Ajax komt terug van achterstand en verslaat PEC Zwolle in oefenduel

    Ajax komt terug van achterstand en verslaat PEC Zwolle in oefenduel

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 13:00wo 10-10-2018 om 13:00

    Ajax heeft in een oefenwedstrijd op sportpark De Toekomst afgerekend met PEC Zwolle. De Amsterdammers waren met 4-1 te sterk voor de nummer tien van de Eredivisie.

    Drie goals vielen in de eerste twintig minuten van het duel. Giovanni Hiwat zette PEC al in de tweede minuut op voorsprong. Via Vaclav Cerny in de elfde en Klaas-Jan Huntelaar in de zeventiende minuut pakte Ajax de voorsprong: 2-1. Dat was tevens de ruststand.

    In de tweede helft leken er lange tijd geen goals te vallen. Pas in de absolute slotfase liep Ajax verder uit. Eerst tekende Leo Thethani voor de 3-1. Daarna was het laatste woord aan Teun Bijleveld, die er in de laatste minuut nog 4-1 van maakte.

    Bij Ajax ontbraken nogal wat spelers wegens interlandverplichtingen. Zo meldden Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Donny van de Beek en Daley Blind zich eerder deze week bij het Nederlands elftal. Naast Huntelaar was David Neres de bekendste naam die bij de Amsterdammers aan de aftrap verscheen. Zij speelden allebei een helft.

    Opstelling Ajax: Lamprou; Dest (89. Orejuela), Solomons, Kemper, Bakker; Bijleveld, Labyad, Ter Heide (80. Taylor); Neres (46. Thethani), Huntelaar (46. Danilo), Cerny

    Opstelling PEC Zwolle: Van der Hart (46. Bouzanis); Ligeon, Ehizibue (67. De Bert), Van Polen (67. Olivier-Doué), Paal (77. Benschop); Hamer (42. Van den Belt), Bouy, Dekker (46. Huiberts), Hiwat (77. Miedema), Flemming, Namli (77. Reijnders)

    Plaats een reactie

    woensdag 10 oktober 2018 om 13:17
    Precies
    Vind ik leuk
    Frevol54 +127
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:18
    Neres in de basis? Daar snap ik niks van, een uitstekend moment om spelers rust te geven.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6758
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:22
    Neres speelt geen interlands toch. Dus lekker wedstrijdje spelen kan geen kwaad denk ik
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 13:22]
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:36
    Nog niet... Talvez as coisas mudam!
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2548
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:51
    Een 45 minuten spelen is beter voor het ritme dan alleen maar trainen en 2 weken niets doen
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4765
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:18
    Daarom mocht Orejuela ook in de 89ste minuut invallen.
    Kan hij toch nog op zijn CV zetten ooit in Ajax 1 te hebben gespeeld :OX
    Vind ik leuk
    3Bier +10752
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:10
    Nu is hij een miljoentje extra waard
    Vind ik leuk
    ErikAjax +651
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:29
    Dit is gewoon een training.
    Vind ik leuk
    Foebele +54727
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:21
    Ik hou van Klaas, Klaas is een top gozer!
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1585
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:24
    FF voor de duidelijkheid… PEC stond in de basis met bijna een heel basis elftal… Ajax speelde met veel talenten uit Jong Ajax. Die gasten gaan nog groeien. Lekker man!!
    Vind ik leuk
    Ramon89 +559
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:36
    Sowieso zijn Ligeon, Bouy en Hiwat geen basisspelers, paal is een twijfelgeval. Verder zijn alle ingevallen spelers geeneens spelers uit het eerste elftal.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:38
    Ik ken er zelfs een paar niet,wie is Olivier-Doué?
    Vind ik leuk
    Ramon89 +559
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:56
    Als ik Google heeft hij een proefperiode bij ons gehad in Juli, maar ik zie nergens dat hij gebleven is staan.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:07
    Vreemd, kan inderdaad alleen zien dat ie in juli een weekje mee deed. Kan me ook niet heugen hem de laatste paar jong pec wedstrijden gezien te hebben. Misschien opnieuw op proef?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +4013
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:38
    Je kunt je dan afvragen wie er meer gemotiveerd zouden zijn voor deze oefenwedstrijd. De basis? of de jongens die zich willen bewijzen?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:43
    Pas toen Zwolle alleen nog beloften en reserves had staan kon ajax het afmaken.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:09
    Hey Wuud Rubbers, zit je dildo weer verkeerd! Wat kun jij toch zuurpruimen vent!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:11
    Ik wens niet bekritiseerd te worden door een eencellige die zonder aanleiding direct over dildo's begint.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:19
    En ik wens niet dat je zo minderwaardig doet over mijn club. Alleen maar omdat je haat groter is dan de liefde voor je rubberen speelatributen. Met vriendelijke groet een eencellige.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:19]
    Vind ik leuk
    The Genius +3515
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:35
    man man man wat een triest figuur, lees voor de grap eens terug wat je schrijft... weet je zelf wel wat je zegt? Dus zijn haat is groter dan zijn liefde voor rubberen speelatributen? Ik weet niet hoor maar dit is een belediging? Ik hou ook zeker minder van Ajax dan dat ik liefde heb voor rubberen speelatributen dus volgens mij niet heel gek..
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:34
    Ten eerste, wie ben jij om mij triest te noemen, de enige trieste hier is wubbere robbie hiero. Altijd maar negatief over Ajax samen met zo veel anderen, en iereen maar gek vinden dat wij zogenaamd een grote bek hebben en arrogant zijn. Nou daar komt ie, dat heb ik ook aangaande mijn cluppie. Ten tweede, had ik het over zijn rubberen speelatributen en en niet over die van jou. Maar nu jij met ons gedeeld hebt, dat jou liefde voor Ajax minder is dan voor rubberen speelatributen, stel ik voor dat je samen robbere wubbie een andere site gaat bezoeken en ervaringen met elkaar gaan uitwisselen. Dat lijkt mijn nou niet zo gek. Veel plezier alvast
    Vind ik leuk
    The Genius +3515
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:58
    Je begrijpt het echt niet he?! Haha als je liefde voor Rubberen dingen 0 is dan kan je het bezoeken van andere websites achterwege laten...

    Daarnaast spreek je jezelf tegen, eerst noemt iedereen je arrogant omdat anderen eerst een grote bek geven om vervolgens te zeggen dat je arrogant bent betreft je club.... toedeledokie
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:59]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:30
    Nou het zal wel aan mij liggendan hè! Maar lees jij nou ook maar even wat je schrijft. Je zegt nergens dat je liefde 0 is voor rubberen dingen, je zegt dat je minder houdt van Ajax dan dat je liefde hebt voor rubberen dingen. Dus ergens toch meer liefde voor rubber dan voor Ajax. En dat mag ieder zijn voorkeur. En ik spreek me zelf niet tegen, ik bevestig toch dat ik een grote bek heb aan gaande mijn cluppie. Dus zoek het lekker ff uit. Doe de groeten aan robbere dolfie.
    Vind ik leuk
    Jelmer038 +178
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:49
    Totale onzin!
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1585
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:51
    Nee
    Vind ik leuk
    HanV +4651
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:56
    Als je het leuk vindt mag je dat best zeggen. Die Olivier-Doué is niet eens van hun. Hiwat ook niet, maar die mag meetrainen. Bouzanis staat nog op 0 minuten in de eredivisie. Net als de Bert, vdBelt (de zoon van), Huiberts (de neef van), Miedema (de broer van) en Reijnders (broer en zoon van). Dacht trouwens dat die Huiberts weer bij jong FC Twente zat.
    Benschop staat al op 17 (minuten vorig jaar, dat dan weer wel). Bouy al op 37 minuten, aan zoveel minuten zal Ligeon dit seizoen wel niet aan komen.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2078
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:27
    Cerny niet eens geblesseerd?
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:29
    Hij schrok wel toen hij jou zag, maar hij heeft er gelukkig niets aan over gehouden.
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:28
    Testje?
    89 minuut
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4765
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:21
    Beter 1 minuut in het eerste dan geen minuut toch?
    Zo zal Orejuela gedacht hebben.
    Ik was allang gaan douchen
    Vind ik leuk
    Mari +10218
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:53
    ik ook, maar het is een test denk ik van Ten Hag. Kijken of je 100% op hem kan rekenen, als hij bij het eerste komt en nagenoeg een heel jaar wissel moet staan
    Vind ik leuk
    Berbr +2245
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:28
    Waardevolle punten, want PSV heeft niet geoefend.
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:30
    Orejuela kreeg ook nog even 1 minuutje?
    Vind ik leuk
    Bergwag +951
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:53
    Als ie hier niet eens meer speelt....
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4765
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:22
    Voor de winstpremie
    Vind ik leuk
    2cents +57908
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:33
    🤣
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:36
    Gewoon lekker ballen op een zonnige dag. Verder stellen dit soort wedstrijden niets voor.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174611
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:42
    Zo ...daar hebben ze toch maar mooi weer even mee afgerekend
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:49
    Zwolle moet zich schamen

    Maar ook hier heeft ajax in deze wedstrijd jeugd en ervaring gemixt
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:51
    Waar moet zwolle zich voor schamen? Dat Ajax kan winnen van wat 16 jarigen en wat bankzitters?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:53
    En dan zijn we nog veel te sterk, kun je nagaan!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:56
    Tip: verdiep je eens in de namen die bij pec zijn opgesteld vandaag.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4765
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:24
    Laat je niet zo jennen joh.
    Die trollen lachen zich een ongeluk als jij zo (terecht) reageert.
    Geef ze geen kans daarvoor en ga met hun mee en zeg bv Ik vind het ook een schande dat onze jeugd spelers en bankzitters niet eens van die verwaande Ajacieden kan winnen of zoiets.
    Vind ik leuk
    HanV +4651
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:34
    Op een Ajax-site hebben ze zelfs wat foto's, waarvan 3 met Doue. Hij is zo onbekend dat ze zijn naam Marc-Olivier Doue verbasteren tot Olivier Doue. Hij is van Girondins Bordeaux U17.
    Verder voornamelijk bekenden op de tribune: Ten Hag, Overmars, Ziyech en van Basten. Van PEC herken ik alleen Flemming en Bouy.

    https://www.ajax.nl/streams/actueel/ajax-schiet-4-keer-raak-tegen-pec-in-oefenduel-op-de-toekomst-.htm
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:38
    Volgens transfermarkt is olivier sinds de zomer transfervrij.
    Ben ook wel benieuwd of Hiwat nog een contract gaat krijgen.
    Vind ik leuk
    HanV +4651
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:11
    En morgen jarig. Hiwat is vast nog wel snel, maar als zijn voorzet beter was geworden dan eerder bij PEC dan was hij wel gebleven bij Sparta of Helmond Sport.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:12
    Heb niet alles gezien bij Helmond maar wat ik zag was niet eens echt slecht.
    Hij moet natuurlijk geen basisspeler worden maar zeker gezien alle blessures kan hij prima op de bank bij Pec.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:08
    En bij Ajax, ook veel reserves!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:57
    😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3637
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:58
    Het tweede (of derde) team van Ajax wint met gemak van het eerste team van Zwolle...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:59
    Zo staat het er wel. En jij gelooft het dan ook gelijk.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3637
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:06
    Beetje scorebordreaguren mag toch wel? :) Maar alleen die doelpuntenmaker van de basiself van Zwolle speelt normaal nooit.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:22
    Hiwat heeft niet eens een contract, net als die Olivier doue.
    Voor de rest is iedereen gedurende de wedstrijd gewisseld voor jeugdspelers en wat bankzitters en pas in de 88e minuut had ajax daar een antwoord op.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3637
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:08
    Je bedoelt, toen het al 2-1 stond met een team met slechts een paar eerste elftalspelers tegen een Zwolle waar slechts één iemand startte die normaal gesproken niet zou spelen in Zwolle 1?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:58
    En PEC Zwolle verscheen op volle oorlogsterkte natuurlijk.
    Of komt dat verhaal morgen?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 14:59]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:24
    Zelfs een B elftal pakt PEC in...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:33
    Ten eerste, wie ben jij om mij triest te noemen, de enige trieste hier is wubbere robbie hiero. Altijd maar negatief over Ajax samen met zo veel anderen, en iereen maar gek vinden dat wij zogenaamd een grote bek hebben en arrogant zijn. Nou daar komt ie, dat heb ik ook aangaande mijn cluppie. Ten tweede, had ik het over zijn rubberen speelatributen en en niet over die van jou. Maar nu jij met ons gedeeld hebt, dat jou liefde voor Ajax minder is dan voor rubberen speelatributen, stel ik voor dat je samen robbere wubbie een andere site gaat bezoeken en ervaringen met elkaar gaan uitwisselen. Dat lijkt mijn nou niet zo gek. Veel plezier alvast
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:35
    Niet opletten was voor een droefige hier boven.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17252
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:25
    Ik ben echt niet altijd negatief over ajax, alleen posten veel ajax figuren bijv. Hier weer klinkklare onzin en dan is het aan mensen die wel weten hoe de vork in de steel steekt om die mensen terecht te wijzen op hun quatsch.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174611
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:21
    4-1 zonder frenkie de verlosser ?
    Vind ik leuk
    Hangelos +206
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:56
    Hiwat?! Dacht even dat het een bericht van 5 jaar geleden was of zo! Geen idee dat hij weer bij PEC zat :-)

    Maar vrij treurig, als ik de opstellingen zo zie was dit jong Ajax +huntelaar, neres en labyad tegen de vrijwel basis 11 van PEC. 4-1 is dan best tekenend..
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2309
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:16
    Nou was ook niet de basis 11 van pec hoor
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2309
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:17
    Ik tel 5 basis pec spelers
    Vind ik leuk
    Hangelos +206
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:43
    Ok basis misschien niet de goede omschrijving, spelers uit het eerste is beter dan.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2309
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:48
    Dat klopt maar denk dat kwa financieen je ook wel mag verwachten dat onze bank spelers minder zijn als ajax 2 spelers
    Vind ik leuk
    Hangelos +206