Pleidooi van Van Stee: 'Die jongen zit nu alleen maar op de bank bij Ajax 1'

    Pleidooi van Van Stee: 'Die jongen zit nu alleen maar op de bank bij Ajax 1'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 12:14wo 10-10-2018 om 12:14

    Als het aan technisch manager Henk van Stee van Sparta ligt, gaat de Eredivisie in de toekomst niet naar zestien, maar naar twintig teams. Hij denkt dat de competitie alleen maar amusanter wordt als er meer teams aan toegevoegd worden.

    Van Stee benadrukt dat hij voor zichzelf spreekt - en niet voor Sparta. "De topclubs stellen dat spelers weerbaarder moeten worden", zegt hij in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Nou, ik denk dat dit uitstekend kan met uitbreiding van de Eredivisie. Voorbeeldje: Perr Schuurs heeft het bij Fortuna Sittard geweldig gedaan. Die jongen zit nu alleen maar op de bank bij Ajax 1. Als je de Eredivisie uitbreidt naar twintig clubs, kan zo'n jongen namens Ajax 1 zijn wedstrijden spelen tegen pakweg FC Emmen, Fortuna en de andere clubs uit het rechterrijtje."

    De toetreding van nog twee clubs tot de Eredivisie moet volgens Van Stee wel gepaard gaan met het verdwijnen van de beloftenteams uit de Keuken Kampioen Divisie. "Laat de tweede elftallen weer in een eigen competitie gaan voetballen en stal de grootste talenten een seizoen bij een goede ere- of eerstedivisieclub."

    Het afschaffen van kunstgras vindt Van Stee een goed idee. "Ik zie Sparta liever nog vandaag dan morgen op natuurgras spelen. Alleen: daar hangt een financieel plaatje aan vast. Als we gecompenseerd worden door de KNVB of wie dan ook, zodat we kunnen investeren in een trainingsaccommodatie, kan ik me daar dus prima in vinden."

    Poll

    Wat vinden jullie van een Eredivisie met twintig teams?

    (1192 stemmen)

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:18
    Prima idee, beter dan die nonsens met 16 clubs.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2966
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:02
    Waarom zou Schuurs wel spelen tegen clubs uit het rechterrijtje als ze 38 potjes spelen ipv 32 potjes? Die logica ontgaat mij volkomen. De club betaalt de spelers, die gaan hun beste 11 opstellen. Wisselen en rust geven moeten de nationale bonden maar doen. Alsof er door CL/EL/EK's/WK's/Africa Cups etc nog niet genoeg roofbouw op die jongens wordt gepleegd.
    Vind ik leuk
    Hakbal +1005
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:12
    Goed lezen pik. Hij bedoelt dat ze schuurs dan kunnen verhuren aan clubs uit het rechterrijdje of alleen tegen deze clubs laten spelen omdat Dan fe tegenstand minder is
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    Bergwag +949
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:48
    Dan kan zo'n jongen namens ajax 1 zn wedstrijdjes spelen tegen fortuna Emmen en dat soort clubs.

    Is nie echt verhuren nie.
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:20
    Zeker een prima idee!! Een competitie met 16 clubs en dan aan het eind play-offs, ik moet er niet aan denken, wat een gedrocht is dat
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:24
    Lijkt me inderdaad verschrikkelijk, het hele idee van een competitie is dat de club die het meest wint uiteindelijk kampioen is. Die travestie in Belgie zit toch niemand op te wachten.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:20
    20 clubs vind ik nog geen eens zo slecht idee, maar waarom moet dit gekoppeld zijn aan de belofteteams in eigen competitie?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:23
    Omdat die beloftenteams voor iedereen een doorn in het oog zijn. Als die nepteams weg zijn dan kunnen ajax psv en az gewoon weer spelers verhuren en daar is iedereen bij gebaat. En dan hebben we het nog niet eens over hoe ze de KKD verzieken.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2687
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:28
    Nee daar is niet iedeteen gebaat bij. Het beste voorbeeld is Feyenoord die heeft de boot gemist en dat zie je direct in de doorstroming van de jeugd. Sinds de jeugd in de piramide zit zijn de talenten weerbaarder geworden (zie met name PSV en AZ) daar stroomt veel talent door. Bij ajax was dat al zo.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:34
    Er stroomt nu echt niet meer jeugd van psv en az door vanwege de nepteams. Normaliter zouden jeugdspelers alleen wel verhuurd worden en bij een echte club om echte prijzen spelen in echte stadions met publiek, daar wordt je echt beter van.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7640
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:56
    Feit is wel dat het niveau in de KKD enorm gestegen is, de weerstand voor alle teams en spelers is groter, dit gaat zijn vruchten afwerpen op de lange termijn, diegene die promoveren hoeven daardoor niet zo'n enorm gat te overbruggen. Kortom win win.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 12:57]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:01
    Het niveau is gestegen vanwege wat degradanten, niet door de nepteams. Almere en Fortuna hebben gewoon rijke geldschieters en Emmen is bij toeval gepromoveerd.
    Er zijn dus geen clubs aan te wijzen die daadwerkelijk beter zijn geworden door de nepteams.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2271
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:14
    Nee de overige clubs worden er niet veel sterker van dat klopt, maar het is wel goed voor de spelers van de nepteams. Geloof het of niet De Ligt had het moeilijk in de KKD die heeft daar echt wel wat geleerd. Bergwijn viel mij zelfs niet op toen ik hem zag tegen Den Bosch.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:20
    Ten eerste is de eerste divisie geen speelbal om spelera van ajax en psv sterker te maken, ten tweede; de ligt en bergwijn zouden ook echt wel beter geworden zijn als ze aan een club werden verhuurd.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2271
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:37
    Zeer eens met je speelbal verhaal. Met het tweede deel niet want De Ligt kon wel spelen in de Jupiler maar was nog niet goed genoeg voor de eredivisie zoals zeer pijnlijk bleek in zijn eerste interland. Dat was veel te vroeg zoals de eredivisie ook te vroeg was geweest op het moment dat hij in de Jupiler kon spelen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:41
    De Ligt had prima aan een NEC of de Graafschap verhuurd kunnen worden, daar zou hij meer geleerd hebben dan onder moeders paraplu bij jong ajax.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2271
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:45
    Aaah zo! Aan een Jupiler League uitlenen.
    Ik dacht eredivisie.
    Is een optie.
    Maar op dit moment is er van Jong Ajax niet één beter dan de spelers in de top van de KKD
    Vind ik leuk
    Snapje? +7640
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:54
    Ik keek vroeger nooit naar de 1ste divisie, nu wel en met mij velen. De ploegen die vroeger promoveerden deden bijna allemaal mee voor spek en bonen mee. Je wilt als toeschouwer naar het beste kijken. Het wordt steeds leuker om naar te kijken door die nepteams. Houden zo!
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:44
    @snapje En met mij velen? Praat lekker voor jezelf. Ik kijk nooit meer eerste divisie, juist om die jeugdteams, en met mij velen. Vanaf het begin gewoon competitie vervalsing ten gunste van de grote clubs. Eruit met die nepteams, heeft niets met echt competitie voetbal te maken.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7640
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:55
    Kijkcijfers zijn omhoog! Welk deel begrijp je niet?
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:36
    Kijkcijfers van wat? Door die paar ajax supporters die naar wedstrijden van jong ajax kijken? De toeschouwers gemiddelden zijn in ieder geval zwaar omlaag gegaan door de
    nepteams. Hoeveel toeschouwers trekken de thuiswedstrijden van Jong Ajax?
    Vind ik leuk
    Snapje? +7640
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:30
    Ik kijk, ik geniet, niveau omhoog en zeikerds heb je altijd. Toedeloe.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2185
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:10
    Jong Ajax is kampioen geworden met een spits die meer heeft gekost dan het spelersbudget van welke 1e divisieclub dan ook. Nu loopt bij Jong PSV een spits van 10 miljoen en mag Ramselaar z'n potjes daar spelen. Je maakt mij niet wijs dat dit de eredivisie sterker maakt. Steek de koppen eens een keer écht bij elkaar en zorg voor samenwerking / kennisuitwisseling op technisch vlak, stal dit soort spelers bij eredivisieclubs en help hen óók met de talentontwikkeling van dit soort spelers. Dan kom je ergens.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:29
    griekenland heeft in dat opzicht een betere samenstelling qua beloftenteams. Alle beloftenteams worden ingedeeld op het feit waar het eerste team speelt. Speel je met sparta eredivisie, speelt je beloftenteam dat ook etc.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:32
    Beloftenteams moeten gewoon tegen beloftenteams spelen en niet een serieuze competitie verzieken zoals op dit moment gebeurt. Clubs die niet kunnen promoveren horen ook geen punten te kunnen afsnoepen van clubs die dat wel kunnen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:53]
    Vind ik leuk
    rexxo +2297
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:36
    Als clubs vinden dat spelers in de jong meer leren is dat hun goed recht. Daarnaast moet je maar afwachten of het speltechnisch wel de juiste keuze is waaraan een speler wordt uitgeleend. Een technische staf kan middenin die periode ontslagen worden. Gelukkig bepaal jij niet het beleid van Ajax, PSV en AZ. Ik weet niet waar je aversie vandaan komt van jong XI tallen maar het is aantoonbaar bewezen dat het NL'se voetbal beter wordt van jong XI spelers in KKD. Of vind jij het Spaanse XI systeem ook verziekt omdat het daar allang wordt toegepast? Ik kan me vergissen maar volgens mij speelt het Spaans XI tal mede hierdoor op een aardig niveau.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 12:43]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:41
    In spanje zijn de regels anders en gelukkig zijn ze hier dit jaar ook al ietsje verbeterd.
    Mijn haat jegens de nepteams komt voor uit het feit dat ik daadwerkelijk de KKD volg en iedere week weer gestoord word door nepteams die nergens voor spelen maar die wel de competitieverloop kunnen beïnvloeden. Dit is zeer kwalijk en moet zo spoedig mogelijk stoppen.
    Vind ik leuk
    Futre +3116
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:44
    Maak je niet druk, Ruudje. Komt goed.
    Vind ik leuk
    rexxo +2297
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:46
    Lighten up als de jong XI tallen al haat wat vind je dan wel niet van het mogelijke afschaffen van de dividend belasting?😠😠
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:50
    Mijn mening daarover lijkt me duidelijk aangezien ik geen buitenlandse aandeelhouder ben, maar dat doet er verder niet toe.

    Als je zelf de eerste divisie niet volgt is het misschien lastig te begrijpen hoe die nepteams alles verzieken. Is niet erg, maar ik stoor me zeer aan al die ajax supporters zonder verstand van zaken die alleen maar aan hun eigen belang denken en niet aan de belangen van de 16 echte clubs in de eerste divisie.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2271
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:20
    Dat is waar, het is een ergernis maar wel goed voor de spelers van Jong Ajax.
    Ik ergerde me natuurlijk ook toen Frenkie de bal tegen ons in de bovenhoek roste, terwijl hij de week erop niet mee deed. Aan die wisselende teams al wel wat gedaan overigens.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:27
    De eerste divisie is er niet om spelers van Ajax beter te maken.
    Als die onzin per se moet doorgaan dan moeten ze met volledig vaste selecties gaan spelen die enkel in de transferperiode mogen wisselen en 1 keer bij het echte team, nooit meer bij jong.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2271
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:41
    Eens dan zou het beter zijn maar... dan zul je net zien dat zo'n topper de week voor zijn debuut in Ajax 1 een hattrick maakt tegen jouw club en na zijn debuut niet meer tegen jouw concurrenten mag spelen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:47
    Dat zou natuurlijk een vervelende hypothetische situatie zijn, maar dat soort dingen kunnen altijd gebeuren. Een speler kan na een hattrick ook zijn kruisbanden afscheuren bijv.
    Vind ik leuk
    flater +40
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:49
    naar wat ik mij herinner was het een eis van fox dat die teams erbij kwamen.
    en wat iemand hier al eerder zei,vroeger keek ik nooit kkd.
    nu volg ik meeste wedstrijden.
    dus denk dat het financieel voor de kkd clubs zowiezo beter is.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2185
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:08
    Verhuren?

    Echte solidariteit zou betekenen samenwerking op technisch gebied en talentontwikkeling. Incl. een ontwikkelingsvergoeding voor kleinere clubs. Als de topclubs dáár nu eens werk van zouden maken ipv miljoenen te steken in een beloftenelftal verhoog je de weerstand ook, zowel voor die spelers als voor het 1e elftal.

    Daarnaast móet er gewoon iets gedaan worden aan de verdeling van tv-gelden. Het spelersbudget van om het even welke topclub is nu al groter dan het hele rechterrijtje van de eredivisie bij elkaar, dáár ligt de sleutel van het weerstandsprobleem en het uithollen van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Ozpo +521
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:00
    Hoeveel teams blijven er dan over in de kkd? 2 naar de eredivie en 4 jeugd teams er uit? Zullen we dsn de kkd opheffen?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:11
    Amateurs verplicht laten promoveren, bijna alle topamateurs zitten prima in de slappe was.
    Vind ik leuk
    Ozpo +521
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:54
    Voor amateurbegrippen wel maar als zo prof willen worden is er wel meer nodig. Niet voor niets dat er niemand doorstroom en plek is boor de jeugdteams. Ook niet zonder reden dat sommige profclubs failliet zijn.
    Zo makkelijk is het niet
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:29
    Zolang die amateurs meer salaris kunnen betalen dan het rechterrijtje van de KKD lijkt het me prima mogelijk voor die clubs om te promoveren. Natuurlijk moeten de regels iets aangepast worden zoals toen bij Achilles, maar dat moet geen probleem zijn.
    Vind ik leuk
    Ozpo +521
    maandag 15 oktober 2018 om 18:28
    Amateurs mogen er officieel niet betaald voor krijgen dus het is zwart geld.

    Als het volgens het boekje moet ben je voor meer geld kwijt. Dan gaat de bruto salaris stuk omhoog en komen er meer kosten bij kijken
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:25
    maar ze hebben geen geld over voor een echt grasveld
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:47
    Een echt grasveld moet verplicht worden gesteld vanaf de derde divisie. Ben je direct klaar
    Vind ik leuk
    Rene Tak +147
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:50
    Omdat je de talenten als per schuurs betet bij nac kan stallen dan ajax 2 of top oss of i.d
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1024
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:20
    KNVB moet gewoon met vuist op tafel gaan slaan, en kaders uitzetten, geneuzel dit wil ik dat wil die , is geen ruimte voor.
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:23
    Inderdaad, de Knvb moet zsm het kunstgras in het hele betaald voetbal uitbannen, de eredivisie uitbreiden naar 20 teams en de jong elftallen verbannen uit de eerste divisie. Dan zijn we op de goede weg!
    Vind ik leuk
    Old Star +7344
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:20
    Leuk.
    Nog meer potjes.
    Maar dan wel met play-offs zodat de de 2e seizoenshelft nog wat spannender is.
    Verplicht ook 2 of 3 degraderen dan.
    De jong teams eruit is ook prima. Dat slaat helemaal nergens op.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 12:21]
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:21
    Als je wilt uitbreiden dan zal je moeten samenwerken met Vlaanderen. Aangezien dit toch niet gebeurd, lekker alles naar 16 teams brengen. Eerste Divisie van 20 naar 22 plus nog twee beloftenteams en verplichte promotie en degradatie tussen eerste en tweede divisie, mét steun van KNVB aan die teams.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:25
    Nog meer nepteams zou een doodsteek zijn voor de eerste divisie. Dan heb je wekelijks 6 wedstrijden waar niemand op zit te wachten.
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:42
    Ja dit óf al die teams terugzetten zoals het was. Maar dat gaat toch niet gebeuren hoe je het ook wendt of keert.
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:24
    @SilentArow Wat een foute ideeën heb jij zeg
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:25]
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:41
    Haha precies wat ze al jaren zeggen en ík heb foute ideeën?
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:51
    Wie zijn "ze" ?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:21
    Ik vind het een los staan van het ander. Ik ben niet voor meer teams in de eredivisie. Maar ben wel tegen de jong elftallen in de eerste divisie. Ja, ze doen daar ervaring op, maar waar de talenten vroeger verhuurd werden aan teams in de eredivisie spelen ze nu een klasse lager. Dit terwijl clubs hierdoor steeds meer spelers uit het buitenland huren. Dus onze talenten spelen in de eredivisie en de buitenlandse talenten spelen een klasse hoger.
    Er zit natuurlijk wel een keerzijde aan. Als je de talenten bij je club haalt kun je zelf bepalen of ze spelen, als je ze verhuurt niet (neem als voorbeeld Cassierra die bij Groningen weinig speelt)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:27
    Dat heeft toch niks met de Jong elftallen te maken? Denk je dat als Excelsior, Fortuna e.d. een speler van bijv. Jong Ajax wil huren en deze speelminuten gaat geven, dat Ajax dan zegt dat hij liever in de JPL voetbalt?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:22
    Slecht idee, Deze jongen speelt gewoon zn wedstrijden bij Jong Ajax en komt langzaam ook aan voetballen toe in de ED. Dan hebben we niks 4 extra wedstrijden tegen veredelde JPL clubs.

    Daar speelt hij nu ook tegen.

    Komt ook nog bij dat dat meneer van Stee stelt dat Ajax tegen dat soort clubs met andere spelers moet spelen om ze minuten te geven. Het is geen speeltuin.
    Vind ik leuk
    Leozao +5611
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:22
    Zo te lezen verdient van der Stee zijn geld niet bij een topclub...
    Vind ik leuk
    fier&koen +836
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:22
    Vooral dat kunstgras is een doorn in het oog. Daar moet snel een oplossing voor komen want het slaat nergens op dat daar op gespeelt wordt. Dat er dan geld moet vrij komen begrijp ik ook nog wel. Daar moeten alle clubs plus KNVB gezamenlijk uitkomen. Gas erachter ajb. De verdere verandering van de competitie heb geen idee of dat beter is zou het niet weten ook heb daar geen mening over. Kunstgras is gewoon klote klaar uit.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3917
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:23
    Eredivisie naar 20 clubs.
    In Engeland en Spanje spelen ze ook met 20 clubs.
    Dan verplicht 2 degraderen en de nr 17 play-offs voor degradatie.
    Vind ik leuk
    yuuup +9910
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:23
    Wat een onzin zeg.
    Vind ik leuk
    fr0do +1453
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:25
    Je kan het ook andersom stellen, als je 16 clubs in de eredivisie hebt heb je eerder wat "grotere teams" in de KKD. Hiermee creëer je ook weerbaarheid voor jongere jongens die bij jong Ajax spelen. Plus dat ik het niet slecht vind dat spelers als Schuurs moeten knokken om hun plek bij een grotere ploeg dit geeft weer een stukje gezonde mentaliteit.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:37
    "Hiermee creëer je ook weerbaarheid voor jongere jongens die bij jong Ajax spelen. "
    Godzijdank is dit niet de bedoeling van de eerste divisie.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:43
    Als de Jong teams in de KKD spelen om meer weerbaarheid etc te creëren dan zouden de overige teams een opleidingsvergoeding moeten krijgen zodra deze jongens doorstromen of verkocht worden.
    De jong teams zouden gewoon in een competitie onder en tegen elkaar moeten spelen.
    Vind ik leuk
    Degier +571
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:25
    Onzin, Sparta heeft vlak bij het Kasteel een heel eigen trainingscomplex, waar de jeugd ook wedstrijden speelt. Het gaat dus hier gewoon weer om extra geld.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:48
    Onzin das 10 jaar geleden vriend. 1e en jong trainen op kasteel. De jeugd op terbregge das 15 min rijden. Sparta wil graag vreelust maar gemeente wil die amateurclubs daarhouden. 1e trainde daar wel toen er nog gras lag op kasteel. Daar betaalde wij voor plus onderhoud veld. Daarom kunstgras geboren uit nood bij ons helaas. Als er gras komt bij ons zal dat icm zijn dat vreelust waar jij op doelt. Ook bij sparta hoort. Allemaal geld vriend. Kijk liever naar andere clubs die helemaal geen jeugd hebben en kunstgras spelen!
    Vind ik leuk
    Degier +571
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:25
    Ik doelde ook op de Bok de Korverweg (voor de niet-Rotterdammers: dat is Nieuw Terbregge). Daar hebben ze 6 velden volgens mij. De profs kunnen makkelijk overdag trainen en hebben een gesponsorde auto. Daarmee kunnen ze best daar naar toe rijden. Voor sommigen zal het nog dichter bij huis zijn zelfs. De amateur verenigingen zal de gemeente op Vreelust niet weg willen doen, omdat de jeugd uit Rotterdam West weinig andere voetbalclubs in de buurt heeft. RFC en HWD, maar meer niet volgens mij en dat is al behoorlijk uit de buurt met de fiets. Overigens ben ik het wel met je eens dat de gemeente Sparta op Vreelust zou moeten huisvesten. Ploegen daar kun je misschien (gedeeltelijk) dichter bij Delfshaven huisvesten (Nieuw Mathenesse misschien?). Zitten ze nog dichter bij de doelgroep ook.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 23:32]
    Vind ik leuk
    RWMD +148
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:26
    Goed idee. Als je als land een betere competitie wil hebben, moet je niet naar landen kijken zoals Belgie of Schotland, maar juist naar Engeland Duitsland Spanje of Italië...
    Vind ik leuk
    Zultkop +5677
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:28
    20 teams, ik weet niet of dat allemaal in de huidige speelkalender past.... die is al best vol, of we moeten toe naar 2 wedstrijden per week (m.u.v. interlandweken en europees voetbal).
    Vind ik leuk
    zekers +131
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:39
    in Engeland spelen ze ook met 20 teams plus daarnaast ook veel andere Cups daar kan het ook goed het zijn uiteindelijk maar 4 wedstrijden meer dus hoef er echt niet 2 wedstrijden per week te gaan elke week de winterstop iets korter en de competitie een week later eindigen
    Vind ik leuk
    Zultkop +5677
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:44
    2 wedstrijden per week zou voor sommige teams niet slecht zijn denk ik...
    Vind ik leuk
    Hyena +30624
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:29
    Je kan alleen niet iedere speler met kwaliteit, die op de bank zit, ergens anders stallen. Een topclub heeft simpelweg een brede selectie nodig met een goede bank.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:30
    Het is goed dat Henk van Stee benadrukt alleen namens zichzelf te spreken. Als Spartabestuurders dit lezen denken ze dat Henk beter eerst goed kan nadenken voordat hij losgaat ‘namens zichzelf’. Ook dan straalt deze onzin op de club af en dat gun je ook Sparta niet natuurlijk.
    Het stoppen met Jong-teams zou onder voorwaarden die voor deze teams goed kunnen uitpakken nog wel begrijpelijk zijn. Maar twintig teams in de eredivisie? Daar maak je voor een paar clubs de kans op kampioenschappen alleen maar groter mee terwijl je juist andere clubs graag ook eens die prijs ziet pakken.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2687
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:33
    Die jong elftallen moeten(!) in de piramide blijven. Daardoor krijgen ze weerstand en worden de spelers opgeleid in de filosofie van de club.

    De talenten worden weerbaarder en beter voorbereid op het echte werk.

    Zie Feyenoord die de boot heeft gemist. Er komt zo wat niks meer door daar in tegenstelling tot PSV en AZ die er veel baat bij hebben.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10711
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:38
    Of juist niet. Nu zie je dat Ajax, PSV en AZ niets verhuren juist omdat ze in de piramide zitten. Met als gevolg dat ere- (NAC, Vitesse) en eerste divisie (Telstar, nog een paar clubs) buitenlandse huurspelers halen.

    Die piramide heeft dus zo z'n voor- en nadelen. Feyenoord zou de spelers evt. kunnen verhuren aan Eredivisieclubs (de NAC's, Emmen's en De Graafschappen van deze wereld) i.p.v. met een O23-elftal in de eerste divisie te hobbelen.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2687
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:02
    Maar welke spelers heeft Feyenoord verhuurd dan in de eredivisie?

    Voorheen had AZ een samenwerking met Telstar en dat liep echt op niks uit. Zoveel spelers werden verhuurd maar weinig tot geen braken door of werden er beter door.

    Nu jong AZ in de 2de divisie heeft gevoetbald en in de jupiler/ Nu kkd. Zijn de talenten een stuk beter geworden en weerbaarder.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10711
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:23
    Daar gaat het nu niet om. Feit dat je die ruimte hebt. Vorig jaar bijv. El Hankouri, eerder al Schuurman en in het verleden Clasie, Nelom en Ramsteijn. Vertonghen in het verleden bij RKC.

    Dat een samenwerking met Telstar tot niets uitloopt, snap ik ;-)
    Maar zonder dollen. Om jonge spelers speeltijd te gunnen, heb je niet perse een O-23 elftal nodig in de eerste divisie.
    Vind ik leuk
    Schaar +1534
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:33
    16 clubs komt uit de koker van de topclubs, nog meer tv geld te verdienen. Je maakt de hele competitie naar de kloten als je hetzelfde gaat doen zoals in België, dat gaat nog meer toeschouwers kosten.
    Vind ik leuk
    Reub +3
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:36
    Ben meer voorstander van naar 20 clubs gaan dan naar 16. Meer weerstand is niet alleen tegen de subtop spelen in de 2e seizoenshelft. grotendeels worden die op een enkeling na eerder en makkelijker gewonnen door de top 3 dan tegen de kleinere, die volop de strijdt aangaan omdat ze verlies ingecalculeerd hebben tegen de top.

    kunstgras moet verboden worden en de knvb dient hierin het voortouw te nemen met duidelijke afspraken om de velden te veranderen naar echt gras en daarna voor een betere regeling qua verdeling van de gelden.

    Als de Jong teams wel blijven in de KKD dan blijft die competitie ook groot, omdat er 2 teams naar de ED gaan. Zo blijft de weerstand daar ook groot. Voor de Jong teams maar ook zeker voor de andere teams, want die spelen tegen kwalitatief betere spelers die het weer moeilijker hebben tegen de fysieke.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10711
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:37
    De Eredivisie hoeft niet uitgebreid te worden om Schuurs bij een Eredivisie ploeg onder te brengen. Een Emmen, NAC, Fortuna, De Graafschap of Excelsior kan 'm nog steeds huren. Excelsior heeft twee maanden terug een Belg gehuurd. Bij NAC loopt er meen ik een Engelsman...

    Misschien moet je geen spelers van City of Chelsea huren maar van de topclubs in NL.
    Vind ik leuk
    thierryer +1783
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:40
    Hij bedoelt dat de trainer van ajax 1 hem dan vaker een kans kan geven in Ajax 1 omdat er meer zwakke ploegen zijn. Totale onzin, een trainer zoekt vastigheden en rouleert zo min mogelijk.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10711
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:44
    Excuus, my bad. Heb niet verder gelezen inderdaad. Heb ik wel vaker als Henk van Stee iets roept.

    Inderdaad onzin. En als-ie al rouleert: alsof een speler van drie tot zes wedstrijden meer per jaar opeens zich wel gaat ontwikkelen. In beide gevallen inderdaad kul.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:45
    Hebben de poen niet voor. Het salaris bij Jong Ajax ligt hoger dan bij Emmen, Fortuna of de Graafschap...Nac heeft helemaal geen knaken en moet het hebben van gratis giften van Man City
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10711
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:52
    Waarom zouden die clubs het volledige salaris moeten betalen? Je kunt fifty fifty afspreken. 't Is ook in het belang van de topclub dat dergelijke spelers op niveau spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:41
    Waarom? Tis een bedrijf en geen liefdadigheid om dorpclubs in leven te houden. Als jij naar de Appie Heijn gaat..zegt het kassa meisje toch ook niet doe maar een tientje..want de Aldi is goedkoper??? Wat een waanzin 50/50
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10711
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:55
    Ga jij lekker een voetbalclub met een Albert Heijn vergelijken.

    Waar heeft Ajax meer aan: Schuurs lekker heel het seizoen op de bank houden en af en toe met Jong Ajax laten ballen. Of de helft van het salaris doorbetalen en 34 potjes bij Fortuna of Excelsior in de basis?

    Soms is tijdelijk (half jaar, een jaar) geld toeleggen uiteindelijk een prima investering (hopelijk een volwassen Schuurs die meer klaar is voor Ajax 1).
    Vind ik leuk
    thierryer +1783
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:37
    Ten eerste bepaalt de trainer zelf of hij rouleert. van Bommel rouleert niet omdat hij vastigheden in zijn elftal wil hebben en die zet dus geen jeugdspeler erin tegen Emmen. wat is er erg aan om een jongen zoals Schuurs die 18 jaar is rustig te brengen. Wober is 20 jaar en speelde ook niet het begin van het seizoen. Van de Beek zit regelmatig op de bank en denkt dat hij het al gemaakt heeft, maar hij is net 21 jaar. Frenkie de Jong was 20 jaar toen hij vaker mee mocht doen in ajax 1. Dus niet zeiken en gewoon keihard werken en het op de training laten zien, dan komen de kansen altijd. Snap niet wat dit te maken heeft met het verruimen naar 20 teams?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:39
    Ik vind 18 teams meer dan zat. Wat ik wel vind is dat de Keukenkampioen divisie geen plaats is voor beloften teams. Dat is een doorn in het oog van alle clubs die wel gewoon moeten leven van de teams die er spelen.
    Het kunstgras is de club zelf verantwoordelijk voor, ze hebben het er ook zelf ingelegd. Kunstgras = geen eredivisie.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:01
    In Spanje doen ze het al sinds mensheugenis en daar hoor je niemand janken.

    "Dat is een doorn in het oog van alle clubs die wel gewoon moeten leven van de teams die er spelen. "

    Waar slaat dit nou weer op? Als Jong Ajax bij FC Volendam op bezoek komt, zit er meer publiek op de tribunes dan tegen FC Oss. Ze kunnen niet promoveren en ze mogen geen spelers boven 23 opstellen? What's the fucking problem?
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:30
    Als je nu nog niet begrijpt wat het probleem van Jong teams is, zul je het nooit begrijpen. Iets met competitie vervalsing, maar dat wist je vast wel. Grappig dat vooral Ajax en psv supporters de aanwezigheid van jong teams verdedigen, zal wel iets met eigen belang te maken hebben. En hou op over meer publiek, wat een onzin en arrogantie. Nepteams horen niet in het betaald voetbal, punt!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17226
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:34
    Het probleem is dat clubs door de grillen van de nepteams promotie kunnen mislopen. Het bekendste voorbeeld hiervan is dat nep ajax Fortuna vorig jaar kampioen heeft gemaakt door in de winter een jeugdelftal op te stellen tegen Fortuna.

    Daarnaast woon ik niet in Spanje en volg ik de competitie daar niet, dus daar zal je mij inderdaad niet snel over horen.
    Vind ik leuk
    lexy88 +1386
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:45
    Ik vind het nog steeds de omgekeerde wereld dat bepaalde clubs financieel moeten instaan voor het feit dat andere clubs anders geen echt gras kunnen neerleggen in hun stadion. Waar halen ze het gore lef vandaan? Anders gaan ze maar lekker naar het amateurvoetbal, hou je vanzelf 16 BVO's over met bestaansrecht, jammer dan dat clubs als PEC en Sparta dan verdwijnen. Leg je prio een x bij het voetbal. KNVB heeft hier de grootste schuld overigens, maar de rijkere clubs mogen het oplossen. Waardeloos!!!
    Vind ik leuk
    mazu +2774
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:34
    Hou op kerel. De grootste clubs janken het hardst over kunstgras, iets wat door de Knvb gewoon is toegestaan. Laat ze dan lekker dokken, ze hebben toch geld zat. Daarnaast vind ik ook dat de Knvb duidelijker moet zijn in wat ze willen. Als ook de Knvb wil dat de in eredivisie op natuurgras wordt gevoetbalt, mogen ze ook de portemonnee trekken voor het vervangen
    Vind ik leuk
    lexy88 +1386
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:34
    Als de KNVB beslist dat je alleen een licentie krijgt als je echt gras in je stadion moet hebben, waarom moeten andere clubs daar dan aan meebetalen? Als bijv VVV zo weinig geld binnenkrijgt omdat ze met 4 clubs in Limburg op dezelfde sponsorrelaties inzetten en daarom te weinig geld hebben om een echt veld te onderhouden, en het lukt je zonder hulp niet om aan die verplichting te voldoen als de KNVB dat als eis stelt, wat is dan je bestaansrecht? Lekker makkelijk om de grootste clubs te laten betalen, die waren ooit ook klein.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:58
    Hoeze betrek je het op sparta dan. Bij ons is het uit nood geboren. Geld vriend! Wij trainde op vreelust daar moesten we voor betalen plus het veld op kasteel. En dan hebben wij nog een jeugd opleiding waar miljoenen heen gaan. Wij hebben moeten kiezen kunstgras of jeugd kappen net als de rest van de kleine clubs bijna geen jeugd heeft. Na jaren 2de divisie moesten wij wel. En als sparta verdwijnt. Word voetbal hier alleen maar slechter. Kijk maar naar nl elftal hoeveel oud spartanen daar rond lopen. Das het probleem in Nederland elke club moet allles op jeugd zetten! Zoals wij doen!
    Vind ik leuk
    lexy88 +1386
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:22
    Precies, geld. Als dat er onvoldoende is, vind ik het te prijzen dat je daar creatief mee omgaat, maar als het gevolg is dat er clubs zijn die niet eens een fatsoenlijk grasveld op de been kunnen brengen, dan moet je je afvragen in hoeverre dat nog houdbaar is. Face it, in Nederland is kennelijk een te klein achterland om voldoende funding op te halen bij sponsoren om 38 profclubs te voorzien van voldoende geld waardoor ze een grasveld én een jeugdopleiding kunnen hebben.

    Ik betrek het op alle profclubs die op kunstgras spelen, dat zijn er in de Eredivisie nu 6 (Heracles Almelo, PEC Zwolle, Excelsior, ADO Den Haag, FC Emmen en VVV Venlo) en in de KKD zijn dat er al 13 van de 20..
    Vind ik leuk
    Rene Tak +147
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:49
    Hoe meer idd hoe beter, en zeker weg met die beloften teams.. en laat de sterkere amateurteams doorstromen naar de keukendivisie
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:58
    Willen ze niet.
    Vind ik leuk
    thierryer +1783
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:59
    Hebben die amateurteams de faciliteiten dan?
    Vind ik leuk
    FYS +28
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:56
    Zie liever dat de top 6 van de eredivisie 4 x tegen elkaar speelt. Hogere amusementswaarde en de spelers krijgen meer weerstand in een seizoen, worden ze alleen maar beter van.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 12:57
    Ik snap ook echt niet waarom ze 16 clubs willen. Waar ter wereld spelen ze met 16 teams in de competitie? Ja in Portugal misschien, waar ze te weinig clubs hebben. Totale onzin. 16 clubs en playoffs. Ze doen het nergens, maar wij Nederlanders hebben natuurlijk het voetbal ontdekt.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2140
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:02
    Henkie denkt alleen aan ze eigenbelang jankerd dat ie er is
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:40
    Uitstekend idee! Wel promotie degradatieregeling uitbreiden naar twee directe degradanten. KNVB beker mag wel afgeschaft worden wat mij betreft, daar zal niet iedereen het mee eens zijn denk ik
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1782
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:07
    Word echt schijt maar dan ook schijtziek van al die mensen die tegen de belofteteams zijn, ze zijn verdorie nog aan toe met goedkeuring toegetreden tot de Eerste Divisie (Keuken Kampioen Divisie) omdat andere clubs failliet zijn gegaan en die plaatsen toch ingevuld moesten worden.
    Zo bleef elke club het televisiegeld houden, want je ziet aan een Achilles '29 dat die vanuit het amateurvoetbal geen stand kan houden.
    Ik begrijp Ajax en PSV maar al te goed met dit voorstel, wanneer zij 10% van hun eventuele Europese inkomsten afstaan om geen kunstgras meer te hebben in de Eredivisie dan willen zij logischerwijs dat de belofteteams gewoon op het tweede niveau blijven spelen!
    Daarnaast hebben die teams dit seizoen te maken met nog meer eisen!

    Allemaal leuk en aardig van Van Stee, wel de lusten (natuurgras en geld voor betere sportaccommodatie) maar geen lasten (in hun ogen te grote tegenstand van de belofteteams).
    Je zult dan ook water bij de wijn moeten doen, Ajax, PSV en Feyenoord komen tenminste met een voorstel.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    Schaar +1534
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:43
    Moeten een Az, Utecht en Vitesse als ze europees spelen ook tv geld afstaan? Dat is toch juist het prijzengeld waar je een seizoen lang voor knokt! Verdeel gewoon de Eredivisie tv- gelden eerlijk want daar gaat het over.

    Probleem is dat het Nederlandse poldermodel nooit enig fatsoenlijk resultaat gaat opleveren. We hebben en houden een bananenrepubliek competitie waarin 0 samenwerking en saamhorigheid heerst. Omdat we telkens geen of halve maatregelen nemen krijg je nooit een fatsoenlijke competitie en eerlijke concurrentie tussen clubs.

    Knvb grijp eens in! Wees leidend in deze want de clubs onderling komen er toch niet uit, omdat ze niet verder kijken dan hun eigen belang.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2271
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:14
    Dunfries, De Ligt, Rosario, De Jong en Bergwijn speelden twee-drie jaar terug allemaal in de Jupiler League, die hebben daar dus een prima opleiding gehad. ( Groeneveld zelfs vorig jaar nog)

    Feijenoord heeft de boot gemist.
    Er staat een oud team in de Kuip terwijl er nu in de KKD spelers rondlopen die met Jong Feijenoord in de KKD hadden kunnen spelen en dus volgend jaar in Feijenoord 1 hadden kunnen spelen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:20]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:38
    Lekkaah
    Vind ik leuk
    Mari +10215
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:58
    Haha. die Stee toch
    "Van Stee benadrukt dat hij voor zichzelf spreekt - en niet voor Sparta"
    dit kan niet. Op jouw positie spreek je niet meer namens jezelf
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:34
    Van Stee snapt er werkelijk helemaal niets van. En dat is dan manager bij Sparta, allemachtig. Hoe meer clubs in de ED des te meer verdunning van kwaliteit.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:02
    Tjaaa misschien omdat wij wel jeugd opstellen en hun ook beter worden van tegen een hoger niveau spelen. Heel veel clubs steken geen miljoenen in de jeugdopleiding he. Dat is de reden dat nl zo slecht is geworden. Moet je is kijken hoeveel oud spartanen in het nl elftal rondlopen. Daarom roept van stee dat. Elke club in nl moet jeugd gaan opleiden!
    Vind ik leuk
    Okan38 +5
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:06
    Wat ben ik blij met de jong teams in de KKD, dankzij de KKP zien we nu Malen, De Ligt, Rosario, Kluivert, etc. Heerlijk en makkelijker doorbreken in het nederlandse voetbal, dit is toch wat wij willen gaat het nu goed met de nederlandse talenten breekt er heel wat meer door vinden sommige het nog steeds niet goed. Lekker houden die Jong teams in de voetbalpiramide. Als die stelletje amateurs niet van de jonge jongens kunnen winnen en gaan zeuren moeten ze lekker een amateurclubje besturen of coachen en spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:08
    Zeker dat die jongens wat toevoegen in 2 divisie. Maar die gasten kunnen ook gwn knokken voor hun plek als ze verhuurt worden. Kunnen ze ook gwn doorbreken. En op jou zeur punt. Kunnen wij ook zeggen van kunstgras! Als je op kunstgras niet van amateurs kunt winnen ga je toch lekker in belgie voetballen hahaha. Iedereen moet jeugd gaan opleiden elke club! En de grote zullen gwn moeten dokken voor echt gras. Hun hebben het grote geld wat nodig is in deze wereld he.
    Vind ik leuk
    Toets +393
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:12
    Dus je zegt dat de kleine clubs eigenlijk geen geld hebben (lees geen bestaansrecht) en dat de grote clubs daar voor op moeten draaien. Kan, alleen zou ik dan zeggen dat ze dan lekker gaan knikkeren en sjoelen in de KKD.
    Vind ik leuk
    Napier +61
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:06
    Wijze woorden van iemand die zelf ook na kan denken en er dus een eigen mening op nahoudt. Kijk, in Spanje en Engeland hebben ze ook 20 clubs in de hoogste divisie en in Duitsland ook altijd nog 18 clubs. Ik weet dat in Engeland de tv gelden veel eerlijker worden verdeeld dan in Nederland, waardoor de zogenaamde "kleine clubs"ook een goede selectie kunnen opbouwen. Als dat in Nederland zou gebeuren, zou de competitie hier ook sterker worden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws