De Ligt getipt als 'El Futuro Piqué': 'Barcelona heeft een juweel gevonden'

De Ligt getipt als 'El Futuro Piqué': 'Barcelona heeft een juweel gevonden'

Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 13:42wo 10-10-2018 om 13:42

Matthijs de Ligt is de perfecte opvolger van Gerard Piqué. Dat stelt de Catalaanse krant Sport, die de Ajax-aanvoerder woensdagochtend op de voorpagina zette. De krant beschrijft De Ligt als 'El Futuro Piqué'.

De Ligt heeft volgens Sport alles wat nodig is om de opvolger te worden van Piqué. 'Een fysiek wonder, die tijdens zijn opleiding bij Ajax al op jonge leeftijd in hogere leeftijdscategorieën mee mocht spelen. Ondanks zijn lengte beschikt hij over veel snelheid en is hij tweebenig, zodat hij zowel als linker- als rechter centrale verdediger kan spelen', schrijft de krant.

'Het is duidelijk dat het niet eenvoudig is om de rol van Piqué in te vullen. Barça heeft een centrale verdediger nodig met persoonlijkheid, die bewezen heeft kwaliteit te hebben en veel toekomst heeft', vervolgt het Spaanse medium. De eventuele komst van De Ligt moet Piqué meer ademruimte geven. De Spanjaard moet nu eigenlijk elke wedstrijd spelen, omdat er geen goed alternatief voor hem is. 

De Ligt zou dat wel kunnen zijn. 'Eén van zijn andere sterke punten is zijn kopkracht, waarmee hij al vaak gevaarlijk is geweest voor Ajax. Barcelona lijkt met De Ligt een juweeltje te hebben gevonden.' Alleen het prijskaartje van vijftig miljoen kan volgens Sport nog problemen opleveren. 'En die prijs lijkt alleen nog maar hoger te worden, aangezien ook Bayern München en een aantal Engelse clubs interesse hebben.'

Poll

Is De Ligt de perfecte opvolger van Pique bij Barcelona

(2394 stemmen)

Plaats een reactie

Jopi1982 +827
woensdag 10 oktober 2018 om 13:43
T zal mij benieuwen!
Vind ik leuk
kwartje50 +1146
woensdag 10 oktober 2018 om 15:14
Zou een flinke aderlating zijn voor Ajax
Vind ik leuk
Robby G +1440
woensdag 10 oktober 2018 om 15:36
En hopelijk 100 miljoen..50 schijntje
Vind ik leuk
Cruijfffan +1233
woensdag 10 oktober 2018 om 16:58
Haha ja juwelen kosten geld, heel veel geld!
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 13:44
Kan in de toekomst nog wel beter worden dan Pique hoor.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 13:47
Bij Barcelona spelen de verdedigers 1 op 1.
Dan hebben we nog niet over de vrije ruimte
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 13:50
Nou, nog niet eens inderdaad. Kun je nagaan!
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24785
woensdag 10 oktober 2018 om 14:06
Laat 1 op 1 nou net zijn sterkste punt zijn...
Vind ik leuk
Hyena +30290
woensdag 10 oktober 2018 om 14:29
Hij heeft vorig seizoen zo'n beetje iedere wedstrijd 1 op 1 gespeeld..
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 14:40
Op Eredivisie niveau
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 14:49
Ajax speel ook Europees en daarnaast speelt hij ook in het Nederlandse elftal. Hij vreet iedere aanvaller op. Zou een verademing zijn De Ligt naast Umtiti ipv die oude man. Die kan echt niet meer hoor.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 14:55
De Ligt speel liefst met een verdedigde middenvelder.
Dat doet Barca eens niet, waar de Ligt 1 tegen 1 kom te staan.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 16:12
Barca speelt onder verdedigende middenvelder?! Er schijnt daar ene Sergio Busquets rond te lopen, maar die kan er natuurlijk niet zoveel van. Daarnaast heeft de Ligt helemaal niemand voor of naast zich nodig om zelf te renderen. Je hebt een hele rare kijk op het spelletje.
Vind ik leuk
Tfoe +3890
woensdag 10 oktober 2018 om 15:00
met mindere spelers om zich heen....
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 15:03
Dat denk ik ook. Pigue is ook helemaal niet zo goed, de ligt is voetballend 10 x beter
Vind ik leuk
power +6941
woensdag 10 oktober 2018 om 18:50
Ik denk,, momenteel elke verdediger is beter dan Pique.
Vind ik leuk
JanTa48 +7228
woensdag 10 oktober 2018 om 17:54
Ik tip Bayern München als outsider. Deze is toe een verjonging.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:55]
Vind ik leuk
Niels92 +33357
woensdag 10 oktober 2018 om 13:44
Grootste en het duurste Nederlandse product uit de eredivisie, onze Matthijs de Ligt!
Vind ik leuk
voetbalkneus +2315
woensdag 10 oktober 2018 om 13:49
Duurste wellicht ja, maar dat is de waanzin van het huidige voetbal, de grootste in figuurlijke zin absoluut niet, kan zo 10 spelers opnoemen die gewoon veel beter waren..
Vind ik leuk
The Iceman +14482
woensdag 10 oktober 2018 om 13:51
Ook verdedigers die 19 jaar oud waren?
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 14:07
Ik gok van niet. Al was varane natuurlijk wel heel goed al op die leeftijd, maar dat is dan weer geen nederlander. Dus kom maar op met die 10 voetbalkneus.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 14:43
Alaba was al goed op 17 jaar😊
Vind ik leuk
voetbalkneus +2315
woensdag 10 oktober 2018 om 15:59
Er stond nergens dat die 'grootste' ook 19 jaar of jonger moest zijn:
1) Cruijff onbetwist de allergrootste uit Nederland, dus stelling klopt al voor geen meter van Niels92
in willekeurige volgorde de top 9
Gullit
van Basten
Rijkaard
Krol
v Hanegem
Seedorf
Neeskens
Bergkamp
1 uit de oude doos, Lenstra

Voila met gemak 9
Vind ik leuk
JD85 +651
woensdag 10 oktober 2018 om 14:50
Je doet je naam in ieder geval eer aan.
Vind ik leuk
Tfoe +3890
woensdag 10 oktober 2018 om 15:01
Niet uit Nederland.
Vind ik leuk
stratumseind +191284
woensdag 10 oktober 2018 om 13:53
als je niet beter zou weten zou je zo maar kunnen denken dat jij een ajacied bent........
Vind ik leuk
Sanders +4232
woensdag 10 oktober 2018 om 13:53
Noem je die jongen nou een product? hahah
Vind ik leuk
035 +7184
woensdag 10 oktober 2018 om 14:03
Dat klopt toch?
Vind ik leuk
frhoi +1507
woensdag 10 oktober 2018 om 13:45
wat zou er gebeuren als ze eenmaal verkocht zijn.. de jong en de ligt weg is geen nieuws meer VP
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
woensdag 10 oktober 2018 om 13:47
jawel dan volgt een serie van topics waarom ze in godsnaam niet in de basis staan etc etc.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 14:07
Of realistischer: topics over hoe ze elke week goede prestaties afleveren bij topclubs.
Vind ik leuk
RebelVox +9359
woensdag 10 oktober 2018 om 15:58
of topics wie Ajax gaat halen als vervangers......
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 13:48
Eindelijk rust en nieuwe content haha
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 16:47
Huilen gekke Gerrit!
Vind ik leuk
Voetbal.com +1000
woensdag 10 oktober 2018 om 13:46
Frenkie de Ligt & Matthijs de Jong & Barca topic nummer 987653686...en nog steeds voetballen ze bij wzdbwza...
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24785
woensdag 10 oktober 2018 om 14:07
Gelukkig wel ja
Vind ik leuk
pico323 +7293
woensdag 10 oktober 2018 om 13:46
Maar inmiddels al iets meer dan 50, denk eerder het dubbele.
Vind ik leuk
Niels92 +33357
woensdag 10 oktober 2018 om 13:49
Spelers doen het goed in de CL, daardoor schiet de prijs ook omhoog. Bij Roma balen ze nu ook al, daar waar Ziyech eerst weg mocht voor 35 miljoen, wordt er nu al in Italië gemeld dat Ajax de vraagprijs met 15 miljoen verhoogd heeft, mede door zijn prestatie in de CL wedstrijden :)
Vind ik leuk
Orphen89 +3087
woensdag 10 oktober 2018 om 13:46
Ik zag eigenlijk het liefste de Jong en de Ligt naar dezelfde club gaan, want dat is voor het Nederlands elftal gunstig. Alleen begin ik te betwijfelen of er wel een club is die ze beide kan betalen....
Vind ik leuk
voetbalkneus +2315
woensdag 10 oktober 2018 om 13:48
Ik heb in de wandelgangen gehoord, dat ze 2,5 miljard euro vragen
Vind ik leuk
MagicFeeling +4076
woensdag 10 oktober 2018 om 14:49
Kun jij horen dan?
Vind ik leuk
voetbalkneus +2315
woensdag 10 oktober 2018 om 16:00
Wat een achterlijke vraag.. wat is daar zo bijzonder aan dan?
Vind ik leuk
voetbalkneus +2315
woensdag 10 oktober 2018 om 13:47
De Ligt staat verdedigend z'n mannetje, omdat die een goed fysiek heeft, opbouwend is het een kneus en zelfs verdedigend maakt die tacktisch veel fouten..
Vind ik leuk
035 +7184
woensdag 10 oktober 2018 om 14:07
Dus de clubs die hem willen, zien het fout?
Vind ik leuk
voetbalkneus +2315
woensdag 10 oktober 2018 om 14:19
Ja zoals in bijna 90 % van de gevallen, van spelers die naar het buitenland gaan..
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 16:51
Hahaha en voetbalkneusje doet zijn naam weer eer aan! Stop aub met voetbal kijken want jij hebt er echt de ballen verstand van.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6827
woensdag 10 oktober 2018 om 14:25
Als je hem nooit ziet voetballen hou dan gewoon je mond. Complete onzin wat je uitkraamt.
Vind ik leuk
Swout +1470
woensdag 10 oktober 2018 om 14:42
Opbouwend een kneus xD haha het word tijd dat jij met je vriendje is even lekker op vakantie gaat. Denk dat de dagelijkse sleur en de wanprestaties van Psv in de CL zijn tol beginnen te eisen op je mentale gesteldheid. In potentie 1 van de beste verdedigers van de wereld, maar voetbalkneus ziet dit weer anders hoor xD
Vind ik leuk
Laliga +2621
woensdag 10 oktober 2018 om 13:48
Lijkt me een mooie club en denk indd dat hij dat wel aankan, probleem is wil je nu stand in spelen van pique? Of wil je over een of 2 seizoenen gaan en dan gelijk het stokje overnemen
Vind ik leuk
MojoRisin +14434
woensdag 10 oktober 2018 om 13:49
Verwacht volgend jaar een bod van 100 miljoen package deal voor Matthijs en Frenkie..
En dat gaat Overmars weigeren..
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 13:53
100 alleen voor de ligt 150 beide.take it or leave it.en verkooppercentage
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:54]
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 13:52
Doe maar een euro'tje of 100 miljoen.succes in barcelona volgend jaar!
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:53]
Vind ik leuk
Muscles +1403
woensdag 10 oktober 2018 om 13:54
Ja hoor, echter wel voor minimaal 100 miljoen........Forza AFCA, Forza Marc
Vind ik leuk
Hvdp +1570
woensdag 10 oktober 2018 om 13:56
de ligt is nu al beter dan Piqué ooit is geweest!!
maar voor 50 mio gaat hij echt niet weg
als ajax de poule fase doorkomt gaat hij het record van van dijk breken!!
Vind ik leuk
chuckie88 +2488
woensdag 10 oktober 2018 om 13:56
Zullen in de winter wel weer komen met een 30 miljoen... en als ze Frenkie erbij willen zullen ze vanwege de goede relatie met Ajax graag 10 miljoen korting willen en beide voor 50 miljoen ophalen volgend jaar... ik zie het koppie van Overmars al voor me
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 14:03
Hh hij zegt nee

Sorry geen deal voor 200 wel deal
Vind ik leuk
Frietbakker +5599
woensdag 10 oktober 2018 om 13:59
50 miljoen klinkt opeens echt als een koopje
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 14:02
Maar niet dit en volgend sezoen

Als hij 22 is dan voor 140 miljoen kopen
Vind ik leuk
ErikAjax +1551
woensdag 10 oktober 2018 om 14:34
Ik denk niet dat de Ligt zich nog twee seizoenen kan vermaken in NL. Is nu al te groot. Lekker man nog twee seizoenen naar Willem2 en Excelsior.
Vind ik leuk
RtdDub +13420
woensdag 10 oktober 2018 om 14:16
"Barcelona lijkt met De Ligt een juweeltje te hebben gevonden"

Als je toch bezig bent maar rare claims, als ze hem nu halen kunnen ze hem ook nog best zelf opgeleid gaan noemen ook.

Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6827
woensdag 10 oktober 2018 om 14:23
Haha 50 miljoen, daar mogen ze hem maandje voor huren.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 14:24
Davinson sanchez is de beste optie om pique op te volgen. Geen verdediger ter wereld die zo comfortabel is met 40/50 meter in je rug.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 14:32
“Gevonden”.... wat zijn ze toch een stel speurneuzen daar in Barcelona.
Vind ik leuk
ErikAjax +1551
woensdag 10 oktober 2018 om 14:33
Tweede de Ligt bericht al op VP vandaag. We worden maar verwend. Frenkie 2.0.
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
woensdag 10 oktober 2018 om 14:45
Daar gaan ze weer 😂
Vind ik leuk
Stom +532
woensdag 10 oktober 2018 om 14:50
Hahahaha als ze dit echt denken dan zijn ze toch wel een beetje doorgeslagen in Barcelona. Er zijn een hoop topclubs die De Ligt willen hebben voor de basis. Moet hij dan de voorzitter van Barcelona op zijn blote knietjes gaan danken dat hij bij het grote Barca op de bank mag komen zitten en af en toe voor Pique mag invallen? Beste Matthijs, ga lekker ergens anders naartoe als basisspeler en dan halen ze je daar t.z.t. maar op voor de hoofdprijs als Pique echt stopt en ze je voor de basis willen hebben!
Vind ik leuk
Foebele +53582
woensdag 10 oktober 2018 om 14:51
Barca heeft helemaal niks gevonden, opzouten met die kuclub!
Vind ik leuk
Henry86 +4
woensdag 10 oktober 2018 om 15:22
Laten we hopen dat Ajax dit niet te ligt opvat :).
Vind ik leuk
Frietbakker +5599
woensdag 10 oktober 2018 om 15:36
Staat daar nou werkelijk "Barcelona heeft een juweel gevonden?!" HAHAHA
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 15:36
150 mio Barcelona, en geen cent minder! Deze club kan De Ligt niet betalen..misschien Real of City.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 15:37]
Vind ik leuk
Happy +12
woensdag 10 oktober 2018 om 15:41
Niet doen de Ligt, ga voor een engelse topclub, city/chelsea/liverpool puur omdat ik het engelse competitie beter, leuker vind dan de spaanse.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 16:02
Waarom ligt er een pizzapunt op het hoofd van de Ligt?
Vind ik leuk
Benniewies +4320
woensdag 10 oktober 2018 om 16:04
50 miljoenn of meer?
Das meer dat de gehele waarde dan de selectie van PSV
Vind ik leuk
SjakieNYC +179
woensdag 10 oktober 2018 om 16:07
“Gevonden” hahahaha
Vind ik leuk
markie +2328
woensdag 10 oktober 2018 om 16:11
Zo he, wat een geweldige vondst, het was even zoeken maar echt heel knap gevonden
Vind ik leuk
NumbTen +220
woensdag 10 oktober 2018 om 16:20
Ik ga s ff filmpjes zoeken, ben benieuwd naar deze vondst
Vind ik leuk
Toets +418
woensdag 10 oktober 2018 om 17:01
Als je van Voetbal houdt dan ben je in Barcelona aan het juiste adres. In de stad Barcelona, afgezien van een paar fraaie dingen, valt weinig te genieten. Op het strand wordt je belaagd door hordes 'Lookie- Lookie's" die hun rotzooi aan je willen slijten en de stad zelf is met een lineaal ontworpen. waardoor er allemaal gelijke blokken zijn ontstaan. Nou kan ik voor geen meter voetballen dus hoef ik er niet te wonen maar getverdemme wat een lelijke stad.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28966
woensdag 10 oktober 2018 om 17:27
Barca zal weer proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten.. Zoals gebruikelijk tegenwoordig. Ik zie de Ligt liever bij Bayern. Daar centraal achterin is vers bloed hard nodig.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 18:20
Veel te veel geld voor een knul met veel te veel slippertjes die nog redelijk vaak gered wordt.

In potentie wel een goede verdediger met een goede kop erop! Gaat wel goed komen als die de slippertjes weg laat
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 19:03
Hahaha welke slippertjes?
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 20:51
Om de paar potjes laat die wel een balletje onder zijn voet door schieten, naait een bal verkeerd weg terwijl een man vrij staat, mist een aantal duels waardoor we een eindtoernooi missen. Kan gebeuren, maar moet eruit
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:49
Wat een flauwekul man, je komt nu met onzin aanzetten. En het enige voorbeeld wat je geeft is al een mooie tijd terug. (Debuut oranje) als dat het enige voorbeeld is wat je kunt aandragen zegt dat direkt genoeg
Vind ik leuk
Radaje +1203
woensdag 10 oktober 2018 om 18:28
50 miljoen dat was vorig seizoen. Maak er maar 70 van.
Vind ik leuk
JWK +641
woensdag 10 oktober 2018 om 18:35
Wahahahahahaha, €50 Mil!
Voelen ze zich wel helemaal lekker daar in Baskenland?!
Daar krijgen ze ‘m niet voor🤪
Vind ik leuk
MOKUM*** +1901
woensdag 10 oktober 2018 om 20:54
Ik lees hier De Ligt komt snelheid tekort! Nou laat ik die zwartkijkers ff uirkvde droom helpen! Piqué is ook Usane Bolt niet. En Koeman was dat al helemaal niet. Het gaat om inzicht, noem eens een CV die wel veel snelheid heeft, die bijvoorbeeld Mbappe op snelheid klopt?
Vind ik leuk
hannes +349
donderdag 11 oktober 2018 om 09:14
Kijk maar door de jaren heen, bijna alle topverdedigers waren geen snelle jongens maar wel tactisch heel sterk, waren vaak kopsterk en beschikte bijna allen over een goed pass en beschikte over een uitstekende techniek.
Vind ik leuk
Henry86 +4
woensdag 10 oktober 2018 om 21:00
Volgens mij heeft Barca het Ligt gezien :).
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:27
Meer dan 100 Mio anders gaat het niet door.
Vind ik leuk
hannes +349
donderdag 11 oktober 2018 om 09:08
Als de clubs zich melden moet Ajax zijn poot stijf houden en minimaal 75 miljoen eisen voor de Ligt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws