'Ik snap ook wel dat ik de laatste jaren minder heb gespeeld in Nederlands elftal'

    'Ik snap ook wel dat ik de laatste jaren minder heb gespeeld in Nederlands elftal'

    woensdag 10 oktober 2018 om 13:51

    De laatste interlands dat Kevin Strootman in de basis stond bij het Nederlands elftal maakte de middenvelder geen al te beste indruk. Toch wil de 28-jarige Strootman, die afgelopen zomer verkaste van AS Roma naar Olympique Marseille, zich niet neerleggen bij een bijrol.

    "Ik snap ook wel dat ik de laatste jaren minder heb gespeeld in het Nederlands elftal", citeert het ANP Strootman in de aanloop naar de interlands tegen Duitsland en België. "Maar ik speelde wel goed voor mijn club. Dan ga je dingen analyseren en vraag je je af hoe dat komt. Ik weet het antwoord niet precies maar weet wel dat het beter moet."

    De laatste twee interlands kwam Strootman niet verder dan 45 minuten. Tegen Peru mocht hij nog wel starten, maar tegen Frankrijk zat hij negentig minuten op de bank. 'Dat is niet wat ik wil, Maar voor het Nederlands elftal is het wel goed dat er weer nieuwe talenten opstaan. En voor mij uiteindelijk ook, want van concurrentie word je beter."

    Of zijn kans op speeltijd groter is nu Davy Pröpper geblesseerd is afgehaakt, weet Strootman niet. "Het enige wat ik kan doen is het de bondscoach zo moeilijk mogelijk maken."

    Poll

    Moet Strootman in de basis staan bij Oranje?

    (1007 stemmen)

    Plaats een reactie

    Berbr +1989
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:54
    Strootman is gewoon niet goed genoeg voor Oranje.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:14
    *niet goed genoeg voor het systeem dat NL speelt.
    Vind ik leuk
    John M. +4742
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:56
    Nooit meer in Oranje, we hebben veel beter.
    Vind ik leuk
    Sanders +3766
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:56
    Ik gun het hem zo, maar het wil gewoon niet lukken. Misschien dat hij ook wat beter uit de veren komt als frenkie erbij loopt, gebeurde bij Gini ook, maar als het dan weer niets word dan weet ik het ook niet meer met onze kev...
    Vind ik leuk
    stratumseind +165763
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:56
    Strootman is net als wijnaldum slachtoffer van de malaise geworden die oranje vol getroffen heeft.
    Ze moesten beiden rollen gaan vervullen die ze helemaal niet kunnen.
    Gini bijvoorbeeld staat bijna als eerste iedere week op het blaadje van klopp.

    Waarom ? om dat klopp hem wel op de juiste plek neer zet en hem de dingen laat doen waar ie wel goed in is.
    Vind ik leuk
    John Garp +1316
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:00
    Strootman vind ik toch wel een paar niveautjes lager dan Wijnaldum, Kevin is juist onderdeel van de malaise die Oranje heeft getroffen, toonbeeld van het gebrek aan kwaliteit in de selectie.
    Drie verkeerde bondscoaches op rij, waarvan ik Hiddink nog het hardst van zijn voetstuk heb zien vallen, hebben natuurlijk ook niet meegeholpen.
    Zelfs een P.I.M. kon hier niets aan veranderen.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    woensdag 10 oktober 2018 om 15:54
    Een PIMel.
    Vind ik leuk
    ELD070 +686
    woensdag 10 oktober 2018 om 13:58
    Bij roma was hij echt heel goed, bij NL elftal kreeg hij een skippybal nog geen eens in de geode richting.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1214
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:49
    Das ook verdomde moeilijk...
    Vind ik leuk
    Sanders +3766
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:00
    Volgt iemand hoe hij het doet bij marseille?
    Vind ik leuk
    ELD070 +686
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:58
    Marseille staat 3e, alweer een straatlengte achter op PSG. Geen idee hoe hij het doet.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:00
    Stootman de toekomst zijn nu even wat beter dan gij
    Vind ik leuk
    broedkip +1619
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:08
    Als deze speler opgesteld wordt, kan het me niet indenken, dan hoop ik op een debacle. Deze speler mag nooit meer in Oranje met de spelers die je nu tot beschikking hebt.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3843
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:41
    Waarom een debacle dan? wanneer hij in zijn oude vorm komt prima speler voor Oranje, je kunt ook hopen dat hij er weer boven op komt. Heeft ervaring die we nogal missen nu namelijk.
    Vind ik leuk
    broedkip +1619
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:24
    Alle middenvelders in de selectie zijn beter. Dat deze flop nog geselecteerd wordt doet velen met mij al pijn. Snel oprotten. Debacle als hij opgesteld wordt, kan die knuppel niet uitstaan. Sorry.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 20:26]
    Vind ik leuk
    Polly11 +3843
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:25
    Dat mag, ik vond hem voor zijn blessures echt een meerwaarde hebben. Wanneer hij dat niveau weer kan halen, is hij echte wel beter dan wat reni rondloopt
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:09
    Deze man heeft de laatste wedstrijden dat hij speelde zo ontzettend veel fouten gemaakt :O
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1166
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:13
    1 op de 10 vind dat hij er in hoort te staan. Dat vind ik schrikbarend hoog.
    Vind ik leuk
    NumbTen +109
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:30
    De familie Strootman zal wel actief bezoeker zijn van VP
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:15
    Wat een verschrikkelijke speler is dit zeg.... bah
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:15
    De twaalf procent die ‘ja’ stemde clickte verkeerd neem ik aan?
    Vind ik leuk
    repeP +1258
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:18
    Lastigste voor iedere trainer is selecties samen te stellen die complementair zijn.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:18
    "Ik snap ook wel dat ik de laatste jaren minder heb gespeeld in het Nederlands elftal"

    De rest van Nederland snapt niet dat je nog zo veel in het Nederlands elftal hebt gespeeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:33
    Het lukt gewoon niet in het Nederlands elftal. Toch een bijzonder fenomeen dit. Het gebeurt bij meer spelers. Promes bv.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3843
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:42
    Seedorf had het ook
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:12
    En Wijnaldum...
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:34
    Snap zijn overstap naar OM ook niet. Verder komt hij vaak over als een gefrustreerde speler. Heeft zijn volledige potentie nooit waar gemaakt, mede door blessures.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:47
    Strootman is een perfecte 12de man, sterke wissel. Bij voorsprong de bus parkeren dmv het inbrengen van Strootman. Voor basis 11, komt hij tekort in dit systeem!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:48
    Met Strootman lopen er nog minimaal 3 tot 4 spelers die helemaal niets te zoeken hebben bij het Nederlands Elftal. Komen voetballend tekort of hebben (handelings)snelheid van een dikke stront.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3843
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:43
    Wie zijn die andere 4 volgens jou?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:15
    Babel (blind paard die af en toe eens een keer scoort in Oranje), Promes (komt tekort en scoort ook te weinig), D. Blind (te sloom voor de verdediging en op het middenveld zijn legio betere spelers beschikbaar) en Bizot (maakt echt te veel fouten).
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 18:20]
    Vind ik leuk
    Polly11 +3843
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:23
    Helemaal niets aan toe te voegen...
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:57
    Passé.
    Vind ik leuk
    Don Sjaak +199
    woensdag 10 oktober 2018 om 14:58
    Opbouwen met een nieuw Oranje,ik zie het liefst geen enkele speler terug waarmee we EK en WK hebben misgelopen.Mischien een beetje hard en een beetje onverantwoordelijk omdat je wat ervaring nodig hebt.Maar een Strootman heeft zijn kansen gehad en nooit gepakt in Oranje.Heb dat ook met wijnaldum en Blind ...weg ermee...Nu opbouwen en straks zijn die jonkies ouder en nemen niet alle slechte ervaringen mee...gewoon lef tonen en vol voor nationale trots...ps niet dat ik een Wijnaldum slecht vind,maar ik heb het gewoon helemaal gehad met die generatie in Oranje...Als ik dat goetje zie lopen,dan is een wedstrijd tegen Andorra nog spannend.Ze verdienen het niet om nog in een Oranje shirt te lopen....Wat nu echt zuur is ...dat zyech voor Marocco uitkomt.Wat had hij er nu goed ingepast
    Vind ik leuk
    Polly11 +3843
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:45
    Zyjech speelt alleen goed wanneer het team goed speelt, maakt zelf geen team beter en is een vervelend ventje in de omgang, blij dat hij er niet bij is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik snap ook wel dat ik de laatste jaren minder heb gespeeld in Nederlands elftal'