'Barça informeert bij oud-speler Koeman naar Ajacied en krijgt positief advies'

    'Barça informeert bij oud-speler Koeman naar Ajacied en krijgt positief advies'

    woensdag 10 oktober 2018 om 23:14

    Bij FC Barcelona zien ze het als noodzaak om een rechtsbenige centrale verdediger aan te trekken en Matthijs de Ligt staat met stip op één op het wensenlijstje. De Catalanen informeerden zelfs al bij Ronald Koeman naar de Ajacied.

    Dat meldt El Mundo Deportivo. De bondscoach van het Nederlands elftal én oud-speler van Barça heeft de Spaanse kampioen aangeraden om De Ligt te halen. Aan dat oordeel hecht Barcelona waarde, want de club lijkt door te willen pakken. Hoewel Ajax tientallen miljoenen zal vragen voor zijn aanvoerder, is goedkoop al vaak duurkoop gebleken in Camp Nou. 

    Zo kocht Barça in het recente verleden Chygrynskiy, Song, Mathieu en Vermaelen, maar geen van allen wist echt indruk te maken. Dat terwijl ze gezamenlijk meer dan vijftig miljoen euro kosten, net zo veel als Thiago Silva toen die nog voor AC Milan speelde. De Catalanen vonden de Braziliaan destijds te duur. Die fout willen ze in Camp Nou niet maken met De Ligt.

    De Oranje-international moet in eerste instantie Gerard Piqué ontlasten en op termijn het stokje overnemen. Doordat De Ligt nu de prioriteit geniet, lijkt ploeggenoot Frenkie de Jong een transfer naar Barcelona voorlopig uit het hoofd te moeten zetten, bevestigt MD de recente berichtgeving.

    Plaats een reactie

    Martyynho +1304
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:25
    De Jong niet haalbaar maar De Ligt wel, ben toch benieuwd welk wiskundig wonder hier achter zit
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1829
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:26
    Ik heb vernomen dat er in Spanje nog wel eens aan creatieve boekhouding wordt gedaan
    Vind ik leuk
    JSV +208
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:28
    België had vandaag beter gepast. ;)
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1829
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:30
    Gaan ze naar België dan?
    Vind ik leuk
    JSV +208
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:32
    Nee, maar daar doen ze wel aan creatief boekhouden.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1829
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:35
    Dat klopt
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:15
    @JSV haha ja zo creatief dat er invallen bij verschillende clubs en zakenwaarnemers en de trainers hebbben gedaan en dan voornaamse bij Anderlecht en Club bruggen en er zullen nog meer volgen zo creatief met boekhouden zijn ze dus lolzzz
    Vind ik leuk
    Toets +165
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:59
    Zo creatief dat er komend weekend helemaal niet gevoetbald gaat worden.
    Vind ik leuk
    JSV +208
    vrijdag 12 oktober 2018 om 15:29
    Precies, België had beter gepast.
    Vind ik leuk
    plein19 +2045
    donderdag 11 oktober 2018 om 02:02
    Ja net Ajax PSV Feyenoord Groningen Twente. Soms mag het soms niet
    Vind ik leuk
    Hakbal +933
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:39
    Vandaag 45 mil overmaken en morgen de andere 45 mil?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:09
    En overmorgen de laatste?
    Vind ik leuk
    berwi +453
    donderdag 11 oktober 2018 om 09:22
    daar hebben ze in nederland ook een handje van
    Vind ik leuk
    JSV +208
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:27
    Gaat om beide.. dat niet kan.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:29
    Inderdaad, ik denk dat de transfersom niet eens onder die van Frenkie de Jong komt te liggen.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8322
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:22
    De Ligt gaat ook zeer zeker voor een groter bedrag vertrekken dan F. De Jong.

    Jij gelooft toch niet serieus dat Barcelona het geld niet heeft om Frenkie te betalen?😋

    De transferrecord in de Eredivisie is de transfer van Sanchez, een bedrag die met bonussen kan oplopen tot 42mil.

    Ik geloof niet dat iemand dat (nu) voor Frenkie betaalt, De Ligt daarentegen is een ander verhaal.

    Hij is de grote meneer!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    AlecBlc +425
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:18
    Barca wilde al 55 miljoen afgelopen transferperiode voor Frenkie betalen
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +1632
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:21
    Dat zijn speculaties, maar dat lijkt me heel sterk en is vooral om die jongen nog verder te hypen.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8322
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:23
    Er wordt nu ook een bedrag van 130 genoemd voor Frenkie en De Ligt. En zo 65 mil voor Lozano.

    Heb er nog weinig van geziem behalve dan wat de Spaanse krachten zo links en rechts gehoord hebben.

    😂
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:23]
    Vind ik leuk
    AlecBlc +425
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:20
    Elke topploeg is geïnteresseerd in de ligt en de Jong. Lozano is veel minder gewild, ik zou als club zijnde eerder 40 miljoen voor bergwijn betalen dan voor Lozano. Ik vind Lozano nooit goed spelen in belangrijke wedstrijden en Bergwijn wel.
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8322
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:27
    Naast jouw persoonlijke mening zijn er meerdere factoren die de prijs betalen.

    De Ligt en De Jong worden vooral gehyped door de media wat niet wiot zeggen dat de ander minder gewild is.

    😉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    AlecBlc +425
    vrijdag 12 oktober 2018 om 22:13
    Dat klopt zeker dat de Ajacieden gehyped zijn, maar ik vind Lozano een redelijk matige speler, van bergwijn en Rosario denk ik dat die de top gaan halen, maar bij Lozano heb ik niet dat gevoel.
    Vind ik leuk
    Bjvideler +836
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:33
    Als ze De Ligt halen zal er niet genoeg geld over blijven voor Frenkie. Dat is wat ze er mee bedoelen, niet dat ze Frenkie nu niet zouden kunnen halen.

    Meer het punt van het een of het ander.
    Vind ik leuk
    Gilze +188
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:46
    Ze kunnen maar 1 keer 80 miljoen uitgeven 😜
    Vind ik leuk
    Gerro +6491
    donderdag 11 oktober 2018 om 01:01
    Geloof hier ook helemaal niets van. Koeman heeft zich al eerder uit gelaten over dat talent te jong vertrekt en dat beter is eerst een aantal seizoenen in Nederland veel wedstrijden te spelen. De Media verzint echt alles bij elkaar om de sites maar vol te krijgen.
    Vind ik leuk
    Olfie +4301
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:05
    De Ligt zit in zijn 3e seizoen, heeft EL finale gespeeld, en is nu in de CL aan de bak. Ik denk dat ie na dit seizoen zijn portie eredivisie heeft gehad, al hoop ik uiteraard ook van niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:26
    De Ligt moet niet tweede viool achter Piqué willen gaan spelen.
    Hij is zo waanzinnig gewild in Europa dat er zat clubs zijn waar hij per direct de nieuwe 'dirigent' van de verdediging mag worden.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:33
    Eerst met Ajax kampioen worden
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:58
    Uiteraard:))
    Vind ik leuk
    Degier +424
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:35
    Zit ie er straks tot zijn pensioen 😉
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8322
    donderdag 11 oktober 2018 om 12:51
    Dan zullen jullie er nog lang van genieten!

    😋
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    broedkip +1625
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:39
    Pique is nu al niet beter.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:40
    Wel op OSM
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:56
    Ben ik helemaal met jou eens.
    Vind ik leuk
    pvdsmissen +866
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:12
    Met de huidige vorm van Pique speelt hij hem zo uit de basis
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:29
    Koeman oprotten aub!
    Vind ik leuk
    035 +5581
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:33
    Dacht ik ook even. Apart dat hij zich daar mee inlaat.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1124
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:19
    Koeman wil ook een x-bedrag van deze Transfer, mocht het gaan gebeuren.
    Vind ik leuk
    Michiel1913 +8750
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:31
    Hoe duur kost Frenkie dan 1 miljard?.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +1829
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:34
    Minstens
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:34
    Als jij betaald, geen probleem
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:34
    Waarom zo snel en zo vaak van titel veranderen?
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:35
    Beetje teletekst style,
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:41
    Teletekst staan minder fouten in.
    Vind ik leuk
    Vowtar +4795
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:36
    Zo kocht Barça in het recente verleden Chygrynskiy, Song, Mathieu en Vermaelen, maar geen van allen wist echt indruk te maken.

    Nee, niet als rechtsbenige centrale verdediger iig. Song is een middenvelder en Mathieu en Vermaelen zijn links..
    Vind ik leuk
    broedkip +1625
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:40
    In 1 koop met de Jong voor 200 miljoen.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +897
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:41
    Gouden ei gevonden dan,
    Vind ik leuk
    broedkip +1625
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:43
    Nee dat zijn ze waard samen. Maar als je de (broed) kip met de gouden eieren wil slachten ga je gang.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:43
    Ja, massief.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:43
    Kunnen ze niet betalen , ze denken dat Ajax hem schijnbaar voor een schijntje laten gaan gaan en nou dat kunnen ze vergeten !
    Vind ik leuk
    broedkip +1625
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:49
    Ajax moet niets verkopen. De contracten nog een keer verbeteren en nog meer topspelers aankopen. Over 1 a 2 jaar zijn ze nog meer waard, want dit stopt niet meer met de CL. Hopen dat PSG die niet wint dit jaar, dan wordt er nog veel meer betaald en geboden.
    Vind ik leuk
    Degier +424
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:13
    "Helaas" zijn de spelers tegenwoordig geen moderne slaven meer en hebben ze zelf ook een aardige vinger in de melk te brokkelen. Als een speler echt weg wil, gaat ie ook weg. Je hebt helemaal niets aan een ontevreden speler in je team. Dat werkt erg contraproductief.
    Ik zie hier ook bedragen voorbij komen, die niet meer realistisch zijn. Krijgt Overmars straks weer de schuld als ze voor een mooi bedrag verkocht worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:37
    Daar heb je gelijk in maar zijn beide spelers nog te behouden nadat ze beide een goede indruk hebben achtergelaten voor de Europese topclubs. Wat mij betreft blijven ze nog jaren bij Ajax spelen !
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12704
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:54
    Dat wordt 80 miljoen ongeveer..
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1914
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:57
    Haha.. ik had nooit gedacht dit te kunnen zeggen, maar zonder gekheid.. als je ziet wat ze jaarlijks te besteden hebben, dan is Matthijs gewoon onbetaalbaar voor ze... daarbij hebben ze wel een heel slecht scouting systeem... lopen wij in Nederland wel eens te klagen maar daar kopen ze voor bijna 70 miljoen aan spelers die samen nog geen 3 wedstrijden gespeel hebben dit jaar... wow
    Vind ik leuk
    AJV1980 +2
    woensdag 10 oktober 2018 om 23:58
    Niks geks aan dat super goede intelligente en complete spelers van hoogwaardige kwaliteit zoals de Ligt en de Jong in de picture komen bij wereldtopclubs, en bij Ajax staat bij een eventueel vertrek van dit soort spelers altijd weer de volgende klaar ( bijvoorbeeld Perr Schuurs fantastische aankoop ) maar Ajax moet deze ploeg bijelkaar zien te houden en met een straatlengte voorsprong kampioen worden , wanneer laat PSV eindelijk is punten liggen dat is wel even van belang
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:11
    Als De Jong nog een jaar blijft dan is dat voor een ieder die Ajax een warm hart toedraagt een zegen. De Ligt is eveneens zeer belangrijk, maar verdedigers zijn makkelijker te vervangen dan offensieve spelers, zeker als het een natuurtalent als De Jong betreft.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 00:56
    Vind niet dat Koeman zich hier als bondscoach mee mag bemoeien.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +207
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:39
    Wat zou die gedaan hebben dan? Ik denk dat dat zoiets was van: " hee ron, je selecteert die de Ligt ook, vknd je 'm echt goed, moetem we doorzetten?" En dan antwoord Ronald "lekker gozertje hoor, k dacht 't wel". En dan heb je een verhaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 02:17
    Magikietszeggen? Ons 34ste kampioenschap met de Ligt en de Jong etc? Een vooruitziende blik!
    Ik ga er voor.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 06:26
    De Ligt naar Barca, Frenkie naar aartsrivaal Real. Samen 110 miljoen euro...
    Vind ik leuk
    markie +536
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:39
    Ik denk dat dat nog wel hoger kan uitvallen
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +207
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:42
    Als ze allebei naar Barca gaan moet Ajax nog kwantumkoting geven, dus beter maar spreiden hè?
    Vind ik leuk
    Degier +424
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:07
    Hé wat leuk, eindelijk eens een artikel over Barcelona in combinatie met de Ligt en/of de Jong. En dat nog wel uit een Spaanse krant. Dat gebeurt nooit anders.
    Vind ik leuk
    Jackhalls +178
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:07
    Wel knap dat een club als ajax altijd een top verdediger heeft. Chivu, heitinga stam grygera vermealen vertonghen alderweireld toen is even 2 jaar minder geweest en was daar ineens sanchez en de ligt. Knap werk.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31573
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:20
    Hij is beter dan wat ze er nu rond hebben lopen.

    Barca moet sanchez en de ligt halen
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1727
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:28
    Misschien proberen om Vermaelen in the de deal with te betrekken, goeie mandekker en mentor voor Schuurs bij vertrek De Ligt!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 07:32]
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:35
    Ajax is zonder deze spelers 50% minder minimaal dus dan moeten er nu al vervangers worden gezocht en wel van naam en niveau graag, anders wird je nooit kampioen! PSV heeft het dan toch als team beter voor elkaar, en ik als Ajacied zie de bui al weer hangen heel veel geld en geen prijs!
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +207
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:50
    PSV had tnt een makkelijker programma, krijgt de suntoppers nog, moet nog naar Ajax en verspeelt na het carnaval altijd punten. Dat biedt nog alle kans. Maar als ze niet overwinteren in Europa en Ajax wel dan wordt het wat lastiger.
    Vind ik leuk
    JWK +390
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:38
    Ze zijn hartstikke gek als ze de Ligt voor 50 mil. laten gaan!
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +207
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:26
    Want? Hoeveel jaar moet er afgekocht worden?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:42
    Vp, dit is al de 10037289292 keer dat jullie vertellen dat ze Mathijs of Frenkie willen... -.-“
    Vind ik leuk
    Leozao +1446
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:45
    De Ligt meer een zaak van moeten, en de Jong meer een zaak van willen...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 07:51
    Dit nieuws is alleen maar om de prijs van Matthijs en Frenkie minder te worden. De ligt is in deze gekte 85 milj. waard en Frenkie is een 65 milj. waard. maar barcelona heeft ze echt nodig om weer oppermatig te worden in spanje, dus ze proberen alles om de prijs te drukken.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:49
    Barça is een grote wanhoop. Afpersen die handel!
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +207
    donderdag 11 oktober 2018 om 10:32
    Meestal is het voor de koper verstandig om je belangstelling niet teveel aandacht te geven. "De prijs drukken" werkt zo niet.
    Tip: als je iets wil kopen en je moet onderhandelen over de prijs, laat niet merken dat je graag wil. :-)
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +210
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:25
    Sinterklaas verhaal , begint steeds vroeger !!
    Vind ik leuk
    Basschot +2210
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:32
    Ronaldo is 33 en werd voor 100 miljoen verkocht..
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 08:46
    En dat is dan bondscoach.. zeg maar dag tegen Oranje.
    Vind ik leuk
    Pinokkio2 +84
    donderdag 11 oktober 2018 om 11:52
    Nu Ajax zich zo sterk aan het ontwikkelen is komt de vraag of Barca nou wel op dit moment een goede keuze is...Dan zit je bij Messi en alles is gericht op Messi die ergens in de komende tijd alleen maar minder wordt...Waarom kan Ajax zich niet verder ontwikkelen tot het Barca van West Europa, of het nieuwe Bayern München???
    Vind ik leuk
    Toets +165
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:54
    Als Koeman gevraagd wordt naar spelers van Ajax dan verwijst hij maar mooi naar de club, hij heeft zich daar niet mee te bemoeien.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 19:54]
    Vind ik leuk