Stoïcijnse PSV'er duidelijk: 'Dan interesseert het me ook vrij weinig'

    Stoïcijnse PSV'er duidelijk: 'Dan interesseert het me ook vrij weinig'

    Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 18:32wo 10-10-2018 om 18:32

    Steven Bergwijn is in de vorm van zijn leven en zit nu voor het eerst bij de selectie van het Nederlands elftal. Het is een droom die uitkomst voor de aanvaller van PSV.

    "Het is een jongensdroom, je wil hier als kleine jongen staan. We zijn goed opgevangen", zegt Bergwijn over zijn eerste dag bij Oranje tegen Veronica Inside. Zaterdag speelt Oranje in de Johan Cruijff Arena tegen Duitsland, dinsdag is België de tegenstander.

    Pas sinds begin dit jaar krijgt Bergwijn veel lof voor zijn spel. Tot dat moment werd er wel eens geklaagd dat hij de verwachtingen nog niet waarmaakte. "Dat is altijd zo in de voetballerij. Als het goed gaat is iedereen te spreken over je en als het slecht gaat heeft iedereen ook wat te zeggen. Dat zal altijd zo zijn. Als ik wat met de kritiek kan doe ik er wat mee, maar als ik er niets mee kan interesseert het me ook vrij weinig", aldus Bergwijn. 

    Plaats een reactie

    Analyse075 +1835
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:43
    Steven moet gewoon met beiden beentjes op de grond blijven en dan komt alles goed. Wat een talent is die jongen.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:43
    Bij Memphis was het eerste seizoen ook niet heel bijzonder net zo als Berwijn. Zo zie je maar dat talent gewoon moet spelen en het liefst in een stabiel elftal, dan komt het er vanzelf wel uit. Zelfde geld bij het talent bij Ajax. Dat krijgt ook gewoon de kans en de tijd! Nu bij Oranje zien we daar door ook een nieuwe generatie opstaan. Dus please minder kopen en gewoon talent de kans geven en het komt weer hellemaal goed met Oranje!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:11
    Precies! Onder Cocu kwam het pas eruit in zijn laatste halfjaar. Bij van Bommel zet de trend zich door. En dan zie je dat wanneer van Bommel Rosario een paar wedstrijden de kans geeft dat het vertrouwen wat doet met zo'n jongen. Hij word met de wedstrijd beter. Dumfries die zich ook makkelijk aanpast. Over een jaar kunnen we dit ook over Rigo Mauro Obispo.en Malen zeggen hopelijk.
    Vind ik leuk
    Swout +1138
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:43
    Goede speler, maar valt me toch een beetje tegen dat het er nog niet helemaal uitkomt op een groter podium zoals de CL.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:44
    Groot voetballer met een mooie voetbaltoekomst in het verschiet die groot gemaakt is in Eindhoven.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 18:44]
    Vind ik leuk
    Hvdp +1278
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:05
    Bergwijn heeft alleen nog iets laten zien in de eredivisie
    Wanneer laat hij iets zien op een hoger nivo?
    CL bijvoorbeeld
    Vind ik leuk
    Vak-T +849
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:48
    Geweldige voetballer, kon als een van de weinigen ook tegen Barcelona meekomen!
    Die jongen komt in top terecht, hopelijk nog een jaartje bij PSV.
    Vind ik leuk
    rinirat +2940
    woensdag 10 oktober 2018 om 18:49
    Laat het eerst maar eens zien en daarna praten.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 19:11
    Bergwijn is op mentale vlak laatste half jaar echt gegroeid beschikte natuurlijk al over uitzonderlijke snelheid en techniek. Dit is een voetballer samen met De Ligt, Frenkie, de Jong, Malen, Van Dijk en dumfries waar oranje nog jaren lang plezier aan gaat beleven.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1278
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:08
    Malen en Dumfries ?
    Nog niets laten zien
    Een goede graadmeter is hun optreden in de jong oranje teams
    Onopvallend staken er niet boven uit
    Vind ik leuk
    Topdrie +2940
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:36
    Hoeveel minuten heeft Malen in Jong Oranje gespeeld??? Hahaha. Wat een logica toch weer
    Vind ik leuk
    Hvdp +1278
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:48
    Precies beide niets laten zien
    Daar kan ik ook niets aan doen
    En nu plotseling fantastisch?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9517
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:23
    Klasse Steve ! Lekker eigen talentje weer
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:59
    Daar ben je ook te dom voor.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:07
    Hmmmm......krijg zo langzamerhand hand het gevoel dat veel van onze Nederlandse jongens dat ze gaan beseffen dat niet alles goud is wat in het buitenland blinkt..... hoop dat ze beseffen dat ze beter in de basis bij een Nederlandse topclub kunnen staan dan op de bank of tribune in het buitenland.. hoop dat ze gaan wanneer de tijd rijp is en vooral niet te vroeg....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 23:08]
    Vind ik leuk
    Cookee +11289
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:20
    Bergwijn speelt nu op een andere plek bij PSV daarom is hij een succes.
    Bommel zijn keuze maakt Bergwijn groots.
    Maar met Koeman weet je het niet, misschien moet hij daar weer linksbuiten.
    En dan zal Bergwijn kritiek krijgen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws