Lammers en Vlap schieten Heerenveen naar grote zege op abominabel De Graafschap

    Lammers en Vlap schieten Heerenveen naar grote zege op abominabel De Graafschap

    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:32

    SC Heerenveen heeft zaterdagavond genadeloos uitgehaald tegen De Graafschap. In Doetinchem werd het 5-0 voor de gasten uit Friesland. De Graafschap eindigde het duel met tien man. 

    De Superboeren, die vorige week voor eigen publiek nog met 2-1 wonnen van Willem II, bakten er zaterdagavond werkelijk niets van. In de eerste helft ging alles mis voor de ploeg van trainer Henk de Jong. Aan de eerste goal van Heerenveen kon De Graafschap overigens weinig doen. PSV-huurling Sam Lammers krulde met links fantastisch raak. Kort na die openingstreffer maakte de spits meteen zijn tweede van de avond.  

    Voor De Graafschap ging het daarna van kwaad tot erger. De achterhoede werd aan alle kanten voorbijgelopen en Michel Vlap profiteerde tweemaal. Eerst kon de aanvallende middenvelder in de verre hoek raakschieten, even later profiteerde hij van naïef instappen. Ditmaal wipte hij de bal over Hidde Jurjus heen. 

    Kort na de pauze kreeg Erik Bakker direct rood van scheidsrechter Danny Makkelie. Hij hield de doorgebroken Vlap vast. Daarna was het voor de thuisploeg enkel nog een kwestie van de schade beperken. Vlap en Lammers lieten beiden meerdere malen de kans op een hattrick liggen. Invaller Jizz Hornkamp zorgde in de laatste minuut voor de kers op de taart. 

    Door de overwinning op De Vijverberg heeft Heerenveen nu tien punten, net zo veel als nummer acht PEC Zwolle. De Graafschap blijft op zeven punten steken en staat veertiende. 

    Poll

    Gaat De Graafschap degraderen?

    (811 stemmen)

    Plaats een reactie

    VAKKIE-L +965
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:35
    Je moet wel heel slecht zijn als je thuis met 0-5 verliest van dit Heerenveen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8175
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:38
    Dat is precies wat Henk de Jong al wekenlang roept. Dat ze een eerste divisie ploeg zijn, toch?
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +965
    zondag 7 oktober 2018 om 17:09
    Dat zei ie wel, maar kwam die er later niet op terug dat ie het niet zo bedoelde?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8175
    zondag 7 oktober 2018 om 18:00
    Dat zal best. Toen had ie wellicht door dat dat niet zo handig was.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:33
    En bedankt.
    Winnen we een keer...
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +965
    zondag 7 oktober 2018 om 17:10
    Gefeliciteerd met de puntjes.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20816
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:40
    Knap gedaan Heerenveen.
    Vind ik leuk
    Argentario +505
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:51
    Knap dat ze hebben gewonnen of dat ze een keer geen tegendoelpunt hebbe geïncasseerd ... scoren kunnen ze wel alleen ze krijgen meestal 1 meer tegen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20816
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:00
    Beide is knap :-) laat groei zien.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +965
    zondag 7 oktober 2018 om 17:10
    Tegen De Graafschap met alle respect.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1179
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:41
    Van mij mag De Graafschap iedere week 5-0 verliezen, straf voor 8/5/2016 😜
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21039
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:42
    Speelronde 33 uitgezonderd ;)
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9072
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:23
    Jullie hebben jezelf gestraft toendertijd tegen een degradant
    Vind ik leuk
    stratumseind +166630
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:49
    aan de goals te zien lijkt het erop dat de superboeren verdedigend een klein probleempje hebben.....
    Vind ik leuk
    Dezeun +4753
    zaterdag 6 oktober 2018 om 22:58
    Sam Lammers heeft zijn draai gevonden
    Vind ik leuk
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:06
    Goed trainen deze week jongens!
    Vind ik leuk
    Pur Sang +385
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:18
    Gaat iedere week steeds ietsjes beter!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7320
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:20
    Die Vlap speelde wel fantastisch vanavond. Is die gast altijd zo goed?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5490
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:31
    Op "10" wel. Creatieve, snelle en bewegeljjke speler. Komt geregeld voor de goal, heerlijke speler uit de eigen jeugd.

    Vind ik leuk
    Roodbergen +9072
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:24
    En doorrrrrr, wie gaat er nu bier halen? Of Henkie jij? Topgozer ben je ook!
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:35
    Ik haal wel even pils.
    Vind ik leuk
    repeP +1279
    zondag 7 oktober 2018 om 00:09
    Wanneer Heerenveen hun tegenstander in de volgende speelronde ook zo degradeert zie ik de Graafschap niet door dit verlies degraderen.🧐
    Vind ik leuk
    Het Brein +4009
    zondag 7 oktober 2018 om 00:40
    Vlap, beter in de gaten houden...prima speler!
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5561
    zondag 7 oktober 2018 om 00:55
    Boh foi toch.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +893
    zondag 7 oktober 2018 om 09:27
    Die Lammers prikte ze er wel lekker in. Goed van PSV om deze jongen bij Heerenveen te stallen. Hij ontwikkelt zich snel en kan dus uitgroeien tot een waarde in het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 14:37
    Wij hadden hem gewoon moeten kopen. Eventueel met een terugkoopclausule voor PSV er bij.
    Nu hebben wij er geen reet aan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws