Realisme na kansloze nederlaag: 'Wij hebben niets te zoeken in de top-vijf'

    Realisme na kansloze nederlaag: 'Wij hebben niets te zoeken in de top-vijf'

    maandag 8 oktober 2018 om 10:26

    Heracles Almelo heeft 'helemaal niets te zoeken' in de top-vijf van de Eredivisie. Dat zeggen Frank Wormuth en Tim Breukers, trainer en aanvoerder van de club. Heracles ging zondag kansloos met 4-0 onderuit bij Vitesse. 

    Tót de stevige nederlaag in Arnhem stond Heracles op gelijke hoogte met Ajax en Feyenoord. "We horen tot de middenmoot en hebben niets te zoeken in de top-vijf", aldus Wormuth in gesprek met het Tubantia. En Breukers: "We zijn afgedroogd en staan weer met beide benen op de grond."

    Tegen Vitesse leek het alsof de motivatie ontbrak bij Heracles. "Iedereen moet bij zichzelf te rade gaan", aldus de captain. "We zijn in ieder geval niet meer zo goed als in de laatste weken - dat zag je vorige week tegen Emmen al. Het was slordig, gezapig en het tempo lag te laag, terwijl Vitesse vlijmscherp in de counter was. We hebben ons niveau niet gehaald."

    Plaats een reactie

    psv.040 +884
    maandag 8 oktober 2018 om 10:28
    ja feyenoord heeft ook niks te zoeken in de top 3.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9707
    maandag 8 oktober 2018 om 10:32
    Welke club dan wel in de ED ? m.b.t. die derde plaats dus.......
    Vind ik leuk
    psv.040 +884
    maandag 8 oktober 2018 om 10:33
    persoonlijk vind ik vitesse maar keuzes verschillen.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:43
    Je hebt wel gelijk. Vitesse en Feyenoord verschillen niet zoveel. Hebben vorige week wel kunnen zien, waar Vitesse meer verdiende met 7 geblesseerde. Feyenoord moet doorselecteren, is op zn retour maar heeft 2/3 spelers met extra kwaliteiten. Een van Persie, Vilhena, en fitte Berghuis heeft Vitesse niet lopen. De rest is gelijkwaardig. Die extra klasse gaat wel bepalen die er 3e wordt. Wel heeft Vitesse het zwaarste programma gehad van allemaal. 8 wedstrijden onderweg, maar wel Heerenveen uit, AZ uit, Zwolle uit, Feyenoord uit, Ado thuis, Ajax thuis en Heracles thuis. Dat zijn 7 ploegen die in de top 10 staan op dit moment. En toch(met heel wat gebleseerde) op de 5e plek staan. Normaal gesproken komen nu de wat "makkelijkere" tegenstanders. Gaat dit jaar tussen Vitesse en Feyenoord. AZ is met Weghorst en Jahanbaks teveel kwaliteit verloren.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:49
    Hoewel Vitesse het juist traditioneel vaak tegen de “makkelijke” tegenstanders laat liggen en tegen de sterke punten pakt...
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:13
    Dan moet Vitesse oppassen...
    Vind ik leuk
    psv.040 +884
    maandag 8 oktober 2018 om 11:26
    vooral als ze tegen feyenoord moeten.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:54
    Klopt, vandaar ook tussen haakjes. Als Vitesse dat eens weet te doorbreken, kunnen we pas denken aan een top3 klassering. Met een top5 klassering ben ik overigens heel tevreden.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23452
    maandag 8 oktober 2018 om 12:57
    Ik zie NAC nog wel stunten in de top 3
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31517
    maandag 8 oktober 2018 om 14:41
    Onderin zeker.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9707
    maandag 8 oktober 2018 om 19:02
    Ja, slim van je dat je het sluwe plan doorziet, ze verliezen expres eerst om zo een underdog positie te krijgen, is dat gelukt dan gaan ze ineens als een speer en winnen alles, een hele nieuwe aanpak van v.d. Gaag, dat is nog eens wat anders als 4.3.3. en met de slagroompunt naar achteren spelen.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    maandag 8 oktober 2018 om 10:33
    Wie wel dan? Feyenoord is op dit moment gewoon de derde club van Nederland.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:56
    Denk dat Feyenoord, AZ en Vitesse om de derde plaats gaan strijden. Feyenoord licht favoriet, maar loopt ook niet echt goed. Als het daar straks een paar wedstrijden slecht gaat, kan het maar zo gaan rommelen in Rotterdam.

    Denk dat Vitesse nog veel kan groeien. Als Doekhi straks vd Werff definitief gaat vervangen (want dat zie ik wel gebeuren), een fitte Mosunda Beerens uit de basis speelt en als Darfalou elke week zo speelt als tegen Heracles, gaan we nog leuke tijden beleven.
    Vind ik leuk
    Degier +405
    maandag 8 oktober 2018 om 11:25
    "Als het daar straks een paar wedstrijden slecht gaat, kan het maar zo gaan rommelen in Rotterdam."

    Zeker de wedstrijden tegen Trencin, De Graafschap, AZ en Willem II gemist? Daarnaast heeft Feyenoord nog geen potje overtuigend gespeeld of gewonnen. Zelfs een 4-0 voorsprong geven ze nog bijna weg. Het rommelt al langer in Rotterdam, maar de prijzen en prijsjes van de afgelopen seizoenen verdoezelen een hoop.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:23
    Ja je hebt gelijk. Ik had de metafoor anders moeten stellen: het rommelt al een tijd en kan binnenkort maar zo gaan donderen en bliksemen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 8 oktober 2018 om 11:53
    Darfalou kreeg wel twee keer vrij veel ruimte.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:27
    Darfalou liep overal, van de ene tot de ander cornervlag. 90 minuten lopen sleuren, zonder zijn explosieve snelheid te verliezen. En dan te bedenken dat hij deze week griep heeft gehad. Je zag dat dat heel leuke gevolgen had voor de andere spelers.
    Misschien lag het aan Heracles. Zoals ik zeg één zwaluw maakt nog geen zomer.
    Ik was tot nu toe van mening dat hij in die paar invalbeurten als een kip zonder kop rondliep (ben nooit zo’n fan van spitsen die zelf de ballen gaan halen).
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 8 oktober 2018 om 12:31
    Ik zeg niet dat hij er niks van kan hoor. Alleen bij die twee goals was het verdedigen ook niet zo heel strak. Dan is twee keer scoren net iets makkelijker.
    Ik kan je eerste en je laatste zin niet zo goed met elkaar rijmen. Hij liep overal, maar normaal ben je daar geen fan van?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 13:07
    Poe ja, klinkt wel tegenstrijdig hè😅! Ik ben normaal al niet zo kort van stof, maar deze zal ik even goed uitleggen...:

    Ik bedoel meer dat dat meestal niet ten goede komt aan het rendement van een spits. In de andere wedstrijden leek het er op dat hij TE graag wilde en daarom de bal ging halen. Met gevolg dat hij uit positie raakte en anderen in de weg liep. Nu zag je dat het goed werd opgepakt door de teamgenoten en zo juist extra ruimte creëerde en leuke combinaties opleverde. En hij liet ook zien dat hij niet al zijn kracht daarmee opgebruikte, maar nog steeds explosief kon zijn waar nodig. Jij zegt hij krijgt twee keer veel ruimte. Beide goals zijn imo juist aan die bewegelijkheid te danken. Bij de eerste goal loopt hij precies tussen de twee verdedigers en is veel sneller, doordat hij precies op het juiste moment op snelheid is. Bij de tweede goal komt hij vanaf rechtsbuiten, nadat hij heeft omgeruild met Ødegard, die hem de assist geeft. Die wissel zorgde er ook voor dat Heracles moeite had bij de man te blijven per zone. Beide de ruimte redelijk afgedwongen dus.

    Dus ofwel een leuke heel ander type spits, die het combinatiespel een enorme positieve impuls geeft, of zo’n rondrenner die altijd zijn best doet, maar geen puf meer over heeft om net op dat juiste moment er te staan. Ik hoop het eerste. We zullen het gaan zien..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 8 oktober 2018 om 15:29
    goede uitleg. Ik snap je punt.

    Overigens doet hij het bij die goals natuurlijk goed. Daar wil ik niks aan afdoen. Alleen dat je zo bij verdedigers weg kan lopen ligt volgens mij ook deels aan die verdedigers.
    En bij die tweede goal, prachtige soepele beweging trouwens, heb ik het gevoel dat je het met goede rugdekking moeilijker hebt, want het was wel een vrij ruime beweging.

    Ik ben heel benieuwd. Ik denk wel dat het iets kan worden. Misschien moeten we ook maar een scout uit Arnhem weg gaan halen :p
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 20:09
    Ja moet toegeven dat Heracles het hem niet al te moeilijk maakte...

    Die scouts houden we lekker zelf! Al jaren achtereen halen we onbekende spelers op voor weinig of niks, die in 80% van de gevallen gewoon heel erg succesvol zijn.
    Vind ik leuk
    Connycoll +110
    maandag 8 oktober 2018 om 14:01
    en wie is dan de 4de club van Nederland
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:34
    Zoals AZ gisteren speelde ook niet.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3794
    maandag 8 oktober 2018 om 11:28
    Het gaat toch om Heracles hier?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:02
    Huh??? een bericht over Heracles en jij begint weer over Feyenoord.... snap wel dat je het graag over Feyenoord wil hebben hoor maar dan moet je even een ander topic opzoeken.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 13:18
    💯 mee eens! Wat een vergane glorie is het daar! Echt een heel belabberd beleid voeren ze! 😂
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 13:19]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31517
    maandag 8 oktober 2018 om 14:41
    Eindhovense arrogantie 🤢
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:28
    heracles is wel beter dan psv en feyenoord
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:58
    Oh jij bent nog steeds er van overtuigd dat Ajax wel even kampioen gaat worden?
    Hoogmoed komt voor de val hè, dat moeten jullie in Amsterdam toch wel eens weten inmiddels.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:04
    wij worden ten minste kampioen zonder leenspelers viteski
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:24
    Jullie worden geen kampioen...
    En met je achterhaalde opmerking over huurspelers: wij hebben precies 1 huurspeler meer dan de gemiddelde eredivisieploeg...

    Edit:
    Oh en de laatste 2x dat jullie kampioen werden, hadden jullie wèl een huurspeler😂!
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 11:42]
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:26
    Chapeau je hebt zojuist de domste opmerking gemaakt van de dag.
    Ten eerste ben je al 4 jaar geen kampioen meer geweest.
    Ten tweede Vitesse wordt geen kampioen met of zonder leenspelers dus zie de reden van je opmerking niet helemaal?

    Of hoopte je even snel wat likes te scoren op je waarschijnlijk 20e account?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:44
    Kampioen of geen kampioen, who cares. Elke seizoen meedraaien in de CL en EL is belangrijker, want daar komt het grote geld vandaan. Als je elk seizoen rond de 6 plaats of lager eindigd, schiet dat niet op...
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 12:42
    Ten eerste geef jij er wel om of je wel of geen kampioen wordt. Logisch ook als je club daar voor gaat. Niet zo onverschillig zijn. En rationeel geeft het ook meer inkomsten en betere uitgangspositie.

    Net als jij voor jouw club geniet van het hoogst haalbare, geniet ik daar ook van. Als Vitesse 3e of 4e wordt ben ik blij, als ze 6e worden en play-offs winnen, zoals vorig seizoen, ben ik ook tevreden. Lager eindigen zou voor Vitesse geen goed resultaat zijn momenteel, maar voor een supporter van een andere club, zoals ADO of VVV, kan nipt plaatsen voor de play-offs weer geweldig zijn. Blijft altijd moeilijk dat aan een Ajacied uit te leggen, aangezien die 9 van de 10 keer fan is geworden van de grootste kanshebber. Ik ben fan van mijn local. Ook ik zou heus graag kampioen worden, maar weet andere behaalde doelen ook te waarderen.

    Een fan van een Europese echte supertopclub zou aan jou weer vragen wat daar nou aan is toernooivoer voor de CL te zijn, aangezien je die nooit zult winnen.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 13:31
    En waarom is een fan van ADO, VVV, Vitesse of weet ik veel welke club een 'gewone' fan, en is een fan van Ajax per definitie een succes supporter ?

    Wat een onzin zeg.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4278
    maandag 8 oktober 2018 om 10:30
    Dit zou ook een uitspraak van van bronckhorst kunnen zijn
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 10:31]
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:35
    Gewoon eindigen in de top 8,dan heeft zo'n kleine club met een dergelijke begroting het goed gedaan
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:38
    Geef iedereen nu al de eindstand van de ED.

    1e wordt Psv.
    2e wordt Ajax.

    En dan krijg je een hele tijd niks, ik schat zo,n punt of 30.
    En als 3e zal Feyenoord eindigen.

    De rest van de eindstand interesseert me geen ene moer!
    Vind ik leuk
    Hast57 +1448
    maandag 8 oktober 2018 om 10:49
    En dat laten jullie als geweldige aanhang gebeuren. Altijd roepen de beste en trouwste supporters te zijn. Dat wordt nog eens de ondergang van Feyenoord..Bij voorbaat als de competitie nog maar net bezig is dit te accepteren??? Echte supporters zullen er alles aan doen om een dusdanige vernedering en blamage te voorkomen en niet alleen maar in het stadion die welbekende slogan uiten. Geen woorden maar daden.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 10:52
    Wacht jij nou maar af wat er staat te gebeuren bij Feyenoord. Op z,n zachts gezegd zal theoretisch de Pleuris uitbreken met alle gevolgen van dien voor de desbetreffende personen, want Feyenoord supporters nemen dit niet wat er nu aan de gang is.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:01
    Ik denk ook dat het gaat rommelen in Rotterdam. Daarom zou ik zelfs van die derde plaats niet zo zeker zijn. Hoewel Vitesse en AZ ook nog een beetje kwakkelen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1448
    maandag 8 oktober 2018 om 11:05
    Ik betwijfel het ten stelligste ik zeg dit niet uit leedvermaak of iets dergelijks begrijp me goed . Maar toen jullie 18 jaar geen kampioen zijn geworden is er toen wat gebeurt? Vorig jaar is de beker gewonnen in principe een troostprijs voor zo'n grote club. Was ook voldoende voor het trouwe legioen. Zijn jaren aan het lijntje gehouden met de mededeling, er is geen geld. Nu is/was er geld en wat wordt er mee gedaan?? Van alles maar een goede selectie staat er niet.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:08
    Dat bedoel ik ook beste Hast57.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1448
    maandag 8 oktober 2018 om 11:10
    Sterkte man.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:10
    Dank je.
    Vind ik leuk
    Koenbres +594
    maandag 8 oktober 2018 om 10:46
    Opvallend seizoen voor Heracles, spelen goed winnen veel maar hebben ook al twee uitschieters gehad weer (Willem II uit en Vitesse uit)
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 11:03
    Als je elke maand een extra inkomen wilt verdienen ... Zoek niet verder! Dit is een geweldige kans voor iedereen om 8627 $ tot 9538 $ per week te verdienen terwijl ze werken aan hun vrije tijd op een thuiscomputer ... Ik doe dit voor 2 maanden en de afgelopen maand heb ik mijn eerste salaris verdiend! !!! Meer informatie over deze site ...


    ➥ ➥ ➥ ➥ ➥ ➥ ➥ ➥ ➥ w­w­w.C­a­s­h­7­2.C­o­m
    Vind ik leuk
    AlbS +284
    maandag 8 oktober 2018 om 11:54
    Nou er zijn nog wel meer clubs die daar niets te zoeken hebben. Wat dacht je van AZ. Als KNVB en clubs als Ajax en PSV zou ik me ernstig zorgen maken over het niveau hier in Nederland. Een competitie van 1 PSV 2 Ajax of omgekeerd jaar in jaar uit is leuk voor Eindhoven en Amsterdam maar is wel een doodsteek voor het Ned. voetbal. Die comp. van 18 clubs is veel te groot. Maak er maar 11 van t.w. 1 per provincie. De rest weg saneren.
    Vind ik leuk
    marly +80
    maandag 8 oktober 2018 om 13:25
    Het niveau van Nederland wordt door Ajax, PSV en Feyenoord bepaald, door goede speler van andere clubs aan zich te binden, en daarom een verschraling in de competitie ontstaat.
    Dus niet meer zeuren over de kwaliteit van de competitie, want daar zorgen de topclubs wel voor
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 13:26]
    Vind ik leuk
    Don Sjaak +199
    maandag 8 oktober 2018 om 12:21
    De onderliggende verhoudingen buiten Psv en Ajax zijn zo klein.Mocht Feyenoord zich niet versterken of vitesse,AZ volgend seizoen opnieuw opbouwen omdat spelers vertrekken.Zou het mij niet verbazen als deze clubs ook in problemen komen zoals Twente overkwam.Dan mag de club gezond zijn,maar een bootje missen of een fout beleid en je bent de sigaar.Vind echt dat Feyenoord met vuur speelt als ze in de winter niets doen.Volgend seizoen moeten ze ingrijpen en als je dan moet opbouwen kan dat fataal zijn.Niets is dan onmogelijk
    Vind ik leuk
    Arendheim +454
    maandag 8 oktober 2018 om 12:45
    Vlijmscherp in de counter? Vitesse was constant aan de bal.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31517
    maandag 8 oktober 2018 om 14:40
    Zo is dat ook. Top 10 zou netjes zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Realisme na kansloze nederlaag: 'Wij hebben niets te zoeken in de top-vijf'