toch wel moeten lachen om die goal van Van Duinen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +860
    zondag 7 oktober 2018 om 11:26
    Na een slechte start in het linker rijtje? Netjes hoor.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws