'Het Nederlands elftal is op papier een beter team dan Ajax, normaal gesproken'

    'Het Nederlands elftal is op papier een beter team dan Ajax, normaal gesproken'

    woensdag 10 oktober 2018 om 16:17

    Matthijs de Ligt is positief over de kansen van het Nederlands elftal tegen Duitsland. De negentienjarige verdediger put onder meer vertrouwen uit de Champions League-remise van Ajax tegen Bayern München (1-1).

    Het Nederlandse voetbal staat er door de prestaties van Ajax en PSV een stuk beter op dan pak 'm beet een jaar geleden, erkent De Ligt. "We hadden zeker een mindere periode (met Oranje, red.). Als je tegen de grotere ploegen speelt, dan ben je blij als het meevalt. Maar nu hebben we wel het idee dat we een resultaat kunnen halen", vertelt hij aan Voetbal Inside.

    "We hebben het met Ajax ook kunnen zien: bij Bayern spelen heel veel Duitse internationals. We zitten hier bij het Nederlands elftal, wat op papier een beter team is dan Ajax, normaal gesproken. Wie weet wat we kunnen doen in Duitsland." De Ligt is blij met zijn huidige vorm in het shirt van Ajax. "Ik hoop dat ik dit door kan trekken. Dan ben ik wel tevreden."

    Plaats een reactie

    Fritz Korbach +21367
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:19
    Nou op dit moment maakt Ajax gehakt van oranje
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:21
    Haha nee dat is zeker niet zo.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:30
    Zeker wel! Oranje mag dromen van spelers als Tagliafico, Onana, Ziyech en Neres.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 16:31]
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:34
    Koeman droomde ook van Mazraoui. ;)
    Vind ik leuk
    Romario9 +11741
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:50
    Ziyech ja, maar die andere drie zijn niet beter dan wat Oranje nu heeft.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:24
    Oké Cillissen is miss beter dan Onana, maar Neres en Tagliafico zouden sws spelen en zelfs de sterren zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:14
    Depay is wel een stuk beter dan neres we hebben ook nog bergwijn en promes ook van hetzelfde niveau
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:13
    Depay wel, maar Bergwijn en Promes zeker niet!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:43
    Neres heeft dit seizoen nog niets gepresteerd. 0 doelpunten 1 asist in 8 wedstrijden. Zelfs en oma presteert beter. Bergwijn toch echt beter in vorm. 4 doelpunten 4 asists in 8 wedstrijden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 19:47]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:08
    Die statistieken zeggen me helemaal niks... Neres is een fantastische dribbelaar en zijn 1-2tjes zijn genieten! Interesseert me helemaal niks dat hij te weinig scoort, voor een speler als Neres kom je naar het stadion.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11741
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:26
    Leuk en aardig die dribbels, maar rendement is toch echt belangrijker. Bovendien heeft Bergwijn het allebei. Memphis ook.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:27]
    Vind ik leuk
    JSV +211
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:32
    Typisch een psv'er, nu zijn 8 wedstrijden ineens de maatstaf en telt het gehele vorige seizoen gemakshalve niet mee.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2379
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:38
    Dat ligt aan Ten Hag, niet aan Neres.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:22
    Ja maar Neres kan spelen op rechts en in de spits Depay en links dan Bergwijn prima toch 😂😂🤔
    Vind ik leuk
    Nummer12 +18
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:06
    Ake , cilissen, Wijnaldum , depay , promes die jongens schat ik toch net wat hoger in
    Vind ik leuk
    Nashua +6810
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:24
    Wijnaldum bakt er in het Nederlands elftal niks van.

    Vind ik leuk
    HupHolland +2379
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:58
    Promes en Depay beter dan Tadic, Neres en Ziyech? Ik denk dat je daar wel een avondje over kunt discussieren, maar het resultaat zal altijd zijn dat dat niet zo is..

    Cillissen is wel een geweldige keeper, waarschijnlijk in de basis beter dan Onana. Maar hij kan geen penalties stoppen en speelt weinig wedstrijden. Onana vind ik veel meer uitstraling hebben, een baas, en dat is ook belangrijk als keeper. Daarom ben Ik blij dat Onana bij Ajax onder de lat staat ipv Cillessen.

    Volgens mij speelt Ake voornamelijk als CB en dan is de Ligt toch echt beter en Wijnaldum vind ik nou niet echt een held in Oranje, daar kun je net zo makkelijk vd Beek neerzetten.

    Virgil van Dijk is wel een speler die het Nederlandse elftal duidelijk 'beter' maakt en het Nederlandse elftal is in de breedte waarschijnlijk sterker. Maar Ajax zit in een flow, waar het Nederlands elftal absoluut niet in zit. Individueel zijn de spelers van oranje niet per definitie sterker dan de Ajax spelers en als team legt het Nederlandse elftal het zwaar af tegen dit ajax..

    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:21
    Wie niet.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6744
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:24
    Ajax heeft onana, zyech en tadic.. oranje heeft memphis, gio en van dijk.

    En ajax is op elkaar afgestemd.

    Oranje maakt geen kans.
    Vind ik leuk
    Slatan +2
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:07
    Ajax beter afgestemd oranje betere spelers met depay en robben en mix van PSV / Ajax
    Vind ik leuk
    Voebtal +6744
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:33
    Robben?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:28
    Ook als ze Blind opstellen en Bande ??? 😂
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4356
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:38
    maar die mindere periode lag toch aan te weinig weerstand in de eredivisie? aan die 16 clubs in plaats van 14? of was het alweer het kunstgras? vragen, vragen, vragen...of hadden jullie zelf toch niet de rotzooi op orde?
    Vind ik leuk
    JSV +211
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:36
    Waar heb jij het nu over?
    Vind ik leuk
    aartstyle +1140
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:37
    En dus is psv de beste van de wereld. Oranje verloor maar met 2-1 van Frankrijk en die zijn wereldkampioen. Ajax is beter dan oranje. Psv wint met 3-0 van Ajax en kijk eens naar de stand. Barca en inter telen we uiteraard niet mee anders klopt mijn verhaal niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:41
    Grappig want PSV heeft gehakt gemaakt van Ajax.
    Vind ik leuk
    Slatan +2
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:06
    Een combinatie van PSV en Ajax is misschien wel beter dan Ajax
    Vind ik leuk
    HupHolland +2379
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:09
    Hier ben ik het dan wel mee eens, maar dan reken je dus wel alle niet-Nederlandse spelers mee.

    Bergwijn is een brilliant, maar of die 1, 2,3 Ziyech, Tadic of Neres uit de basis speelt valt te betwijfelen.

    Dumfries is lekker in vorm, maar ik ben net zo min overtuigd in Dumfries als in Mazraoui. Onana en Zoet ontlopen mekaar nauwelijks en Hendrix heeft Ajax ook niet direct nodig.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2182
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:33
    Ajax supporters leven echt in een fantasie wereld... Alles is geweldig, maar niet heus
    Vind ik leuk
    HupHolland +2379
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:18
    Ach, wedstrijden tegen Luik, Kiev, AEK en Bayern waren echt wel geweldig en dat is geen fantasie. Zo zie je maar weer dat niet Ajax-fans, maar juist jij in een fantasie wereld leeft of welke wedstrijden ga je daar tegenoverstellen om je gelijk te halen. Waarschijnlijk twee wedstrijden tegen Vitesse ofzo, voorspelbaar
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2182
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:47
    Als je voor Ajax ben, dan was het geweldig! Maar voor de neutrale toeschouwer val het allemaal wel mee. Alleen de laatste die je noem het grote Bayern. Is gewoon zwaar uit vorm en de spelers zijn te oud. Wil het nog wel zien tegen een echte sterke tegenstanders.. Psv heeft ook 3-0 gewonnen van Ajax!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:48]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2379
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:38
    De internationale pers is toch niet allemaal Ajax-fan? De statistieken liegen er volgens mij ook niet om.

    PSV heeft ook een geweldig team en doet het goed in Europa, helaas vallen de resultaten tegen.

    Wat jij doet is Bayern onderuit halen, omdat je het succes niet aan Ajax toe wilt/kunt schrijven. Op voorhand was Ajax volgens velen al niet opgewassen tegen Luik uit die oersterke Belgische competitie. Achteraf vonden diezelfde mensen Luik ineens helemaal geen noemenswaardige tegenstander meer om wat voor reden dan ook. Bayern speelde vorig seizoen gewoon de semi-finale in de CL en verloor met slechts 1 doelpunt verschil van Atletico en ze werden uiteraard 'Meister' in die oersterke Bundesliga, toch? Ze worden waarschijnlijk ook gewoon groeps-winnaar.

    Hetzelfde gebeurt als PSV goed begint tegen Barcelona, dan zijn er sommige gekkies die ineens beweren dat Barcelona zo'n wedstrijd op 60% aangaat, lol. Als PSV 1 keertje scoort, dan komt Barca helemaal niet meer aan de bak, die gaan zo'n wedstrijd echt niet voor 60% in.

    Ik heb er niet zoveel mee dat Ajax PSV met 3-0 verslaat of andersom. Op voorhand was het te verwachten dat PSV Ajax met of zonder Frenkie thuis zou verslaan. Ik vond wel dat Ajax deze wedstrijd absoluut flaterde in de toegepaste opstelling. Ik verwacht ook dat ajx thuis PSV verslaat.

    Ik ben fan van Nederlands voetbal, met name omdat Nederlands voetbal zich altijd in een underdog positie bevind. Maar ik hou ook van goed voetbal. Ajax en PSV laten dit beiden gelukkig zien. het Nederlandse elftal heeft dezelfde potentie (of zelfs meer) maar dan moet het wel gaan draaien, en dat doet het nog niet.

    Ajax heeft 8 wedstrijden ongeslagen in Europa op de teller staan. Alle andere Ndederlandse teams bij elkaar komen niet aan dit aantal winst partijen en gelijke spelen. Eer aan wie de eer toekomt.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:37
    Dat zal lastig te bewijzen zijn. Ze kunnen zichzelf niet klonen en tegen zichzelf spelen!😂
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2182
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:43
    In je dromen misschien
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:22
    Normaal gesproken wel. Maar met de huidige staat van het NL elftal en, in acht nemende, de ongenaakbaarheid van Ajax volgens sommigen hier, is daar natuurlijk totaal geen sprake meer van. Ajax is de beste van NL, wint dit jaar de CL en vervolgens de Wereldcup. Ongenaakbaar de komende 5 jaar.

    #cynismeuit
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8954
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:26
    En weer geen landskampioen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2379
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:25
    Het zal niet de eerste keer zijn dat je je cynisch over Ajax hebt uitgelaten dit seizoen en telkens had je ongelijk, lol.

    Daarbij heb ik al jaren en jaren nooit meer enig iemand horen zeggen dat Ajax de CL gaat winnen. Dus op wie jij cynisch reageert is een beetje onduidelijk. Het klijkt er meer op dat je een zelfgesprek met je eigen waanideeen voert.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:24
    In Belgie kunnen ze niet wachten tot het dinsdag is.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +311
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:39
    Hoezo?
    Worden dan de steekpenningen weer betaald om de competitie te fixen??
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:28
    Dat gebeurt op vrijdagavond in de kroeg.

    Nee, om die Hollanders weer eens voetballes te geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:32
    Ja lekker toch! Fuck die interlands altijd, daar geef ik nu echt geen fuck om. Lekker clubvoetbal, kijkt altijd stukken lekkerder weg!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:36
    Helemaal met dit soort wedstrijden. Geen speler die hier nu op zit te wachten. Hazard denkt alleen maar aan rust, bijv.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:39
    Ja joh net nu overal de competitie een beetje los begint te komen gaan we weer Interlands spelen. Ik kijk er tegenwoordig niet eens meer naar, maar een weekend geen voetbal is echt afkicken altijd. De enige die er gelukkiger van word is het vrouwtje haha ellende!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:43
    Dan kun je gezellig gaan winkelen.

    Ik heb altijd een excuus, die winkels hebben een hekel aan mij.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:44]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:44
    Haha ik voel een griepje opkomen! Hopelijk dat het niet doorzet haha.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:45
    Allergien, opvliegers ... alles tegelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:52
    Haha ik vrees het ergste idd!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2379
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:30
    Dus eerst beweer je dat Belgie Nederland een voetbal les gaat geven en in je daarop volgende reactie dek je jezelf alweer in, zodat indien je voorspelling niet uitkomt je kunt zeggen dat Belgie op 60% speelde? lol.

    Uit dit soort reacties blijkt echt hoe verdomd negatief Nederlanders altijd zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:31]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:35
    NL krijgt wel voetballes, maar geen 90 minuten lang.

    Zo beter?

    En na een wedstrijd zul je mij nooit zo snel, mijn gelijk zien halen. Omdat ik het ook net zoveel keer fout heb.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:39]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2379
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:04
    Nederlanders zijn gewoon te negatief over het Nederlandse voetbal. Op doelsaldo in een groep met Frankrijk waren we er niet bij bij het WK. Italie was er ook niet en Duitsland vloog er ook vroeg uit. Dit soort dingen gebeuren, daar is het voetbal voor.

    Dit Nederlandse elftal zit vol met talent en ervaring. Als het gaat draaien, dan mag elke tegenstander weer vrezen. Het is aan Koeman om het draaiende te krijgen.

    Ik heb vertrouwen in het Nederlandse voetbal, zoals ik ook vertrouwen in Ajax en PSV in Europa heb. Bij PSV lijkt het een beetje op een deceptie uit te draaien, maargoed. Mensen die roepen dat PSV niet in de CL thuis hoort, doen PSV zwaar te kort.

    Nederlanders kraken het Nederlandse voetbal al 20 jaar af en achteraf is het dan allemaal zo goed wat we in 2010 en 2014 lieten zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:59
    Idd, doe ik daaraan mee. Ik ben dan ook niet zo optimistisch, als jij bent over Oranje.
    Dat doe je goed.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:25
    Wie weet wat we kunnen doen in Duitsland."

    Eerst maar eens thuis proberen van de duitsers te winnen thijsje?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 16:28]
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:37
    Thijsje zei gewoon “tegen” hoor...
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:40
    er staat toch gewoon IN duitsland hoor....
    Vind ik leuk
    2cents +54995
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:43
    Kijk anders even de video.

    Foutje van VP, en niet van Thijsje.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166705
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:46
    oke vooruit dan omdat jij het bent
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2727
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:25
    Automatismen zijn heel anders. Daarnaast spelen veel mensen niet op hun eigen plek dus versterken ze elkaar niet.
    Bergwijn komt nu xtra uit de verf doordat Angelino aandacht opvraagt.
    Geldt op de andere flank ook met Rosario en Dumfries
    Die koppeltjes heeft Ajax ook.
    Die chemie is van belang om een top prestatie neer te zetten.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 19:55]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1709
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:34
    Volgens mij heeft Ajax geen koppels
    Vind ik leuk
    HupHolland +2379
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:33
    Daar hebben ze trios.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:24
    In Rotterdam doen we niet aan koppeltjes, beetje gay
    Vind ik leuk
    JSV +211
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:39
    Hahaha en dan allemaal wel hand in hand lopen! Maar goed, dat is ook niet een beetje gay..
    Vind ik leuk
    Polly11 +3869
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:26
    Klopt, want hofleverancier is PSV
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8223
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:26
    Leverancier bankverwarmers bedoel je?
    Vind ik leuk
    Polly11 +3869
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:21
    Die bankverwarmers die jouw clubje zo vernederde?
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:27
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:31]
    Vind ik leuk
    JSV +211
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:40
    Pas maar op, voor je het weet slaat je zieke geest over op jouw team..
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1709
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:33
    Ook beter dan Telstar, op papier dan.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23701
    woensdag 10 oktober 2018 om 16:46
    Natuurlijk is Oranje niet beter dan Ajax. ajax begint al echt een team te worden, het Nederlands elftal heb ik allang niet meer als een echt team zien voetballen. Zodra dit voor elkaar is praten we weer verder, want dan is ook dit Duitsland te kloppen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1509
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:10
    Is het bij je opgekomen Matthijs dat het Duitse elftal ook beter kan zijn dan Bayern.
    Vind ik leuk
    Slatan +2
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:09
    Zonder robben?
    Vind ik leuk
    Hast57 +1509
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:58
    Ja zeker zonder Robben, die is ook al over z'n top heen. Werd tegen Ajax niet voor niets gewisseld
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:52
    Tadic of depay? 50/50
    Huntelaar/dolberg of luuc de Jong 50/50
    Zyech of berghuis/promes wint Zyech

    Van Beek en frenkie de jong zitten al bij ajax wijnaldum speelt ipv van beek omdat ie verder is. En rosario speelt op de plek van schone wat ik ook een verbetering vind tov ajax.

    Achterin is wint Virgil van Dijk t van Wober maar wint mazraoui t in mijn ogen van dumpfries. Keepers gelijkwaardig.

    Resumerend. Oranje lijkt redelijk gelijkwaardig zo niet beter dan Ajax.

    Het verschil zit em alleen in de speelwijze. Koeman speelt afwachtend met 5 verdedigers. Dan ben je gelijk kansloos in mijn ogen.
    Vind ik leuk
    JSV +211
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:43
    Het echt vergelijken is al lachwekkend, maar hoe jij het hier doet is gewoon te erg om nog grappig te kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:01
    Je moet t snappen om t te kunnen volgen. Maakt niet uit gap ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 21:02]
    Vind ik leuk
    JSV +211
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:11
    Waar is de links back en tweede centrale verdediger in jouw vergelijking dan? Tevens zal je iets moeten met De Jong qua vergelijking net als dat je terecht stelt dat Van de Beek weggestreept is tegen Wijnaldum.

    Sorry, doen alsof iemand het niet begrijpt als de stellen rammelt is niet echt terecht.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 21:11]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2379
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:47
    Luuk de Jong is voor mij een no-no.

    Als je de vleugels wilt vergelijken .... Tadic/Ziyech/Neres tov Depay/Prommes/Bergwijn dan zeg ik 50-50 Ik neig meer naar het Ajax trio).

    Wijnaldum is niet indrukwekkend in Oranje, die is vervangbaar door meerdere spelers in mijn ogen, bijvoorbeeld vd Beek. 50-50 dus.

    Dumfries en Mazraoui zijn voor mij beiden no-no's.

    De enige speler die op papier echt een meerwaarde zou hebben voor Ajax is Virgil. Maargoed, daarvoor in plaats kan Oranje op linksback niet over een Tagliafigo beschikken bijvoorbeeld.

    Zolang spelers als Babbel, Vormer, Strootman etc. speelminuten krijgen in het Nederlandse elftal, weet je gewoon dat het Nederlandse elftal op papier niet sterker is dan Ajax.

    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:43
    Zonder Promes dan, zeker. Het kan niet anders dan dat hij iets weet waardoor de coaches chantabel zijn. Of ze zijn gewoon blind.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws