De Jong heeft goed nieuws voor Ajax: 'Wie weet blijf ik twee of drie jaar'

De Jong heeft goed nieuws voor Ajax: 'Wie weet blijf ik twee of drie jaar'

Gepubliceerd: woensdag 10 oktober 2018 om 19:58wo 10-10-2018 om 19:58

Frenkie de Jong heeft goed nieuws voor Ajax. De 21-jarige middenvelder sluit niet uit dat hij – ondanks alle geruchten - voorlopig nog in de Johan Cruijff Arena valt te bewonderen.

De Jong vond zijn naam de voorbije maanden bijna iedere dag terug in de Spaanse sportkranten. Hij was nadrukkelijk in beeld bij FC Barcelona, maar ook andere Europese topclubs zouden naar zijn handtekening dingen. "In het begin was het wel leuk en voelde ik me erg gevleid door de verhalen rond Barcelona. Maar na een tijdje werden de vragen erover irritant", zegt hij tegen ELF Voetbal, geciteerd door Ajax Showtime.

Uiteindelijk bleef De Jong afgelopen zomer 'gewoon' bij Ajax, dat daarmee voorlopig nog van hem kan genieten. Een winters vertrek lijkt de Oranje-international in ieder geval uit te sluiten. "Voorlopig blijf ik gewoon bij Ajax. Minimaal nog een jaar en wie weet nog twee of drie jaar. Ik heb het hier gewoon heel goed naar mijn zin."

Poll

Heeft Frenkie de Jong al bewezen dat hij klaar is voor de Europese top?

(27757 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 10 oktober 2018 om 20:06
Van mij part krijg je een contract voor het leven
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 20:07
Je voetbalt dan ook bij de mooiste, grootste, rijkste, maar vooral allerwarmste club van Nederland!

Er is geen reden om te gaan...
Vind ik leuk
Vamos7 +10052
woensdag 10 oktober 2018 om 20:08
Warmste club hahahaha je bent niet goed wijs 😅
Vind ik leuk
Mosquito +20268
woensdag 10 oktober 2018 om 20:10
Op hete kolen 😅
Vind ik leuk
Mr bien +5880
woensdag 10 oktober 2018 om 20:12
Jij bent niet wijs.
Vind ik leuk
Vamos7 +10052
woensdag 10 oktober 2018 om 20:13
Jij ook door mijn oude naam te gebruiken 😀
Vind ik leuk
Mr bien +5880
woensdag 10 oktober 2018 om 20:14
Ik heet mr bien
Vind ik leuk
Vamos7 +10052
woensdag 10 oktober 2018 om 20:18
Ja dag!
Vind ik leuk
Niels92 +33463
woensdag 10 oktober 2018 om 20:28
Volgens mij heb jij NOG nooit mr bien geheten op de site, mr bien is iets heel anders dan Bien zoals jij jezelf noemde :) Lulkoek wat je dus beweerd dat je oude naam gebruikt wordt!
Vind ik leuk
Vamos7 +10052
woensdag 10 oktober 2018 om 20:30
Gebruikt toch bien maar heeft er Mr bien van gemaakt.
Vind ik leuk
Niels92 +33463
woensdag 10 oktober 2018 om 20:33
Ja dus? Wanneer iemand PSV gebruikt, zeg je dan ook dat iemand jouw oude naam heeft omdat je ooit PSV als account op de site hebt gehad?

Mr Bien is iets heel anders dan gewoon Bien :)
Vind ik leuk
Mr bien +5880
woensdag 10 oktober 2018 om 20:34
Ga je weg?
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1072
woensdag 10 oktober 2018 om 20:58
Kun je de disscusie niet winnen?
Vind ik leuk
Mr bien +5880
woensdag 10 oktober 2018 om 21:06
Wie ik ?
Vind ik leuk
Devoetbalgek +1072
woensdag 10 oktober 2018 om 22:45
Nee. Vamos
Vind ik leuk
Mr. O +1501
woensdag 10 oktober 2018 om 21:52
Gaan de sukkels weer...
Vind ik leuk
RW1913 +2927
woensdag 10 oktober 2018 om 20:37
Ik krijg het er heet van :)
Vind ik leuk
Iggy +4284
woensdag 10 oktober 2018 om 20:51
Als er hier iemand niet goed wijs is ben jij het wel.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 20:59
Dat zij Justin Kluivert ook....eerst prijzen pakken...maar wie wil 4 jaar wachten
Vind ik leuk
zwollie +8988
woensdag 10 oktober 2018 om 21:04
Erg origineel die 4 jaar.
Vind ik leuk
Jozef +42517
woensdag 10 oktober 2018 om 21:05
Zij hei dat ja?
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 21:29
Hij
Vind ik leuk
Jozef +42517
woensdag 10 oktober 2018 om 21:57
😂
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6838
donderdag 11 oktober 2018 om 07:42
Ik zeg, jij zegt, hij/zij zegt, wij zeggen, jullie zeggen, ik zei, jij zei, wij/jullie/zij zeiden.
Vind ik leuk
Balls +249
woensdag 10 oktober 2018 om 21:27
in jouw beleving stopt de wereld bij Ajax?? 🤣
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:10
Denk dat hij ook wel eens een prijs wil
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
woensdag 10 oktober 2018 om 22:15
Zeker! De club van grote voetballers en legendes. Het zou te bescheiden zijn daar niet eerlijk voor uit te komen. WZAWZDB en de mooiste een de rijkste en de mooist voetballende club van Nederland


Vind ik leuk
MN223 +1392
donderdag 11 oktober 2018 om 07:49
Je bent 1 kruisje vergeten.
Vind ik leuk
WZ020WZDB +1536
donderdag 11 oktober 2018 om 09:29
Jij kunt niet tellen
💡🔨
⭐️⭐️⭐️
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 23:03]
Vind ik leuk
Johnny Cash +8809
woensdag 10 oktober 2018 om 20:08
Hoezo veelbesproken ajacied ?
Vind ik leuk
MojoRisin +14560
woensdag 10 oktober 2018 om 20:12
Het valt inderdaad mee, bijna geen topics over hem hier.. :)
Vind ik leuk
Blindsy +17263
woensdag 10 oktober 2018 om 20:08
Hallelujah!!
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 20:10
Het zijn mooie woorden, maar of het realiteit is in de huidige voetbalwereld.

Denk dat we voorral dit jaar van hem moeten genieten in een Ajaxshirt.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 22:13
Toch niet in dat lelijke graf uittenue?
Vind ik leuk
El Pibe +1342
woensdag 10 oktober 2018 om 22:34
Als PSVer over graftennues praten!? Sorry hoor maar na de prachtige Nike shirts met Philips is het Zeemanzooi geworden met nepsponsors voor en achter.
Niets tegen PSV maar jullie hebben op dat gebied echt geen recht van spreken...
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 12:50
Heb het niet over de sponsoren. PSV heeft dit jaar anders prachtige tenue’s.
Vind ik leuk
Ron83 +605
woensdag 10 oktober 2018 om 20:11
Goede keus dan kan hij zich blijven ontwikkelen en zoals van Bommel en affelay pas weg gaan als je er echt klaar voor bent...
Vind ik leuk
R94 +2012
woensdag 10 oktober 2018 om 20:13
Afellay, die was er niet echt klaar voor om naar Barcelona te gaan. Een tussenstap was verstandig geweest, dat geldt ook voor de almachtige Frenkie.
Vind ik leuk
Ron83 +605
woensdag 10 oktober 2018 om 20:14
Daar heb je gelijk in. Zonde van zijn blessures
Vind ik leuk
Jozef +42517
woensdag 10 oktober 2018 om 20:18
Affelay was er qua leeftijd en ontwikkeling klaar voor. Waarschijnlijk had hij het niet gered, maar zijn zware blessure heeft hem bepaald niet geholpen. Frenkie heeft volgens mij nog geen 50 basisplaatsen in de competitie achter de rug en ik denk dat dat toch 100 moet zijn om de grote stap met minder risico te wagen...
Vind ik leuk
ReneAjax +8586
woensdag 10 oktober 2018 om 23:13
Voor Afellay's portemonnee was het wel het juiste moment. Hij weigerde bij te tekenen en kon moeilijk als beste speler en aanvoerder op de tribune gezet worden.
PSV werd door hem zwaar benadeeld, omdat de club geen goede transfersom aan Barcelona kon vragen vanwege een nog halfjaar durend contract. Affelay kon daardoor tekengeld en een flink salaris bij de Catalanen bedingen.
Vind ik leuk
Vamos7 +10052
woensdag 10 oktober 2018 om 20:14
Heuj alweer Frenkie De Jong topics alsof er niet Frenkie De Jong topics zijn..
Vind ik leuk
Benniewies +4399
woensdag 10 oktober 2018 om 20:27
Ja zijn ook zoveel de jong...

Vind ik leuk
oostkust +685
woensdag 10 oktober 2018 om 20:15
Topper
Vind ik leuk
Ticojohn +65
woensdag 10 oktober 2018 om 20:16
Wat een hype
Heeft nog niks laten zien
Vind ik leuk
Benniewies +4399
woensdag 10 oktober 2018 om 20:26
Jij wel dan?
Vind ik leuk
3Bier +12600
woensdag 10 oktober 2018 om 20:29
Moet zeggen dat ik nog niet zoveel topics over Ticojohn voorbij heb zien komen
Vind ik leuk
Benniewies +4399
woensdag 10 oktober 2018 om 20:33
Nieuw account joh
Vind ik leuk
3Bier +12600
woensdag 10 oktober 2018 om 20:42
Oké...
Vind ik leuk
De Goffert +744
woensdag 10 oktober 2018 om 20:17
Dat zeggen veel jonge spelers. Ze genieten nu nog van het spelletje en denken nog niet veel aan geld omdat het geld dat ze nu krijgen al bizar veel is. Straks gaan ze loonstrookjes voorhouden die een paard nog de hik geeft en dan is dat in 1 keer belangrijker dan het spelletje. Vandaar dat spelers als bijvoorbeeld Sneijder naar een zandbak gaan en niet nog eens teruggaan naar hun “jeugdliefdes”
Zou mooi zijn als Frenkie zo puur zou blijvej maar helaas in dat onmogelijk in het huidige voetbal😔
Vind ik leuk
Foebele +53581
woensdag 10 oktober 2018 om 20:18
3 kwart van het verhaal hebben we hem al een keer of 15 horen zeggen, het laatste stukje over misschien wel 2/3 jaar blijven is net zo voorbarig als de geruchten van afgelopen zomer dat hij zou vertrekken.

Komende zomer gaat men weer flink aan hem trekken en zullen we zien wat er gebeurt.
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
woensdag 10 oktober 2018 om 20:19
Jammer dat hij niet meedeed in de 3-0 nederlaag tegen PSV
Vind ik leuk
Benniewies +4399
woensdag 10 oktober 2018 om 20:25
Tja jammer dat ze op hem een fix bedrag geboden hebben.... Niet Luuk of Zoet (die viel wel heel erg door de mand)
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
woensdag 10 oktober 2018 om 20:27
Luuk scoorde idd de 2-0 , was een vette goal. Zoet had zelfs niks te doen die dag, daarentegen de vliegenvanger aan de andere kant zat er geregeld neffe. Wa gij ?
Vind ik leuk
Benniewies +4399
woensdag 10 oktober 2018 om 20:32
Barcelona, Inter. .... Uh in oranje... FAIL!!!!
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
woensdag 10 oktober 2018 om 20:33
Ja das een extraatje Jonguh. Clubs met budgetten van honderden miljoenen . Maar idd in Nederland zijn we veruit de beste en dat vind ik het belangrijkst Wa gij ?
Vind ik leuk
APE +248
woensdag 10 oktober 2018 om 20:57
Nee gelukkig voor jullie had hij die dag niets te doen. Heeft hij namelijk wel iets te doen dan is het een grabbelaar eerste klas.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 21:34
Die sneuhaas van Willem ii zakte ook flink door het ijs tegen PSV. Die aanvoerder had al een blessure gefaked om ook aan die nederlaag te ontsnappen.
Vind ik leuk
John040 +2504
woensdag 10 oktober 2018 om 20:20
Ja misschien durfd hij die stap nog niet te maken omdat hij niet stabiel genoeg is en dat bij Ajax hoopt te leren. Maar daar heeft hij een probleem......te weinig tegenstand behalve tegen PSV en toen was ook de Jong niet thuis.
Vind ik leuk
Markieee +1058
woensdag 10 oktober 2018 om 23:05
Als centrale zonder de ligt ja. Vergeten hoe ie Griezzman, Pogba en Kante met het grootste gemak langsdribbelde.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 23:06]
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 20:22
Zolang ten Hag hem niet op de positie zet waar ie echt uitblinkt zal de interesse nog wel even uitblijven.
Vind ik leuk
Benniewies +4399
woensdag 10 oktober 2018 om 20:23
Verstandige jonge...
Vind ik leuk
Toets +417
woensdag 10 oktober 2018 om 20:24
Dit doet me denken aan een uitspraak van ene Justin Kluivert. "Ik zou best nog 3 of 4 jaar kunnen blijven om dan voor veel geld (160 mio zei hij) verkocht te worden, dan heeft Ajax er ook nog wat aan". Wat heb ik gelachen om dat knulletje. Uiteindelijk is hij veel eerder en voor 'ietsje' minder dan 160 mio weggegaan (18 mio) om op de tribune te zitten in Roma. Ik denk dat Patrick zich inmiddels wel kapot schaamt.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 20:42
Denk ok ook!
Vind ik leuk
Weetjewel +501
woensdag 10 oktober 2018 om 20:25
Wie weet ben ik volgend seizoen weg....bla bla bla. Wat een gezwam....
Vind ik leuk
Come on Utreg +29068
woensdag 10 oktober 2018 om 20:25
Die gaat gewoon naar Barcelona. Ajax moet ook gewoon verkopen. Het ijzer smeden als het heet is. Anders kan er gebeuren wat er met Dolberg is gebeurd.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 20:42
Frenkie dit had je nou niet moeten zeggen! Dan denk ik dat het tegenovergestelde gast gebeuren! Maar je blijft een kanjer!
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 20:48
Die gaat dus weg.
Vind ik leuk
ReneAjax +8586
woensdag 10 oktober 2018 om 23:19
Heeft ie ook Mino Raiola als zaakwaarnemer dan ?
Vind ik leuk
Pimman +9525
woensdag 10 oktober 2018 om 20:49
Nog een paar jaar erbij zou mooi zijn..én voor Ajax en voor zijn ontwikkeling.
Vind ik leuk
Harrie82 +4130
woensdag 10 oktober 2018 om 20:53
Blijf maar een tijdje in NL. Beter voor je ontwikkeling, fit blijven een seizoen lang, alles spelen en vaste waarde NL elftal met misschien wel een EK. Dan is het een mooi moment om de stap te zetten.
Vind ik leuk
ErikAjax +1577
woensdag 10 oktober 2018 om 21:03
Gelukkig een nieuw Frenkie bericht.
Vind ik leuk
wil +1281
woensdag 10 oktober 2018 om 21:07
Als hij veel geld kan verdienen in het buitenland is hij weg. Dat werkt tegenwoordig zo bij iedere goede voetballer.
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 21:13
Gelukkig zijn er ook nog spelers die ook hun verstand gebruiken
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
woensdag 10 oktober 2018 om 21:31
Elke dag maar weer hierover! BIJ VP DRAAIT ALLES OM AJAX
Vind ik leuk
Vamos7 +10052
woensdag 10 oktober 2018 om 21:39
Haha die profiel foto blijft bazig.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3289
woensdag 10 oktober 2018 om 21:33
Mooi blijven idd
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1742
woensdag 10 oktober 2018 om 23:21
genot om te kijken voor elke liefhebber
Vind ik leuk
woensdag 10 oktober 2018 om 23:46
Als hij blijft dan heeft dat mogelijk ook een positief effect op andere spelers.
Vind ik leuk
Gerro +8461
donderdag 11 oktober 2018 om 01:08
Frenkie heeft al bewezen dat hij klaar is voor de Europese top want hij speelt daar al. Zijn uitspraken zullen in Barçalona niet prettig worden ontvangen.
Vind ik leuk
yuuup +10427
donderdag 11 oktober 2018 om 05:38
Nog twee jaar de de dagelijkse De Jong berichten. Ik zie sommige lezers al op een krukje staan met een touw om hun nek.
Vind ik leuk
Blueman +994
donderdag 11 oktober 2018 om 06:26
Ach, je moet toch wat zeggen om van het gezeur af te zijn?
Vind ik leuk
Smithsonian +41271
donderdag 11 oktober 2018 om 07:25
Je moet niet te lang wachten.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13237
donderdag 11 oktober 2018 om 07:46
Inderdaad, je mag wel happig zijn op Barcelona maar nooit hardop zeggen, want dat kost geld......dit klinkt al veel zakelijker, laat ze maar honger krijgen.
Vind ik leuk
donderdag 11 oktober 2018 om 08:15
Zou goed nieuws zijn voor ieder die ajax lief is. Hoop dat de weestand tegen het grootte geld nog even opgerekt kan worden. Maar deze toppers worden deze jaren alleen nog maar beter, dus duurder en de topploegen willen ze natuurlijk eerder hebben. Maar een goed draaiend ajax met deze spelers kan voor mooie dingen gaan zorgen
Vind ik leuk
Basschot +2228
donderdag 11 oktober 2018 om 08:34
Kluivert zou ook lang blijven.. verteld hij nog in april ofzo..
Vind ik leuk
Korm +39444
donderdag 11 oktober 2018 om 09:10
Zou inderdaad verstandig zijn
Vind ik leuk
carl coenr +230
donderdag 11 oktober 2018 om 11:55
Ik ben bang dat we voor het volgend seizoen weer opnieuw moeten beginnen, als je de media moet geloven vertrekken er een heleboel spelers bij Ajax.

De Ligt
de Jong
Ziyech
vd Beek
Tagliafico
Neres
Mazaroui (misschien)
Onana (misschien)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws