Boodschap Fener-preses: 'Cocu blijft onze trainer, laten de onrust nu achter ons'

    Boodschap Fener-preses: 'Cocu blijft onze trainer, laten de onrust nu achter ons'

    woensdag 10 oktober 2018 om 20:34

    Fenerbahçe-voorzitter Ali Koç meent dat Phillip Cocu veel meer krediet verdient van de eigen achterban. Hij benadrukt dat de Nederlandse trainer bepaald niet in een gespreid bedje is gestapt.

    Nadat Koç uit de doeken deed hoe Cocu op schandalige en bizarre wijze werd gesaboteerd door zijn eigen stafleden, stak hij hem een hart onder de riem. "Cocu wilde Giuliano en Souza niet verkopen, maar wij konden 25 miljoen euro niet weigeren. Het is daarna echter niet makkelijk geweest om een selectie samen te stellen met jonge spelers en een budget van slechts elf of twaalf miljoen euro."

    "Wij zijn een bepaalde weg ingeslagen en die weg blijven we volgen. Phillip Cocu blijft honderd procent zeker onze trainer. We laten alle onrust nu achter ons", stelt Koç, geciteerd door Voetbal International. De steenrijke preses heeft wel een tip voor de voormalig oefenmeester van PSV.

    "Ik heb met Cocu over alle problemen gesproken. Ik heb tegen hem gezegd dat we hier in Turkije zijn. Trainers en spelers uit de Balkan en Brazilië zijn hier vaak succesvol, omdat zij hun emoties de vrije loop laten. Ik heb tegen Cocu gezegd dat hij zich moet aanpassen aan de Turkse emoties, dat hij zijn Noord-Europese koelheid moet vergeten", besluit Koç.

    Plaats een reactie

    Foebele +55259
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:44
    Hahahaha ga even van een ijskonijn verwachten dat hij een emotionele trainer wordt... Die kerel heeft humor.
    Vind ik leuk
    Ron83 +203
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:46
    Idd, Cocu gaat en kan zich echt niet aanpassen daarin en dat moet hij ook niet gaan doen. Blijf wie je bent!
    Vind ik leuk
    Frotnek +584
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:51
    Blijf jezelf, er zijn al anderen genoeg.
    Vind ik leuk
    piet potlood +2131
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:04
    Wel lekker dat je een president hebt die 200% achter je staat en die de ouwe rebellerende meuk er zonder pardon uit sodemietert. Dan weet je carte blanche hebt.
    Vind ik leuk
    Korm +35658
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:20
    dan weet je ook dat er met volle verstand voor Cocu is gekozen.
    Dan moet je hem ook wel de tijd geven om wat op te zetten.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9208
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:49
    Alsof je aan Slutsky vraagt om rustig in de dug-out te blijven zitten.
    Vind ik leuk
    AVDV +554
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:15
    of alsof je aan Mourinho vraagt om eens naar zichzelf te kijken bij het falen van Man United..
    Vind ik leuk
    The Iceman +9208
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:45
    “dat hij zijn Noord-Europese koelheid moet vergeten".

    Hoezo haal je Cocu dan überhaupt?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 20:51]
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2524
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:49
    Had dan beter Simeone of Emery aan kunnen trekken.😁
    Vind ik leuk
    The Iceman +9208
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:52
    Of Huub Stevens.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:07
    Kraay junior
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:47
    Vreemde uitspraak. Zeg maar dag tegen Cocu in Turkije.
    Vind ik leuk
    Pinokkio2 +84
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:48
    Aanpassen?? Complete sabotage is dit, die voorzitter mag blij zijn als Cocu nog wil blijven. Hoe laag kun je als club gaan als je dit hebt laten gebeuren....Complete anarchie en waanzin is dit en je spelers bewust door deze Turkse triainers zwaar te overtrainen zonder communicatie nr Cocu, oftewel er komt op het veld niets meer uit deze jongens. Aftellen was begonnen voor Cocu nog een wonder dat dit zo is uitgekomen. Laat ze deze gasten maar op de zwarte lijst zetten en nooit meer in het voetbal aan het werk komen. Blijft alleen wel Turkije...
    Vind ik leuk
    Frotnek +584
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:52
    Misschien had Cocu ook eens een training kunnen bijwonen ? Zoiets valt toch op man.
    Vind ik leuk
    Fbsk07 +5
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:06
    Ik vind het zo grappig dat je zelf niet de voorzitter hebt horen praten maar een beetje aan het ragen bent op basis van wat je hier leest. Neem een kijkje op mijn reactie op “Come on Utreg” zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Pimman +3932
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:56
    Ik denk dat zijn afkoop een probleem is..dat kost véél centen die ze nu niet kunnen missen!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26345
    woensdag 10 oktober 2018 om 20:58
    Dus Cocu moet zich meer als een gepassioneerde dorpsgek langs de lijn gedragen? Blijf maar gewoon jezelf!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 20:59]
    Vind ik leuk
    Fbsk07 +5
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:00
    Ik heb zelf de uitzending gekeken, en dat zei Koc helemaal niet, het ging meer over de manier hoe hij dingen aanpakt achter de schermen, en hoe hij zijn spelers motiveert. En het was ook slechts een tip. Je moet inderdaad jezelf blijven maar soms is jezelf kunnen aanpassen aan bepaalde omstandigheden juist de sleutel tot success...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:00
    Hahahahahh.

    Hahahahahhah

    Cocu moet pipo de clown gaan spelen langs de lijn

    Hahahahahahahah

    Dat zegt alles hoe de vlag er daar voor hangt.

    Poppekast
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5561
    donderdag 11 oktober 2018 om 05:21
    Jij moet toch lachen om deze poppenkast.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:01
    Die hadden beter voor Stijn Vreven kunnen gaan als coach.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:02
    Cocu op youtube Diego Simeone bestuderen ... pfff
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1202
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:12
    Kijk even hoe Simeone dat doet en alles komt goed.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +991
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:15
    Weer een coup..
    Vind ik leuk
    Frotnek +584
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:53
    Dat is om 4 uur, coup-a-soup
    Vind ik leuk
    Stom +315
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:27
    Ik moet Koç toch een compliment geven. Had Cocu allang ontslagen zien worden maar deze man lijkt toch bij zijn keuzes te blijven! Steekt zelfs zijn nek uit door een paar Turken te ontslaan. Nouja, voor zolang het duurt...
    Vind ik leuk
    barry m +345
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:53
    tja we lezen dit artikel maar zou hij het ook allemaal echt zo gezegt hebben tegen cocu?

    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:41
    Cocu vergeet je salaris wat je wellicht toch niet krijgt, laat ze fijn werken met de Balkan en Braziliëiaanse trainers.

    Loop naar het vliegveld dat is veiliger dan een verschrikkkelije dolmus.
    Vind ik leuk
    lange076 +177
    woensdag 10 oktober 2018 om 21:53
    Stijn Vreven halen als assistent en alle problemen zijn opgelost..
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9485
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:00
    Philip is ene goeie knoest die komt er wel
    Vind ik leuk
    Frotnek +584
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:53
    Maar niet daar.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:38
    👍🏻 Succes Philip Cocu, maestro !
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2304
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:01
    Super reactie van de directie!! Dit is echt sterk.. ik zie het vreemd genoeg positief in met de toekomst van Cocu en Fenerbahçe.. wel triest hoe een trainer tegengewerkt kan worden..
    Vind ik leuk
    barry m +345
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:51
    Als ik cocu was maakte ik hier een zaak van!
    en ik stopte daar per direct na al die sabotage.
    wat een eng volk
    Vind ik leuk
    Fbsk07 +5
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:12
    Wat is het nut van opstappen NADAT de saboteerders eruit zijn getrapt en de president heeft gezegd om verdere stappen te nemen tegen deze lui (waarschijnlijk bedoelde hij juridisch). Volk? Het zijn slechts een aantal individuen die samen werkten met de vorige trainer en blijkbaar te kinderachtig zijn om de nieuwe het daglicht in de ogen te gunnen. Iedere Fener supporter verafschuwt deze mannen...neem een kijkje in de comments op youtube met translate zou ik zeggen... dus wat heeft dit met het volk te maken???
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    barry m +345
    donderdag 11 oktober 2018 om 22:55
    Dus jij zou gewoon vrolijk blijven?
    het heeft met het volk te maken dat het voetbal er altijd zeer fanatiek/agresief aan toe gaat die naam heeft turkeye gewoon.

    maar goed das jouw meening.
    en zo heb ik die van mij

    Vind ik leuk
    Benniewies +516
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:11
    Budget van 11 a 12 miljoen. Kortom geen geld voor ontslag vergoeding
    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1091
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:26
    Yep en toch gaan er veel nederlanders op vakantie in het all inclusive land, ook nog fijn bij de russen zitten & dan maar even mh17 en alles wat de president van turkeije heeft geroepen over Nederland vergeten we dan maar even...dus cocu ook maar aanpassen anders gaat het verkeerd... man man in nederland mag je het woord aanpassen alleen maar gebruiken in de kledingwinkel.

    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:27
    Had er nooit heen moeten gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:09
    Dan vraag ik mezelf af welke speler behalve Kežman succesvol was in Turkije uit de balkan.
    Vind ik leuk
    Fbsk07 +5
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:55
    Ik heb zelf de hele uitzending gekeken van de president... hij zei geen spelers, alleen trainers... Dit is gewoon weer typisch halve journalistiek. En het klopt er zijn inderdaad relatief veel trainers uit de Balkan die kampioen zijn geworden in de SL. (Kokotovic, Spajic, Kaloperovic, Milic, Stankovic, Veselinovic - als we Roemenie ook nog als Balkan tellen dan + Lucescu en Ionescu).
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    The Iceman +9208
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:45
    Roemenië ligt voor maar zeer klein deel op het Balkan schiereiland. Net zoals het Europese deel van Turkije daar technisch gezien op ligt. Daar zullen misschien ook nog enkele in Turkije succesvolle trainers vandaan komen.
    Vind ik leuk
    Korm +35658
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:19
    Als Cocu echt mag blijven zitten dan moet ik zeggen dat Fener goed beleid voert.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws