VP-voetbalkantine: 'Ondanks fiasco bij Ajax, nestelt AZ zich in de top-drie'

    VP-voetbalkantine: 'Ondanks fiasco bij Ajax, nestelt AZ zich in de top-drie'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 17:00wo 10-10-2018 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Bayern is een betere optie voor De Jong dan Barcelona'  

    Stelling 2: 'El Khayati is in deze vorm een potentiële Oranje-international'

    Stelling 3: 'Ondanks fiasco bij Ajax, nestelt AZ zich dit seizoen in de top-drie'

    Plaats een reactie

    woensdag 10 oktober 2018 om 11:05
    Wat schuift het ? :)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:08
    Nope, lekker naar Barca gaan perfecte club voor hem als hij zich zo blijft ontwikkelen.... niet voor volgend jaar al maar over 2 à 3 jaar...
    Vind ik leuk
    DBCooper +245
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:07
    Alweer een VP Post over ene Frenkie De Jong, wie is toch deze gast?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6535
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:08
    Wie is db cooper kan je je beter afvragen
    Vind ik leuk
    DBCooper +245
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:10
    Een mysterieuze legende, net als Frenkie de Jong, zo blijkt.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11510
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:17
    Een vliegtuigkaper.
    Vind ik leuk
    zwollie +8390
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:20
    Heerlijk toch al die frenkie stukken, een dag zonder frenkie item is een dag niet geleefd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174114
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:08
    stelling 1 eerst eens een jaar eredivisie vol maken is de beste optie
    Vind ik leuk
    Leozao +5606
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:23
    Mee eens, maar dan zal hij snel verkocht worden..
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:44
    Ben benieuwd hoe jullie volgend jaar zomer de waarschijnlijke verkoop van Ziyech, de Jong en de Ligt gaan opvangen. Je zal er wel veel geld voor krijgen maar haal hetzelfde niveau maar eens terug...
    Vind ik leuk
    Leozao +5606
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:48
    Alles komt recht. We hoeven niets te verkopen... dat ten eerste. Tadic kwam ook, dat werd eerst ook voor onmogelijk gehouden. Daarnaast zal Marc ook niet uit zijn neus lopen boren.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:54
    Zal veel aan de prestaties in de CL gaan liggen vermoed ik.. voor zowel de verkoop als aankoop van andere spelers
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3371
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:24
    Zelfs dat geeft geen garantie meer..
    De beste spelers uit onze competitie slagen tegenwoordig vaker niet dan wel bij hun transfer.
    Depay Klaassen Janssen..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:25]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:30
    Depay is geslaagd, Klaassen vind zijn weg wel weer. Janssen heeft 1 seizoen goed gespeeld in zijn hele carriere en is daarna in de hemel geprezen terwijl het gewoon een matige voetballer is.

    Aan Frenkie zie je gewoon dat hij meer in zich heeft dan bijvoorbeeld Klaassen. Ik denk dat Frenkie zich ook veel makkelijker aan een nieuwe ploeg kan aanpassen. Die komt er wel.

    Daarnaast zijn een De Ligt, Frenkie, Rosario etc simpelweg grotere talenten dan de voorgaande lichting. Die was gewoon kut, nu komt er weer wat moois aan.
    Vind ik leuk
    Leozao +5606
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:49
    Klaassen en Janssen zijn met alle respect niet van het niveau van Zyech, de Ligt en de Jong. Depay heeft het deels aan zichzelf te wijten dat het (nog) niet gelukt is.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    Echt? +3908
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:54
    Bij Ajax is altijd de huidige generatie top en de vorige kut, raar verschijnsel.

    Kluivertje gaat van Amsterdamse volksheld naar paria in twee weken, welkom bij de warmste club van Nederland
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 16:07]
    Vind ik leuk
    Peterfc +2271
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:43
    Roma, niet Paria. HIj zit bij Roma op de tribune.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 15:49]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:17
    Echt joh?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10271
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:57
    Depay heeft een vaste plek en Klaassen ook, alles heeft zo z'n tijd nodig.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +218
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:08
    Nee frenkie moet gewoon naar barca geen ook qua spelstijl !!
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:11
    moet hij nou wel of niet gaan? ;-)
    Vind ik leuk
    volharding +802
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:19
    JA, het wordt idd verwarrend na 50 van deze berichten..maar denk dat hij na Barça gaat , want die tonen interesse ...kunnen ze niet een POL maken of Frenkie goed genoeg is voor Barca :)
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:20
    hahah ik zou lekker bij ajax blijven als ik hem was.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:14
    Je moet je natuurlijk ook afvragen waar hij de kans krijgt om überhaupt snel in de basis te komen, zijn manier van voetballen past wat beter bij Barçelona, maar in München zou zijn creativiteit ook wel gewaardeerd worden.
    Vind ik leuk
    repeP +1394
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:57
    Eigelijk moet hij natuurlijk gewoon naar de club gaan waar zijn hele familie supporter van is. Dan verdient hij respect van vriend en vijand. En dat laat zich niet kopen.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:10
    De jong moet lekker nog een paar jaartjes bij Ajax blijven. Pas Ajax verlaten als hij een onuitwisbare indruk achter laat, 1 seizoen helemaal gespeeld heeft en een vaste international is. De jong is een erg goede voetballer maar heeft het nog niet helemaal laten zien.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11510
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:24
    Inderdaad. Kijk wat er met Martial is gebeurd. Groot talent, 50 wedstrijden en 11 goals in Frankrijk, tenminste 50 miljoen voor betaald en nu op een zijspoor in Manchester.
    Vind ik leuk
    Korm +37709
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:44
    Tijd voor een andere trainer daarzo
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:17
    De honger naar omzet, geld dus, zal Ajax doen besluiten hem niet nog een paar jaar te houden. Bovendien, Frenkie is 21, hij wil wel graag zo snel mogelijk de hemel bestormen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:20
    Bayern München is samen met United een van de weinige clubs die een bedrag van tussen de 70 en 90 miljoen op tafel kunnen leggen. Barcelona is niet bereid om meer dan € 55 miljoen te betalen. Nog steeds een behoorlijk bedrag maar waarom zou je 35 miljoen laten schieten dan ?

    Paris Germain is kansloos omdat er een financieel onderzoek naar die club loopt.
    Ook sluit ik niet uit dat hij alsnog voor Fey. kiest aangezien de hele familie van DE Jong voor die club is. :-)
    Vind ik leuk
    Echt? +3908
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:55
    Zou in ieder geval een stap omhoog zijn, als hij van Willem II naar Feyenoord was gegaan had hij al behoorlijk wat prijzen gehaald.
    Vind ik leuk
    Lesseh +157
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:25
    Bayern is een een goede keuze lijkt mij, zonder twijfel het grootste voetbal talent van dit moment, speelt altijd met zijn gedachten vooruit. Snap wel dat half Europa Frenkie de Jong wil hebben. Wel jammer voor Ajax en het Nederlands voetbal als hij wordt verkocht.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:25
    De jong mag van mij gerust komen.😊
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:48
    hangt er vanaf,...wat schuift het?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:38
    Ruilen met Ribéry 😊
    Vind ik leuk
    Toets +393
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:50
    Nah,...die man heeft met afstand de lelijkste kop in het internationale voetbal dan blijven de eerste 10 rijen stoeltjes helemaal leeg.
    Vind ik leuk
    RR12 +543
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:28
    Ok, stelling 2 en 3 dadelijk: moeten we meer of minder Frenkie topics?
    Vind ik leuk
    Downvalley +248
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:36
    de beste optie is voor de Jong om nog een jaartje bij Ajax te blijven.
    En zowel Europees dan in het Nederlands elftal wat meer ervaring op te doen.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +1007
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:39
    Bij Bayern krijgt hij meer kansen dan bij Barça. Maar serieus....laat hem eerst 2 seizoenen goed voetballen bij Ajax. Niet nu al gaan, dan wordt het bank warm houden.
    Nu last van een kuit? Het lichaam moet ook klaar zijn voor de echte top waar je altijd per 3 dagen een wedstrijd speelt.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2386
    woensdag 10 oktober 2018 om 11:56
    St 1 Nee denk dat het iets minder fysieke spel in spanje hem beter past.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5504
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:17
    Stelling 2) In zijn huidige vorm, zou ik hem de kans in Oranje gunnen. We spelen immers toch maar tegen Duitsland en Frankrijk nu.
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1030
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:29
    Stelling 1: Matthijs is te jong en Frenkie is te ligt. Eerst subtop.

    Stelling 2: nee niet bellen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:33
    Stelling 2: ik denk dat hij te licht is.
    Maar proberen betekent meteen dat hij een interlandcarriere bij Marrocco op zijn buik kan schrijven.
    Zijn creativiteit zou welkom zijn.
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:44
    Stelling 2: Wie?
    Vind ik leuk
    Friend +164
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:26
    El Khayati is een leuke grappenmaker , maar het grote Oranje in geen 100 jaar voor hem !
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9714
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:29
    El Khayati is te goed voor Oranje.
    Vind ik leuk
    rinirat +2915
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:35
    1 nee
    2 nee alsjeblieft niet.
    Vind ik leuk
    repeP +1394
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:14
    1) Zowel Bayern als Manchester United gaan vernieuwen dus kansen te over.
    2) El Khayati is een goede jongen die normaal doet.
    3) AZ denkt dat ze beter zijn dan ze werkelijk zijn.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5587
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:37
    Als je beter bent dan je denkt kun je zelfs kampioen worden.
    Vind ik leuk
    repeP +1394
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:45
    Maar dat schreef ik niet.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5587
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:48
    Dat schrijf ik toch ook niet.
    Vind ik leuk
    meloen87 +805
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:31
    1. Frenkie neem ik aan? Bayern zou echt een prachtige club zijn voor hem, Barcelona natuurlijk ook, maar ik denk dat hij beter bij Duits voetbal past.
    2. Als hij zou kunnen uitkomen voor Oranje, denk ik dat hij een kans verdiend, als hij zijn vorm weet te behouden. Maar laten we ook niet te gek van stapel lopen, want de concurrentie op het middenveld is moordend. De huidige middenvelders van Oranje zijn gewoon in potentie veel beter dan hem. Maar als Vormer al een kans kreeg in Oranje, waarom Nasser niet?
    3. Nee, dat gaat gewoon niet gebeuren. De verkoop van Weghorst en Jahanbakhsh hebben ze niet goed opgevangen, en ik vind ze duidelijk slechter dan vorig seizoen. Nu Van Persie 100% fit is bij Feyenoord gaan zij gewoon 3e worden. 4e is hoogsthaalbaar voor AZ, maar ze moeten absoluut niet Heracles, Vitesse en ADO onderschatten.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3407
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:37
    Hij kan beter een stapje lager instromen en spelen. Dan kan hij als de grote man naar de top
    Vind ik leuk
    henk1952 +86
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:54
    Stelling 3 is van a tot z gelogen..
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:42
    Stelling 1 hij past idd beter bij Bayern. Spel van Bayern is dynamischer en zit een team gedachte achter. Bij Barca is alles afgestemd op de vedette.
    Stelling 2 hij doet het goed maar mist de snelheid die nodig is in het internationale voetbal. De eredivisie is zijn thuis.
    Stelling 3 AZ ziet Stengs er weer aankomen. Na de winterstop is Stengs weer op zijn top en doet hij Jahanbakshs vergeten.
    Tel daar ook nog eens de terugkeer van Boadu bij op en de puzzel is gelegd. Idrissi - Boadu - Stengs en een volledig fitte Maher op 10 maken van AZ de nr 3 of 4.
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:35
    Als Stengs en Boadu weer meedoen staat AZ 12e en ze moeten ook nog 4x tegen de top drie. Halen voor de winterstop misschien nog 10 of 12 puntjes meer niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:41
    We gaan het zien.
    Vind ik leuk
    broedkip +1793
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:32
    Stelling 3: Ik schiet, in de lach wel te verstaan.
    Vind ik leuk
    mchollie +3448
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:42
    AZ speelt nu al een verloren jaar. Ze hebben te veel naar ajax gekeken en er niets van geleerd. Het kapitaal moet ook op het veld staan, dit heeft ze de EL gekost en nu ook de competitie. AZ heeft te weinig kwaliteit dit jaar en mede schuldige is vd Brom.
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:17
    1. De Jong is overgewaardeerd talentje, nog zonder rendement.

    2. El Khayatti is waarvoor ik de TV aanzet en Kuwas en misschien Bergwijn en Ziyech. El Khayatti is bij elke goal betrokken ... waanzin dat dit nog een vraag is, Kluivertje zit er al bij en deze jongen niet, schaam je Oranje.

    3. Nou nestelen in de Top-3, dan zit je tussen 2 koekoeksjongen, die alles van je jatten. Ik moet zien of AZ tegen de mentale druk kan, ik had verwacht dat ze verder zouden zijn, al weet ik dat ze 2 sterren kwijt zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws