Goed nieuws voor 'A-land' Nederland: UEFA verhoogt prijzengeld Nations League fors

    Goed nieuws voor 'A-land' Nederland: UEFA verhoogt prijzengeld Nations League fors

    woensdag 10 oktober 2018 om 22:27

    De UEFA heeft het prijzengeld van de Nations League met vijftig procent verhoogd, meldt de Europese voetbalbond. Vooral de landen in de zogenoemde A-divisie, waar ook Nederland in uitkomt, profiteren daarvan.

    Landen als Nederland, Frankrijk en Duitsland ontvangen nu niet de oorspronkelijke 1,5 miljoen, maar 2,25 miljoen euro. Dat is dus 750.000 euro meer. De lagere divisies blijven daar ver bij achter. Zo krijgen de landen in de D-divisie nu 750.000 in plaats van 500.000 euro.

    Mocht Nederland groepswinnaar worden, dan rinkelt de kassa helemaal. De KNVB kan dan nog eens 2,25 miljoen tegemoet zien, ook 750.000 euro meer dan eerder vastgesteld. De eindwinst van het toernooi is nu goed voor 6 in plaats van 4,5 miljoen euro. Het maximumbedrag dat een land in de Nations League kan opstrijken, is verhoogd tot 10,5 miljoen euro.

    De UEFA besloot het prijzengeld te verhogen vanwege de 'solide financiële situatie' bij de Europese voetbalbond, die mede is ontstaan door de opbrengsten van het EK in 2016.

    Nederland begon de Nations League met een 2-1 nederlaag op bezoek bij Frankrijk. Zaterdag is Duitsland de tegenstander in de Johan Cruijff Arena.

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    woensdag 10 oktober 2018 om 22:30
    Haha mocht Nederland winnen.

    Begin maar is met 1 wedstrijd
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:37
    eens.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3672
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:32
    Helaas geen Ziyech zou toch wat zijn als Je Wijnaldum De Jong en Ziyech op middenveld zet ...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 23:15]
    Vind ik leuk
    JSV +190
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:36
    Die pop van Vermeer werd al niet op prijs gesteld (terecht) en jij denkt; weet je wat, we hangen gewoon 3 spelers op de middenstip?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 10 oktober 2018 om 22:55]
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:43
    Vamos kan niet denken, daar ga je al de fout in
    Vind ik leuk
    JSV +190
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:55
    Ik heb inmiddels wat meer reacties van hem gezien en je kan zomaar gelijk hebben.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3672
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:02
    Dat bedoel ik er helemaal niet mee.
    Vind ik leuk
    JSV +190
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:06
    Waarom schrijf je het dan? Het zijn geen magneetjes op je koelkast, hoor.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3672
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:15
    Geeb handige woordkeuze zo bedoelde ik dat absoluut niet.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1543
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:53
    Dan maar hendrix, rosario en propper. Dan heb je gini mogelijke invaller.
    Vind ik leuk
    Foebele +55141
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:49
    Ik zou dan toch eerder weer 4-3-3 gaan spelen met Ziyech op de rechterflank met soortgelijke vrijheid als bij Ajax.

    Op het middenveld heb je dan Frenkie, Wijnaldum en Strootman, denk iets meer in balans dan wat jij zegt.

    maar ja, inderdaad, enorm gemiste kans dat die jongen niet in Oranje speelt.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1812
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:38
    Leuk bedacht die titel, maar verdubbelen en met 50% verhogen zijn niet dezelfde dingen...
    Vind ik leuk
    Sjaakhaak +2507
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:49
    Stageperiode is weer aangebroken😉
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1812
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:16
    Was de vorige ooit afgelopen dan?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4318
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:40
    Wat doet de knvb allemaal met dat geld. Serieuze vraag.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1543
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:54
    Niks, ze laten de topclubs opdraaien voor hun slechte beleid.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:41
    3 grasvelden. Nu nog 't onderhoud.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39217
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:42
    Eh? Verdubbelen?
    Kom op zeg...
    Vind ik leuk
    Obl93 +2260
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:52
    Zie ik het verkeerd of is een verhoging van 50% geen verdubbeling, zoals in de titel vermeldt staat?
    Vind ik leuk
    poklane +4881
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:51
    Belachelijk dat de clubs die hun spelers ongeveer een week op het trainingsveld hierdoor moeten missen geen compensatie krijgen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:46
    Elke club krijgt een vergoeding van de KNVB voor het afstaan van spelers voor het Nederlands elftal.
    Per afgestaande speler vergoeding.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:02
    Ik zou graag een belangrijke bijdrage willen geven maar alles is al gezegd.
    Vind ik leuk
    almsend95 +277
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:15
    Niet om het een of ander hoor, 7,5 ton is in principe een hoop geld voor mijn begrippen. Maar dat haalt voor de grotere voetbalbonden toch geen hol uit? Als je als UEFA die nations league nou echt in het leven roept om meer lading aan de wedstrijden te geven en het niveau van de wedstrijden hoger te maken, waarom krijgen dan die mindere bonden minder geld. Voor van die minder rijke europese landen zoals moldavie ofzo (ik noem maar wat) zouden dit soort bedragen veel meer verbeteringen op kunnen leveren dan wat een paar ton voor de DFB of KNVB brengt. Zo’n mooie sport, zo’n verrot wereldje achter de schermen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:27
    Ja maar zo werkt het niet, jochie.
    San Marino moet eerst maar eens consequent gaan winnen van landen als Andorra en Liechtenstein (volgens mij zit Moldavië in dezelfde klasse). Dan gaan ze vanzelf stijgen en meer verdienen.
    Daarnaast vind ik het al heel wat dat de UEFA dit doet, want ze konden ook gaan zitten op het geld.
    Vind ik leuk
    almsend95 +277
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:24
    Nee dat het zo niet werkt is inderdaad wat ik ook al had begrepen. Meneer.

    Maar hoezo is het dan heel wat dat ze dit doen in plaats van dat ze erop gaan zitten? Alsof dat eigenlijk normalere acties zijn van een organisatie die het volgende statement schrijft over zichzelf:

    Its objectives are, among other things, to deal with all questions relating to European football, to promote football in a spirit of unity, solidarity, peace, understanding and fair play, without any discrimination on the part of politics, race, religion, gender or any other reason, to safeguard the values of European football, promote and protect ethical standards and good governance in European football, maintain relations with all stakeholders involved in European football, and support and safeguard its member associations for the overall well-being of the European game.


    Ik snap wel dat het meneren in pak zijn waar we toch niet aan kunnen komen en die ook heus de functie niet aan is komen waaien, maar de conclusie zo werkt het niet vind ik al helemaal een schapen standpunt.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:41
    Nu is ieder land gemotiveerd 😁
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:49
    Dan hoop ik maar dat Duitsers geen Engels of nederlands kunnen lezen............;-())
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:52
    Fijn voor die landen maar....ik support het Nederlands elftal 😊
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3687
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:03
    :O)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:58
    Nederland gaf echt goed weerstand tegen Frankrijk, maar zie nederland uiteindelijk wel van duitsland te kunnen winnen. Zet huntelaar en de jong van psv in de spits en desnoods voor 3 aanvallers van persie erbij. en laat spitsen naar die kwaliteiten trainen en nederland blijft in a groep
    Vind ik leuk
    Korm +35595
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:12
    lekker boeiend al dat geld, we kunnen het niet gebruiken om betere spelers te halen ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 13:03
    Dit lijkt me een opzichtige poging om het gemor over de Nations League te smoren met een zakcentje voor de voetbalbonden.

    De UEFA heeft tegenspel nodig, geen grijpgrage bonden. Wanneer weigeren de G20 zich nog in te schrijven voor de Champions League en spelen hun eigen Europese wedstrijden op dezelfde tijdstippen? Dan zullen we wel zien of de hele wereld wil kijken naar een competitie waar vier landen vier clubs rechtstreeks geplaatst krijgen, de laatste acht ook voorspelbaar zijn en de rest voor spek en bonen meedoet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws