Jong Oranje-debutant droomt: 'Als ik zo doorga, komt het grote Oranje vanzelf'

    Jong Oranje-debutant droomt: 'Als ik zo doorga, komt het grote Oranje vanzelf'

    woensdag 10 oktober 2018 om 16:58

    Javairo Dilrosun hoopt zich in de kijker van Oranje-bondscoach Ronald Koeman te spelen. De twintigjarige aanvaller is bezig aan een zéér goed debuutseizoen voor Hertha BSC in de Duitse Bundesliga: in acht wedstrijden was hij goed voor twee doelpunten en vier assists.

    De jonge aanvaller zal hoogstwaarschijnlijk zijn debuut maken voor Jong Oranje in de EK-kwalificatieduels tegen Letland en Oekraïne, maar zit stiekem al met zijn gedachten bij het Nederlands elftal. "Als jonge jongen is het grote Oranje al waar je later bij wilt zijn", vertelt Dilrosun in gesprek met De Telegraaf. Dilrosun weet wat hem te doen staat. "Gewoon zo doorgaan, dan komt het grote Oranje vanzelf wel."

    Hertha BSC nam Dilrosun afgelopen zomer transfervrij over van Manchester City. Met Dilrosun in de gelederen wist Hertha twee weken geleden met 2-0 te winnen van Bayern München. Achteraf had de jonge aanvaller een onderonsje met Arjen Robben. "Hij wenste me succes en vertelde dat hij het mooi vindt dat hij Duitsland verrast, de media zijn lovend."

    Poll

    Dilrosun gaat de Europese top halen

    (689 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +8954
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:04
    Kom erbij.

    Plek zat.
    Vind ik leuk
    SKIETE WILLY +1105
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:06
    Je wilde de eerste zijn, gezien de korte reactie, top is je gelukt.
    Vind ik leuk
    piet potlood +2129
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:58
    Dacht dat het over Kluivertje ging.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:05
    “Het grote oranje”, precies de gedachte die die gast moet hebben, mooi om te lezen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:05
    Zeker weten nieuwe generatie
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:08
    Nog een jonge ex-speler van Man. City die het dit seizoen uitstekend doet in de Bundesliga, al werd Jadon Sancho vorig jaar al overgenomen door Dortmund (voor zo'n 7 miljoen pond).
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 17:08]
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:57
    Reiss Nelson doet het daar ook uitstekend. Was samen met Malen het grootste talent van de Arsenal academy.
    Vind ik leuk
    3Bier +8655
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:20
    Was Malen het grootste talent van de Arsenal academy? Apart dat ze hem dan gratis de deur uit laten lopen
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:28
    1 Hij is niet gratis de deur uitgelopen. 2 Hij had nog een jaar te gaan en Arsenal had teveel contractspelers op de loonlijst. Daarom hebben ze hem naar PSV laten gaan
    Vind ik leuk
    3Bier +8655
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:40
    Hoezo teveel spelers op de loonlijst? Hebben ze daar een limiet dan?
    Wel apart dat het grootste talent van de Arsenal Academy dan bijna geen kans heeft gehad in het eerste. Terwijl Arsenal toch vrij snel talenten een kans geeft.
    Hij werd bij Ajax toen wel bestempeld als 1 van de betere talenten. Maar kan me niet herinneren dat ze bij Arsenal zo lovend over hem waren.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:53
    https://www.youtube.com/watch?v=pMuLh8YIIeA&t=13s
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26324
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:15
    Positief is dat men weer bij Oranje wil horen! Deze jongen komt er zeker bij als hij zo blijft presteren in de Bundesliga.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:33
    Weeeeer een toptalent. Het regent toptalenten, terwijl het toch vrij droog is buiten, deze zomer.
    Dan kan hij concurreren met die andere grootheid, Groeneveld.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +826
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:47
    Hij moet iedere wedstrijd top spelen wil hij een kans maken in Oranje.De concurrentie op de flanken is groot. Aardig spelertje maar moet nog wel veel leren. We wachten af.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:11
    Hoeft niet veel te spelen, doet Promes ook niet.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23654
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:30
    Lekker in Jong Oranje laten rijpen en goed coachen naar het grote Oranje. Volgend jaar is hij er klaar voor, denk ik.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    woensdag 10 oktober 2018 om 17:51
    Weer zo'n te vroeg vertrokken talent die in de Jupiler League zou eindigen volgens vele "kenners" 😂😂😂
    Vind ik leuk
    3Bier +8655
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:23
    Hij doet het goed maar heeft als 20 jarige nu 8 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld. Je weet het natuurlijk nooit maar al was hij bij Ajax gebleven had hij al 3 seizoen in de benen kunnen hebben met wellicht wat Europese potjes erbij. Blijft de vraag wat er dan van hem gekomen zou zijn maar ik ben geneigd om te denken dat hij dan wat verder in zijn ontwikkeling zou zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:31
    Het grote Oranje komt niet "vanzelf". Zo'n opmerking zegt veel over zijn denkwijze. Dat voorspelt niet veel goeds. Bewijs je eerst maar eens!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws