Van Hanegem: 'Wij hebben de enige Braziliaan die niet kan voetballen'

    Van Hanegem: 'Wij hebben de enige Braziliaan die niet kan voetballen'

    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:05

    Willem van Hanegem denkt dat de spelers van Feyenoord niet naar hun kunnen presteren. Volgens de Kromme is de ploeg van coach Giovanni van Bronckhorst bevangen door angst.

    "Ze kunnen beter voetballen dan ze de laatste tijd hebben laten zien. Dat is gewoon uit angst. Meer is het niet", laat Van Hanegem weten in een Youtube-video van Orange Motors. "Ik begrijp het soms ook niet, we hebben pech iedere keer. Wij hebben een Braziliaan (Eric Botteghin, red.), dat is de enige Braziliaan die niet kan voetballen."

    Het clubicoon van de Rotterdammers denkt dat Fran Sol een goede versterking kan zijn, maar op dit moment heeft Feyenoord hem nog niet nodig. "Als er een spits weggaat, dan is hij wel bruikbaar. Maar dan moet wel Jörgensen weggaan. Anders heeft het geen zin."

    Dylan Vente komt volgens Van Hanegem nog te kort. "Die jongen moet een wedstrijd of tien, twaalf achter elkaar spelen. Als ik hem nu zie en je maakt twee of drie goals tegen Gemert, dan ben je niet echt een vaste basisspeler voor Feyenoord."

    Poll

    Zou Sol een goede aankoop zijn voor Feyenoord?

    (1953 stemmen)

    Plaats een reactie

    2cents +54995
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:09
    🤣
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:11
    Zou er ook een dat zijn dat van Hanegem geen mening over Feyenoord heeft?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:35
    El Krommo heeft dat recht toch wel?
    Vind ik leuk
    Blindsy +11254
    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:40
    Nee.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16654
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:12
    Tja...
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:23
    Helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16654
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:33
    Kan ook niet anders, is geen speld tussen te krijgen..
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2299
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:12
    Heb het altijd al gezegd.. Botteghin is een lompe domme voetballer.. ik zou het heel vreemd vinden als feyenoord Sol haalt.. ze moeten goede buitenspelers en middenvelders halen.. al kunnen ze natuurlijk ook gewoon Ayoub en Tapia opstellen..
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:27
    Botteghin deed het meer dan goed bij PEC, NAC en FC Groningen. Zou het ook aan Feijenoord kunnen liggen.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2299
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:34
    Bij feyenoord mag het allemaal wat verfijnder..
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:36
    Sinds wanneer is dat dan? Loopt 1 echte voetballer rond, de rest zijn waterdragers.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1735
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:13
    Ja precies PEC NAC en Groningen. Paar niveautjes lager waar het niet moet maar mag.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:27
    Waar het niet moet maar mag? Denk je dat betaald voetbalorganisaties vrijwilligersinstellingen zijn?
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1735
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:35
    Je begrijp wel hoe ik het bedoel
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:19
    Bij Feyenoord worden er ook voetballende kwaliteiten van je gevraagd als centrale verdediger, die heeft Botteghin totaal niet.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:29
    Dat is een Nederlandse ziekte die blijkbaar ook in de Kuip heeft toegeslagen. Een verdediger die goed kan verdedigen en organiseren wordt overal gewaardeerd behalve in Nederland.
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:49
    Onzin. In Duitsland Spanje Frankrijk Engeland gedeeltelijk hebben ze ook het liefst een verdediger die kan voetballen. Uiteraard is het verdedigende aspect het belangrijkst.
    Vind ik leuk
    Raptor +97
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:41
    Ramos kan ook niet voetballen maar is wel top.
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:46
    Bullshit, Ramos kan uitstekend voetballen.
    Vind ik leuk
    Raptor +97
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:38
    Nee man. Hij kan wel goed koppen.
    Vind ik leuk
    Raptor +97
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:41
    Exact. Een Materazzi, Ramos of Chiellini kunnen ook niet goed opbouwen maar zijn wel beesten van verdedigers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:00
    Feyenoord heeft:
    Beste Grasmat
    Mooiste Stadion
    Beste Echte Supporters
    Mooiste Clublied
    Status Top3

    Feyenoord heeft niet:
    Beste spelersgroep
    Beste trainer
    Meeste prijzen
    Meeste Budget
    Titel kansen

    Eigenlijk heeft Feyenoord best wel veel goeie dingen,
    Maar ook eigenlijk weer niet!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 21:02]
    Vind ik leuk
    Blindsy +11254
    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:43
    Back of the net!
    In Engeland zouden ze F een sleeping giant noemen.
    Vind ik leuk
    13 +13181
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:19
    Bij FC Groningen won Bot de bronzen bal en in het kampioensjaar bij Feyenoord de zilveren bal. Zou hij misschien toch wat kunnen? Willem bedoelt gewoon dat Bot niet vh samba voetbal is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:32
    Volgens mij heeft Botteghin zich wel bewezen bij Feyenoord?! Prima verdediger die vrijwel al zijn duels wint. Alleen is hij erg traag en qua passing niet al te best. Qua timing is hij echter wel goed aan het compenseren.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2299
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:22
    Qua timing in slidings is hij levensgevaarlijk.. de man heeft een motoriek van een Nijlpaard en veel spelers zijn dan ook met de schrik vrijgekomen.. helaas niet allemaal..
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:55
    Oh jee jij bent er zo een. Bij die slidings was het gevolg niet zijn schuld. Voor de rest praat je uiteraard onzin.
    Vind ik leuk
    CK10 +118
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:13
    Sol een versterking.. Zijn we daadwerkelijk zo diep gezonken pff
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +259
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:15
    Werd vorig jaar op een haar na topscoorder. Tis maar wat je zinken noemt dus.
    Vind ik leuk
    CK10 +118
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:53
    Klopt, maar ik vind persoonlijk dat Feyenoord de lat wel wat hoger mag leggen wat aanwinsten betreft
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:21
    Weet zeker dat van Bronckhorst het niet eens is met een icoon als van Hanegem die zegt dat wij de enige Braziliaan hebben die niet kan voetballen.
    Vind ik leuk
    HanV +4283
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:48
    Wij hadden 2 jaar geleden nog Hebling, ook bekend als Gustavo. Als ik transfermarkt mag geloven heeft die alleen hier gespeeld. Heel soms dan. Ook wel de speeltuinvoetballer genoemd, kan zinloze kunstjes.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:25
    Gelukkig heeft Feyenoord ook genoeg Nederlanders, een Zweed, Deen, Peruviaan, Marokkaan en Colombiaan die niet kunnen voetballen. Past perfect bij elkaar.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +238
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:39
    klopt, het ligt dus niet aan het feit dat hij Braziliaan is,niemand,van welke nationaliteit dan ook kan daar voetballen
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:26
    Voor Feyenoord wel goed genoeg. Voor Ajax komt hij te kort.
    Vind ik leuk
    Romo +772
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:36
    Bottegin hoeft niet goed te voetballen
    Die moet de zooi, die onze voorhoede en middenvelders laten lopen opvangen en dat doet hij prima samen met vd Heijden

    Willem moet eens kritisch zijn op zn vriendje Vilhena en Men Berghuis die geen reet presteren!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 18:38]
    Vind ik leuk
    Wouta80 +988
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:37
    Kunnen ze Sol wel betalen dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:46
    Want ...??

    Die is veel beter dan van Persie of Jørgensen?

    Wat een onzin hoor ik allemaal nu.
    Vind ik leuk
    derksen +8817
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:40
    Ahahahahahah Willem Willem
    Op rvp na hebben we niemand die kan voetballen
    Zelfs Berghuis zijn pleuris karakter komt nu weer ijzer sterk naar boven zit het niet mee loop het niet is Berghuis als eerste die zijn kop laat hangen het is zo ongelofelijk drama deze selectie niet normaal
    Vind ik leuk
    Deck010 +7295
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:00
    Hou jij anders gewoon effe je klep over hoofd laten hangen. Jij doet hier niet anders. Die mentaliteit die jij hier laat zien past niet bij ons. Dacht dat jij wel beter wist. Kijk anders gewoon even naar al die walgelijke trollen reacties op dit topic. En daar doe jij gewoon aan mee?
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:45
    Dat had willem moeten zeggen, toen Feyenoord kampioen werd.
    Dat was grappiger geweest.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4802
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:52
    Alweer een modale speler die Feyenoord niet beter zal gaan maken.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +853
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:58
    Er loopt toch een aardige spits bij Trencin.
    Vind ik leuk
    Mama +76
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:59
    Willem is afgezakt naar het niveau van snip en snap. Voor hen die niet weten wie snip en snap waren ,ze staan op you tube. Ik zou niet gaan kijken
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:39
    Mijn kinderen keken wel eens naar Andre van Duin, toen ze wat jonger waren.
    En zaten mij aan te kijken of ze water zagen branden. Is dit leuk?
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1158
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:04
    Wat een vervelende man gaat hij botteghin afkraken , gewoon een degelijke verdediger .. alsof john de wolf ( onder van hanegem aanvoerder ) een braziliaans voetballende speler was
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:07
    meneer van Hanegem heeft weer gelijk
    Vind ik leuk
    Krav +81
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:13
    Het is best treurig dat feyenoord blij met een speler als sol zou zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:32
    Daarom moeten ze dat ook niet zijn. Spitsen zat in de selectie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:18
    Wat een heerlijke vent ik hou niet van mannen maar van hem hou ik .
    HELD
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1310
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:50
    Eeuwige 3e.
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:00
    Toch wel grappig hoe het werkt. Vorig jaar werd er in voetbal praatprogammas gediscussieerd of Bottegin zich misschien tot Nederlander moest laten neutraliseren en nu kan hij er niets meer van.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:34
    Alle onzin rolt over elkaar heen ... in slechte tijden.
    Vind ik leuk
    Arendheim +455
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:41
    Ik vind beide stellingen overdreven. Bottegin is geen topper zoals De Ligt. Maar voor Eredivisie begrippen is hij gewoon een goede verdediger.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:41
    Botteghin is ook meer een Wöber of een Viergever. VdHeijde is meer de voetballer.
    Achterin heb je gewoon een speler nodig, met de mentaliteit van, weg is weg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:00
    Mooie vent die Willem
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:19
    Ben het niet eens met de kritiek op Botteghin. Was toch 1 van de spelers waardoor Feyenoord de beker won. Maar ja als 1 radertje slecht draait gaat de rest ook minder draaien. Maar dat vergeet van Hanegem
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9765
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:20
    Nee Willem..! ze moeten eerst van Geel verkopen, voor een dubbeltje of zo iets......
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:23
    hij is ook niet daar om te voetballen maar om te verdedigen is hij goed genoeg en toen ze kampioen met hem werden en hij een paar belangrijke doelpunten scoorde dat seizoen hoorde je niemand over hem. t is geen topper maar dat was het vantevoren ook niet en voor feyenoord, dat weinig geld heeft is het een bruikbare speler. degelijke verdediger en niet meer dan dat
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:29
    "Ik begrijp het soms ook niet, we hebben pech iedere keer. Wij hebben een Braziliaan (Eric Botteghin, red.), dat is de enige Braziliaan die niet kan voetballen."

    He Willem ik zie ook nog wat Hollanders en Denen, Zweden...
    die het ook niet kunnen.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1547
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:38
    Deze club heeft Peter Bosz nodig
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5111
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:50
    Gio moet Juste naar het centrum halen. Snelle man die opbouwend dan ook meer kan laten zien. Botteghin zal dan ook beter renderen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26325
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:58
    Vorig jaar won Feyenoord met 1-0 van ManU in de CL. Botteghin was 1 van de uitblinkers door Zlatan uit te schakelen. Het kan verkeren..
    Vind ik leuk
    Mr. O +1025
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:27
    Dat is alweer 2 jaar geleden... was in de EuroLeague, maar dat is irrelevant
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 23:28]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26325
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:45
    Dank voor de volledigheid!
    Vind ik leuk
    Leozao +1415
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:08
    Dan heb je mijn zwager nog niet gezien!
    Vind ik leuk
    Andreh +1165
    woensdag 10 oktober 2018 om 09:41
    Ik ben het vaak niet met WvH eens, maar hij heeft wel gelijk. Ongelofelijk dat zo'n grote club, niet top kan presteren. Ik heb ook al eerder hier gezegd, dat Feyenoord, tot 60 a 70 minuten redelijk goed voetbalt, maar dan helemaal in zakt.virus tikkie links tikkie rechts, terug naar de keeper zit nu bij Feyenoord. Clasie kan niet meer brengen wat hij voorheen bracht, daar wordt teveel van verwacht. Spel moeten ze doceren, maar niet achter maar vooruit. En de verdedigers moeten niet het spel denken te maken, Bothegin en Van der Heijden moet verdedigend staan, niet meer. Middenveld moet versterkt worden, met een type Immers, maar die zit gelukkig bij mijn cluppie ADO ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:36
    De Braziliaan die niet kan voetballen is toch in seizoen 2016/2017 kampioen geworden met Feyenoord. In dat seizoen werden statistieken getoond dat de verdediging van Feyenoord geen enkel doelpunt tegen kreeg in standaard situaties. Dit seizoen is anders, omdat als Malacia en St Juste ten aanval trekken, zij niet op tijd terug zijn om Bottegin en van der Eijden te ondersteunen. Met Konngolo en Karsdorp was dat natuurlijk anders.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws