'Je zag bij Bayern tegen Ajax: Nederlands elftal is niet zo slecht als we denken'

    'Je zag bij Bayern tegen Ajax: Nederlands elftal is niet zo slecht als we denken'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 13:08wo 10-10-2018 om 13:08

    De Duitse bondscoach Joachim Löw is er niet bang voor dat de slechte vorm van Bayern München invloed heeft op de resultaten van het nationale elftal. Ook tijdens deze interlandperiode spelen er weer veel spelers van Bayern bij Die Mannschaft.

    "Ik weet welke kwaliteiten deze spelers hebben," aldus Löw in aanloop naar het duel met Nederland. "Het is in het verleden vaker voorgekomen dat spelers die niet in vorm zijn bij hun club, in de nationale ploeg juist wel hun niveau halen. De spelers zijn ervaren genoeg om met dergelijke situaties om te gaan."

    Teammanager Oliver Bierhoff gaf tegenover de NOS aan dat er van onderschatting geen sprake zal zijn bij Duitsland. "Je zag bij Bayern München tegen Ajax, maar ook bij andere wedstrijden van Nederland, dat dit elftal niet zo slecht is als je zou denken omdat ze niet op het WK waren. We zijn gewaarschuwd."

    Poll

    Maakt het Nederlands elftal een kans tegen Duitsland?

    (673 stemmen)

    Plaats een reactie

    Prof(.) +266
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:14
    “maar ook bij andere wedstrijden van Duitsland, dat dit elftal niet zo slecht is als je zou denken omdat ze niet op het WK verder kwamen dan de poulefase. We zijn gewaarschuwd."
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    Johan59 +759
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:14
    De enige doemdenkers wonen hier
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10171
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:20
    Nou....ze hebben er niet veel van gebakken tot nu toe, laten we eerlijk zijn.
    Maar we hebben we de jeugd, dus de toekomst.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13158
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:15
    Heel verstandig, Nederland wordt steeds sterker..
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:16
    Zou viergever ook mee doen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173633
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:17
    oei oei ....niet zo slecht als dat je zou denken............

    Je zal er als voetballand maar zo op staan in de wereld.......
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6316
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:20
    Ze onderschatten ze niet maar ze denken dat ze slecht zijn 🤔
    Vind ik leuk
    stratumseind +173633
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:23
    auwch inderdaad ....misschien moet koeman dat als A viertje in de kleedkamer hangen......
    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:47
    Of dat 30-jaar oude Germaanse shirt meenemen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173633
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:49
    dat riekt een beetje heb ik me laten vertellen.........
    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:20
    Zo staan we er op dit moment op. Aan NL te bewijzen dat dit onterecht is. Ajax gaf al het goede voorbeeld.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1746
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:45
    Denk je nou echt dat een normaal in vorm verkerend Bayern, gelijk speelt tegen Ajax? Sterker van een totaal uit vorm verkerend team weet Ajax niet eens te winnen, zo kun je het ook bekijken..
    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:47
    dat denk ik niet, dat weet ik!
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1746
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:55
    Dan spoor je voor geen meter.. en van PSV verliezen ze dik.. rara hoe kan dat dan?
    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:57
    Een strategisch foutje, kan eens gebeuren. PSV verloor ook dik in de Arena.. 3-0
    Vind ik leuk
    Evoluon +120
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:53
    Dat is inmiddels jaar geleden...
    Vind ik leuk
    Aad300 +63
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:46
    Dat seizoen werd psv uiteindelijk simpel kampioen, dus zou er maar niet zo zeker van zijn dat PSV zoveel beter is dan Ajax op basis van die ene wedstrijd. Bedenk wel dat er in principe maar 1 verdediger in het veld stond en dat was tagliafico! Blind, de jong en mazraoui zijn meer middenvelders. Tegen Bayern stond er ook een heel ander elftal dan tegen PSV. Je gaat mij niet wijs maken dat PSV dit Bayern had afgemaakt met 0-3..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 16:54]
    Vind ik leuk
    Evoluon +120
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:38
    Zo makkelijk als tegen ajax zal t niet worden nee maar komt natuurlijk omdat er een ‘heel ander elfstal’ stond. Met zo’n interpretatie van de waarheid moet je in de politiek gaan werken
    Vind ik leuk
    Aad300 +63
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:47
    Vorig seizoen werd psv toch ook helemaal van de mat gespeeld in amsterdam? uiteindelijk werd psv gewoon makkelijk kampioen en wonnen ze de thuiswedstrijd tegen ajax ook nog eens makkelijk. Waarom zou dit andersom dan ineens niet kunnen dit seizoen? Omdat het jou en je clubje niet uitkomt? Flikker toch op man met je politiek en ''heel ander elftal'', tegen bayern stonden ze met 3 echte verdedigers achterin, tegen psv stond er maar een die goed kan verdedigen en dat was de linksback. Ajax begint nou alleen maar beter te worden, dus verwacht dat ze het psv nog moeilijk gaan maken dit seizoen!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 12:11]
    Vind ik leuk
    Evoluon +120
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:02
    Aadje Aadje kerel ik verwacht ook niet dat de strijd met Ajax dit seizoen al gestreden is.

    En gelukkig hebben wij een trainertje die dat ook beseft.

    Op jouw beurt kun je ervan uitgaan dat Bommeltje voor de wedstrijd in de arena niet met een ten Hag opstelling zal aankomen.

    Maar onthoud, Ajax PSV worden kampioen tegen de kleintjes niet tegen elkaar. (Normaal gesproken)

    We gaan het zien pik ik ben in de toekomst gewoon beschikbaar voor alles wat ik zeg
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 15:11]
    Vind ik leuk
    edjedonnie +113
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:57
    Omdat de Ligt niet meedeed ofcourse
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1746
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:00
    Tuurlijk..
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:51
    Ja dat denk ik echt. Dit bayern zit vol met routine, dat is waar, maar de jeu is er wel vanaf en ook het tempo. Ga nou niet de hele tijd de prestatie van Ajax naar beneden halen enkel omdat bayern slecht speelde. Er lopen nog steeds flink wat vedettes rond bij dat team die zelfs op een slechte dag goed kunnen voetballen, dus dat ze dat niet gelukt is is mede dankzij het spel van ajax zo geweest.
    Vind ik leuk
    yuuup +9847
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:03
    Alsof Ajax zo in vorm is.
    Vind ik leuk
    Swout +1053
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:33
    Denk je nou echt dat dit wat uitmaakt? Ajax staat 1e in zijn poule, iets waar Psv alleen maar van mag dromen.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2008
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:53
    Juist Barcelona/ Inter wa een vergelijk zout toch op.
    Vind ik leuk
    Echt? +3853
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:14
    http://www.isajaxalkampioen.com/
    Vind ik leuk
    Ron14 +3
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:42
    Fijn hè weer 12 likes voor dat domme gelul ...
    Vind ik leuk
    stratumseind +173633
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:43
    Fijn he Ron weer een nieuw accountje?
    Vind ik leuk
    Ron14 +3
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:17
    Ja splinternieuw. Ik verbaas me steeds weer over het feit dat ik je werkelijk nog nooit iets inhoudelijks over voetbal heb horen zeggen. Alleen likes scoren met allerlei domme kreten.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173633
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:23
    mooi voor je , je vorige waren ze weer zat?
    Vind ik leuk
    Ron14 +3
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:37
    Dit is mijn eerste account. Ik vond alleen dat ik ook maar eens een account moest aanmaken. Misschien kan ik je een keer verleiden om eens over voetbal te praten.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173633
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:39
    hahahahaha jij bent die ene die altijd mee leest en nu maar eens besloot om een account aan te maken?

    En je dan druk maken over likes?????????
    Vind ik leuk
    Ron14 +3
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:04
    Inderdaad dat ben ik. Maar nog steeds klets je nogal dom. Geef nou eens aan waarom je nooit over voetbal praat. Te ingewikkeld voor je?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173633
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:06
    met iemand over voetbal praten die zich stoort aan de hoeveel likes die ie heeft?

    Hard gevallen?
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1148
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:48
    enigste wat mooi zou zijn nu is vollebak die duitsers inmaken, dat zal ze leren zo over ons te praten! haha
    Vind ik leuk
    stratumseind +173633
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:53
    dat zou inderdaad een keer mooi zijn
    Vind ik leuk
    munkikiii +2142
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:20
    Op het moment dat je gaat denken dat je kans hebt wordt het gewoon 4 of 5 0
    Vind ik leuk
    The Iceman +11422
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:24
    Laten we hopen dat die uitslag in Amsterdam op het scorebord staat.
    Vind ik leuk
    munkikiii +2142
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:48
    Dat zou mooi zijn maar ga daar maar niet van uit
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:28
    Als ik kijk naar de basis opstelling van ajax tegen bayern tel ik daar 3 spelers die voor het Nederlands elftal mogen uitkomen, deze vergelijking van ajax met het Nederlands elftal snap ik dus geen ene zak van.
    Vind ik leuk
    COYG +6710
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:49
    Mooi, dan ben ik niet de enige die het niet begrijpt. Zoveel buitenlanders en dan Nederland erbij halen?
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:51
    Idd, fantastisch resultaat van ajax bij bayern maar met slechts 3 spelers in de basis die voor Nederland mogen uitkomen. Kromme vergelijking.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:52
    inderdaad
    Vind ik leuk
    ELD070 +920
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:34
    Na die aanfluiting op het WK heeft Duitsland niet echt reden om andere landen te onderschatten inderdaad....
    Vind ik leuk
    Frevol54 +122
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:34
    Kennen ze nationaliteit van Tadic, Neres, Zyech, Schone en Taglliafigo daar in Duitsland?
    Vind ik leuk
    De Hout +1758
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:36
    Bayern was wél veel slechter dan wij dachten.
    Vind ik leuk
    Swout +1053
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:35
    Ajax was wel veel beter dan wij dachten
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:25
    Nee
    Vind ik leuk
    Bizzy +21314
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:37
    Kans dat Oranje van Duitsland wint is nihil.
    Vind ik leuk
    Raptor +141
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:43
    Duitsland wint met 0-1
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1746
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:43
    Dat moet die zeggen, Duitsland walst over nederland heen.. altijd dat softe correcte gelul vooraf.. Nederland is gewoon hardstikke zwak, bewijzen ze al jaren..
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:47
    Het Duitse voetbal zit in een mindere fase. Daar moet Nederland van profiteren. Met de kwaliteiten van oranje kan Nederland winnen van Duitsland.. Ik ga nog niet van de daken roepen dat Nederland zo maar gaat winnen. Het blijven tenslotte Duitsers.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:08
    Ja ligt heel erg aan wie je selecteert en op welke positie je mensen plaatst. In mijn ogen heeft het beste elftal nog niet gespeeld.
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:20
    Beleefdheid kun je Bierhoff niet ontzeggen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:24
    Lekker spelen voorin met geduchte talenten
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +703
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:33
    Het is in het verleden vaker voorgekomen dat spelers die niet in vorm zijn bij hun club, in de nationale ploeg juist wel hun niveau halen........Bij ons meestal omgekeerd!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:36
    als we weer als eerste blind op papier zetten en daar een elftal omheen gaan bouwen omdat die moet spelen zeg ik maar liever nee tegen de poll
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:07
    Blind ... en vergeet Promes niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:48
    Volgens mij staan er in het NL elftal maar een paar spelers die met Ajax tegen BM speelden. De beste spelen daarnaast nog eens voor andere landen.
    Vind ik leuk
    Swout +1053
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:14
    Voor welk Land speelt de Ligt dan?
    Vind ik leuk
    Echt? +3853
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:16
    Voor Marokko waarschijnlijk, daar spelen de godenzonen toch het liefste voor?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:52
    Tjonge tjonge tegen Bayern. Wat een vergelijking. Het wordt steeds gekker, alleen Matthijs de ligt en Blind spelen in de basis van oranje die betrokken waren bij het gelijke spel tegen Bayern. Niets tegen de prestatie van Ajax, maar de bepalende spelers bij Ajax hebben andere nationaliteiten. Goed kijken Joachim!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:05
    Die van Bayern ook hoor. De hele voorhoede zelfs.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:04
    Als Duitsland een goede dag heeft, wordt het 7-1 voor hunnie.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 15:07]
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:05
    Duitsers hebben een apart gevoel voor humor, denkend aan die afscheidswedstrijd van Cruijff in het Olympisch Stadion.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:35
    Het was ook wel vrij apart, om Duitsers uit te nodigen op je afscheidsfeestje.
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:41
    Was het niet zo dat Ajax in de jaren voordien een paar keer van Bayern had gewonnen?
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:27
    77% Ja op dit moment...

    Het is iig weer echt ouderwets Nederlands opportunisme :)
    We gaan het zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:29
    Op de Ajax manier voetballen kun je vergeten, want dan lopen die PSV'ers in de weg...
    Vind ik leuk
    Evoluon +120
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:57
    Je zin loopt niet helemaal lekker het is: want dan lopen die PSV’ers over je heen
    Vind ik leuk
    Tweey +2142
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:06
    Bayern verliest alles. Behalve van de neuzen.
    Vind ik leuk
    Ron14 +3
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:11
    Ik geef het op. Met iemand die een IQ van een garnaal heeft , en dan doe ik de garnaal nog te kort,valt niet normaal te praten.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27363
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:13
    'We' staan er nog niet goed en zijn echt afgegleden.. "niet zo slecht als je zou denken.."
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844