Toekomst Oranje rooskleuring ingezien: 'Hoe hij zich tegen Bayern staande hield..'

    Toekomst Oranje rooskleuring ingezien: 'Hoe hij zich tegen Bayern staande hield..'

    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:48

    De toekomst van het Nederlands elftal ziet er dankzij Steven Bergwijn, Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong rooskleurig uit. Dat wordt gesteld bij Sportforum van de NOS.

    Volgens Rik Elfrink, PSV-watcher van het Eindhovens Dagblad, is Bergwijn een van de grootste talenten van Nederland. "Steven is iemand die het Nederlands elftal in de toekomst verder kan helpen. Maar hij heeft nog veel te bewijzen. Ik was altijd kritisch op hem. Maar Steven heeft zichzelf dit jaar echt gelanceerd. Hij is zijn snelheid beter gaan benutten en hij is doeltreffender in zijn afronding."

    Elfrink noemt Bergwijn in één adem met Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt. Freek Jansen van Voetbal International is vooral onder indruk van de laatste. "Hoe hij zich tegen Bayern München staande hield tegen een topspits als Robert Lewandowski... Hij is pas negentien, hè."

    Luuk Blijboom is geneigd om de Ajax-aanvoerder al een gearriveerde speler te noemen. "Maar ik denk dat we het erover eens zijn dat de toekomst van het Nederlandse voetbal er rooskleurig uitziet", zegt De Telegraaf-journalist.

    Plaats een reactie

    FCG1971 +2407
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:50
    Koeman heeft het geluk aan zijn kont met deze lichting spelers
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:52
    Kan ook wel wat succesjes gebruiken na het uiteindelijke debacle bij Everton.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2407
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:00
    Zeker. Deze Koeman heeft een groot ego en daar zit toch wel een flinke deuk in.
    Vind ik leuk
    Wijndalum +499
    dinsdag 9 oktober 2018 om 18:57
    Onzin.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2407
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:01
    Kun je specifieker zijn?
    Vind ik leuk
    Wijndalum +499
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:06
    Kijkend naar Neerlands historie is het totale onzin te zeggen dat Koeman ‘boft’ met deze selectie. Wat hebben alle andere coaches op Blind en Advocaat na dan niet gehad. Waar baseer jij dat geluk op?
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2407
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:25
    Koeman heeft spelers als De Ligt, Bergwijn, De Jong en Depay tot zijn beschikking op het moment dar deze spelers een sterke ontwikkeling doormaken. Dat hadden de door jou genoemde coaches niet.
    Vind ik leuk
    Wijndalum +499
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:34
    Ten eerste doel ik met het benoemen van de coaches Blind/Advocaat op het feit dat deze selectiegerelateerd inderdaad niet alle geluk van de wereld hadden. Hier zijn we het dus over eens? Al had Advocaat al wel de beschikking over Depay & De Ligt in ontwikkeling, waar jij op doelt.

    Ten tweede vindt ik het -nogmaals- klinkklare onzin om Koeman een coach te noemen die momenteel geluk heeft met het materiaal. We blijven een land met een enorme historie. Dat er momenteel talenten op de deur kloppen mag geen bijzonderheid zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:08
    Maar er zit wel een verschil tussen talent en talent he? Tuurlijk hebben we wel vaker een sterke lichting gehad, vrij recent nog met jongens als van persie/ vd vaart/sneijder en robben. Maar laten we niet vergeten dat we wel gewoon ( voor een topland zijnde) een zeer matige verdediging hadden met een centraal duo heitinga mathijsen en afwisselende backs als van der wiel/kromkamp/willems etc. Dus om dat nou een toplichting te noemen. Ik heb het idee dat het nu wat meer gebalanceerd is. Je hebt in elke linie een absolute topspeler ( in wording) met depay de ligt van dijk en de vrij en de jong. Daar komen dan jongens omheen als bergwijn, van de beek, wijnaldum. En nog een zooi spelers waarvan het wat lastig in te schatten is waar hun top ligt ( dumfries, hendrix, kluivert maar denk ook aan jongen als gravenberch, lammers, eiting, itaharen, chong, redan, brobbey etc. Dus al met al lijkt me dat dit absoluut een goede lichting kan worden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 20:09]
    Vind ik leuk
    Wijndalum +499
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:50
    100% met je eens! Het gaat me om het feit dat ik het niet correct vind om Koeman een coach te noemen die ‘geluk’ heeft.
    Vind ik leuk
    zomer +1039
    dinsdag 9 oktober 2018 om 21:29
    Mee eens, echter had blind wel alle pech en een veel mindere lichting.
    En spelers als de vrij die zich veel te makkelijk afmelden.
    Vind ik leuk
    elijah +1541
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:01
    Het is aan een coach een team te vormen dat opnieuw succesvol kan worden. Koeman heeft de juiste mentaliteit hiervoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:57
    Stel je voor dat je Ziyech erbij had gehad oi oi wat een team had je dan kunnen creeren zeg..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 23:00]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:58
    Stel je voor dat je Ziyech erbij had gehad oi oi wat een team had je dan kunnen creeren zeg..
    Vind ik leuk
    Koeien +2439
    woensdag 10 oktober 2018 om 10:28
    Ja, maar waar het 2~3 jaar geleden schortte aan de verdediging is op dit moment het middenveld aan het kwakkelen en is de aanval ook wel wat minder.

    Ook qua vleugelverdedigers vind ik het nog niet ideaal, dus Koeman heeft genoeg andere uitdagingen.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13585
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:00
    De ligt en Bergwijn zie ik wel slagen, de jong ben ik niet zeker van.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:06
    Heb je Frenkie wel eens zien voetballen? Dat zegt namelijk al genoeg. Zijn talent is gewoon heel bijzonder.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13585
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:12
    Laat het maar eerst een jaar lang zien,en buitenland is de eredivisie niet.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3570
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:27
    ik zou het eerder andersom zeggen, van Frenkie ben ik zekerder dan van De Ligt en Bergwijn.
    Maar ik denk dat ze het bij het Sportforum wel goed zien.
    Alle drie zullen ze er wel komen... Ajax jeugd, hè ?
    Vind ik leuk
    AjaxN01 +323
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:36
    Dat is zo, maar al die toppers: Gullit, Koeman, v Tiggelen, Arnold Muhren, Vanenburg, Robben, van Persie, van Basten, Mackaay, v Hooijdonk, Stam, Hasselbaink enzovoort kwamen ook uit die zoals enkelen dat noemen hier: micky mouse competitie in de tijd dat ons clubvoetbal ook niet zo veel voorstelde internationaal. Ik laat de Ajax generatie van de jaren negentig dan buiten beschouwing. Anders gezegd: de betere ED voetballers kunnen moeiteloos mee in het buitenland, van Dijk, Propper, Ake, Vormer, Klaasen, Hoedt, Janmaat, de Vrij, Vorm, ik noem maar wat namen. En nee, lang niet alle spelers komen aan de bak bij Real of FCB.. ik zie daar ook verrekte weinig Engelsen of Italianen rond open.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13585
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:49
    Je zegt inderdaad toppers, maar die hebben het inderdaad laten zien.misschien heb ik wel ongelijk, we zullen zien.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1550
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:58
    dat lukt niet want hij is ieder jaar minimaal 3 maand geblesseerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:11
    Jij praat ook weer iedereen na met al dat gezeik, maar kijk nou puur naar zijn techniek en passing.. Dat is gewoon van wereldklasse! Echt fantastisch om naar te kijken! Zit ook een goede kop op! Als hij een bal aanneemt zie je al dat hij een topspeler gaat worden.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13585
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:19
    Ik hoef niemand na te praten, vindt het gewoon te vroeg of hij een topper wordt, maar jij bent voor Ajax. Jij zal het wel weer anders zien.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1875
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:18
    Nou dat heb ik eerder bij bergwijn
    Vind ik leuk
    Benniewies +515
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:24
    Bergwijn is niet betrouwbaar
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:28
    Hoe zo, heeft ie geld van je geleend? Uitspraak die nergens op gebaseerd is, omdat hij op z'n 13de van Ajax naar Psv ging? Schei uit man.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 19:30]
    Vind ik leuk
    Benniewies +515
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:41
    Iets met jong oranje en fake blessure.

    Voor die blessure staat 10 dagen rust minimaal.

    Paar dagen later speelde hij 90 min.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:22
    Goede keuze, je club betaald je salaris dus dat is je eerste prioriteit, het was ook in een cyclus met wedstrijden tegen Ajax en Barcelona, ach hij was niet de eerste en zal ook de laatste niet zijn die een keuze maakt voor club.
    Vind ik leuk
    Benniewies +515
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:33
    Voor je land uitkomen is ook belangrijk.
    En je wordt daar ook voor betaald
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:34
    Zit wat in, daarom is hij nog niet onbetrouwbaar.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    kcim +2748
    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:08
    Bergwijn doet het momenteel goed. Maar is hij beter dan Depay zowel nu als Depay destijds bij PSV? Is hij beter dan Elia destijds? Kortom, geef die gast ff de tijd en wij zullen het dan wel zien. Ik zie hem nog niet significant beter zijn dan de rest. Geldt voor mij ook coor Frenkie de Jong.
    De Ligt "is another cookie".
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:17
    Als je niet ziet dat De Jong een van de grootste talenten ter wereld is momenteel heb je echt geen verstand van voetbal en is discussiëren met jou zinloos
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:06
    Hebben ze bij jou thuis toevallig van die witte puntmutjes op met kijkgaatjes. Want dat zou een hoop verklaren, zo niet dan ben je in ieder geval net zo zielig.
    Vind ik leuk
    Strijp +11977
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:07
    Waarom is er nog geen topic over het Nederlands vrouwen elftal, die staan zo goed als zeker in de finale
    Vind ik leuk
    mirkoff +2051
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:28
    Met alle respect hoor, maar jij vindt vrouwen voetbal interessant hier op VP?
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3570
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:29
    Ja, zijn toch leuke meiden.
    Miedema.... mmmm
    Vind ik leuk
    mirkoff +2051
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:32
    Dat van Miedema meen je toch niet?
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3570
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:42
    Jawel :P
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:07
    Of van der zande......jammmie!
    Vind ik leuk
    Strijp +11977
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:32
    We zijn een voetbalforum toch, ik vind het niveau niet geweldig maar het is het nationale elftal van de Nederlandse vrouwen opweg naar een eind toernooi mag toch wel.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +3570
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:29
    Bedankt voor de tip... nu op Veronica !!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:13
    een gearriveerde speler ???
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 19:13]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:15
    Het talent ziet er nu goed uit voor de toekomst. Vergeet niet dat je die jongens wel de tijd moet geven om door te ontwikkelen. De ligt is uitzonderlijk, zo jong en al jaren basis en constant. Iets wat je weinig ziet de rest kan daar echt niet aan tippen. Hoop van harte dat het talent verder verstandiger is geworden en dat ze voor speelminuten blijven gaan zo kan je je pas echt ontwikkelen en dan met 3 jaartjes staat er een beginnend nederlandselftal om weer mee te kunnen doen iig in de top 10. Moet het talent zich wel blijven ontwikkelen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4469
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:23
    Geweldig, een paar journalisten die weer eens enorm stemming maken. Al die spelers die worden genoemd zijn nog steeds talenten. Als de wereldtop je meetlat is moet je extreem kritisch zijn. Mag je haast nooit tevreden zijn.

    PSV doet leuk mee tegen een Europese subtopper als Inter maar ondanks de arbitrage dwalingen was Inter voetballend beter. Bergwijn heeft in twee CL wedstrijden nul goals en nul assists. Genoeg werk aan de winkel zou ik zeggen.

    Het gelijkspel in Beieren was razend knap op het eerste gezicht. Echter een redelijk gewoon ploegje als Gladbach wint vrij eenvoudig met 0-3 in de Allianz Arena. Blijkbaar was Ajax niet alleen goed maar was Bayern ook ronduit zwak zoals ze de laatste weken al ronduit zwak zijn. In dat licht is 1-1 wellicht niet eens zo’n geweldige uitslag.

    Laat al die talenten eerst maar eens dat het eens zorgen dat ze daadwerkelijk goede spelers worden. Dat is nog voor al die gasten nog een flinke stap
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    woensdag 10 oktober 2018 om 02:10
    +1
    Vind ik leuk
    Raptor +97
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:24
    Bergwijn, Rosario, Malen, De Ligt, De Jong, Groeneveld zijn de toekomst voor Nederland
    Vind ik leuk
    Topdrie +2667
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:38
    Stengs vandaag weer minuten gemaakt 😉
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:40
    Allemaal ere divisie nivo, wat nu in vorm is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 19:49
    Toch super dat deze lichting eraan komt .
    Koeman stap er juist op het juiste moment in .
    Laten wij als fan er ook blij mee zijn .
    Eindelijk weer Neerlands Hoop .
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1277
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:11
    Onlangs zagen we het nog zo somber in...en nu.... Wil je de twee belangrijkste woorden uit je leven horen.....DINGEN VERANDEREN!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:21
    Een psv watcher met hoop. Dat heeft toch geen nieuwswaarde
    Vind ik leuk
    torinofc +269
    dinsdag 9 oktober 2018 om 20:54
    Komende 4 jaar is het nog gewoon helemaal niets.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:16
    Hopelijk herleven oude tijden
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:49
    Frenkie en Matthijs zijn echt super talenten, bijna ongewoon goed voor zo jong. Steven is een stuk beter dan de meeste talenten bij andere ploegen behalve die 2 van ajax zijn al van werelds niveau
    Vind ik leuk
    repeP +1281
    woensdag 10 oktober 2018 om 02:09
    Laat Oranje zich eerst maar eens onderscheidden in wedstrijden die er toe doen en zich weten te kwalificeren voor een eindtoernooi voor wie dan ook euforie gaat kraaien over vermeende toptalenten laat staan topspelers.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws