'Ik heb tegen Bayern laten zien dat de trainer en het team op me kunnen rekenen'

    'Ik heb tegen Bayern laten zien dat de trainer en het team op me kunnen rekenen'

    dinsdag 9 oktober 2018 om 22:55

    Ajax-verdediger Max Wöber gaat met een voldaan gevoel de interlandbreak in. De Oostenrijker kwam aanvankelijk niet aan bod in Amsterdam, maar veroverde een basisplek voor de wedstrijden tegen Bayern München en AZ, waarin hij een uitstekende indruk achterliet.

    Die lijn hoopt hij door te kunnen trekken in de Nations League-wedstrijd tegen Noord-Ierland en de vriendschappelijke interland bij Denemarken. "Opgeteld dus vier wedstrijden in twee weken tijd", rekent Wöber uit in gesprek met Voetbal International. "Dat is wat ik vooral mis als ik niet speel: ritme. Het om de paar dagen spelen van een wedstrijd. Hopelijk krijg ik dat gevoel ook weer terug bij Ajax."

    De Oostenrijker beseft echter dat de concurrentie groot is in Amsterdam. "Het is soms wel echt moeilijk als je weer niet speelt, maar ik ben positief ingesteld. Wie heeft er iets aan als ik chagrijnig of gefrustreerd ga doen?", aldus Wöber. "Dus dan benadeel ik het team, maar ook mezelf. Dat gaat mij niet gebeuren." De stopper denkt echter dat hij zijn kandidatuur heeft gesteld in München. "Ik heb ook tegen Bayern laten zien dat de trainer en mijn teamgenoten op mij kunnen rekenen."

    Poll

    Verdient Wöber meer speelminuten?

    (3006 stemmen)

    Plaats een reactie

    Eendracht +15713
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:00
    Een verdediger die kan verdedigen...
    Je verwacht het niet he.. althans ten Hag...
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:03
    Eng dit, maar waar.😅 lees mijn reactie hier onder!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 9 oktober 2018 om 23:03]
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:00
    Verdient gewoon in de basis te staan! Heeft 2 prima wedstrijden gespeeld, en blind voor de verdediging blijkt ook goed uit te pakken!
    Vind ik leuk
    kwartje50 +893
    woensdag 10 oktober 2018 om 00:21
    Zie liever perr
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 00:51
    Me too;))
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1511
    woensdag 10 oktober 2018 om 07:28
    Nog niet. Wober is nu nog verder en sterker. Perr gaat spelen zodra De Ligt vertrekt. En dan gaat hij zich snel ontwikkelen als dragende speler. Denk ik.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:02
    Het lek is boven, eindelijk.
    Blij dat onze professor het licht heeft gezien, een verdediger i.p.v. een middenvelder op centraal te laten spelen.
    Chapeau hoor ten Hag dat was echt hoge wiskunde hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 00:52
    Had je hem niet even tijdig kunnen bellen met deze oplossing?
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8122
    woensdag 10 oktober 2018 om 01:54
    Hij was laatst in Eindhoven en zag daar ons lempke branden...

    De een noemt het "ons lempke" de ander "het licht", al met al zijn we er met z'n allen alleen maar beter op geworden.

    En zo dus ook onze Haggie.

    Als iemand hem ook uitlegt dat Ziyech de beste nummer 10 is van de Eredivisie en Neres een vleugelspits is, dan wordt het pas echt spannend😉

    Misschien dat wij ons lempke mee zullen nemen voor ons ontmoeting in Amsterdam, het schijnt hem goed te doen😉
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 01:57]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 03:22
    Dit is 't levend bewijs dat concurrentie je sterk maakt.Als PSV de zwakheden bij ons niet had blootgelegd hadden we nu nog met Blind achterin gespeeld.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8122
    woensdag 10 oktober 2018 om 03:26
    Ik heb er een "grapje" van gemaakt maar het is zeer zeker waar wat je zegt.

    Soms moet je gewoon met beide beentjes op de grond worden gezet en even alles goed op een rijtje zetten.

    Dat is zelfs een belangrijke onderdeel van topsport👌
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 03:32
    Daarom is 't ook doodzonde dat Ajax over AZ heen loopt. De tegenstander is te zwak waardoor zwakke punten niet aan 't licht komen. In de CL gebeurt dit wel en dat is 't misschien te laat dat je achter iets komt. Dit geldt ook voor PSV. Ik schrik toch wel van 't niveau buiten de top 2
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8122
    woensdag 10 oktober 2018 om 03:38
    Het niveau buiten de top 2 is inderdaad dramatisch. Feyenoord is dan ook een doorn in het oog.

    Ze hadden wat centjes binnen geharkt maar als je kijkt welke spelers ervan gehaald zijn en wat er allemaal vertrokken is...

    Dan mag je toch wel spreken over grote onkunde binnen de technische staf.

    Ik ga mijn bed opzoeken. Veel werk, drukke dagen en mijn wekker gaat alweer over 5 uurtjes.

    Truste, gap!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 03:40
    Absoluut in R'dam doen ze te weinig met 't potentieel wat die club heeft. Weltrusten gozer! Werkse!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 06:20
    Lempke? Flikker licht bedoel je, stelletje kontebonkers...
    Vind ik leuk
    Olfie +4297
    woensdag 10 oktober 2018 om 06:49
    ...
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8122
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:48
    Dappere teksten, hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:04
    Nou, dan ben je dapper dan mij, want aan kontebonken doe ik niet aan...
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8122
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:08
    "Dapper dan jou ja"

    Ik dap, jij dapt, wij dappen... of iets in die richting?

    Ia dat Deens?
    Vind ik leuk
    Laliga +2055
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:13
    Schöne wordt echt het kind van de rekening en ajax gaat er op vooruit zo . Lekker spelen met tagliafico wober de ligt mazraoui ervoor blind frenkie donny , voor de 3 voorin zou je per wed kunnen kijken of je kiest voor ziyech tadic neres of ziyech tadic dolberg
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 00:53
    Kan ik ook heel goed mee leven met die opstelling, al vind ik Mazraoui echt een twijfelgeval.
    Vind ik leuk
    Laliga +2055
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:17
    Ja eens , al doet hij het momenteel zeker niet slecht. Als ajax zijnde denk ik gewoon je verlies nemen met die andere 2 backs..
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8122
    woensdag 10 oktober 2018 om 03:39
    Je zou ook "normaal" kunnen doen en Hakim op 10 zetten, waar hij ook hoort. 😉
    Vind ik leuk
    Kuip +7430
    woensdag 10 oktober 2018 om 06:55
    Ziyech komt het best tot z’n recht op de positie waarop hij nu speelt,nl rechtsvoor in een zwervende rol. Zelfde rol als Messi. Beiden nemen veel risico en dat soort spelers moet je niet op het middenveld zetten. Daar heb je zekerheid nodig. De opstelling zoals tegen Bayern is de beste. Op een positie na. Frenkie de Jong moet op de plek van Schone.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8122
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:41
    Ik ben het daar niet mee eens. Ik ben van mening dat hij zijn beste wedstrijd speelde op 10.

    Daarnaast heb je ook te maken met Neres. Voor een speler als Neres moet ten alle tijden een plekje zijn iin de ED.

    Met Ziyech op 10 en Neres op rechts heb je ook veel meer diepte en ben je ietwat onvoorspelbaarder.

    Haggie maakt die jongen op de wijze kapot. Hoe langer hij onder Hag speelt, hoe minder remdement.

    Maar dat willen mensen niet horen of zien.

    Wij wachten af 😉
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:43]
    Vind ik leuk
    Laliga +2055
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:18
    Tegen mindere goden zeker , in de cl zou ik hem toch liever zoals nu laten “zwerven” vanaf rechts. Dan komt hij ook uit in het midden en links etc alleen in de omschakeling heb je een man extra die de meters maakt. Plus hij kan zich dan meer focussen op zijn aanvallende inbreng
    Vind ik leuk
    Johnnie +700
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:17
    Typische speler die in Amsterdam niet altijd gewaardeerd wordt, maar wel super belangrijk is. Gewoon een pure, sobere verdediger.

    Speelde een klasse pot. Maarja in Amsterdam vinden ze dat niet altijd mooi genoeg.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +893
    woensdag 10 oktober 2018 om 00:22
    Let op deze gast gaat de opvolger worden van jawel jawel










    Daniel swaab.
    Vind ik leuk
    Johnnie +700
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:19
    Te gek voor woorden eigenlijk. Dat het zo lang moet duren alvorens men inziet dat een centrale verdediger nodig is op de centrale positie in de verdediging.

    Men moet in Nederland eens afstappen van die rare fratsen. Voetbal hoeft niet so moeilijk te zijn. Begin aller eerst eens met de juiste mensen op de juiste plaats te zetten. En zie hier, ze schijnen ook nog goed te kunnen functioneren op hun eigenlijke positie. Wie had dat verwacht...
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:56
    Ja gek he! Tadic in de spits tegen Bayern was ook een totale miskleun zeker? Waarom mag er niet geëxperimenteerd worden?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 03:28
    Dat vindt ik wel iets anders als 2CM's als CV's neerzetten.
    Vind ik leuk
    Johnnie +700
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:22
    Iets met appels en peren. Experimenteer er op los. Misschien is neres wel een goede back...
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:40
    Wie verwacht er wat van ten Aagje? Ik niet, maar de fans die massal tegen hem waren zullen nu wel juichen voor deze aal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 9 oktober 2018 om 23:56
    “Deze aal”, kan jij ook normaal doen?
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:59
    Gebruik van je gezonde verstand is geen overbodige luxe, net als je overbodige reactie, maar dat vinden wij niet vreemd als jij je verstand niet gebruikt.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:05
    Wie is wij? En jou reactie voegt iets toe wil je zeggen?
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:11
    Die van jouw slaat als een tang op een varken.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:02
    Jij zegt “die aal” en ik vraag of je ook normaal kan doen. Hoezo slaat dat nergens op? Zit geen woord Chinees bij
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:13
    De aal van ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:38
    Kinderachtig.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:15
    Azijnzeiker.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:15
    Ssshhhh...
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:20
    Iemand met gezond verstand zou zijn mondje houden. Klein kind.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 02:02
    “Zou zn mondje houden”??
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296
    donderdag 11 oktober 2018 om 05:53
    Jip.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 00:06
    En weer prima een speler ingepast! Sterker nog, zo kun je waarachijnlijk meer potjes breken in Europa, ook omdat Blind prima werkt op middenveld. Wat er langzamerhand gestalte krijgt is een team waarin je meer en meer met posities en met spelers kunt schuiven. Ik hoop dat Ten Hag dat verder doortrekt, zie dit elftal namelijk niet 3 jaar in dezelfde opstelling spelen, als u begrijpt wat ik bedoel
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 00:06]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 00:37
    fijne speler en met het oog op volgend seizoen goed als Wöber zijn minuten blijft maken
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    woensdag 10 oktober 2018 om 01:04
    Werd door iedereen al afgeschreven en als miskoop van Overmars bestempeld. Daar moet je dus voorzichtig mee zijn met dat soort conclusies.
    Vind ik leuk
    Leozao +1314
    woensdag 10 oktober 2018 om 08:25
    Wober eerst met de Ligt dit seizoen, volgend met Schuurs... Ik zie hem ook wel langer blijven
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1296