Stofwolken trekken op in België: Club Brugge-coach moet nacht in cel doorbrengen

    Stofwolken trekken op in België: Club Brugge-coach moet nacht in cel doorbrengen

    woensdag 10 oktober 2018 om 22:40

    De stofwolken van de enorme politie-actie in het Belgische voetbal trekken langzaam maar zeker op. Club Brugge-trainer Ivan Leko moet een nacht in de cel blijven, melden diverse Belgische media.

    België werd woensdag opgeschrikt door een grote politie-actie, in het kader van een onderzoek van het federaal parket naar financiële fraude en witwassen in het voetbal. Naast Leko werden ook scheidsrechters en zaakwaarnemers opgepakt. Herman Van Holsbeeck, ex-manager van Anderlecht, werd net als Leko verhoord, maar mocht daarna wel weer naar huis.

    De advocaat van Leko heeft een korte verklaring gegeven. "Hij heeft een twintigtal vragen beantwoord en Leko heeft dat goed doorstaan. Er is nog geen beslissing genomen." De jurist denkt dat Leko in de cel moet blijven vanwege een capaciteitsprobleem. In totaal zijn 25 mensen opgepakt voor verhoor, maar de politie heeft nog niet iedereen kunnen ondervragen.

    In totaal zijn er 57 huiszoekingen verricht in veertien landen. 25 mensen zijn dus opgepakt en verhoord. Diverse clubs - waaronder Anderlecht en Club Brugge - kregen bezoek van de politie. Bij Standard Luik zijn diverse spelersdossiers meegenomen. Ook het contract van Michel Preud’homme, ex-trainer van FC Twente, is onder de loep genomen.

    Lees ook'Er werd een pistool tegen het hoofd van zijn vrouw gezet, kinderen keken toe'

    Plaats een reactie

    Niels92 +24867
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:44
    Fraude in België :) Benieuwd wat er allemaal uit gaat komen:)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:53
    Fraude in België?
    "57 huiszoekingen verricht in veertien landen."
    Je gaat mij niet vertellen dat er niet meerdere Nederlanders een huiszoeking hebben gehad.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:35
    Daar gaat het toch helemaal niet om nu?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:34
    Ach ja, het zal nooit veel anders gaan worden in België, het is niet de eerste keer en waarschijnlijk niet de laatste keer dat er een schandaal opdoemt.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:44
    Volgens mij is het in elke competitie raak. In het ene land groter dan het andere en soms komt het aan het licht.
    Waar geld te verdienen valt zijn criminelen. Logisch toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:45
    Die Belgen zijn nog niet zo stom hoor ;)
    Vind ik leuk
    Truth +3018
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:33
    Ze zijn wel stom en naast zwak ook nog laf !
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:37
    Nou daar laten ze erg weinig van merken blijkt eens te meer!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91562
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:53
    Degene die over het geld heersen zijn de grootse criminelen!
    Vind ik leuk
    Niels92 +24867
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:56
    Dan zijn wij dus kruimeldieven gozer :)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91562
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:04
    Precies Niels.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:02
    De Nederlandse staat dus! Grotere criminelen heb je niet in Nederland ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91562
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:05
    Uiteraard, Haagse boefjes in dienst van hen meesters.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:38
    Het gros van de regeringen zijn op vetschillende wijzen regelmatig corrupt gebleken.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:36
    Leven de open grenzenpolitiek!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:44
    Slaapt misschien wel liever een nachtje in de bajes dan naast zijn vrouw
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:47
    Een nachtje met Bubba bedoel je ?
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7104
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:51
    Vriend... ik weet niet of jij Tina Leko kent maar dat is een gruwelijk lekkere!! Daar zou Ronaldo zo 325.000 voor over hebben! 🍆⭐️
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:39
    Pictures please;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:26
    😂😂😂
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +498
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:59
    Ligt eraan wat je lekker vindt, ik zou dr zelf niet overheen gaan.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:46
    Mooi zooitje..
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1175
    woensdag 10 oktober 2018 om 22:50
    Belgie: failed state.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:32
    De geschiedenis lijkt zich te gaan herhalen in België.
    Wederom een enorme, breedschalige fraude komt aan de oppervlakte.
    Het blijft een landje waar steeds weer opnieuw grote consternatie ontstaan, steeds door verschillende oorzaken.
    Vind ik leuk
    Truth +3018
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:36
    zwakkelingen en lafaards aan de macht is DE enige reden waarom dit land naar een beerput stinkt !!
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:40
    2 provincies naast elkaar die elkaar de tent uit vechten, de ene groep verstaat de ander niet en ze leven compleet langs elkaar door.
    België was, is en blijft dé bananenrepubliek van Europa!
    Vind ik leuk
    Truth +3018
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:29
    Ik ga volledig met jou akkoord !
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6219
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:05
    Het gaat over fraude in België en welke club wordt toch weer genoemd? Twente. Niet verwonderlijk.
    Vind ik leuk
    Johan59 +605
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:37
    Onderschat België je niet het land is intens corrupt, als je er zegt op de lijst meest corrupte landen zijn ze achter Italië 2 de geworden vragen ze zich onmiddellijk af wat het afkopen van de eerste plaats heeft gekost
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws