Swart: 'Hij is de enige die echt voor de goal komt en ruimte maakt voor anderen'

    Swart: 'Hij is de enige die echt voor de goal komt en ruimte maakt voor anderen'

    maandag 8 oktober 2018 om 17:50

    Ajax rekende zondag na de Champions League-wedstrijd tegen Bayern München heel eenvoudig af met AZ: 5-0. Mister Ajax Sjaak Swart is tevreden met de prestaties van de Amsterdammers en hoopt dat Donny van de Beek veel minuten blijft maken, zo laat hij weten in gesprek met AjaxPrimeur.

    Plaats een reactie

    MojoRisin +12716
    maandag 8 oktober 2018 om 17:52
    Het lijkt me nu toch wel dat Ten Hag dat ook inziet ?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 17:57
    Ajax heeft zeker op het middenveld een luxe"probleem". Dat biedt de mogelijkheid om per tegenstander het middenveld zo aan te passen dat het behalen van succes zo groot mogelijk wordt. Daardoor kan donny er best soms naast vallen. Vond hem een paar wedstrijden geleden helemaal niet zo sterk namelijk.
    Ben persoonlijk wel erg van hem gecharmeerd (jongen vd club etc), maar hoe hij een tijdje terug voetbalde was iig niet goed genoeg, wat hij nu laat zien wel!
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 18:01]
    Vind ik leuk
    Pimman +3929
    maandag 8 oktober 2018 om 18:10
    Herkenbaar..mee eens!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12716
    maandag 8 oktober 2018 om 18:12
    Nu Blind op 6 speelt zou ik Donny (bijna) altijd opstellen ipv Schone.. Niet dat Schone slecht speelt maar die wil altijd de bal in de voet.. En daar hebben we Ziyech al voor..
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:29
    Ik vind Van de Beek het sterkst op 10, dus als ik trainer was zoud ik Tadic op de bank zetten. Tadic voegt de laatste wedstrijden helemaal niks toe.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1586
    maandag 8 oktober 2018 om 18:43
    Zelfs als Tadic een kutwedstrind speelt is hij nog belangrijk voor het team. Let maar eens op hoe hij zn teamgenoten op loopt te naaien. Zijn energie werkt aanstekelijk op de rest vd ploeg.
    Overigens ben ik niet met je eens hoor dat hij niks toevoegd. Vind m goed spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 19:22
    Staat Van de Beek en Neres alleen maar in de weg.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1586
    maandag 8 oktober 2018 om 19:31
    Vind ik dus totaal niet. Mja ik kan het ook fout hebben samen met 85% hier op VP 😁😉
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 20:29
    Haha dat zal het wel zijn. Maar dat interesseert me helemaal niks dat ik bij de minderheid zit. Toen de discussie was tussen Tete en Veltman vond 95% van VP Tete beter en ik zat toen ook bij de andere 5%, maar dat zegt helemaal niks, want de meeste mensen hier zijn meelopers en zeggen iedereen maar na. Daar doe ik niet aan mee.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12716
    maandag 8 oktober 2018 om 18:48
    Haha, je hebt wel humor.. :)
    Vind ik leuk
    Pimman +3929
    maandag 8 oktober 2018 om 18:52
    Toevallig steekpass Tadic op Donny en doelpunt Tadic gemist gisteren? ;)
    Vind ik leuk
    Ale +4528
    maandag 8 oktober 2018 om 19:42
    Ziyech eruit. Tadic lijd namelijk geen balverlies.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 20:30
    Ik vind die Tadic, maar een arrogante jankbal! Past niet bij Ajax!

    Ziyech durft wat risico in zijn spel te leggen. Tadic lijdt trouwens ook veel balverlies.

    Nou ja van mij mogen ze ook bijde de bank op en Vaclav weer de kans geven na al die blessures... Want Vaclav kan ook behoorlijk voetballen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 20:33]
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 20:34
    Juist wel dan toch?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 21:16
    Nee bij Ajax hoort lekker voetballen en niet zeiken.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 20:12
    We hebben teveel goede middenvelders haha. Je merkt dat de onderlinge concurrentie de spelers goed doet!
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8337
    dinsdag 9 oktober 2018 om 04:14
    Dat zou kloppen als Ziyech op het middenveld zou spelen en dus op 10. Wat in mijn wereld gewoon logisch is. Volgens Ten Hag is Ziyech gewoon een rechtsbuiten, daarentegen.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 04:19]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7304
    maandag 8 oktober 2018 om 17:52
    Donny is lekker op dreef Mar laat hem aub een seizoen lang basis spelen en 20 goals laten maken en dan pas geilen en naar Barça schrijve aub,
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1866
    maandag 8 oktober 2018 om 17:53
    Donny begrijpt denk ik ook prima dat hij 4e middevelder is als De Jong, Blind en Ziyech spelen, maar als Eiting de voorkeur blijft krijgen snap ik best dat hij ergens anders naartoe wilt.
    Vind ik leuk
    Pimman +3929
    maandag 8 oktober 2018 om 18:53
    Juist!
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1586
    maandag 8 oktober 2018 om 20:28
    Dat vind ik dus ook, 100% mee eens. Als hij de voorkeur boven Eiting zou krijgen, wat in mijn ogen ook zou moeten, zou hij er meer vrede mee hebben als nu. Vind Donny gewoon een betere voetballer als Eiting. Die jongen moet nog een hoop leren. Hij gaat er wel komen maar ik zou altijd eerder voor Donny kiezen.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    maandag 8 oktober 2018 om 17:54
    5 is een mooi getal Sjaak.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4469
    maandag 8 oktober 2018 om 17:54
    AZ hoeft niet te degraderen, die mogen blijven. Aldus Sjakie.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 17:57
    Zou Sjaak ook medelijden hebben met Feyenoord?
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:00
    Op 29 oktober vast niet meer.
    Vind ik leuk
    Pimman +3929
    maandag 8 oktober 2018 om 18:57
    Nee 2 dagen niet voor Sjaak net als voor mij en je weet dat ik óók Feyenoord een mooie club vind...overigens ik lijk in niets op Sjaak ;)
    Vind ik leuk
    035 +5586
    maandag 8 oktober 2018 om 18:22
    Volgens mij wel. Hij houdt van het spelletje en wilde altijd de beste verslaan met beter voetbal. Vermoed dat hij niet blij is met het huidige niveau in de ED..
    Vind ik leuk
    Pimman +3929
    maandag 8 oktober 2018 om 18:54
    Sjaak vindt Feyenoord een mooie club (net als ik) dus wie weet ;)
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:00
    Tegen az was het juist de loopactie van Dolberg waardoor vd Beek kon scoren
    Vind ik leuk
    035 +5586
    maandag 8 oktober 2018 om 18:09
    Vindt jij? Dolberg liep buitenspel en dus logisch dat hij vd bal afbleef.
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    maandag 8 oktober 2018 om 18:01
    Donny heeft druk nodig om optimaal gemotiveerd te presteren. Ten Hag heeft ruime mogelijkheden om succesvol te schakelen op het middenveld. Dat bijt elkaar niet. Wat niet helpt is een zaakwaarnemer die meteen gaat roepen dat Donny weggaat als hij niet speelt. Dan rest hem het Davy Klaassen scenario op het tweede plan......
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:01
    2 weken geleden hadden ze het nog over verkopen...
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:08
    Zo snel gaat het tegenwoordig.

    De tijd vliegt, als je lol hebt.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:09
    2 weken geleden wel....3-0
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:06
    Hoi daar is ome Sjaak ook weer , beetje van streek door de acties van de Beek .
    Vind ik leuk
    035 +5586
    maandag 8 oktober 2018 om 18:12
    Geweldige voetballer destijds en geweldige supporter voor zijn club. Zuiver, rein, heel eerlijk vanuit zijn optiek. Geweldige vent.
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:14
    Vind ik ook wel hoor 035
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 8 oktober 2018 om 18:16
    Goed zo Sjaak. Zeg het ze.
    Vind ik leuk
    John040 +2356
    maandag 8 oktober 2018 om 18:17
    Pfff na PSV tegen Ajax ff niks fatsoenlijks uit zijn mond gekomen. Maar hij moet het verschil uit en thuis naast elkaar leggen. Dan lijkt het net of er 2 verschillende ploegen spelen.Bij PSV veel minder. En bij Ajax is de sterkste opstelling nu nog geen feit na 8 rondes bij PSV vanaf de eerste wedstrijd. Bij Ajax ook geen vaste tactiek bij PSV wel en dat al na paar maanden aktief te zijn bij PSV. Ten Hag al veel langer en nog niks duidelijk. Dat zegt wel iets over kwaliteits verhouding van Staf en inhoud.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1586
    maandag 8 oktober 2018 om 18:46
    Dat zie je totaal verkeerd in mijn optiek. Psv kan maar op een manier spelen, en dat heeft ze tegen Inter de kop gekost. Als LdJ niet aanspeelbaar is vanuit de lucht heeft Psv een probleem. Ajax heeft geen vaste elf, maar ik denk dat ze nu wel een vaste tactiek hebben, waarmee ze zeker op het middenveld genoeg kunnen rouleren. En ik denk dat je dat ook moet kunnen wil je europees iets kunnen betekenen
    Vind ik leuk
    Summit +567
    maandag 8 oktober 2018 om 18:58
    Ajax heeft over het algemeen de betere voetballers, PSV het betere team op passie, beleving en strijd. PSV was zo slecht nog niet tegen inter. Als je goed heb gekeken zal je hebben gezien dat Zoet er 2 keer gruuuuuuuuwelijk naast zat en daarom verlies je voornamelijk.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1586
    maandag 8 oktober 2018 om 19:30
    Ja natuurlijk, heb je helemaal gelijk in. Maar ik vind dat er bij Ajax meer variatie in het spel zit. Maar goed, Psv staat wel 5 punten voor dus schijnbaar werkt t.
    Vind ik leuk
    John040 +2356
    maandag 8 oktober 2018 om 20:00
    Tegen Inter heeftvze de kop gekost 1, scheidsrechter buitenspel goal en zuivere rode kaart niet gegeven.
    2. Blunders van Zoet. Ze speelde gewoon inter van de mat.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1586
    maandag 8 oktober 2018 om 20:24
    Nee niet mee eens. Psv was de eerste helft de bovenliggende partij, zonder dat ze veel kansen hebben gecreeerd, en de tweede helft vond ik Inter echt ietsjes beter, dreigender. Maar goed ik vind niet dat Psv zich hoeft te schamen in zo’n poule. Maar ze hadden tegen Inter wel echt de punten nodig. Ik hoop dat de Spurs niet in vorm raken, want daar kan Psv dan nog punten halen.
    Vind ik leuk
    JustH +15584
    maandag 8 oktober 2018 om 20:29
    Plus die 4 punten in de CL
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:25
    Als er twijfel is over zijn blessure dan moeten ze hem niet laten spelen voor de komende 2 interlands
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:30
    Super sjaak, Donny moet altijd spelen, anders zorg jij er maar voor dat ten hag weg moet
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20877
    maandag 8 oktober 2018 om 18:34
    Sjakie is baas
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 18:42
    Echt geweldig deze ajax club icoon, alleen jammer dat hij zijn mening niet geeft over de slechtste ajax trainer wat ajax ooit heeft gehad
    Vind ik leuk
    JustH +15584
    maandag 8 oktober 2018 om 20:30
    Dat is jouw mening, ik vind hem tot nu toe geweldig
    Vind ik leuk
    maandag 8 oktober 2018 om 21:37
    Leg dat geweldige eens uit dan
    Vind ik leuk
    JustH +15584
    maandag 8 oktober 2018 om 22:45
    Ik ervaar hem als een man met een zeer goede voetbalvisie. Dat vond ik al bij Utrecht. En ik vind hem bij Ajax steeds meer op zijn plaats. Ondanks alle tegenwerkingen van de sensatie media, waar het domme volk alles van overneemt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 07:42
    Maar als je het volk dom noemt , en hem niet dan zegt veel over jou, want als er een dom overkomt is het ten hag wel. Daarbij vind ik het nog geen uitleg waardoor blijkt dat zoals jij het zegt een goede trainer is. Het enigste goede wat hij heeft gedaan is geluisterd hebben naar het domme volk door blind weg te halen achterin , en Donny in de basis schreeuwt het hele domme volk, maar heeft ons 5 punten gekost en die halen we niet meer in.
    Vind ik leuk
    JustH +15584
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:47
    Jij bent wel heel dom als je denkt dat een trainer naar het volk luistert. Hij ziet zijn spelers op trainingen, het volk niet, en luistert naar zijn spelers, het volk niet. Vergelijkbaar met iedereen die ergens werkt, waar het beleid wordt uitgestippeld door mensen van het bedrijf zelf. Komt geen buitenstaander aan te pas. Maar dat weet jij ook wel. Je bent hier puur om net als de sensatie media, je pijlen ongefundeerd te richten op iemand die je zijn werk niet laat doen, en hem puur probeert af te branden!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:59
    Dan is hij nog dommer dat ons 5 punten heeft gekost, maar ben blij dat hij heeft geluisterd , naar de spelers
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2981
    maandag 8 oktober 2018 om 19:33
    Sjaak werkt voor de zaakwaarnemer van Van de Beek.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2182
    maandag 8 oktober 2018 om 20:16
    Zometeen 17 miljoen op de bank! Blind😜
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1388
    maandag 8 oktober 2018 om 22:21
    13 in een dozijn voetballer. En sjakie weer zijn momentje. Wat een vent.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6142
    maandag 8 oktober 2018 om 22:33
    Mooie vent die Sjaak, ben benieuwd of hij zijn gabber Johan en Piet heel erg mist??
    Vind ik leuk
    Jorg Vde +107
    maandag 8 oktober 2018 om 22:44
    Ik hoop dat Sjakie weinig minuten meer maakt, ouwe seniele haakneus.
    [Reactie gewijzigd op maandag 8 oktober 2018 om 22:50]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws